تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گلستان, گیلان, مازندران

جاهای دیدنی شمال + تفریحات و آدرس 

اجاره ماشین در دبی
تور تابستان 1403 تور لحظه آخری

جاهای دیدنی شمال

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول درباره جاهای دیدنی شمال ایران توضیح خواهیم پس اگر قصد سفر به شمال را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. بهترین زمان برای مسافرت تعطیلات تابستان است که در فصل گرم تابستان مدارس ، دانشگاه ها و … تعطیل هستند و اکثر مردم به مسافرت و گشت و گزار می روند.


پیشنهاد خواندن مقاله : بهترین سواحل گیلان


مردم برای فرار از گرما تابستان به شمال سفر می کند که خیلی شلوغ است که داری مکان های دیدنی و سرسبز و جنگل های سرسبز و دریا است که دیدنی های طبیعی زیاد است.از جمله شهرهای دیدنی شمال ایران سرعین ، رشت ، ماسال و … است.مدت‌ها شهرهای شمالی کشور مقصد اصلی گردشگری ما ایرانی‌ها بود، اما این روزها کم‌کم مردم ما با زیبایی‌های مناطق دیگر کشور هم آشنا شده‌اند و شهرهایی متفاوت را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند. اگر میخواهید برای تابستان خود یک مکان دیدنی و بی نظیر انتخاب کنید بهتر است ما را تا انتها همراه کنید تا با شهرها و مکان های دیدنی بهشت شمال ایران و هتل رشت آشنا شوید.


 


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

 

جاهای دیدنی شمال ایران
جاهای دیدنی شمال ایران

ایران سرزمینی دیدنی با تنوع فصل‌ ها است که هر فصل آن داستانی فوق‌ العاده و رویایی را برای بازدیدکنندگان خود نقل می‌کند. این سرزمین کهن با داشتن جاذبه‌های باشکوه با معماری‌های منحصر به فرد در نقطه نقطه این کشور، مناظر خیره‌کننده در بکرترین طبیعت و مسیرهای جاده‌ای، آب و هوای متنوع در هر فصل، فرهنگ و هنر غنی، آن را به کشوری دیدنی و جذاب تبدیل کرده است. تابستان همیشه با تعطیلی مدارس و همچنین گرمای تابستان در بسیاری از مناطق ایران، فرصتی را فراهم می‌کند تا گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت، دل خود را به جاده‌ها بسپارند و به مناطق خنک ایران زمین سفر کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مقاصد گردشگری ایران در تابستان بپردازیم که هم از طبیعت زیبای آن‌ها لذت ببرید و هم از هوای خنک آن‌ها حظ کافی را ببرید؛

ماسال

گیلان با طبیعت دلفریبش همیشه از بهترین مقاصد گردشگری در ایران بوده است و با طبیعت بکر و هوای دلپذیرش به بهترین شکل ممکن میزبان مسافران خود بوده است. ماسال شهری در استان گیلان است که ییلاقات ماسال از معروف‌ترین و زیباترین ییلاقات استان گیلان است.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول
جاهای دیدنی شمال ایران

این منطقه با داشتن جاذبه‌ های طبیعی بسیار و هوای منحصر به فردی که دارد در بهار و تابستان مسافران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. یکی از معروف‌ترین ییلاقات این منطقه، روستای ییلاقی «اولسبلنگا» (Olasbelanga) یا «اولسبلانگاه» در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا است.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول
جاهای دیدنی شمال ایران

در این ییلاق شما تجربه قدم زدن بر روی ابرها را خواهید داشت که تصوری رویایی در ذهن همه ما است و گذراندن شبی در خانه‌های چوبی این منطقه ییلاقی، تجربه‌ای به یاد ماندنی است که حتی فکر قرار گرفتن در این منطقه روح را تازه می‌کند.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول
جاهای دیدنی شمال ایران

سرعین

اردبیل به هوای خوب و خنک در تابستان، مواد غذایی طبیعی و خوش‌طعمش و چشمه‌های آب گرم سرعین شهرت دارد. سرعین شهری با چشمه‌های همیشه جوشان است که با هوای مطبوعش در تابستان به جاذبه‌ای پربازدید تبدیل می‌شود و از بخش‌های مختلف ایران برای آب درمانی و همچنین فرار از گرمای تابستان به آنجا سفر می‌کنند.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول
جاهای دیدنی شمال ایران

مهم‌ترین آب‌گرم سرعین آب‌گرم سبلان است که از عظیم‌ترین و مهم‌ترین آب گرم‌ها با خاصیت درمانی در کل خاورمیانه است. علاوه بر آب‌گرم این شهر جاذبه‌های بسیاری از قبیل تپه باستانی آناهیتا، روستای آتشگاه، روستای شایق و پیست اسکی آلوارس (بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران) را دارد که می‌توان در سفر به این شهر از دیدن آن‌ها لذت برد.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول
جاهای دیدنی شمال ایران

جواهرده

مازندران از استان‌ های دیدنی و سرسبز خطه شمالی کشور ما است که بسیاری از شهرهای آن برای گردشگری بسیار معروف است. جواهرده که از روستاهای شهرستان رامسر است با زیبایی‌های وصف ناپذیرش یکی از شاهکارهای خلقت در عرصه طبیعت است.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول
جاهای دیدنی شمال ایران

این روستا با جنگل‌ های زیبا و آب و هوای مطبوعی که دارد یکی از مقاصد گردشگری عالی در تابستان است. جویبار‌های بالادست این روستا با آبشار‌های زیبا، غذاهای معروف و خوشمزه‌ی این روستا نظیر کباب ترش، میرزا قاسمی، بادمجان قلیه، شیرین تره و طبع گرم و مهربان محلیان همه با هم باعث شده‌اند که این روستا به جاذبه‌ای پربازدید در فصل گرما تبدیل شود و خاطرات خوشی را برای مهمانان خود به ارمغان بیاورد.

جاهای دیدنی شمال ایران
جاهای دیدنی شمال ایران

دیلمان

دیلمان، زیباترین ییلاق شرق گیلان، یکی از بکرترین و خوش‌منظره‌ترین گوشه‌ های خطه سرسبز گیلان است. این منطقه به آب و هوای سرد و کوهستانی، چشمه‌ های فراوان، منظره‌ های سرسبز و همچنین قله‌ های پربرفش شهرت دارد.

جاهای دیدنی شمال ایران
جاهای دیدنی شمال ایران

دیلمان که در ارتفاع 1500 متری و در شهرستان سیاهکل استان گیلان قرار دارد شهر کوچکی است که سالانه گردشگران زیادی را در ماه‌های مختلف سال به خصوص در فصل تابستان میزبانی می‌کند. هوای این منطقه حتی در تابستان نیز خنک است و گاهی شب‌ها لازم است که برای خوابیدن از لباس‌های گرم استفاده شود.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول
جاهای دیدنی شمال ایران

دیلمان دارای کوهی زیبا و پربرف به نام «درفک» است که منظره زیبایی را در این منطقه ایجاد کرده است. تماشای این قله سفید رنگ بین سرسبزی جنگل بسیار هیجان‌انگیز است.

جاهای دیدنی شمال ایران
جاهای دیدنی شمال ایران

به جز ییلاق‌های سبز و حس رهایی و آزادی در این طبیعت رؤیایی، آبشارها و رودخانه‌ها و جنگل‌های بکر، دیلمان جاذبه‌های تاریخی دیگری مانند حمام میربلوک، قلعه‌ی تاریخی روستای گرمارو و دیگر دیدنی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که سفر به این منطقه خوش آب هوا را برای مسافرانش لذت‌بخش‌تر می‌کند.

داماش

داماش سرزمینی بر بلندای گیلان، جایی نزدیک به آسمان، ایستاده بر کوهی باشکوه و نقش بسته بر جنگلی سبز است. دیدن این سرزمین رویایی ارزشش را دارد که از مسیرهای پیچ و خم دار خاکی بگذریم و به بهشتی دست یافتنی برسیم.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول
جاهای دیدنی شمال ایران

آب و هوای روستای داماش در بهار و تابستان، معتدل و خنک است و در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار سرد است، به همین دلیل این منطقه یکی از مقاصد عالی برای سفر تابستانه است.یکی از جاذبه‌های طبیعی این روستا گل «سوسن چلچراغ» است که اگر شانس آن را داشته باشید و در اوایل تابستان به آنجا سفر کنید دیدن آن نصیبتان خواهد شد و حظ کافی را در کنار آب و هوای خوش و مناظر دلپذیر در کنار این گل‌های زیبا خواهید داشت.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول

آلاشت

آلاشت، یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه در مازندران است و زادگاه رضاشاه پهلوی است. این منطقه با طبیعتی وصف نشدنی میزبان مسافران بسیاری است و با سفر به آنجا می‌توانید زندگی میان ابرها را تجربه کنید و با سخاوت تمام شما را در ارتفاعی بلند، مهمان ابر و آفتاب و جنگل می‌کند.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول

فصل تابستان یکی از زمان‌های مناسب برای سفر به این منطقه است و شما را با زیبایی‌های فراوانش محصور می‌کند. آلاشت با طبیعت زیبای خود با آبشارها و اقلیم بی نظیرش و مردمان خون‌گرم و مهربان مکانی خوش آب و هوا و لذت بخش در تابستان است.

بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان - بخش اول
جاهای دیدنی شمال ایران

منطقه آزاد گردشگری انزلی

منطقه آزاد انزلی دارای جاذبه های گردشگری متعددی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • ساحل انزلی:ساحل انزلی یکی از زیباترین سواحل دریای خزر است. این ساحل با داشتن امکانات رفاهی مناسب از جمله هتل، رستوران، کافی شاپ و آلاچیق، مکانی مناسب برای تفریح و گردش است.
  • تالاب انزلی:تالاب انزلی بزرگترین تالاب آب شیرین طبیعی ایران است. این تالاب زیستگاه انواع مختلفی از پرندگان و آبزیان است و از جمله جاذبه های طبیعی منحصر به فرد منطقه آزاد انزلی به شمار می رود.
  • بازار سنتی انزلی:بازار سنتی انزلی یکی از قدیمی ترین بازارهای شمال ایران است. در این بازار می توانید انواع مختلفی از سوغات و صنایع دستی گیلان را خریداری کنید.
  • مجتمع ستاره شمال: مجتمع ستاره شمال بزرگترین مرکز خرید شمال ایران است. این مجتمع دارای بیش از 500 فروشگاه، رستوران، کافی شاپ و سینما است.
  • دهکده ساحلی الیت:دهکده ساحلی الیت یک مجموعه تفریحی و گردشگری مدرن است. این مجموعه دارای ویلا، هتل، رستوران، کافی شاپ، ساحل اختصاصی و امکانات ورزشی است.
  • برج سفید:برج سفید یا مناره انزلی یکی از نمادهای شهر انزلی است. این برج در دوره قاجار ساخته شده است و 30 متر ارتفاع دارد.
  • موزه تاریخ و مردم شناسی انزلی: موزه تاریخ و مردم شناسی انزلی در عمارت کلاه فرنگی واقع شده است. این موزه به تاریخ و فرهنگ مردم گیلان می پردازد.

  • پارک جنگلی بندر انزلی: پارک جنگلی بندر انزلی بزرگترین پارک جنگلی شمال ایران است. این پارک مکانی مناسب برای پیاده روی، دوچرخه سواری و پیک نیک است.

علاوه بر جاذبه های ذکر شده در بالا، جاذبه های گردشگری دیگری نیز در منطقه آزاد انزلی وجود دارد که از جمله می توان به:

  • مرکز تفریحات دریایی انزلی
  • باشگاه اسب سواری
  • پیست کارتینگ
  • اتوبوس دریایی
  • مارینا
  • جزیره میان پشته

اشاره کرد.

منطقه آزاد انزلی با داشتن جاذبه های متنوع گردشگری، مقصدی ایده آل برای سفرهای تفریحی و گردشگری است.

جاهای دیدنی بندر انزلی | Bandar Anzali

قلعه رودخان

قلعه رودخان یا دژ رودخان یا قلعه حسامی، قلعه‌ای تاریخی در شهرستان فومن در استان گیلان ایران است. این قلعه بر فراز ارتفاعات جنگلی در روستای رودخان واقع شده و از سطح دریا حدود 660 متر ارتفاع دارد.

راه‌های دسترسی به قلعه رودخان:

برای رسیدن به قلعه رودخان باید از شهر فومن به سمت روستای رودخان حرکت کنید. از روستای رودخان تا پای قلعه حدود 1.5 کیلومتر راه است که باید پیاده طی شود. مسیر پیاده‌روی تا قلعه دارای 250 پله است.

جاذبه های قلعه رودخان:

  • معماری منحصر به فرد: قلعه رودخان یکی از قلعه‌های با معماری منحصر به فرد در ایران است. این قلعه بر روی صخره‌ای بلند بنا شده و دارای 26 برج و بارو و 1500 متر دیوار است.
  • منظره‌های زیبا: از قلعه رودخان می‌توان منظره‌های زیبایی از جنگل‌های اطراف و دریای خزر را مشاهده کرد.
  • هوا: هوای قلعه رودخان در تمام فصول سال خنک و مطبوع است.
  • مسیر پیاده‌روی: مسیر پیاده‌روی تا قلعه رودخان دارای 250 پله است و مکانی مناسب برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت است.

قلعه رودخان

متل قو ( سلمان شهر )

متل قو، که به نام سلمان شهر نیز شناخته می‌شود، یک شهر ساحلی در استان مازندران ایران است. این شهر به دلیل موقعیت مکانی منحصر به فرد خود بین دریا و جنگل، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شمال ایران تبدیل شده است.

  • ساحل متل قو یکی از زیباترین سواحل دریای خزر است. این ساحل با داشتن امکانات رفاهی مناسب از جمله هتل، رستوران، کافی شاپ و آلاچیق، مکانی مناسب برای تفریح و گردش است.
  • تالاب متل قو یکی از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد این شهر است. این تالاب زیستگاه انواع مختلفی از پرندگان و آبزیان است و مکانی مناسب برای قایقرانی و گشت و گذار است.
  • بازار متل قو یکی از قدیمی ترین بازارهای شمال ایران است. در این بازار می توانید انواع مختلفی از سوغات و صنایع دستی گیلان را خریداری کنید.
  • مجتمع ستاره شمال بزرگترین مرکز خرید شمال ایران است. این مجتمع دارای بیش از 500 فروشگاه، رستوران، کافی شاپ و سینما است.

متل قو علاوه بر جاذبه های ذکر شده در بالا، جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد که از جمله می توان به پارک جنگلی، شهربازی، باغ پرندگان و موزه اشاره کرد.

متل قو با داشتن جاذبه های متنوع گردشگری، مقصدی ایده آل برای سفرهای تفریحی و گردشگری است.

متل قو یا همان سلمان شهر را بیشتر بشناسید+جاهای دیدنی و تفریحی

دهکده ییلاقی فیلبند

دهکده ییلاقی فیلبند یکی از زیباترین ییلاقات مازندران است که در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا واقع شده است. این دهکده در میان کوه ها و جنگل ها قرار دارد و دارای آب و هوایی خنک و مطبوع است.فیلبند به دلیل منظره های طبیعی بکر و دست نخورده خود به عنوان بام شرقی مازندران شناخته می شود. از این دهکده می توان منظره های زیبایی از دشت ها، کوه ها و دریای خزر را مشاهده کرد.

  • فیلبند در فصل های بهار و تابستان پر از گل و گیاه است و مکانی مناسب برای پیاده روی، کوهنوردی و طبیعت گردی است. در این فصل ها می توانید از تماشای ابرهایی که در زیر پاهایتان قرار دارند لذت ببرید.
  • در فصل زمستان، فیلبند پوشیده از برف می شود و منظره ای بسیار زیبا و دیدنی را به وجود می آورد. در این فصل می توانید از تفریحات زمستانی مانند اسکی و سورتمه سواری لذت ببرید.

فیلبند دارای امکانات رفاهی محدودی است. در این دهکده چندین اقامتگاه بوم گردی، رستوران و مغازه وجود دارد.برای رسیدن به فیلبند باید از جاده هراز به سمت آمل بروید و سپس از فرعی چلاو به سمت فیلبند حرکت کنید. مسیر دسترسی به فیلبند کوهستانی و پر پیچ و خم است و باید با احتیاط رانندگی کرد.اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد و خاطره انگیز هستید، سفر به فیلبند را به شما پیشنهاد می کنم.

روستای فیلبند

مجتمع تفریحی رامسر

مجتمع تفریحی رامسر، که به نام شهر سبز رامسر نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین مجتمع‌های تفریحی-گردشگری در شمال ایران است. این مجتمع در زمینی به مساحت 200 هکتار در دامنه کوه‌های البرز و در کنار دریای خزر واقع شده است.

مجتمع تفریحی رامسر دارای امکانات رفاهی و تفریحی متعددی از جمله هتل، ویلا، آپارتمان، رستوران، کافی شاپ، پارک آبی، شهربازی، باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی، تله کابین، زمین تنیس، زمین فوتبال، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی و مرکز خرید است.

برخی از فعالیت های تفریحی که می توانید در مجتمع تفریحی رامسر انجام دهید:

  • پیاده روی، دوچرخه سواری و اسب سواری در جنگل
  • شنا در دریا و استخر
  • آفتاب گرفتن در ساحل
  • قایقرانی و جت اسکی در دریا
  • تله کابین سواری
  • بازی در شهربازی
  • بازدید از باغ پرندگان
  • گشت و گذار در دریاچه مصنوعی
  • تماشای فیلم در سینما
  • خرید کردن در مرکز خرید
  • غذا خوردن در رستوران ها و کافی شاپ ها
  • شرکت در تورهای گردشگری

مجتمع رفاهی و تفریحی شهر سبز رامسر

دریاچه چورت

دریاچه چورت یا دریاچه میانشه یکی از جاذبه‌های طبیعی استان مازندران است که در دل جنگل‌های انبوه روستای چورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع شده است. این دریاچه زیبا با چشم‌اندازهای روح‌نواز و آب زلال، مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی و تفریح در فصل‌های گرم سال است.

مشخصات دریاچه چورت:

  • ارتفاع: 1034 متر از سطح دریا
  • مساحت: حدود 2.5 هکتار
  • عمق: 5 تا 7 متر
  • نوع آب: شیرین
  • منبع آب: چشمه‌های زیرزمینی و نزولات جوی

مسیر دسترسی به دریاچه چورت:

برای رسیدن به دریاچه چورت باید از ساری به سمت کیاسر حرکت کنید. در کیلومتر 30 جاده ساری به کیاسر، یک تابلوی کوچک به نام چورت را خواهید دید که شما را به سمت این روستای زیبا هدایت می‌کند. از ابتدای این جاده تا دریاچه چورت حدود 2 ساعت راه است.

جاذبه‌های دریاچه چورت:

  • طبیعت بکر و دست‌نخورده: دریاچه چورت در میان جنگل‌های انبوه و سرسبز واقع شده است و منظره‌ای بسیار زیبا و چشم‌نواز دارد.
  • آب زلال و شفاف: آب دریاچه چورت بسیار زلال و شفاف است و می‌توان در آن ماهی‌های مختلفی را مشاهده کرد.
  • تفریحات آبی: در دریاچه چورت می‌توان از تفریحات آبی مانند قایق‌سواری، شنا و ماهیگیری لذت برد.
  • پیاده‌روی و کمپینگ: اطراف دریاچه چورت مکانی مناسب برای پیاده‌روی و کمپینگ است.
  • تماشای پرندگان: در اطراف دریاچه چورت انواع مختلفی از پرندگان زندگی می‌کنند که تماشای آنها می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

دریاچه چورت ساری

چشمه‌های باداب سورت

چشمه‌های باداب سورت که به آن «پلکان بهشت» نیز گفته می‌شود، یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر ایران است که در استان مازندران، بخش چهاردانگه، دهستان پشت‌کوه واقع شده است. این چشمه‌ها به دلیل تراورتن‌های سفید رنگی که به شکل پلکان در کنار هم قرار گرفته‌اند، شهرت دارند و به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده‌اند.

ویژگی‌های چشمه‌های باداب سورت:

  • تراورتن‌ها: تراورتن‌ها نوعی سنگ آهکی رسوبی هستند که از رسوبات چشمه‌های آب گرم تشکیل می‌شوند. چشمه‌های باداب سورت به دلیل وجود مقادیر زیادی از مواد معدنی در آبشان، تراورتن‌های بسیار زیبایی را به وجود آورده‌اند.
  • پلکان‌ها: تراورتن‌های چشمه‌های باداب سورت به شکل پلکان در کنار هم قرار گرفته‌اند و منظره‌ای بسیار دیدنی را خلق کرده‌اند. این پلکان‌ها در ارتفاعات مختلف قرار دارند و از پایین به بالا به تدریج بلندتر می‌شوند.
  • رنگ‌ها: تراورتن‌های چشمه‌های باداب سورت در رنگ‌های مختلفی مانند سفید، نارنجی، قهوه‌ای و صورتی دیده می‌شوند. این رنگ‌ها به دلیل وجود مواد معدنی مختلف در آب چشمه‌ها ایجاد می‌شوند.
  • آب‌ها: آب چشمه‌های باداب سورت از نوع آب‌های معدنی است و خواص درمانی بسیاری دارد. این آب‌ها برای بیماری‌های گوارشی، پوستی و مفصلی مفید هستند.

مسیر دسترسی به چشمه‌های باداب سورت:

برای رسیدن به چشمه‌های باداب سورت باید از ساری به سمت کیاسر حرکت کنید. در کیلومتر 30 جاده ساری به کیاسر، یک تابلوی کوچک به نام سورت را خواهید دید که شما را به سمت این روستای زیبا هدایت می‌کند. از ابتدای این جاده تا چشمه‌های باداب سورت حدود 2.5 ساعت راه است.

جاذبه‌های چشمه‌های باداب سورت:

  • طبیعت بکر و دست‌نخورده: چشمه‌های باداب سورت در دل جنگل‌های انبوه و سرسبز واقع شده‌اند و منظره‌ای بسیار زیبا و چشم‌نواز دارند.
  • تراورتن‌ها: تراورتن‌های چشمه‌های باداب سورت بسیار زیبا و دیدنی هستند و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌روند.
  • آب‌ها: آب چشمه‌های باداب سورت خواص درمانی بسیاری دارد و می‌توان از آن برای نوشیدن و شستشو استفاده کرد.
  • پیاده‌روی: اطراف چشمه‌های باداب سورت مکانی مناسب برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت بکر و دست‌نخورده است.
  • عکاسی: چشمه‌های باداب سورت سوژه‌ای بسیار عالی برای عکاسی هستند و می‌توان از آنها عکس‌های زیبایی را به یادگار گرفت.

باداب سورت

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم که به آن جنگل برفی گیسوم و جنگل توسکده نیز گفته می‌شود، یکی از زیباترین و انبوه‌ترین جنگل‌های شمالی ایران است. این جنگل در استان گیلان، شهرستان تالش، بخش حویق واقع شده است.

جنگل گیسوم به دلیل وجود درختان تنومند و بلندقامت، به ویژه درختان توسکا، از شهرت خاصی برخوردار است. این درختان در فصل زمستان با پوشیده شدن از برف، منظره‌ای بسیار زیبا و رویایی را به وجود می‌آورند.

مسیر دسترسی به جنگل گیسوم:

برای رسیدن به جنگل گیسوم باید از رشت به سمت فومن حرکت کنید. بعد از عبور از فومن، به سمت صومعه سرا بروید. از صومعه سرا تا جنگل گیسوم حدود 20 کیلومتر راه است.

جاذبه‌های جنگل گیسوم:

  • طبیعت بکر و دست‌نخورده: جنگل گیسوم یکی از بکرترین و دست‌نخورده‌ترین جنگل‌های شمال ایران است. این جنگل دارای تنوع زیستی بالایی است و در آن انواع مختلفی از گیاهان و جانوران زندگی می‌کنند.
  • درختان تنومند: جنگل گیسوم به دلیل وجود درختان تنومند و بلندقامت، به ویژه درختان توسکا، از شهرت خاصی برخوردار است. این درختان در فصل زمستان با پوشیده شدن از برف، منظره‌ای بسیار زیبا و رویایی را به وجود می‌آورند.
  • رودخانه: در میان جنگل گیسوم یک رودخانه زیبا و خروشان جریان دارد که به زیبایی این جنگل می‌افزاید.
  • گل‌ها: در فصل بهار، جنگل گیسوم از گل‌های رنگارنگ پوشیده می‌شود و منظره‌ای بسیار زیبا و دل‌انگیز را به وجود می‌آورد.
  • حیوانات: در جنگل گیسوم انواع مختلفی از حیوانات مانند گراز وحشی، روباه، شغال، خرگوش و پرندگان زندگی می‌کنند.

تفریحات در جنگل گیسوم:

  • پیاده‌روی: جنگل گیسوم مکانی مناسب برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت بکر و دست‌نخورده است.
  • کمپینگ: در جنگل گیسوم می‌توان چادر زد و شب را در دل طبیعت گذراند.
  • شنا: در رودخانه جنگل گیسوم می‌توان شنا کرد و از آب خنک آن لذت برد.
  • ماهیگیری: در رودخانه جنگل گیسوم می‌توان ماهیگیری کرد.
  • عکاسی: جنگل گیسوم سوژه‌ای بسیار عالی برای عکاسی است و می‌توان از آن عکس‌های زیبایی را به یادگار گرفت.
پارک جنگلی گیسوم

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. ایرانی

    با سلام
    دوست عزیز چرا اطلاعات اشتباه به مخاطب میدی ؟
    کمی تحقیق میکردی بعد مطالب رو مینوشتی
    نوشتی ارتفاع دیلمان ۲۲۰۰ متر از سطح دریا . وقتی ارتفاع رو مینویسی ارتفاع شهر یا روستا رو میگن ، نه ارتفاع کوه رو
    ارتفاع شهر دیلمان کمتر از ۱۵۰۰ متر از سطح دریا هست . ممکنه ارتفاع بعضی روستاهای اطرافش به ۱۸۰۰ هم برسه ، ولی ۲۲۰۰ ارتفاع قله های کوهای اطرافش هست که تا ۲۵۰۰ هم میرسه
    لطفا تحقیق بهتری کنید و این نوشته رو اصلاح کنید

  2. Best Iran tour

    عالی بود 👌

  3. Iran Visa Uk

    عالی 👍

  4. Iran safety

    مفید بود 👌 موفق باشید 👍

  5. Iran Visa Uk

    بسیار خوب و عالی و مفید بود 👌

  6. Best Iran tour

    بسیاااار زیبا

  7. سمانه تبریزی

    عالی بود
    من ماسال رو خیلی خیلی دوست دارم

  8. سمانه تبریزی

    کاش میشد تو شمال زمین بخریم من خود به خرید ویلا در نشتارود خیلی علاقه دارم یه جای خیلی خیلی بکر هست

  9. کیانا

    عالی است

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *