تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
غذاهای بین الملی

بهترین غذا‌های فرانسوی را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تمام دنیا غذا‌های فرانسوی را به خاطر عطرو طعم جالب توجهش دوست دارند. ممکن است این عطر و طعم را در رستوران‌های بی‌نظریر فرانسوی تجربه کرده باشید! مطمئناً شما هم انیمیشن زیبای رتتوی را به یاد می‌آورید، این فیلم شما را به یاد چه چیزی میاندازد؟ آیا در حین دیدن آن یکبار هم که شده با خود نمی‌گفتید که کاش شما هم آنجا بودید و از غذا‌های شگفت‌انگیز آن رستوران بامزه فرانسوی میل می‌کردید؟ اگر در این مقاله با ما همراه باشید شما را با خودمان به دنیای مدرن و شگفت‌انگیز فرانسه و حس و حال تجربه غذا‌های بی‌نظیرش برده و به آموزش آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین غذا‌های فرانسوی

سوپ پیاز

سوپ پیاز یک غذای فرانسوی بوده که معمولاً محلی‌های فرانسه از آن نوش جان می‌کنند. احتمالاً تصویر این غذا حتی برای یک مرتبه از ذهنتان رد می‌شود؛ چراکه تصویر نان تست برشته شده و پنیر آب شده روی آن فراموش نشدنی است. ریشه این غذای ساده به قرن ۱۸ میلادی باز می گردد که سوپ آن را از آب گوشت گاو و پیاز فراوان تهیه می‌کردند. می‌توان گفت که پیاز کاراملی شده در تهیه این غذا بسیار مؤثر بوده و مردم آن را به خاطر عطرو بوی خاص پیاز آن دوست دارند. فرانسوی‌ها اغلب به آبگوشت موجود در سوپ بسنده می‌کنند اما بعضی آشپز‌ها ممکن است از برای قوام دادن به آن از تخم مرغ و آرد هم استفاده کنند.

بهترین غذا‌های فرانسوی

کک او ون (Coq au vin) 

اولین بار در فرانسه در یک برنامه تلویزیونی که جولیا چایلد به آن دعوت شد، از کک او ون رونمایی کرد. ترکیب مرغ پخته شده با نوشیدنی و قارچ و بیکن با پیاز، سیر و برندی ترکیبی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. در فرانسه برای تهیه این غذا از گوشت سفید مرغ و یا خروس استفاده می‌شود که البته تهیه آن از گوشت پرندگانی که بافت سفت‌تری دارند، به شرط اینکه در مدت زمان بیشتری از شعله کم استفاده شود هیچ مانعی ندارد. نوشیدنی آن هم در هر منطقه از فرانسه متنوع است؛ چرا که فرانسه با نوشیدنی‌های متنوعش معروف است.

بهترین غذا‌های فرانسوی

کسوله (cassoulet)

در فرانسه از دیگچه‌ای مخروطی شکل به نام کسول برای طبخ غذا‌هایشان استفاده می‌کنند. نام کسوله برای اولین بار به دلیل پخته شدن این غذا در این ظرف مخصوص نام‌گذاری شد. کسوله یک غذای ساده بوده که در پخت آن از لوبیا و گوشت اردک استفاده می‌شود؛ که البته در صورتی که گوشت اردک نباشد از گوشت غاز یا گوسفند هم می‌توان برای پخت آن استفاده کرد. این غذای خوشمزه در شهر‌هایی مانند تولوز، کارکاسون و کستل نودری از محبوبیت بالایی برخوردار است. حتی این خوراک به خصوص، در اصل مخصوص روستایی در جنوب فرانسه بوده که بیشتر در ماه‌های سرد سال سرو می‌شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بهترین غذا‌های فرانسوی

بف برگینون (boeuf bourguinon)

بف برگینون در جشن ماه اوت در منطقه زیبای بورگاندی سرو می‌شود که به همین دلیل در دنیا شناخته شده است. منشأ برگینون با منشأ کک او ون یکی بوده و هردو از یک منطقه می‌آیند. یک نسخه ساده از مواد لازم برای تهیه این غذای سنتی فرانسوی خوشمزه استفاده از گوشت گاو، آبگوشت مزه دار شده با سیر، پیاز‌های نگینی شده، قارچ و سبزی‌های تازه است. باید بیان شود که مدت زمان لازم برای طبخ این غذا دوروز است؛ چراکه دلیل اصلی محبوبیت این غذا ترد بودن بافت گوشت آن است.

بهترین غذا‌های فرانسوی

سوفله شکلات soufflé

معنی سوفله در فرانسوی دمیدن یا فوت کردن بوده که البته با توجه به حباب‌های درون این دسر وسبک بودن آن گذاشتن این نام روی آن بی‌ربط نیست. سوفله اولین بار اوایل قرن هجدهم در فرانسه تهیه شد. به احتمال خیلی زیاد نام سوفله شکلات برای شما هم نا آشنا نیست؛ چراکه بافت شکلاتی ترد و شیرین آن همراه با مغز شکلات خامه‌ای درون آن، این دسر را بسیار لطیف و خوشمزه کرده است.

بهترین غذا‌های فرانسوی

فلامیش

این غذا شباهت عجیبی به پیتزا دارد. قلامیش در زبان قلاتری به معنی کیک بوده که به نظر با ظاهر کیک مانند آن با مغز سبزیجاتیش بی‌ارتباط نیست. طرز تهیه این غذا در شمال و جنوب فرانسه متفاوت است. البته منشأ اصلی آن بیشتر به شمال فرانسه و در نزدیکی مرز بلژیک نزدیک است‌. این غذا در جنوب فرانسه معمولاً با ماهی آنچو و زیتون و پیاز پخته می‌شود که حتی ظاهر آن را با فلامیش طبخ شده در شمال فرانسه متفاوت است.

بهترین غذا‌های فرانسوی

خوراک اردک (confit de canard)

این غذا که با روش و فرآیندی متفاوت گوشت اردک را طبخ می‌کند، در سراسر فرانسه محبوب است. در این روش گوشت اردک رابه مقدار ۳۶ ساعت در نمک، آویشن و سیر می‌خوابانند و بعد از آن در دمای پایینی در روغن خودش پخته می‌شود. قدمت پخت کونفی دوکانار به صد سال پیش در فرانسه مربوط می‌شود که امروزه بیشتر به روش سنتی در جنوب غربی فرانسه در منطقه زیبای گاسکونی طبخ می‌شود.

بهترین غذا‌های فرانسوی

سالاد نیسوآز (salade niçoise)

دستور طبخ متفاوتی ازاین سالاد خوشمزه در سراسر دنیا وجود دارد که معمولاً از کاهو، گوجه فرنگی تازه، تخم مرغ آبپز، تن ماهی، زیتون، سیر و ماهی آنچو تهیه می‌شود. این سالاد یک سالاد فرانسوی از منطقه پروانس فرانسه بوده، معمولاً به عنوان غذای اصلی و گاهی اوقات به عنوان پیش غذا سرو می‌شود.

بهترین غذا‌های فرانسوی

رتتوی (Ratatouille)

بی شک با نام این غذای محبوب فرانسوی که از جنوب شرقی فرانسه می‌آید و در سراسر دنیا شناخته شده است آشنا هستید. جالب است بدانید سر آشپز‌های معروف در فرانسه هم بر سر طبخ صحیح این غذا اختلاف نظر دارند. رتتوی در اصل خوراکی از سبزیجات پخته شده که معمولاً به عنوان غذای اصلی یا سالاد یا پیش غذا سرو می‌شود. اگر می‌خواهید درمورد روش طبخ آن بدانید، باید بگویم که ابتدا سبریجات در حرارت بالا در یک ظرف کم عمق با مقداری چربی باهم پخته می‌شوند و بعداز آن آنهارا در فر می‌پزند. این سبزیجات شامل گوجه فرنگی، پیاز، کدو سبز، سیر، بادمجان، هویچ، فلفل، ریحان، آویشن و سبزیجات معطر دیگری هستند.

بهترین غذا‌های فرانسوی

تارت تتان

سال‌ها پیش براثر یک اشتباه و به صورت کاملاً تصادفی خانمی به نام استفان تتان تارت تتان پخته شد. خانم تتان در حالی که مشغول تهیه یک پای سیب سنتی بردی مهمانان هتلش بود، به علت فراموشی این خوراک و عدم برداشتن آن از روی اجاق، مجبور شد با عجله خمیر شیرینی را روی ظرف سیب ریخته و ظرف را در فر بگذارد. موقع سرو پای سیب او همانگونه که سیب‌ها ته ظرف مانده بود شیرینی حاصل از اشتباه خود را به صورت برعکس برای مهمانان هتل سرو کرد و از آن به بعد این تارت خوشمزه به تارت معروف خانم تتان تبدیل شد.

بهترین غذا‌های فرانسوی

سخن پایانی

باعث خوشحالی است اگر در این مقاله توانسته باشیم شمارا با تعدادی از غذا‌های خوشمزه فرانسوی و منشأ و تاریخچه آن‌ها آشنا کرده باشیم. در فرانسه غذا‌های لذیذ فراوانی سرو می‌شود که شناختن هر کدام از آن‌ها شما را با گوشه به گوشه‌ی فرهنگ این کشور زیبا و مدرن آشنا می‌کند. توصیه می‌کنیم این بار که به کشور فرانسه سفرکردید، از غذا‌ها و نوشیدنی‌های لذیذ این کشور به سادگی گذر نکنید. البته قبل از سفر بهتر است این مقاله را با دقت بخوانید تا از دنیای شگفت انگیر غذا در این کشور بی اطلاع نمانید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *