تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کانادا

پل معلق کاپیلانو ونکوور ☀️ کانادا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پل معلق کاپیلانو

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با پل معلق کاپیلانو ونکوور در کانادا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پل معلق کاپیلانو (capilano bridge) یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی دنیا به شمار می‌رود. این پل در شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا در کشور کانادا قرار دارد. زیبایی این منطقه مورد توجه تمام بازدیدکنندگان سرتاسر دنیا قرار گرفته است. این پل ۱۴۰ متر طول دارد و در ارتفاع ۷۰ متری سطح رودخانه قرار گرفته است. بازدیدکنندگان می‌توانند همراه با بازدید از این پل از دیدن پارک زیبا و شفت‌انگیز پل معلق کاپیلانو لذت ببرند.

این پل معلق اولین بار در سال ۱۸۸۹ ساخته شده و از آن زمان تاکنون حدود ۱۲۰ مترمربع دیگر به این پارک اضافه شده است. پیاده‌روی روی صخره‌ها از جدیدترین فعالیت‌هایی است که در اینجا انجام می‌شود.

پل معلق کاپیلانو


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تاریخچه پل کاپیلانو

پل کاپیلانو در سال 1888 میلادی برای اولین بار به دست جورج مکی (George Grant Mackay) مهندس ونکووری ساخته شد او این پل را با طناب طراحی و ساخته بود تا این که در سال 1903 میلادی این طناب ها با سیم های مفتولی جایگزین شدند.

در سال 1910 میلادی هم (Edward mahon) این پل را خریداری کرد و پل معلق شخصی شد و در سال 1935 هم فردی مشهور به مک (MacEachran) پل معلق را از صاحب پیشینش خریداری کرد و اجازه داد تا عموم مردم برای بازدید به پل کاپیلانو بیایند و این کار مک سبب شد پارک کاپیلانو کم کم به قطب گردشگری ونکوور تبدیل شود اما او هم در سال 1945 میلادی پل کاپیلانو را به فردی دیگر به نام هنری اوبنا (Henri Aubeneau) فروخت.

پل معلق کاپیلانو

این پل در سال 1956 میلادی کاملا از نو دوباره ساخته شد تا این که در سال 1983 میلادی پل به صاحب امروزی اش نانسی استیب بارد (Nancy Stibbard) فروخته شد و از آن سال به بعد همه روزه بر بازدیدکنندگان این پل افزوده می شود تا این که در سال 2011 برای ورود به این پارک مبلغ ورودی و بلیت تعیین شد و بازدیدکنندگان فقط با پرداخت ورودی می توانستند به این پارک بروند.

در سال 2014 میلادی هم درختان سر به فلک کشیده ای که امروزه در زیر پل دیده می شود کاشته شد که برخی از درختان سنوبر این پارک تا 30 متر هم ارتفاع دارند و این قطب گردشگری شکل و شمایل جدیدی به خود گرفت.

مناظر اطراف پل کاپیلانو

منظره ای که از روی پل دیده می شود چشم ها را خیره می کند، تا چشم می بیند درخت است و درخت؛ این پارک جنگلی پر است از درختان همیشه سبز کاج و سرو و صنوبر که سر به فلک کشیده اند و برخی از آنها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و سنشان به 400 سال هم می رسد، هنگامی که روی پل قدم می زنید بوی درختان کاج با همراه با رطوبت هوا مشامتان را پر می کند و اگر خوش شانس باشید شاید سنجاب هایی که در این پارک جنگلی زندگی می کنند را هم روی درختان ببینید.

پل معلق کاپیلانو

پارک کاپیلانو

وجود پل کاپیلانو دلیلی شد تا بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان برای عبور از این پل به این منطقه بیایند به همین دلیل آرام آرام صاحبان پل به فکر افتادند تا پارکی در اطراف پل بسازند و خدمات دیگری به توریست ها ارائه دهند البته این پل از ابتدا در منطقه ای جنگلی و در قلب طبیعت ساخته شده بود.

پارک کاپیلانو با گذر زمان گسترش یافت و در حال حاضر بخش های مختلفی دارد و هر یک از این قسمت ها به تنهایی توریست ها را به خود جلب می کنند از جمله ی این قسمت ها درخت ماجراجویی، رستوران، فروشگاه، استخر همیشگی ماهی های قزل آلا، نمایشگاه های گوناگون طبیعی، محلی، تاریخی، لباس و … است.

همچنین در فصل های مختلف فستیوال های متفاوتی در پارک برگذار می شود که بازیگران با لباس های رنگی و مخصوص برنامه های شاد برای تماشاگران برپا می کنند. پارک کاپیلانو بسیار پر ذرق و برق و زیبا است و امروزه از بزرگترین قطب های گردشگری خصوصی شمال آمریکا محسوب می شود ، این پارک خدمات تاریخی و فرهنگی خوبی را به بازدیدکنندگانش ارائه می دهد.

پل معلق کاپیلانو

دسترسی

رسیدن به پل معلق  کاپیلانو کانادا بسیار آسان است و فقط ۱۰ دقیقه طول می کشد تا از مرکز ونکوور به کاپیلانو رسید و حدود ۱.۵۰ کیلومتر را در جاده کاپیلانو باید طی کنید. برای رسیدن به این پل و پارک زیبا می توانید از ترانسفر پارک با هزینه ی جداگانه استفاده کنید و یا با اتوبوس به این پارک بیایید.

پارک کاپیلانو از ۸:۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۸ شب باز است. لازم به ذکر است که برای ورود به پارک کاپیلانو نیاز به تهیه بلیت و پرداخت ورودی است که بنابر خدمات و قسمت هایی از پارک که تمایل به استفاده از آن ها را دارید از ۱۴۰ هزار تومان به بالا هزینه دارد، البته اگر از باجه بلیت فروشی پارک بلیت را تهیه فرمایید و به صورت تور تهیه نفرمایید این هزینه می تواند کمتر هم بشود.

آدرس: کانادا، بریتیش کلمبیا، شمال ونکوور، جاده ی کاپیلانو


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *