تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر

تهران به اربیل عراق { راهنمای سفر با هواپیما و خودروی شخصی } 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کردستان عراق یا اقلیم کردستان در شمال کشور عراق قرار دارد و یک منطقه کوهستانی و خودمختار به حساب می‌آید. این منطقه از سوی شرق با ایران، از سوی شمال با ترکیه و از سوی غرب با سوریه دارای مرز یکسان است. شهر اربیل، پایتخت کردستان عراق بوده که با رعایت قاعده قلب‌ آوایی زبان کردی نامگذاری شده است. در این قاعده ،نام اربیل با تغییری در آوایش به‌ صورت هه ولیر تلفظ می‌‌گردد که توسط کردها به کار برده می‌شود. برای رفتن به اربیل افراد می‌توانند از تهران هم به‌ صورت زمینی و هم هوایی سفر کنند. در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا درباره سفر از تهران به اربیل عراق با خودروی شخصی و هواپیما توضیح دهیم با ما همراه باشید.

تهران به اربیل عراق

سفر به اربیل با هواپیما

فرودگاه بین‌المللی اربیل در کردستان عراق، هفته‌ای چندین پرواز منظم را از طریق دو فرودگاه بین‌‌المللی امام خمینی تهران و تبریز و ارومیه ارائه می‌‌کند.‌ بیشتر خطوط هوایی بین‌‌المللی معتبر از اروپا و آسیا به سمت اردبیل پرواز می‌‌کنند.

سفر به اربیل با ماشین شخصی

برای سفر به‌ شهر اربیل از تهران، می‌توانید از طریق شهرهای ارومیه و اشنویه در شمال غرب ایران با خودرو عبور کنید؛ سپس از مرز تمرچین که فاصله آن از پیرانشهر در حدود ۱۰ کیلومتر است ،وارد اربیل شوید. همچنین در صورتی که با خودرو شخصی سفر می‌‌کنید، می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ شهرداری پیرانشهر پارک کنید. بعد از پارک کردن خودرو در پارکینگ، شما می‌‌توانید با استفاده از تاکسی‌‌های موجود در شهر، مسیر ۱۰ کیلومتری از پیرانشهر تا پایانه مرزی تمرچین را با مبلغ اندکی برای هر نفر طی نمایید. پس از پرداخت عوارض خروج و نشان دادن پاسپورت معتبر در پایانه مرزی تمرچین، شما می‌‌توانید به‌عراق وارد شوید و به ‌پایانه مرزی حاج عمران بروید. بعد از تکمیل مراحل گمرکی و پرداخت هزینه ورود و عبور، شما می‌‌توانید از تاکسی‌‌های خاصی استفاده کنید که در دسترس هستند تا شما را بین مرز حاج عمران و شهر اربیل با سفری کوهستانی به ‌مدت ۴ ساعت با طول مسیر ۱۸۰ کیلومتر جابه‌جا کنند. به ‌طور کلی، مسیر تهران تا اربیل ۹۱۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

بهترین شرایط آب و هوا برای رفتن به اربیل


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

منطقه کردستان عراق در ماه‌‌های تابستان، به‌ویژه از ژوئن تا سپتامبر بسیار گرم و خشک است. در ماه‌‌های ژوئیه و اوت که به‌‌عنوان داغ‌‌ترین ماه‌‌ها شناخته می‌شوند، میانگین دما حدود ۳۹ تا ۴۳ درجه سانتی‌‌گراد محاسبه می‌شود. این دما در روزهای بسیاری ممکن است به ‌نزدیکی ۵۰ درجه سانتی‌‌گراد هم برسد. در فصل پاییز هوا خشک و ملایم است و در ماه اکتبر، میانگین دما ۲۴ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد و در نوامبر کمی خنک‌تر می‌‌شود. در طول زمستان منطقه کردستان عراق به استثنای مناطق کوهستانی، هوای ملایمی دارد. میانگین دماهای بالای زمستان حدود ۷ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد و میانگین دماهای پایین زمستان حدود ۲ تا ۷ درجه سانتی‌‌گراد است.

دیدنی‌های اربیل

اربیل پایتخت منطقه کردستان عراق است. این شهر در طول تاریخ تحت‌ تأثیر بسیاری از پادشاهان و امپراطوری‌‌ها از جمله آشوریان، ساسانیان، عرب‌ها و عثمانیان قرار گرفته است. موزه باستان‌‌شناسی اربیل آثار و اشیاء قدیمی قبل از اسلام را در خود نگهداری می‌‌کند. فاصله‌ این شهر تا کربلای معلی با اتومبیل حدود ۶ ساعت و نیم است. در سفر به‌ عراق و انجام زیارت حرم امام حسین، دیدن زیبایی‌‌های اربیل نیز توصیه می‌‌شود؛ چراکه دیدن زیبایی‌‌های آفریده خداوند و قدردانی از آن‌ها کمتر از زیارت نیست.

تهران به اربیل عراق

سخن پایانی

 مسیر سفر از تهران به اربیل در واقع ‌یکی از مسیرهای جذاب و دیدنی کشور عراق به شمار می‌رود. در طول این سفر، شما با دیدن پیشینه و فرهنگ این منطقه و آشنایی با طبیعت زیبا و دیدنی‌‌های گوناگون می‌‌توانید بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنید. توصیه می‌شود که برای کسب تجربه‌‌های مستقل و بی‌نظیر، حتما سفرهایی پرماجرا و جذاب را در مسیر تهران به اردبیل داشته باشید. به امید سفرهایی پرمهربانی که در آینده منتظرتان هستند!


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *