تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

طرز تهیه ژله میوه ای ساده و مجلسی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ژله میوه ای از آن دسته دسرهای لذیذی است که ظاهر زیبای آن سبب شده تا این ژله در دسته دسرهای مجلسی قرار بگیرد و محبوبیت بالایی کسب کند. مراحل تهیه آن بسیار آسان است و برای درست کردن این ژله شما تنها به چند میوه و یک الی دو بسته پودر ژله بدون محدودیت در انتخاب، نیاز خواهید داشت. برای خارج کردن ژله نیز تنها کافیست با چندین فوت‌وفن کار آشنا شوید و سرو ژله را بسیار راحت و در زمان کوتاهی انجام دهید. در ادامه مطالب می‌توانید با طرز تهیه چندین ژله ساده و مجلسی میوه‌ای آشنا شوید.

طرز تهیه ژله میوه ای ساده و مجلسیطرز تهیه ژله میوه ای به همراه خامه

ژله‌ میوه‌ای با خامه را می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی آماده کنید و برای مجالس خود نیز سرو نمایید. این ژله به‌دلیل داشتن خامه، طعم متفاوتی خواهد داشت و بدون‌شک همه از طعم لذت‌بخش آن مدهوش خواهند شد. در ادامه مطالب می‌توانید با مراحل آماده‌سازی ژله میوه‌ای با خامه آشنا شوید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ژله با ژلاتین و خامه

برای تهیه ژله میوه‌ای با خامه باید مواد لازم در جدول زیر را تهیه کنید:

مواد لازم مقدار
ژله 2 الی 3 بسته
خامه 400 گرم
گلابی به مقدار کافی
سیب به مقدار کافی
هلو به مقدار کافی
آناناس به مقدار کافی
وانیل نصف قاشق مرباخوری
خاک قند 5 قاشق سوپ‌خوری
ژلاتین 200 گرم

مرحله اول

برای تهیه ژله در وهله اول نیاز به قالب کوچک و بزرگ خواهید داشت که اطراف قالب کوچک‌تر از قالب بزرگ باشد. حال باید پودر ژله را در آب جوش حل نمایید و در انتها آب سرد را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که برای هر پودر ژله باید یک لیوان آب داغ و یک لیوان آب سرد استفاده کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مرحله دوم

مایع ژله را درون قالب بزرگ بریزید و قالب کوچک را درون آن قرار دهید. برای جلوگیری از بالا آمدن قالب کوچک بهتر است درون قالب کوچک چندین تکه یخ یا وزنه قرار دهید. حال قالب‌های خود را درون یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا ژله کاملا بسته شود. این مدل قرار دادن قالب برای این است که در انتها ژله همانند لیوان توخالی باشد تا درون آن را پر کنید و درون یخچال بگذارید.

مرحله سوم

پودر ژلاتین را درون آب جوش حل نمایید و کمی خامه و پودر قند به آن اضافه کنید. حال باید قالب ژله را از درون یخچال خارج سازید و قالب کوچک را بردارید. حال شما قالب ژله‌ای دارید که درون آن خالی است و ظاهری همانند لیوان دارد و شما می‌توانید میوه‌ها و ترکیب پودر ژلاتین و پودرقند را درون آن بریزید. توجه داشته باشید که برای قرار دادن میوه و پودر ژلاتین و خامه درون ژله بسته‌شده باید در ابتدا آن را از درون قالب بزرگ خارج کنید و بعد این مرحله را انجام دهید. برای این کار کافیست قالب بزرگ را روی کتری بگذارید تا ژله با حرارت به راحتی از داخل آن خارج شود.

مرحله آخر

در وهله آخر باید قالب را درون یخچال قرار دهید تا کاملا بسته شود. حال قالب را مجدد خارج نمایید و درون ظرف موردنظر خود سرو نمایید. شما می‌توانید ژله خود را با خامه یا میوه‌های برش داده شده تزئین کنید و ظاهر زیبایی به آن ببخشید.

طرز تهیه ژله میوه ای با شیر

ژله میوه‌ای با شیر از نوع پرطرفدار ژله میوه‌ای است که می‌توانید آن را با 3 میوه محبوب چون موز، انگور و پرتقال یا حتی سایر میوه‌ها درست کنید. در ادامه مطالب به ترتیب مراحل درست کردن این ژله خواهیم پرداخت.

طرز تهیه ژله میوه ای ساده و مجلسیمواد مورد نیاز برای تهیه ژله میوه ای با شیر

برای تهیه ژله میوه‌ای با شیر باید مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم مقدار
ژله انگور، پرتقال و موز از هرکدام 1 بسته
شیر 2 لیوان
میوه‌های انگور، موز و پرتقال به مقدار کافی

مرحله اول

نصف هرکدام از پودر ژله‌ها را درون ظرفی بریزید و به همراه 1 لیوان آب داغ و بعد 1 لیوان آب سرد مخلوط کنید. کمی زمان دهید تا پودر ژله کاملا در آب حل شود و ظاهر شفافی پیدا کند. حال قالب‌های کوچک خود را آماده کنید و درون آن‌ها با دستمال یا پنبه کمی روغن بزنید تا در انتها ژله به راحتی از قالب جدا شود.

مرحله دوم

برای لایه اول به انتخاب خود از هرکدام از ترکیب‌های پودر ژله با آب را بریزید و درون یخچال بگذارید تا ببندد. توجه داشته باشید که شما باید میوه موز، پرتقال یا انگور را با پودر ژله با طعم خود استفاده کنید برای این کار بهتر است از 3 الی 6 قالب استفاده کنید. حال قالب‌های خود را از یخچال خارج کنید و میوه‌های هرکدام را برش داده و بر روی لایه زیرین بچینید.

مرحله سوم

لایه شیری شما نیز باید ترکیبی از پودر ژله و شیر ولرم باشد. برای ترکیب این دو کافیست ظرف خود را روی کتری قرار دهید و پودر ژله را کامل با شیر مخلوط کرده و در انتها این ترکیب را روی ژله میوه‌ای خود بریزید. حال تمامی قالب‌ها را درون یخچال قرار دهید تا بعد 4 الی 6 ساعت آماده سرو شوند.

مرحله آخر

در این مرحله کافیست قالب‌ها را خارج کنید. دور ژله‌های خود را با چاقو از ظرف جدا کنید یا برای جدا کردن، قالب را چند ثانیه روی کتری قرار دهید. حال شما می‌توانید ژله میوه‌های زیبای خود را درون ظرفی برگردانید و به همراه میوه سرو کنید.

طرز تهیه ژله میوه‌ ای قالبی مجلسی

ژله میوه‌ای به‌دلیل داشتن ظاهری متفاوت و زیبا برای سرو در مجالس و مهمانی‌ها بسیار ایده‌آل است و شما در زمان کوتاهی با طی مراحلی آسان می‌توانید این ژله مجلسی را آماده سازید و بر سر سفره خود بگذارید. در ادامه مطالب می‌توانید با مرحله به مرحله درست کردن ژله میوه‌ای آشنا شوید و این ژله را درست کنید.

طرز تهیه ژله میوه ای ساده و مجلسیطرز تهیه ژله میوه ای شیشه ای

ژله میوه‌ای شیشه‌ای بسیار آسان درست می‌شود و شما می‌توانید آن را در مجالس خود به عنوان دسری لذیذ سرو کنید. در ادامه مطالب می‌توانید با فرآیند آماده‌سازی این ژله میوه‌ای ساده آشنا شوید.

مواد مورد نیاز برای درست کردن ژله میوه ای

برای درست کردن ژله میوه‌ای کافیست وسایل زیر را در منزل داشته باشید یا آن‌ها را تهیه کنید:

مواد لازم مقدار
پودر ژله بدون‌رنگ یا ژله آلوئه‌ورا 1 یا 2 بسته
میوه هلو، کیوی، سیب، پرتقال، موز، گیلاس، آلو، نارنگی، توت‌فرنگی(به انتخاب خودتان)

مرحله اول

آن دسته از میوه‌هایی ‌که می‌خواهید در ژله مجلسی و میوه‌ای خود استفاده کنید را خوب بشویید و آماده کنید.  اگ نیازی به هسته‌گیری و کندن پوست دارند این کار را انجام دهید. حال تمامی میوه‌های انتخابی خود را در تکه‌های کوچک و بزرگ برش دهید. البته می‌توانید این تکه‌ها را به صورت منظم و یک‌دست نیز انجام دهید تا ژله شما ظاهر بهتری داشته باشد. توجه داشته باشید که تعداد این تکه‌های میوه‌ای و ابعاد آن‌ها متناسب با ابعاد ظرف شما باشد. معمولا برای ژله میوه‌ای ازمیوه‌های لذیذی چون سیب، پرتقال، موز، نارنگی، آلو، گیلاس و… می‌توان استفاده نمود.

مرحله دوم

بعد از اتمام برش و آماده‌سازی میوه‌ها، پودر ژله را درون ظرفی بریزید. بدون‌شک با مراحل آماده‌سازی پودر ژله آشنایی دارید. برای این کار باید یک لیوان آب داغ را درون کاسه بریزید و با پودر ژله‌ مخلوط کنید. شما می‌توانید برای این کار از ژله آلوئه‌ورا استفاده کنید تا در نهایت ظاهر ژله میوه‌ای شما همانند آکواریوم براق باشد و زیباتر دیده شود. فرآیند مخلوط کردن پودر ژله باید تا زمانی باشد که این پودر به خوبی درون آب جوش حل شود.

بعد از این‌که آرام پودر ژله را هم زدید و پودر با آب داغ مخلوط شد، می‌توانید یک لیوان آب سرد نیز به آن اضافه کنید. ناگفته نماند که برای راحتی کار می‌توانید ظرف را روی کتری بگذارید تا گرمای کتری باعث بهتر حل شدن پودر ژله شود‌. آب سرد را نیز در انتها به مخلوط اضافه کنید تا دمای آن پایین آید که این مبحث باعث زودتر آماده شدن ژله یا به اصطلاح بسته شدن آن خواهد شد‌.

مرحله سوم

در این مرحله باید ظرفی که قصد دارید ژله را درون آن درست کنید را آماده نمایید. بهتر است برای درست کردن ژله از ظرف مخصوص آن استفاده کنید تا در نهایت ژله به خوبی از ظرف جدا شود و آسیبی به زیبایی ظاهری آن نرسد. برای این کار کافیست کمی روغن به ظرف خود بزنید، ولی روغن تا حدی نباشد که باعث براق شدن ظرف شود. برای روغن زدن می‌توانید از دستمال، براش آشپزی یا پنبه آغشته به روغن استفاده کنید. حال یک ردیف از تمامی میوه‌ها درون ظرف خود بریزید. تعداد میوه‌ها بهتر است برای لایه اول بالا نباشد تا ژله آماده شده بهتر در لایه‌های بین میوه‌ها نفوذ کند و آن‌ها را پوشش دهد‌.

مرحله چهارم

بعد از این‌که لایه اول میوه‌ها را درون ظرف ریختید و ژله را اضافه کردید بایستی ظرف خود را برای مدت کوتاهی درون یخچال قرار دهید تا به اصطلاح نیم‌بند شود. در واقع ژله اگر کمی سفت شود شما می‌توانید ظرف خود را از یخچال خارج کنید و ادامه کار را انجام دهید. به‌طور معمول زمان بستن ژله بین 1 الی 2 ساعت طول خواهد کشید که در این مدت را می‌توانید سایر کارهای خود را انجام دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید ظرف ژله را از درون یخچال خارج کنید تا لایه بعدی را روی آن بچینید. برای این کار مجددا مخلوطی از انواع میوه‌هایی که برش زدید را داخل ظرف روی لایه قبلی بچینید و سپس ژله را روی آن بریزید. در این مرحله احتمالا دیگر نیازی به آخرین لایه نباشد که در غیر این صورت کافیست مجدد ظرف ژله را درون یحچال قرار دهید و دوباره آن را خارج کرده و لایه آخری را بچینید.

مرحله ششم

مرحله ششم از مراحل پایانی کار است که شما در این مرحله باید ظرف خود را حدود 5 الی 7 ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله شما به طور کامل بسته شود. برای سرو ژله نیز باید ظرف را از یخچال خارج کرده و برای چندثانیه روی کتری قرار دهید تا گرمای کتری باعث راحت‌تر جدا شدن ژله از درون ظرف شود. البته برای راحت جدا شدن ژله میوه‌ای خود می‌توانید ظرف خود را 1 دقیقه درون ظرفی پر از آب داغ قرار دهید تا گرمای آب داغ باعث جدا شدن ژله شود و سپس ظرف خود را درون سینی موردنظر یا ظرفی دیگر برگردانید.

فوت و فن هایی برای تهیه ژله میوه ای

همانطور که می‌دانید در هر آشپزی اگر برخی نکات را رعایت کنید می‌توانید در نهایت نتیجه بهتری از کار کسب کنید، ازاین‌رو برای درست کردن ژله میوه‌ای خود نیز بهتر است به نکات زیر دقت نمایید:

  • برای آماده کردن ژله از یخچال استفاده کنید و فریزر را جایگزین آن نکنید. ژله در فریزر ممکن است یخ بزند و شما در هنگام برگرداندن ژله با مشکل مواجه شوید. همچنین قرار دادن ژله در فریزر باعث وا رفتن ژله در هنگام سرو آن می‌شود.
  • قبل درست کردن ژله باید ظرف خود را چرب کنید. چرب کردن ظرف باعث بهتر جدا شدن ژله در انتهای کار خواهد شد که اگر این کار را فراموش کنید در انتها با مشکل مواجه خواهید شد.
  • در هنگام جدا کردن ژل بهتر است کمی قبل انجام این کار، قالب خود را روی کتری قرار دهید تا گرمای کتری باعث بهتر جدا شدن ژله از قالب شود و ژله هنگام برگرداندن وا نرود و خراب نشود.
  • برای بهبود ظاهر ژله میوه‌ای خود می‌توانید از پودر ژله‌های رنگی و میوه‌ای استفاده کنید و برای این کار محدودیتی ندارید.

طرز تهیه ژله میوه ای ساده و مجلسیسخن پایانی

امروزه ژله‌های میوه‌ای به همراه خامه، شیر یا به صورت ساده با آب می‌توان درست کرد که مراحل درست کردن هرکدام بسیار آسان است. در واقع شما با کمی خلاقیت می‌توانید ژله میوه‌ای را در قالب‌های بزرگ و کوچک با انواع میوه در طعم‌های مختلفی درست کنید و روی سفره‌های مجالس خود به عنوان دسر سرو نمایید. البته برای خارج کردن ژله از قالب بهتر است با فوت‌وفن‌های آن آشنا شوید تا هنگام خارج کردن ژله، به مشکلی برنخورید و ژله میوه‌ای شما وا نرود و خراب نشود. اگر مایل بودید می‌توانید نظر خود را در مورد طرز تهیه ژله میوه‌ای با ما به اشتراک بگذارید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *