تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

سه جاذبه جذابی که در سفر به مشهد نباید از دست دهید! 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سفر به مشهد

هرگاه اسم شهر مشهد مقدس می‌ شنویم تنها چیزی که به ذهن می‌رسد، حرم امام رضا (ع) است. غافل از اینکه یک سفر علاوه بر زیارتی بودن می‌ تواند تفریحات هیجان‌ انگیزی را نیز برای ما به ارمغان بیاورد. ضرب‌المثل معروفی است که می‌گوید وقت طلاست، اما باید بگوییم که حتی بهتر از طلا است. شاید نتوان دقیقه‌ها را متوقف کرد؛ اما می‌توان به جایی رفت که در کمترین زمان بیشترین تفریح و هیجان یا اطلاعات را به دست آورد. سفر به جنگلی نفرین شده، آشنایی با بزرگ‌ ترین موجودات تاریخ کره زمین و دیدار با اقوام و جاذبه‌های مختلف ایران تنها با بازدید از سه مکان امکان‌پذیر خواهد بود.

شبی پر از وحشت را تجربه کنید!

شاید شما هم به دنبال رمز و رازها باشید. رازی که در نام یک جنگل نهفته است و همگان را به وحشت وا می‌دارد. داستانی که بیان می‌کند این جنگل نفرین شده بوده و بسیاری از اجنه و شیاطین در این محل زندگی می‌کنند. رفتن به این جنگل جسارت و شجاعت زیادی می‌طلبد. بسیاری از افراد در هنگام مراجعه به این جنگل با شنیدن صداهای عجیب و مرموز پا به فرار گذاشتند. می‌توان گفت که جنگل جیغ مشهد مرموزترین جنگل ایران است. به راستی راز این جنگل چیست؟

پذیرفتن مسائل ماورایی در عصر کنونی ممکن است کمی دور از ذهن به نظر بیاید. بر همین اساس سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا توجیه علمی برای صداهای جیغ در این جنگل وجود دارد؟ داستان‌ها و روایت‌های بسیاری در رابطه ‌با جنگل جیغ بیان شده است که مهم‌ترین آن فریادهای روحی سرگردان که به جای مانده از زنی در حال سوختن را بیان می‌کند!

بسیاری از افراد معتقدند که این جنگل محل زندگی بسیاری از اجنه و شیاطین بوده و در هنگام شب شیاطین و روح‌های نفرین شده در این روستا پرسه می‌زنند و این صداهای دلخراش به دلیل وجود شیاطین و اجنه است. برخی دیگر اعتقاد دارند که زنی در جنگل در بین شعله‌های آتش سوخته و به قتل رسیده که این صداهای عجیب و دلخراش مربوط به صدای جیغ این زن است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در حقیقت در بسیاری از شب‌ها در این جنگل حتی نسیم ملایمی هم نمی‌وزد؛ ولی این صدا همچنان به گوش می‌رسد. تمامی نظریه‌ها پاسخ مناسبی را برای به ‌وجود آمدن این صداها نمی‌دهند چرا که تمامی این پاسخ‌ها موجب به ‌وجود آمدن سؤال‌های جدیدی خواهد شد.

سفر به مشهد

خود را به گذشته های دور بسپارید!

آیا دوست‌ دار طبیعت و هیجانات آن هستید یا دیدار با سال‌ هایی دور از ذهن می‌تواند شما را به وجد آورد؟ تماشای میلیون‌ها سال پیش این کره خاکی را از دست ندهید چراکه هرگز نمی‌توانید در جای دیگری این تجربه را به دست آورید. از سوسمار دوهزار کیلویی تا سوسمار شاخ‌دار موجوداتی هستند که سال‌هاست با زمین وداع کرده‌اند. پارک ژوراسیک مشهد می‌تواند مکانی عالی برای رویارویی با یک طبیعت سرسبز درکنار قدیمی‌ ترهای زمین باشد. مشاهده حیواناتی با عظمت که سال‌های بسیاری از زمانی که روی این کره خاکی قدم می‌زدند، می‌گذرد؛ قطعاً شگفت‌ انگیز است. دایناسورهای این پارک شما را به سال‌ها قبل خواهند برد.

گاستونیا را بشناسید

گاستونیا به معنا یک حیوان گیاه‌خوار آنکیلوسورید است که حدودا 125-126 سال پیش در روی زمین زندگی‌ می‌کرد. این دایناسور در آمریکای شمالی کشف شده است.

آلوساروس و عظمت آن

آلوساروس دایناسوری بسیار سنگین وزن بوده و ارتفاعی نزدیک به 5 متر و طول 12 متر و وزنی نزدیک به 2 تن دارد. آلوساروس نزدیک به 135-153 میلیون سال قبل در اواخر ژوراسیک در تانزانیا و ایالات متحده آمریکا می‌زیست.

استایراکوساروس؛ گونه‌ای شگفت‌انگیز

استایراکوساروس حدود 70-76 میلیون سال پیش در اواخر دوره کرتاسه وجود داشته است. این دایناسور با قدی نزدیک به 5.5 متر در ایالات متحده آمریکا و کانادا زندگی می‌کرد.

حرکت نزدیک به واقعیت دایناسورها احساس زنده بودن آن‌ها را القا می‌کند و شور و حال وصف ناپذیری را ایجاد می‌نماید. سوار شدن بر دایناسورها نیز حال و هوای دیگری داشته و لحظات نابی را برای کودکان رقم خواهد زد. پس اگر به ‌دنبال مکانی هیجان‌انگیز برای خود و خانوادتان هستید پارک ژوراسیک مشهد بهترین گزینه است.

سفر به مشهد

بوستانی کوچک با فرهنگی غنی را به خاطر بسپارید

اگر کسی به فکر انتقال فرهنگ و آداب و رسوم کشور خود به آیندگان نباشد قطعاً بعد از مدتی دیگر اثری از فرهنگ و سنت ایرانی در میان نخواهد بود. ساخت و ساز موزه‌ها و دیگر بناهای تاریخی شهر‌های مختلف و فرهنگ‌های گوناگون بهترین راه برای انتقال تاریخ و فرهنگ به نسل جدید هستند. هدف از ساخت پارک‌های مینیاتوری نیز همین است و در این راه می‌تواند کمک شایانی انجام دهند و شما می‌توانید بناهای تاریخی را در ابعاد کوچک‌تر ببینید.

بوستان مینیاتوری مشهد با نشان دادن مکان‌های تاریخی از تمام نقاط کشور، رونق گردشگری، گسترش فضای سبز اوقات فراغت خوشی را برای شما بسازد. به علاوه اینکه افراد را با فرهنگ‌های بومی و غیر بومی آن مرز و بوم نیز آشنا می‌کند، بنابراین می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. پارک مینیاتوری مشهد از نظر اکثر گردشگران جذاب‌ترین و بهترین پارک این شهر به حساب می‌آید. شما می‌توانید با رفتن به این پارک زیبا اطلاعات زیادی درباره تاریخ و هویت کشورتان کسب کنید و همچنین تفریحی سالم و شاد را در آن تجربه کنید.

زمانی که حرف از پارک می‌شود بیشتر به یاد یک فضای سرسبز و تفریحی خواهید افتاد؛ اما پارک مینیاتوری مشهد علاوه بر امکانات تفریحی فرهنگ و تاریخ را هم نشان می‌دهد. ماکت‌ها و المان‌های فرهنگی و تاریخی که در کنار تجهیزات تفریحی در این پارک هستند کمک زیادی در بالا رفتن اطلاعات شما خواهند کرد. رودخانه‌ای به طول 216 متر و دریاچه‌ای با وسعت 2095 متر مربع را در این پارک زیبا می‌بینید.

بازدید از این مجموعه تفریحی به شما کمک خواهد کرد در کوتاه‌ترین زمان بسیاری از جاهای دیدنی ایران را ببینید. پس زمان را از دست ندهید و اقدام به بازدید از پارک کنید.

سفر به مشهد

کلام آخر

شاید هیچگاه نتوان موقعیتی بهتر از این را یافت که پس از گذراندن شبی در آغوش جنگلی نفرین شده، با گذشته ملت خود و تاریخچه باستانی کره زمین آشنا شد. سه جاذبه متفاوت اما جذاب شهر مشهد انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که کوله بارتان را جمع کنید و رهسپار سه جاذبه متفاوت و شگفت‌انگیز شوید. مجله گردشگری دوباره سفر امید دارد این مطلب برایستان مفید بوده باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. khazarshahr

    چقدر جالب تابحال اینجاها نرفته بودم ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *