تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

طرز تهیه سالاد گل کلم مجلسی |یکی از سالادهای پرطرفدار 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سالاد گل کلم یکی از سالادهای پرطرفدار و محبوب در ایران است که به‌دلیل طعم خوشمزه و خواص بی نظیرش، همیشه در سفره‌های خانوادگی و مجلسی حضور دارد. این سالاد با استفاده از گل کلم، سبزیجات و مواد دیگری مانند خیار، فلفل دلمه‌ای، پیاز، سیر و… تهیه می‌شود. برای تهیه سالاد گل کلم، ابتدا باید گل کلم را بشورید و آن را به قطعات کوچک تقسیم ‌کنید. در ادامه، می‌توانید سایر مواد را نیز آماده کرده و در نهایت با مخلوط کردن تمامی مواد با هم، سالاد خوشمزه و مفیدی برای سلامتی خود تهیه کنید. لازم به ذکر است که سالاد گل کلم دارای خواص بسیاری است که به سلامتی بدن کمک می‌کند.

طرز تهیه سالاد گل کلممواد لازم

برای تهیه سالاد گل کلم به موادی نیاز دارید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود. پس از تهیه تمامی مواد، می‌توانید سالاد گل کلم خود را تهیه کنید.

  • گل کلم
  • خیار
  • هویج
  • گوجه
  •  فلفل دلمه‌ای
  • پیازچه
  • کنسرو ذرت
  • شوید
  • سس مایونز
  • سس خردل

مرحله اول

در این مرحله برای تهیه سالاد گل کلم، ابتدا گل کلم‌ها را به تکه های کوچک تقسیم کرده و به خوبی می شوییم. سپس درون آبکش قرار می‌دهیم تا آب اضافی آن خارج شود. یکی از نکات مهم در این مرحله، توجه به تمیزی گل کلم ها است. برای این کار، می‌توانید گل کلم‌ها را در آب گرم به مدت چند دقیقه قرار دهید تا خیلی خوب تمیز شوند. سپس آن ها را در آب سرد برای خنک شدن قرار دهید. پس از شستشو، گل کلم‌ها را در یک ظرف مناسب می‌ریزیم. در این مرحله، می‌توانید از گل کلم‌های بخارپز شده نیز استفاده کنید.

در ادامه، می‌توانید به سایر مواد اضافی مانند خیار، فلفل دلمه‌ای، پیازچه و انار اضافه کنید تا طعم و رنگ سالاد بهتر شود. با توجه به سلیقه شما، می‌توانید از انواع سس‌های مختلف برای سالاد استفاده کنید. یکی از سس‌های مناسب برای سالاد گل کلم، سس مایونز است که می‌توانید با استفاده از مایونز، نمک، فلفل سیاه و چند قاشق آبلیمو آن را تهیه کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

طرز تهیه سالاد گل کلممرحله دوم

در مرحله دوم، گل کلم‌ها را داخل یک کاسه مناسب بریزید. سپس هویج را رنده درشت کنید و به همراه خیارهای خرد شده و فلفل دلمه‌ای نگینی ریز، به کاسه اضافه کنید. حالا می‌توانید موادی مانند گردو و انار نیز برای افزودن طعم و تنوع به سالاد اضافه کنید. در نهایت، سس مایونز و ماست را با هم مخلوط کرده و به مواد داخل کاسه اضافه کنید. در آخر تمامی مواد را با هم مخلوط کنید تا یک‌دست شود. می‌توانید برای تزیین سالاد از برگ‌های جدا شده از گل کلم استفاده کنید.

مرحله سوم

در ادامه، بهتر است که مقداری ذرت را به صورت آبپز یا بخارپز به سالاد اضافه کنید. همچنین، می‌توانید از کنسرو ذرت نیز استفاده کنید. در نهایت، سس مایونز را به همراه سس خردل داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب کرده و به سالاد اضافه کنید. در نهایت، سالاد گل کلم را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و در هنگام سرو از خوردن آن لذت ببرید.

نکته مهم در مورد سالاد این است که در صورت تمایل، گل کلم را از قبل بخارپز کنید تا سریع‌تر آماده شود. همچنین می‌توانید از مواد دیگری مانند  کاهو، گردو و… برای تزیین سالاد استفاده کنید. در ادامه، ترکیب سالاد با سس مایونز، سس سویا، سس شیرین و ترش و… به سلیقه و تمایل شما بستگی دارد. بهتر است قبل از تزیین سالاد، سس را به صورت جداگانه آماده کرده و در کنار سالاد قرار دهید تا هر کس بتواند مقدار مورد نظر خود را انتخاب کند. بهتر است در تهیه این سالاد، از مواد تازه و سالم استفاده شود و در ترکیب مواد، از سلیقه شخصی خود استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد گل کلمسخن پایانی

سالاد گل کلم یکی از سالادهای سالم و خوشمزه است که با استفاده از مواد ساده و موجود در هر خانه، به راحتی و با هزینه کم تهیه می‌شود. این سالاد باعث افزایش سطح سلامتی بدن می‌شود و می‌تواند به عنوان یک غذای کامل و خوشمزه در وعده‌های غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه طرز تهیه سالاد گل کلم ساده است، اما با توجه به تنوع موادی که می‌توان در آن استفاده کرد، می‌توان به راحتی سالادی متفاوت و خاص تهیه نمود. در این سالاد می‌توان از موادی همچون هویج، خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و… استفاده کرد و با ترکیب مناسب این مواد، سالادی خاص و خوشمزه تهیه کرد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *