تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

با سالن کنسرت برج میلاد یا سالن حافظ آشنا شوید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

برج میلاد یکی از نمادهای پایتخت ایران و از مکان‌ های جذاب تهران به حساب می‌آید. این برج در بین سازه‌های بلند ایران، رتبه اول و رتبه سوم برج‌ های خاورمیانه را دارد. همچنین جایگاه ششم را در میان مرتفع‌ ترین برج‌ های مخابراتی جهان را دارا است. برج میلاد که در شمال غربی تهران قرار دارد، دارای یک مجموعه سالن همایش‌های بین‌المللی، شامل 15 سالن مجزا و با گنجایش‌های متفاوت است که در واقع خارج از بنای برج و در فضای بیرونی آن، قرار دارد. سالن اصلی این مجموعه که به اسم سالن کنسرت برج میلاد یا سالن حافظ شناخته می‌شود، بزرگترین و با امکانات‌ترین تالار کنسرت و همایش تهران به شمار می‌رود.

سالن کنسرت برج میلاد یا سالن حافظ

 سالن اصلی (سالن حافظ)

سالن کنسرت برج میلاد که گنجایشی بالغ بر 2100 نفر دارد که نام آن سالن حافظ است. این سالن یکی از بخش‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد بوده که در جایگاه وسیع‌ترین سالن کنسرت تهران قرار دارد. از آنجایی که ظرفیت این تالار در ایران، بی‌نظیر و بالا است، امکانات مدرن و ویژه‌ای نیز دارد، بسیاری از خوانندگان و نوازدگان موسیقی پاپ و سنتی به نام و پرآوازه ایرانی، نظیر استاد مرحوم محمدرضا شجریان، همایون‌ شجریان، علی عبدالمالکی، محسن یگانه، رضا یزدانی و بسیاری دیگر، طی این چندین سال در سالن حافظ اجرای کنسرت داشته‌اند.

جالب توجه است که این مجموعه، شامل بخش‌هایی به عنوان رختکن، اتاق گریم و تمرین، استدیو و اتاق نودال با ویژگی پخش زنده است. همچنین پردیس سینمای برج میلاد در سالن‌های پنج و شش همین مرکز واقع شده که از امکانات و سطح کیفی بالایی برخوردار است و لذت دیدن فیلم‌های روز سینمای ایران را چندین برابر می‌کند. در کنارسالن کنسرت برج میلاد، شش سالن با ظرفیت 60 صندلی، دو سالن دارای 80 صندلی، چهار سالن گردهمایی با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد و پارکینگ سه طبقه، 206 جایگاه پارک اتومبیل و… وجود دارد. گفتنی است که در طبقه بالای سالن نیز تاسیسات و هواکش‌ها و لوازم مربوطه قرار دارد.

امکانات سالن کنسرت برج میلاد

بی تردید امکاناتی که در سالن حافظ در دسترس استفاده‌کنندگان قرار دارد در کل ایران، بی‌نظیر است. قسمت غذاخوری این مجموعه، توانایی ارائه تعداد 5000 غذا به مشتریان و مراجعین در یک ساعت را دارد که رقم بسیار بالایی است. همچنین با توجه به کاربری این سالن، توسط گروه‌های نمایشی مانند تئاتر و گروه‌های موسیقی و خوانندگان، در این سالن قسمتی جهت گریم، آماده‌سازی و تمرین تعبیه شده تا اجراها به بهترین نحو برگزار گردند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بی تردید دارا بودن تجهیزات صوتی و تصویری مرغوب و مدرن در ساختار و کیفیت سالن‌های کنسرت، نقش اساسی دارد. برخورداری از این تجهیزات باکیفیت و پیشرفته از مزیت‌های مهم سالن حافظ به حساب می‌آید. طبق اظهارات مدیریت مرکز همایش‌های بین‌‌المللی برج میلاد، کلیه تجهیزات صوتی و بصری این سالن‌ها از با کیفیت‌ترین محصولات در سال 2009 آماده گردیده است. ساختار و نحوه‌ اجرا این تجهیزات، بسیار اصولی و طبق بالاترین استانداردها بوده، همین امر سبب افزایش کیفیت اجرای هنرمندان و در نهایت، رضایت خاطر مخاطبین استفاده کننده از این سالن‌ می‌گردد.

در واقع چیزی که این تجهیزات صوتی را متمایز کرده است، قابلیت شگفت‌انگیز Line Array  بوده که در این تجهیزات از آن بهره برده شده و سبب ایجاد تعلیق بی نظیر جهت افزایش وضوح و سطح کیفی صدا می‌شود. همچنین به منظور انتشار و پخش بهتر و واضح‌تر صوت در اجرای موسیقی و نمایش‌ها، از 4 عدد Subwoofer  بسیار پر قدرت در بخش زیرین صحنه استفاده شده است. جهت تقویت قسمت بصری سالن کنسرت حافظ نیز پروژکتوری با مساحت 170 متر مربع جهت نوردهی عالی و یک نمایشگر LED  به مساحت 120 مترمربع استفاده شده که بی‌نهایت باکیفیت و مدرن است تا با نمایش تصاویر متفاوت از قسمت‌های مختلف، سطح اجرا را ارتقا دهد.  امکانات این سالن تنها به این موارد ختم نمی‌ شود و شامل تجهیزات و لوازمی نظیر تکنولوژی هوشمند روشنایی، سیستم کنفرانس، پرده نمایش و سیستم اعلام حریق است.

سالن کنسرت برج میلاد یا سالن حافظ

معماری سالن کنسرت برج میلاد یا سالن حافظ

نوع معماری و ساختار سالن کنسرت برج میلاد که در ساخت و طراحی آن ایده‌هایی از تالار اصلی تئاتر ملی لندن و جشنواره هالیوود کشور آمریکا گرفته شده، زیبایی و جذابیت محیط را افزایش داده است. ساختار سالن کنسرت برج میلاد طوری طراحی شده که قسمت صندلی‌های مخاطبان به حالت حلالی روبه‌روی سن قرار گرفته و همچنین تعدادی جایگاه بالکن مانند که احاطه بیشتری دارند، در بالا قرار دارد. در سقف این تالار، صفحه‌های LED با قابلیت نمایش نور‌های رنگی به کار رفته که برای ایجاد جلوه‌های بصری و بالا بردن هیجان و کیفیت اجرا در حین نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.  از دیگر ویژگی‌های مثبت معماری این سالن می‌توان دستیابی آسان به سن و لابی و لوازم تصویر برداری را برشمرد.

سیستم تهویه سالن حافظ برج میلاد

با توجه به میزان ظرفیت سالن کنسرت برج میلاد و قرارگیری جمعیت بالا در این سالن، شایسته است تهویه هوا به شکلی استاندارد و مطلوب صورت پذیرد. بنابراین در بالاترین طبقه این سالن، هواکش‌های فوق‌العاده قدرتمندی به منظور جابه‌جایی هوا تعبیه گردیده است تا صدای آن مخل اجرا و کیفیت صوت نباشد و لطعمه‌ای به رضایت خاطر هنرمندان و مردم حاضر در سالن وارد نگردد.

سرویس تغذیه سالن کنسرت برج میلاد

اساسا اغلب سالن‌های کنسرت در مجاورت خود، قسمتی برای اراِئه خدمات تغذیه‌ای و فروش خوراکی دارند. مسئولان سالن کنسرت برج میلاد نیز به منظور رفاه حال مراجعین و تامین نیاز آنها، بوفه‌ای با انواع خوراکی‌های متنوع و باکیفیت در نزدیک این سالن تعبیه کرده‌اند که در منو خود، انواع ساندویچ‌های سرد و گرم و فست فود را باکیفیتی مطلوب در اختیار مشتریان می‌گذارد.

نشانی سالن حافظ برج میلاد

این سالن، خارج از ساختمان اصلی برج و در ساختمان مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد، در محوطه بیرونی آن قرار دارد. ایستگاه مترو برج میلاد و بیمارستان میلاد در فاصله بسیار کمی از این ساختمان قرار گرفته‌اند.

شما می توانید از دو طریق خود را به سالن کنسرت برج میلاد یا سالن میلاد برسانید:

  • نشانی سالن حافظ برج میلاد از اتوبان حکیم: تهران، اتوبان شهید حکیم غرب، پس از اتوبان چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد
  • نشانی سالن حافظ برج میلاد از اتوبان همت: تهران، اتوبان همت شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، پل کابلی برج میلاد

رسیدن به سالن کنسرت برج میلاد از طریق مترو

برای رفتن به سالن کنسرت برج میلاد، از طریق خطوط ا تا 4 مسیر خود را به خط 7 مترو عوض کنید و در ایستگاه مترو برج میلاد پیاده شوید.

رفتن به سالن کنسرت برج میلاد با اتوبوس

شما می‌توانید از هر نقطه تهران، از طریق اتوبوس به ایستگاه اتوبوس‌های غرب، واقع در اتوبان همت و یا شیخ فضل‌الله نوری بروید و پس سوار شدن، در یک ایستگاه نزدیک به برج میلاد مانند ایستگاه اتوبوس خانه معلم یا ایستگاه اتوبوس بیمارستان میلاد، پیاده شوید و باقی مسیر را که طولانی هم نیست پیاده بروید.

شماره تماس سالن کنسرت برج میلاد

برای اطلاع از هزینه رزرو سالن کنسرت برج میلاد و یا هر پرسش دیگر نظیر چارت برنامه‌ها می‌توانید از طریق شماره 0218585 با مرکز همایش‌های برج میلاد تماس حاصل فرمایید.

سالن کنسرت برج میلاد یا سالن حافظ

سخن پایانی

در شهرهای مختلف ایران، سالن‌ های کنسرت زیادی وجود دارد. سالن کنسرت برج میلاد که به آن سالن حافظ نیز گفته می‌شود، از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین آن‌ها است. این سالن، بخشی از مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد بوده که در فضای بیرون این برج قرار دارد. در واقع سالن حافظ به جهت ظرفیت بالا و امکانات کامل آن، به عنوان تالار اصلی ساختمان همایش شناخته می‌شود. از امکانات این سالن می‌توان به برخورداری از لوازم روشنایی مدرن،  قابلیت شگفت‌انگیز Line Array  برای کیفیت بهتر صوت، دارا بودن 4 عدد Subwoofer بسیار قوی جهت پخش مناسب صوت، نمایشگر LED بسیار بزرگ، داشتن سیستم تهویه قدرتمند و در عین حال، فاقد مزاحمت ضمن اجرا، اشاره کرد که سالن کنسرت برج میلاد را به برترین سالن کنسرت ایران تبدیل کرده است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *