تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تور مجازی, جهانگردی

تور مجازی کاخ کرملین مسکو + تاریخچه | Moscow Kremlin, Russia 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در این مقاله از معرفی تورهای مجازی مجله گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا تور مجازی کاخ کرملین روسیه را به همراه تاریچخه آن برای شما کاربران علاقمند به سفر و تاریخ قرار دهیم پس اگر علاقمند به این هستید که بیشتر با این قلعه تاریخی روسیه آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نام “کرملین” به یک مجموعه پرقدرت در شهرهای مختلف تاریخی روسیه لقب داده شد. کرملین‌های متعددی همچون کرملین نوگورود، کرملین کازان، کرملین پسکوف، کرملین کلومنا در روسیه وجود دارد که توانسته‌اند تا به امروز زنده بمانند. امروزه تنها کرملین مشهور جهانی مسکو در پایتخت فدراسیون روسیه توانسته پرآوازه باشد. این بزرگ‌ترین قلعه در اروپا است که تا به امروز حفظ شده و کار می‌کند. کرملین یک جاذبه توریستی مهم، اقامتگاه رئیس جمهور روسیه و مشهورترین مکان دیدنی روسیه محسوب می‌گردد.

تاریخچه کرملین مسکو

دوران عصر برنز در سال 2000 اولین استحکامات در قلمرو کرملین مسکو در قبل از میلاد ایجاد شد؛ اما اولین استحکامات در اینجا بسیار دیرتر در سال 1156 صورت گرفت. از سری استحکامات صورت گرفته باید به استحکامات چوبی به طول 850 متر با مساحتی حدود 3 هکتار برای احاطه کردن قلعه همچنین خندق به طول 16-18 متر و عمق 5 متر اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در طول دوران حمله مغول و تاتار، کرملین ویران شد و سپس بعد از آن بازسازی گردید. در زمان حکومت شاهزاده بزرگ دیمیتری دونسکوی و در اواسط قرن چهاردهم، دیوارها و برج‌های چوبی کرملین با سازه‌هایی از جنس سنگ سفید محلی ترمیم گردید. پس از آن مسکو به عنوان “مسکو ساخته شده از سنگ سفید” (“Moskva belokamennaya”) شناخته شد.

در قرن پانزدهم در زمان حکومت ایوان کبیر دیوارهای کرملین در حال فرو ریختن بودن به همین علت مجبور به بازسازی آن شدند. از معماران ایتالیایی برای مرمت کرملین دعوت شد و به همین دلیل بهترین ویژگی‌های معماری روسی و ایتالیایی را با هم ترکیب کرده و بهترین معماری صورت گرفت. برای ساخت این قلعه تسخیر ناپذیر از قلعه معروف اسفورزا در میلان پیروی کردند؛ زیرا سبک معماری معابد آن بیشتر از سنت روسی پیروی کرده است.

تور مجازی کاخ کرملین مسکو

ظاهر قلعه کرملین

از آجر به عنوان ماده پایه برای ساخت و ساز کرملین استفاده گردید. در بخش مرکزی کرملین میدان کلیسای جامع با کلیسای جامع بشارت، کلیسای جامع خوابگاه، تالار وجوه و کلیسای جامع فرشته، محل دفن شاهزادگان و پادشاهان روسیه، ایوان کبیر، برج ناقوس و… تاسیس گردیده است. در اواخر قرن شانزدهم بازسازی زیادی از کرملین انجام شد وپس از گذشت آن زمان به بعد ظاهر این قلعه به جز رنگ آن تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

بر اساس اسناد و تصاویر تاریخی باقی مانده از قلعه کرملین دیوارهای قلعه بعد از قرن‌ها هنوز به رنگ سفید باقی مانده است. ناگفته نماند برای حفظ آجرکاری، و همچنین خاطره “کرملین سفید دیمیتری دونسکوی”، آجرهای سوخته با دقت بالایی سفید رنگ شدند. برخی محققان بیان می‌کنند که مجوز انجام رنگ آمیزی کرملین به رنگ قرمز توسط استالین در سال 1947 به مناسبت هشت صدمین سالگرد مسکو داده شد؛ و قبل از آن، در طول جنگ جهانی دوم، کرملین پوشش منحصر به فردی داشت. یک پروژه پیشرفت توسط گروهی به رهبری آکادمیک بوریس یوفان ایجاد شد که دیوارهای سفید کرملین با دیوارهای خانه و پنجره‌های سیاه رنگ آمیزی شوند همچنین خیابان‌های جعلی در میدان سرخ ساخته شد و حتی گنبدی با یک تصویر خانه ای بالای مقبره لنین قابل دیدن بود و این یک پوشش مبدل بود که از بزرگترین بنای تاریخی روسیه در برابر بمباران محافظت کرد تا به امروز پا برجا باشد.

تور مجازی کاخ کرملین مسکو

استقامت کرملین

لازم به ذکر است که ساختمان هایی در قلمرو کرملین وجود داشت که در آزمون زمان تاب نیاورده و از بین رفتند . ساختمان‌هایی چون کاخ ملکه ناتالیا با تصمیم معمار معروف بارتولومئو راسترلی از هم جدا شد و به جای آن یک منطقه رژه را در آنجا ساختند که صومعه آتاناسیوس در آن قرار دارد. با این حال از قرن پانزدهم برج‌ها و دیوارهای کرملین با طراحی مشخص که نماد مسکو و روسیه بوده پابرجا هستند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *