تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آمریکا, کانادا

دنیای علم (The World of Science ) ونکوور 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

The World of Science

دنیای علم یا ساینس ورلد برای نمایشگاه جهانی 1986 ساخته شده است. نمایشگاه‌های درون این گوی غول‌پیکر فلزی، حاوی اطلاعات و فن‌آوری‌های پیشرفته و کافی هستند تا دانشمندان نوظهور و کودکان و نوجوانان علاقه‌ مند به علم را درگیر خود کند. دنیای علم پر از نمایش‌ها و فعالیت‌ های سرگرم‌کننده و علمی است. برای خانواده‌های جوان، به ویژه آن‌هایی که کودکان پیش‌ دبستانی و دبستانی دارند، بسیار توصیه می‌شود. چه با کودک خردسال خود به این مرکز بروید، چه به تنهایی یا با یک دوست بروید، نمایشگاه‌های جالب زیادی برای بازدید در این مرکز وجود دارد.

دنیای علم کجاست

ساینس ورلد در منتهی الیه شرقی فالز کریک واقع شده است. از یک جهت با دهکده المپیک ونکوور و در سمت دیگر با استادیوم BC Place فاصله کمی‌دارد. آدرس دنیای علم خیابان کبک 1455 است.

ساعت‌های فعالیت مرکز

سه شنبه 10:00-17:00


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شنبه و یکشنبه 10:00-18:00

از طبقه همکف دنیای علم شروع می‌کنیم

در انتهای شرقی خط افق False Creek ونکوور، یک گوی فلزی غول‌پیکر قرار دارد که دنیای علم را در خود جای داده است. این مرکز مورد علاقه دانشمندان کودک و نوجوان است. برخی این ساختمان را با یک توپ گلف غول‌پیکر یا یک کره برفی مقایسه می‌کنند، اما زمانی که برای اولین بار مکان کنونی این مرکز برای نمایشگاه جهانی 1986 (Expo ’86) در نظر گرفته شود، قرار بود از گنبد ژئودزیکی با الهام از Buckminster Fuller  تقلید کند.

سه دهه بعد، فضای داخلی دنیای علم بیشتر شبیه مراکز علمی قدیمی شد، اما در حال حاضر نمایشگاه‌های این مرکز حاوی اطلاعات و فن‌آوری‌های پیشرفته کافی هستند تا بازدیدکنندگان علم دوست را  که اکثر آن‌ها بچه‌ها هستند، درگیر خود نگه دارند. پس بیایید وارد دنیای علم شویم. به نظر شما چه چیزهایی در دنیای علم انتظار ما را می‌کشند؟

گالری‌ها در دنیای علم

دنیای علم ونکوور در چند سال گذشته تعدادی ویژگی جدید به فعالیت‌ها خود اضافه کرده است. این باعث می‌شود که برای افرادی که در گذشته از این مکان دیدن کرده‌اند هنوز هم جالب باشد. به عنوان مثال، در بهار 2017، گالری BodyWorks را باز کردند.

گالری شگفت‌انگیز

دنیای علم همچنین نمایشگاهی جدید و بسیار محبوب برای کودکان 1 تا 5 ساله به نام گالری شگفت‌انگیز افتتاح کرد. وسعت این جاذبه 3300 فوت مربع است که در آن نوزادان، کودکان نوپا، کودکان پیش‌دبستانی و مراقبان بزرگ‌سال آن‌ها می‌توانند از طریق بازی جهان را کشف کنند، آزمایش کنند و چیزهای زیادی یاد بگیرند.

در گالری شگفت‌انگیز شش منطقه فعالیت وجود دارد. در ناحیه آزمایش ، کودکان می‌توانند سؤال بپرسند و پاسخ‌ها را جستجو کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند آزمایش‌های مینی آزمایشگاهی انجام دهند و با وسیله علمی Wonder Wheels بازی کنند.

مناطق دیگر در گالری شگفت‌انگیز عبارت‌اند ازSplash ، Shine ، Climb   و Build که در آن کودکان کوچک می‌توانند با برج آبی و چراغ‌ها بازی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از سازه‌ها بالا بروند و با بلوک‌های آبی غول‌پیکر چیزهایی بسازند. همچنین یک منطقه سرپوشیده مخصوص کرال (چهار دست‌وپا راه رفتن) وجود دارد که برای نوزادان 1 تا 18 ماهه طراحی شده است، جایی که والدین می‌توانند در آن استراحت کنند و نوزادان می‌توانند با خیال راحت بخزند یا فقط در اطراف این فضا دراز بکشند.

نمایشگاه چگونه بدن کار می‌کند (BodyWorks)

هنگامی‌که برای اولین بار وارد دنیای علم ونکوور می‌شوید، دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است. گالری‌های زیادی وجود دارد که همه آن‌ها تعاملی هستند. نمایشگاه BodyWorks به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در مورد قلب، اسکلت، ماهیچه‌ها و اندام‌های خود بیاموزند.

نمایشگاه زیست‌شناسی

گالری سارا استرن به کودکان این اجازه را می‌دهد تا  در مورد مسائل زیستی بیشتر و بیشتر بدانند.

اورکا گالری

Eureka یک منطقه محبوب و مخصوصاً فضایی برای فعالیت‌های دستی است که به کودکان امکان می‌دهد با آب، نور، صدا و حرکت بازی کنید. همچنین یک سالن نمایش رایگان با فیلم‌های علمی آموزشی که در طول روز پخش می‌شود دارد. در این گالری بچه‌ها می‌توانند چتر نجات پرتاب کنند. با پاهای خود با یک صفحه کلید غول‌پیکر بازی کنند و با استفاده از یک ملخ عظیم حرکت کنند.

گالری حفظت از محیط زیست BMO

جوانانی که به حفاظت از محیط زیست فکر می‌کنند، این بخش از جهان علم را نیز دوست خواهند داشت. گالری پایداری زیست محیطی BMO، جایی است که نوجوانان می‌توانند روی یک چرخ همستر بزرگ که «چرخ جنبشی» نامیده می‌شود، بدوند و با یک توربین بادی بازی کنند و راه‌هایی برای نجات سیاره زمین بیابند.

نمایشگاه  Tinkering Space

این نمایشگاه  به معماران و مهندسان آینده اجازه می‌دهد تا همه چیز را سازند و آزمایش کنند.

برنامه‌های خاص نمایشگاه‌های غیر دائمی دنیای علم

نمایشگاه‌های غیردائمی اغلب برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب هستند. این نمایشگاه‌ها درباره جهان دایناسورها، دنیای بدن، علم پیکسار و خیلی موضوعات علمی دیگر صحبت می‌کنند. در این بخش‌ها کودکان شما با نورپردازی مجموعه‌های کامپیوتری، حرکت دادن شخصیت‌های متحرک، دستکاری حالات چهره، افزودن بافت به سطوح تولید شده توسط کامپیوتر و ساختن یک فیلم استاپ موشن با استفاده از گوشی هوشمند، اوقات خوبی خواهند داشت.

چه کسانی از دنیای علم بازدید می‌کنند

باید بگوییم که قطع به یقین جواب این سؤال این است؛ بچه‌ها، بچه‌ها و بیشتر بچه‌ها. مطمئناً بزرگ‌سالان نیز به مرکز دنیای علم می‌آیند؛ والدین و زوج‌های جوان. اما کودکان قطعاً بزرگ‌ترین و پر سر و صداترین جمعیت این دنیا هستند، همچنین بزرگ‌سالانی که فعالیت‌های متفاوت‌تر را ترجیح می‌دهند. آن‌ها  Science World After Dark nights را دوست خواهند داشت که این بخش دارای نوشیدنی‌ها، غذا، موسیقی، نمایشگاه‌ها، سخنرانان مهمان و غیره است. این بخش از دنیای علم میزبان رویدادهای نوجوانان نیز هست.

چقدر طول می‌کشد تا از این مرکز بازدید کنیم

جهان علم جاهای زیادی بر بازدید دارد و درست زمانی که فکر می‌کنید که تمام دنیای علم را دیده‌اید، گالری یا نمایشگاه دیگری را کشف می‌کنید. برخی از این گالری‌ها کوچک هستند، اما بیشتر آن‌ها فضای زیادی برای حرکت و فعالیت ارائه می‌دهند و نقاط زیادی برای نشستن وجود دارد که می‌توانید در حالی که نوزادانتان در آنجا برای فعالیت آزاد هستند، به خود استراحت دهید. خوب است که بدانید ساختمان دنیای علم مجهز به ویلچر برای افراد ناتوان است.

آیا دنیای علم راهنمای تور دارد

هیچ تور با راهنما وجود ندارد، اما هر ساعت یک نمایش پر انرژی در مرکز صحنه وجود دارد. در اینجا بچه‌ها می‌توانند در مورد همه چیز، از خواص کشسانی حباب‌های صابون گرفته تا نمایش بازی نور، از علم آتش گرفته تا سیم‌پیچ مورد نیاز موتورهای تسلا، بیاموزند. کودکان و نوجوانان داوطلب مرتباً برای کمک به نمایش، روی صحنه می‌آیند و مجموع این‌ها همه نمایش و صحنه را برای بازدیدکنندگان جذاب نگه می‌دارد.

فروشگاه هدایا

این فروشگاه دارای مجموعه‌های مدارسازی، تخته‌هایKEVA، کیت‌های مدل‌سازی منظومه شمسی، اسکلت‌های دایناسورها، لباس‌های فضانوردی، کیت‌های اختراعات لئوناردو داوینچی، آزمایشگاه‌های زلزله مینیاتوری، مکعب‌های روبیک و خیلی چیزهای دیگر است.

فروشگاه‌های غذا و خوراکی

Triple O’s است که یک زنجیره فست فود محلی در طبقه اصلی را تشکیل می‌دهد. این فروشگاه زنجیره‌ای انواع همبرگرها و همچنین سیب‌زمینی سرخ کرده، میلک شیک، غذای مرغ، هات داگ، کوکی‌ها، پاپ و چیپس ماهی را به بازدیدکنندگان برای صرف غذا ارائه می‌دهد.

فعالیت‌های اصلی در دنیای علم

اگر با فرزندان خود به دنیای علم می‌روید، این را باید بدانید که بچه‌ها احتمالاً بعد از 60 دقیقه نمی‌خواهند آنجا را ترک کنند. اما اگر زمان محدودی دارید، بهتر است حتماً به نمایشگاه فیلم Omnimax بروید. تماشای فیلم‌های این بخش حداقل 45 دقیقه زمان نیاز دارد. سپس یک نقشه بردارید و به سمت گالری‌های دائمی بروید و یک نمایش در مرکز صحنه تماشا کنید. خوب است که بدانید اگر با برنامه‌ریزی زمان بیشتری برای گشت و گذار در دنیای علم داشته باشید، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای خود و فرزندان خود رقم خواهید زد.

اطراف دنیای علم چه خواهید دید

در حالی که در منطقه دنیای علم هستید، ممکن است بخواهید در امتداد دریای فالز کریک قدم بزنید. روبه روی دنیای علم (در سمت جنوب مرکز شهر ونکوور) به دهکده المپیک خواهید رسید . این منطقه در بازی‌های المپیک 2010 میزبان ورزشکاران جهان بود.

اگر در امتداد دیوار دریایی به سمت غرب ادامه دهید، یک پیاده‌روی زیبا را کشف خواهید کرد که شما را به جزیره گرانویل می‌رساند. همچنین محله چینی‌ها در اطراف دنیای علم قرار دارد که زیاد از این مرکز دور نیست. همچنین باغ کلاسیک دکتر سان یات سن و منطقه اطراف آن از دنیای علم زیاد دور نیست و فقط با 15 دقیقه پیاده‌روی با آن فاصله دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *