تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

آبشار خرو مشهد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار خرو مشهد

در این مقاله از بخش معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای مشهد یعنی آبشار خرو را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

خرو شهری در استان خراسان رضوی در شرق ایران است. این شهر در بخش زبرخان شهرستان نیشابور قرار دارد و پس از نیشابور، پرجمعیت‌ترین شهر منطقه به شمار می‌رود. شهر خرو دارای ۴ محله با نام‌های خرو علیا، خرو سفلی، شهرک امام رضا و ساحل برج می باشد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهر ییلاقی و سرسبز خرو در ۱۸ کیلومتری شرق نیشابور واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا بیش از ۱۵۰۰ متر است. منظره پلکانی روستا باعث شده تا به آن لقب ماسوله خراسان داده شود. گرچه از ماسوله بسیار بزرگ تر، پرجمعیت تر و پرمحصول تر است. همچنین به دلیل تولید انبوه میوه آلو، به پایتخت آلوی کشور مشهور است.

منطه خرو را باید سرزمین دره های سرسبز، کوچه باغ های افسانه ای، رودهای خروشان، چشمه های جوشان و آبشارهای باشکوه نامید. خرو، همچون بهشت گمشده ای در دامنه کوهستان مهربان بینالود است که چشم اندازهای بدیع و چشم نواز و دل انگیزی همچون شهری با معماری سنتی پلکانی که توسط حلقه ای از باغ ها و تاکستان ها در میان گرفته شده، کوه ها و ارتفاعاتی که دامنه های آنها را کمربندی سبز از باغ ها و درخت زارها دربر گرفته، دره هایی که رودخانه ها، چشمه ساران و آبشارها، طراوت و نشاط طبیعی و سرسبزی رویایی را پدید آورده اند، بخشی از جاذبه های طبیعت زیبای این منطقه است.

آبشار خرو مشهد
آبشار خرو مشهد

آبشار خرو در 8 کیلومتری شمال شهرستان خرو در میان دره رودی زیبا واقع شده است. پایتخت آلوی ایران واژه ی خرو در برخی جای ها به معنی محل تقسیم مورد استفاده قرار میگرفته و شاید اتلاق کردن این نام برای این منطقه چندان بی ربط نباشد . چون این نقطه محلی است که آب دو رودخانه ی دائمی و نسبتا پرآب تقسیم میشود. شهر خرو ( خروین ) بخش های مختلفی دارد .

رودخانه های منتهی به روستا که از کوه های زنبورگاه در رشته کوه بینالود سرچشمه می گیرند. در مسیر هر دو رودخانه  آبشار وجود دارد.

آبشار خرو مشهد
آبشار خرو مشهد

مسیر شمال شرقی (رودخانه سمت چپ) به چشمه علی و مسیر شمالی به آبشار مرتفع رودمیان منتهی می شود. آبشار دیگر در مسیر رودخانه کوچک قرار دارد. دسترسی به این آبشار از مسیر رودخانه شمالی (رودخانه سمت چپ) پس از حدود ۱۱ کیلومتر پیمایش میسر خواهد بود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. سجاد

    آبشار خرو نیشابور صحیح است

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *