تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

بهترین نوشیدنی های ترکیه را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

نوشیدنی های ترکیه

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا شما را با بهترین نوشیدنی ترکیه آشنا کنیم. پس اگر برنامه سفر به کشور ترکیه و شهرهای توریستی آن را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با نوشیدنی های محبوب این کشور آشنا شوید.

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد . این کشور از مرز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین این کشور از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

چای ترکی

برخلاف تصور عموم مردم، قهوه نوشیدنی ملی ترکیه نیست. در واقع نوشیدنی گرم بسیار محبوب ترک ها چای ترکی است. ترکها در سراسر کشور روزانه مقدار بسیار زیادی چای مصرف میکنند. چای ترکی با طعم و رنگی متفاوت میتوانند تجربه ای بی نظیر از یک نوشیدنی گرم را برای شما به ارمغان آورد.

نوشیدنی های ترکیه

قهوه ترک

به احتمال زیاد قهوه ی ترکی برای همه آن چنان لذت بخش نخواهد بود و این نوع از قهوه طرفداران خاص خود را دارد. یک ضرب المثل ترکی میوید که (( قهوه باید سیاه مثل جهنم، قوی مثل مرگ و شیرین مثل عشق باشد)) و این دقیقا نشان دهنده ی بافت غلیظ و سیاه قهوه ی اصیل ترکی است که در فنجان های کوچک سرو می شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

نوشیدنی های ترکیه

آیران

بهترین نوشیدنی سرد مورد علاقه  ی بچه ها و بزرگسالان، نوشیدنی سنتی ( آیران ) یا همان ( دوغ ) است که به دلیل طراوت و طعم بی نظیر آن در تابستان بسیار مورد استقبال قرار میگیرد. انواع بسته بندی شده آیران  تهیه شده از ماست ، آب و نمک در سرار ترکیه به فروش می رسد. اما اگر گذرتان به کافه ای روستایی افتاد به احتمال زیاد این شانس را دارید که نمونه خانگی آیران را با کف زیاد برروی لیوان تان میل نمایید

نوشیدنی های ترکیه

آب شلغم

این نوشیدنی ساید محبوب توریستهای خارجی نباشد اما خیلی از مردم ترکیه از آن در هنگام صرف غذا استفاده می کنند.نوشیدنی شلغم یا آب لبو از آب شلغم، هویج بنفش، نمک و فلفل و ادویه تهیه می شود. سپس با شلغم طعم دار شده و با بلغور تخمیر می شود طعم این نوشیدنی اهی ترش و نسبتا گرم است

نوشیدنی های ترکیه

سالپ

سالپ یا همان ثعلب یک نوشیدنی داغ و محبوب زمستانی است که از پودر گل ارکیده ی وحشی تهیه میشود. این نوشیدنی به خصوص در شهر استانبول که فروشندگان خیابانی در هر گوشه ای از شهر آن را می فروشند بسیار مورد پسند است.

نوشیدنی های ترکیه

بوزا

بوزا نوعی نوشیدنی اسموتی بسیار لذیذ است که به عنوان محبوبترین نوشیدنی محلی ترکیه هم شناخته میشود. این اسموتی خوش طعمدر فصل زمستان مورد استقبال مردم زیادی قرار می گیرد. مواد تشکیلل دهنده بوزا : ارزان،آب و شکر و مخکر است. پس از تهیه ی بوزا روی این نوسیدنی دارچین می پاشند و آن را می نوشند. البته بعضی بوزا را به خاطر غلظتی که دارد با قاشق سرو میکنند.

نوشیدنی های ترکیه

ترشو سویو

تورشو سویو یک آبمیوه شور و ترش است که از سبزیجات ترشی، چغندر،هویج،پیاز، فلفل و سیر تهیه میشود پس از نوشیدن اولین لیوان از آن، طعم خاص و بی نظیرش تا مدتها در دهان تان باقی می ماند. تورشو سویو ارزان و سالم است که پیشنهاد میکنیم اگر به ترکیه سفر کردید حتما آن را امتحان کنید

نوشیدنی های ترکیه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *