تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
غذاهای بین الملی

قارچ سوخاری | یکی از محبوب‌ ترین پیش غذا‌ها + طرز تهیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

امروزه برخی از افراد از قارچ سوخاری به عنوان یک پیش‌ غذا استفاده می‌کنند، این غذا در میان افراد از محبوبیت بالایی برخوردار بوده به همین دلیل در بیشتر مواقع در میمهانی‌های بزرگ نیز از آن استفاده خواهند کرد. قارچ سوخاری یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و سالم بوده که به همین دلیل یکی از بهترین پیش‌ غذا‌های بین‌المللی به شمار می‌رود  و در تمامی رستوران‌های جهان نیز یافت می‌شود. این غذا‌ی بی‌نظیر همانند دیگر غذا‌های فست‌فودی به شکل‌های متفاوتی در رستوران‌ها آماده می‌شود؛ اما شما می‌توانید با استفاده از مواد ساده‌تری آن را در منزل خود نیز آماده و میل نمایید.

قارچ سوخاری

مواد و طرز آماده کردن قارچ سوخاری 

قارچ سوخاری امروزه یکی از بهترین و محبوب‌ترین غذا‌ها به حساب می‌آید که افراد از آن علاوه‌بر پیش‌غذا می‌توانند به عنوان یک وعده غذایی سبک نیز استفاده کنند. برای اینکه یک قارچ سوخاری ساده و خانگی آماده کنید بهتر است از مواد تازه و طبیعی استفاده کنید تا یک غذا‌ی فست‌فودی بی‌نظیر را برای خود و خانواده آماده کنید.

مواد مورد نیاز برای آماده کردن قارچ سوخاری:

۱. تخم مرغ  ۱الی ۲ عدد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

۲. قارچ۳۰۰  الی ۴۰۰ گرم

۳. آرد سوخاری  به مقدار لازم

۴. آبلیموه طبیعی ۲ قاشق غذاخوری

۵. روغن سرخ کردنی  به مقدار لازم

۶. آرد سفید  یک فنجان

۷. نمک، پاپریکا  به مقدار لازم

۸. فلفل سیاه، پودر سیر، به مقدار لازم

۹. آویشن و پودر پیاز به مقدار لازم

۱۰. ماست ۴الی ۵ قاشق غذاخوری

۱. در مرحله نخست اولین کاری که باید انجام دهید قارچ‌ها به خوبی بشویید و بعد  پوست آنها را به طور کامل بگیرید، اگر در مواقعی برای آماده کردن قارچ سوخاری عجله داشتید بهتر است از قارچ‌هایی که کاملا بسته‌بندی و تمیز هستند استفاده کنید تا دیگر نیازی به پوست‌کندن آنها هم نداشته باشید.

۲. در مرحله دوم نوبت به دم کردن زعفران می‌رسد زعفران‌ها را دم کنید و فلفل سیاه، نمک و آب لیموی طبیعی، آویشن، پودر پیاز، پودر سیر، پاپریکا و… را نیز به آن اضافه کنید بعد از آن به طور کامل آنها را با یکدیگر مخطوط کنید تا طعم خاصی را به خود بگیرد و یکدست شوند.

۳. بعد از مخلوط کردن، مواد قارچ‌ها را در آن قرار دهید تا به خوبی آغشته شوند، بعد از آغشته شدن آنها با یکدیگر آنها درون یک کاسه بریزید و یک سلفون روی آن بکشید و درون یخچال به مدت 30 الی 45 دقیقه نگه دارید. حتی اگر زمان کافی داشتید بهتر است تا مدت زمان بیشتری در یخچال بمانند تا طعم و مزه بی‌نظیری داشته باشند.

۴. در این مرحله تا زمانی که قارچ‌ها را از یخچال بیرون می‌آورید تخم مرغ‌ها را درون یک ظرف تمیز بریزید و آرد سوخاری و ماست را هم به آن اضافه کنید و با یکدیگر هم بزنید تا کاملا به یک خمیر نرم تبدیل شود.

۵. در مرحله پنجم آرد سفید و آرد سوخاری که در دست دارید درون یک ظرف دیگر قرار دهید و کنار بگذارید تا در هنگام سرخ کردن قارچ‌ها از آن استفاده کنید.

۶. در این بخش یک ماهیتابه با لبه‌های بلند انتخاب کنید و روغن زیادی در داخل آن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، بعد از این قارچ‌هایی که آماده کرده بودید را از یخچال بیرون بیاورید و آنها را با آرد سفیدی آغشته کنید و بعد از آرد سفید آنها را در مخلوطی که با تخم مرغ آماده شده بود قرار دهید، بعد از اتمام آنها نوبت به آرد سوخاری می‌رسد که مهم‌ترین بخش است، قارچ‌ها را به آرد سوخاری آغشته کنید و در داخل روغن قرار دهید و بگذارید رنگ طلایی به خود بگیرند.

۷. بعد از اینکه قارچ‌ها به رنگ طلایی درآمدند آنها را از ماهیتابه خارج کنید و روی یک توری قرار دهید تا روغن آنها گرفته شود؛ بعد از اینکه به طور کامل روغن آنها گرفته شد با هر سسی که دوست دارید مانند کچاپ و… می‌توانید آنها را میل کنید.

قارچ سوخاری

نکات مهمی که در هنگام آماده کردن قارچ سوخاری باید به آن توجه داشته باشید

تهیه کردن قارچ سوخاری همانند دیگر غذا‌ها دارای نکاتی بوده و کسانی که قصد دارند آن را در منزل خود آماده کنند بهتر است به آنها توجه داشته باشند تا یک پیش غذا‌ی عالی را برای خود و میهمانان آماده کنند. برخی از این نکات مهم شامل:

۱. برای سرخ کردن قارچ‌ها بهتر است از روغن مخصوص سوخاری استفاده کنید تا هم به خوبی سرخ شوند و هم روغن به آنها جذب نگردد، اگر از دیگر روغن‌ها استفاده کنید ممکن است قارچ‌ها در حرارت بالا بسوزند و طعم سوختگی به خود بگیرند.

۲. شما برای اینکه یک قارچ سوخاری بی‌نظیر را میل کنید بهتر از علاوه‌بر ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، زعفران، از دیگر ادویه‌ها مانند پودر پیاز، پاپریکا، پودرسیر، پودر ریحان، زنجبیل، آویشن و… نیز استفاده کنید تا طعم خاصی را به خود اختصاص دهد.

۳. اگر می‌خواهید قارچ‌های شما به صورت پفکی و ترد درآیند بهتر است از دلستر‌های کلاسیک استفاده کنید؛ اما در هنگام استفاده کردن از دلستر‌ها به اندازه از آن استفاده کنید، چراکه باعث از هم پاشیدن قارچ‌ها خواهد شد.

۴. برخی از افراد هستند که دوست دارند قارچ‌ها را با پنیر تهیه کنند، به همین دلیل بهتر است که بعد از پاک کردن قارچ‌ها پنیر مورد نظر خود را درون قارچ‌ها قرار دهید و تنها آن را با تخم مرغ، آرد سفید و سوخاری آغشته کرده و بعد آن را سرخ کنید.

۵. برخی از افراد هستند که پوست قارچ‌ها آنها را می‌گیرند؛ چرا که بعد از شستن تمامی میکروب‌هایی که روی آن قرار داشته روی پوست باقی می‌مانند و ممکن است به درون آن نیز نفوذ کنند، به همین علت بهتر است آنها را درون یک ظرف بزرگ یخ قرار دهید و دوسه بار آنها را بیرون بیاورید و بعد درون آرد قرار داده و به دیگر مواد آغشته کنید.

۶. بهتر است از قارچ‌هایی با اندازه کوچک استفاده کنید؛ چراکه خیلی خوب سرخ می‌شوند و داخل آنها به صورت خام نبوده حتی اگر قارچ کوچک نداشتید قارچ‌های بزرگ را دو نصف کنید تا خوب سرخ شوند.

۷. در هنگام سرخ شدن قارچ‌ها بهتر است در هر بار انداختن قارچ به داخل ماهیتابه روغن را داغ کنید؛ چرا که در هنگام اضافه کردن قارچ به روغن دما‌ی آن کاهش پیدا می‌کند و نیاز به داغ کردن مجدد دارد تا قارچ‌های شما به خوبی سوخاری شوند.

سخن پایانی

امروزه قارچ سوخاری در تمامی جهان به عنوان بهترین و سالم‌ترین پیش‌غذا به شمار می‌رود، این غذا به دلیل سالم بودن افراد بسیاری طرفدار آن هستند و علاوه‌بر پیش غذا در بیشتر مواقع از آن به عنوان یک وعده غذایی مناسب استفاده می‌کنند. برای اینکه یک قارچ سوخاری خانگی آماده کنید بهتر است از مواد غذایی طبیعی و سالم استفاده کنید تا از طعم و مزه عالی نیز برخوردار شود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *