تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
هرمزگان

آشنایی با محله باستانی سورو بندر عباس | Hormozgan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

محله باستانی سورو

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با محله باستانی سورو بندر عباس آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

محله باستانی سورو واقع در شهر بندرعباس در بخش مرکزی از توابع شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان می باشد و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران به شمار می رود.

از این محله تاریخی سکه‌های عتیقه بسیاری از دوران‌های قاجاریه، صفویه، هخامنشی و همچنین ساسانی به دست آمده‌ است که در حال حاضر در موزه بندرعباس برای بازدید عموم نگهداری می‌شوند. از سکه‌ها و آثار کشف‌ شده در این محله مشخص شده است که ملوک هرمز در واقع مالک ضراب‌خانه اصلی بوده و به جز مسکوکات نقره و مسی، سکه‌های طلا نیز ضرب می‌کرده‌اند.

محله باستانی سورو


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در گذشته نه چندان دور در منطقه باستانی سورو نخلستان وسیعی قرار داشت شامل هزاران مغ (نخل) و انواع درختان دیگر شامل کنار، کرت، کهور، گز، خرگ. در فصل تابستان‌ اکثر مردم سورو به مدت ۳ ماه در این نخلستان‌ها بسر می بردند.

سواحل محله سورو

از آنجائی که این منطقه در نزدیکی ساحل خلیج فارس واقع شده است دارای ساحل بسیاری است که به نام سواحل سورو شناخته می شوند. قسمتی از آنها را به صورت اختصاصی برای بانوان قرار داده شده اند. این سواحل یکی از گردشگر پذیر ترین سواحل خلیج فارس هستند و دارای امکانات مختلفی همچون رستوران و کافی شاپ نیز می باشد.

محله باستانی سورو

بافت تاریخی سورو با 87 هکتار مساحت دومین بافت تاریخی شهر بندرعباس به حساب می آید و این بافت تاریخی در سال 1388 به ثبت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به ثبت رسیده است.

بندر سورو که امروزه  محله ای در بندرعباس می باشد و در دوره هخامنشی نیز مسکونی  بوده ، همچنان به رونق خود افزود ، علت توجه بازرگانان آن دوره به این بندر و قریه کوچک دو دلیل عمده داشت ، یکی به سبب نزدیکی به هرمز و دیگری قرار گرفتن در  مسیر راه  تجاری فارس به هرمز ،  لذا اهمیت  خود را در  دوره های پس از  این نیز از دست نداد.

محله باستانی سورو

دسترسی

برای دسترسی به این مکان فقط کافی است خود را به منطقه سورو برسانید. این کار را می توانید از طریق خودرو شخصی و یا وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهید.

آدرس: بندر عباس، محل سورو


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *