تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


اماکن تاریخی اروپا, سوئیس

قلعه شیون ، محبوب ترین مکان تاریخی سوئیس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

قلعه شیون سوئیس

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره محبوب ترین مکان تاریخی کشور سوئیس بنام قلعه شیون سخن خواهیم گفت پس اگر از آن دسته از افراد هستید که عاشق امکان تاریخی هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

مختصری درباره کشور سوئیس بدانید :

سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس ، کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این کشور ۷٫۵ میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر ۴۱٬۲۹۰ کیلومتر مربع دارد. سوئیس کشوری است به صورت جمهوری فدرال تککانتون و از ۲۶ ایالت تشکیل شده‌است که «کانتون» خوانده می‌شوند.

پایتخت سوئیس شهر برن است و قطب‌های اقتصادی این کشور دو شهر جهانی ژنو و زوریخ هستند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در این کشور با ۳۹٬۰۰۰ دلار برای هر نفر از بالاترین‌ها در جهان است.

سوئیس کشوری چندزبانه است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته می‌شوند.

سوئیس دارای سابقهٔ طولانی بی‌طرفی در مناسبات جهانی است، به طوری که این کشور از سال ۱۸۱۵ تاکنون وارد هیچ جنگی نشده‌است.این کشور مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی چون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است. یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در این کشور و در شهر ژنو قرار دارد.

تأسیس کشور سوئیس در تاریخ ۱ اوت ۱۲۹۱ ذکر می‌شود و این روز در سوئیس تعطیل ملی است.

سوئیس، سرزمین زیبایی‌های بی‌نهایت طبیعی است. قله‌های سربه‌فلک کشیده، مراتع و چمنزارها و دریاچه‌های دیدنی، از تصاویر جذابی هستند که ما از کارتون‌های دوران کودکی‌مان از سوئیس در خاطر داریم. بیشتر مسافران این کشور دیدنی، برای لذت بردن از طبیعت مسحورکننده‌ی آن به سوئیس سفر می‌کنند، اما از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی سوئیس هم شگفت‌زده می‌شوند. شهرهایی مثل زوریخ، بازل، ژنو و لوزان، موزه‌هایی فوق‌العاده دارند که در سطح دنیا بی‌نظیر‌اند.

معماری چشمگیر، رستوران‌های بی‌نظیر، اجراهای هنری فوق‌العاده و جاذبه‌های لوکس و منحصربه‌فرد، همگی گوشه‌ای از جذابیت‌های شهرهای دیدنی سوئیس است. علاوه بر شهرهای بزرگ و معروف، شهرهای کوچک بسیاری در این کشور وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید و برای سفر کوتاه به مناطق مختلف، برنامه‌ریزی کنید و از تنوع جاذبه‌های گردشگری در سوئیس لذت ببرید.

قلعه شیون یکی از بناهای تاریخی این کشور است که محبوبیت زیادی در بین اهالی کشور سوئیس و گردشگران دارد

قلعه‌ی شیون در سوئیس، در جزیره‌ی کوچک و زیبایی واقع شده که به کوه‌های آلپ و دریاچه‌ی ژنو اشراف دارد . «قلعه‌ی شیون» (Chillon Castle) که در زبان انگلیسی آن را «شیلون» هم تلفظ می‌کنند، قلعه‌ای رمانتیک در نزدیکی شهر مونترو است و پربازدیدترین بنای تاریخی کشور سوئیس به حساب می‌آید. این قلعه در محوطه‌ای تماشایی، در جزیره‌ای کوچک و مشرف به کوه‌های آلپ و در غربی‌ترین بخش «دریاچه‌ی ژنو» قرار دارد و زمانی نقش مهمی در کنترل امور تجاری اطراف این دریاچه بازی می‌کرد. قلعه‌ی شیون، مقصد مناسبی برای سفرهای خانوادگی و دوستانه به شمار می‌رود و می‌توانید از شهرهایی همچون ژنو، لوزان و پیست‌های اسکی ناحیه‌ی آلپ، سفر تفریحی و کوتاهی به این قلعه داشته باشید.

قدمت قلعه‌ی شیون در این جزیره‌ی کوچک، به قرن 12 میلادی و حکومت «خاندان ساوُی» (House of Savoy) برمی‌گردد که از این مکان برای کنترل تجارت در دریاچه‌ی ژنو و مسیرهای تجاری بسیار مهم به ایتالیا کمک می‌گرفتند. این قلعه بیش از 400 سال در سلطه‌ی این خاندان قرار داشت که آن را به قلعه و اقامتگاه تابستانی خود تبدیل کرده بودند. در واقع قلعه‌ای که امروزه می‌بینیم، شکل ظاهری خود را تا حد زیادی از این دوران می‌گیرد و هنوز هم می‌توان نقاشی‌های دیواری آن را مشاهده کرد که به قرن 14 میلادی تعلق دارند.

قلعه شیون سوئیس
قلعه شیون سوئیس

برنی‌ها قلعه را در سال 1536 میلادی تصرف کردند و سلطه‌ی آن را تا سال 1798 برعهده داشتند. قلعه‌ی شیون بعد از این سال، اهمیت استراتژیک خود را از دست داد و بیشتر از آن به عنوان زندان و انبار استفاده می‌کردند؛ تا اینکه از قرن 19 میلادی بعد، به معروف‌ترین بنای تاریخی کشور سوئیس تبدیل شد و سالانه 350 نفر از آن بازدید می‌کنند. معروف‌ترین شخصیت تاریخی مرتبط با قلعه‌ی شیون، راهب اهل شهر ژنو یعنی «فرانسوا بونیوارد» (François Bonivard) است که از سال 1532 و به مدت 4 سال در زندان این قلعه محبوس بود.

قلعه شیون سوئیس
قلعه شیون سوئیس

خاندان ساوُی، از دین کاتولیک پیروی می‌کردند و بونیوارد در سرزمین آن‌ها راجع به اصلاحات پروتستانی سخن گفته بود. زمانی که پروتستان‌های شهر برن، خاندان ساوی را مجبور به خارج شدن از بخش‌های غربی سوئیس کردند، بونیوارد نیز از زندان آزاد شد. فرانسوا بونیوارد و تا حد زیادی قلعه‌ی شیون، شهرت خود در سرزمین‌های انگلیسی زبان را مدیون «لرد بایرون» هستند که یکی از معروف‌ترین شاعران کشور انگلستان به شمار می‌رود. لرد بایرون در سال 1816 میلادی و طی بازدیدی که از این قلعه داشت، شعر حماسی 392 خطی خود به نام «زندانی شیون» را سرود که تخیلات شاعرانه در آن با حقیقت درآمیخته است.

قلعه شیون سوئیس
قلعه شیون سوئیس

بایرون حتی نامش را هم بر روی یکی از ستون‌های این قلعه حکاکی کرد که البته به اشتباه بر این باور بود که بونیوارد به این ستون بسته شده و امروزه خودش به جاذبه‌ای دیدنی تبدیل شده است. گردشگران دریاچه‌ی ژنو و حتی اسکی‌بازان ناحیه‌ی آلپ در سوئیس و فرانسه می‌توانند به آسانی با قایق، ماشین، قطار و اتوبوس به قلعه‌ی شیون دسترسی پیدا کنند. همچنین آب و هوا تأثیر چندانی بر روی تعداد بازدیدکنندگان این قلعه نمی‌گذارد و در روزهای سرد و بارانی هم می‌توانید به راحتی از بازدید خود لذت ببرید. لازم به ذکر است که بلیت‌های این قلعه فقط در کنار پل متحرک جزیره به فروش می‌رسند که به قلعه راه دارد.

قلعه شیون سوئیس
قلعه شیون سوئیس

علاوه بر راهنماهای صوتی این مکان که به زبان‌های مختلفی ارائه می‌شوند، می‌توانید یک دفترچه‌ی راهنما را نیز به رایگان از آن‌ها تحویل بگیرید و برای پیدا کردن راه خود در قلعه از آن استفاده کنید. حدود 50 مورد از اتاق‌های قلعه‌ی شیون بر روی عموم باز گذاشته شده و می‌توانید از آن‌ها به چشم‌انداز بی‌نظیر آلپ و دریاچه‌ی ژنو اشراف داشته باشید. معروف‌ترین جاذبه‌ی داخل قلعه، سیاهچال‌ها و زندان‌های آن است و یادتان باشد علاوه بر نمایشگاه‌های آن، از دستشویی‌های اتاق دوک ساوی نیز دیدن کنید که از هنر قرون وسطی برای دکور آن‌ها استفاده شده است.

مقالات بیشتر درباره سوئیس بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *