تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
شیراز

پارک جنگلی پالایشگاه یا پارک جنگلی انقلاب زرقان شیراز 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی پالایشگاه شیراز را با اسامی مختلفی می‌شناسند. به عنوان مثال به این پارک، پارک جنگلی انقلاب زرقان نیز می‌گویند. این پارک بزرگ‌ترین پارک مصنوعی شیراز است که مساحتی در حدود ۲۵۰ هکتار دارد. به‌دلیل وجود مکانی مناسب برای پیک‌نیک می‌توانید از آن برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده نمایید. همچنین به‌دلیل فاصله زیاد این پارک با شهر شیراز، توصیه می‌شود تا از آن برای اقامت شبانه استفاده نکنید. امکانات بسیار مناسبی در پارک جنگلی انقلاب زرقان وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آلاچیق و محل‌های مناسب برای احداث چادر اشاره کرد. سرویس بهداشتی و دریاچه و آب‌نما و همچنین مغازه و غرفه‌هایی برای تهیه مواد غذایی، از مهم‌ترین امکانات این پارک جنگلی به شمار می‌آیند.

فضای کلی پارک جنگلی

برای این‌که بتوانید از این پارک جنگلی استفاده کنید باید یک پیش‌زمینه ذهنی در رابطه با فضای کلی و طبیعت موجود در این پارک جنگلی داشته باشید. پارک جنگلی زرقان استان فارس به عنوان یک تفرجگاه زیبا و سرسبز شناخته می‌شود که در نزدیکی شهر شیراز قرار گرفته است. این پارک جنگلی یک پارک مصنوعی بسیار بزرگ در استان فارس بوده که بسیاری از مردمان محلی و همچنین گردشگران اطلاعات مناسبی از آن دارند. بسیاری از مردم شیراز به‌دلیل نزدیکی این تفرجگاه به پالایشگاه شیراز به آن پارک جنگلی پالایشگاه می‌گویند.

در این پارک جنگلی می‌توانید انواع درختان بلند و کهنسال کاج را مشاهده نمایید. این درختان بسیار چشم‌نواز و بی‌نظیر هستند و می‌توانند یک طبیعت کاملاً متفاوت از شهر شیراز را به نمایش بگذارند. قدمت این پارک جنگلی به دوران پهلوی بازمی‌گردد؛ اما پس از گذشت چندین سال امکانات زیادی به آن افزوده شده‌اند. به‌گونه‌ای که در حال حاضر یک مکان مناسب برای پیک‌نیک و گردش به حساب می‌آید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

امکانات پارک

برای داشتن یک تفریح مناسب و خاطره‌انگیز نیاز است به مکانی سفر کنید که دارای امکانات رفاهی مناسبی باشد. پارک جنگلی پالایشگاه شیراز از امکانات خوبی برخوردار است. در واقع در این پارک جنگلی سعی شده تا امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی در اختیار گردشگران قرار داده شود.

امکاناتی که در پارک جنگلی پالایشگاه زرقان می‌توانید از آن استفاده کنید شامل یک دریاچه مصنوعی برای قایق سواری، باربیکیو و یک زمین بازی برای کودکان و یک محوطه سرسبز برای پیک نیک است. وجود آب نما، نمازخانه، سکوی چادر، آلاچیق و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات رفاهی جنگل پالایشگاه شیراز است. در این مکان تفریحی می‌توانید از مسیر دوچرخه سواری و بوفه‌های در نظر گرفته شده نیز استفاده کنید.

به دلیل اینکه یک فضای سبز مناسب در پارک جنگلی وجود دارد امکانات مناسبی برای گردش و پیک نیک مهیا است. همچنین یک محوطه بازی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است. دریاچه مصنوعی موجود در پارک جنگلی پالایشگاه شیراز از جاذبه‌های این پارک جنگلی به شمار می‌آید؛ اما در تمامی فصول سال دارای آب نیست به همین دلیل امکان قایق سواری در آن وجود ندارد. برای دسترسی به این پارک جنگلی باید از مسیر اتوبان شیراز اصفهان به سمت مرودشت حرکت کنید. این پارک جنگلی دقیقاً روبه‌روی پالایشگاه قرار دارد.

بهترین فصل سفر

پارک جنگلی پالایشگاه زرقان در مسیر شیراز به تخت جمشید و در خارج از شهر شیراز واقع شده است. هنگامی که به این پارک جنگلی مسافرت کردید می‌توانید از باغ وحشی شیراز نیز دیدن کنید اما مهم‌ترین سؤالی که همواره در رابطه با سفر به پارک جنگلی شیراز مطرح می‌شود در رابطه با بهترین زمان سفر است. پارک‌ها و فضا‌های باز مناسب پیک نیک هستند به همین دلیل نیاز است و در فصول مناسبی اقدام به مسافرت و استفاده از امکانات آن کنید.

بهترین زمان سفر برای استفاده از امکانات پارک جنگلی پالایشگاه شیراز اواخر فصل تابستان تا اوایل فصل پاییز است. پارک جنگلی پالایشگاه شیراز در بهار نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌آید چرا که در این فصل شاهد سبز شدن و شکوفه دادن درختان در این پارک جنگلی هستیم. در تابستان نیز به دلیل اینکه درختان بلند در تمامی سطوح این پارک سایه میاندازند فرصت مناسبی برای برپایی یک پیک نیک خواهد بود.

نکات مهم پیش از سفر به پارک

برای سفر به پارک جنگلی پالایشگاه شیراز و استفاده از امکانات آن نیاز است تا به برخی از نکات توجه داشته باشید. برای مثال در روز‌های تعطیل می‌توانید به این تفرجگاه مراجعه کنید. با توجه به اینکه مساحت این پارک جنگلی در حدود ۲۵۰ هکتار است در برخی از ایام سال و در برخی از فصول شاهد ازدحام و شلوغی زیادی خواهید بود. در صورتی که به سوارکاری علاقه دارید این پارک فرصت مناسبی را برای شما به وجود خواهد آورد.

با خدمات باشگاه سوارکاری در پارک پالایشگاه زرقان می‌تواند تجربه یک روز هیجان‌انگیز را برای شما به وجود بیاورد. در فصل تابستان سطح آب دریاچه کم است به همین دلیل امکان استفاده از تفریحاتی مانند قایق سواری در فصل تابستان معمولاً وجود ندارد. این پارک در بیرون از شهر شیراز قرار دارد به همین دلیل مکان مناسبی برای اقامت شبانه به حساب نمی‌آید.

برپا کردن چادر‌های مسافرتی در تمامی نقاط پارک وجود دارد به همین دلیل مکان‌هایی را برای احداث چادر در نظر گرفته‌اند. نکته دیگری که در رابطه با پارک جنگلی پالایشگاه شیراز وجود دارد امکان بازدید از آن در تمامی روز‌های هفته و به صورت شبانه روزی است. همچنین بازدید از این پارک جنگلی رایگان خواهد بود.پارک جنگلی پالایشگاه

کلام پایانی

در نزدیکی شهر شیراز تفرجگاهی به نام پارک جنگلی پالایشگاه یا پارک جنگلی انقلاب وجود دارد. مساحت کلی این پارک جنگلی ۲۵۰ هکتار است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مصنوعی در استان فارس شناخته می‌شود. در این پارک جنگلی امکانات بسیار مناسبی در نظر گرفته شده که مکان مناسبی برای برپایی پیک‌نیک خواهد بود. به‌دلیل دور بودن این پارک معمولاً افراد از اقامت شبانه در این پارک پرهیز می‌کنند. از امکانات مناسبی که در پارک انقلاب به چشم می‌خورند می‌توان به آلاچیق و محل‌های مناسبی برای احداث چادر و پیک‌نیک اشاره کرد. همچنین در این پارک سرویس بهداشتی و یک دریاچه مصنوعی قرار دارد. برای دسترسی به این پارک جنگلی باید به ۲۰ کیلومتری شیراز به سمت مرودشت حرکت کنید. این پارک روبه‌روی پالایشگاه جای گرفت.

پارک جنگلی پالایشگاه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *