تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

جنگل نقله بر رودبار ، طبیعتی بکر و بهشتی | Gilan 

اجاره ماشین در دبی تور تابستان 1403 تور لحظه آخری

جنگل نقله بر رودبار

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با جنگل نقله بر رودبار رودبار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

گیلان از جمله استان هایی است که زیبای اش از بدو ورود به آن تا آخرین نقطه مرزی اش زبانزد همگان است. جنگل نقله بر از مکان های خوش آب و هوا و ییلاقی گیلان است. این جنگل از مراتع روستایی به همین نام است و به علت عبور رودخانه پرجوش و خروش سپیدرود، از آب و هوایی مطبوع و دلنشین برخوردار گردیده است.

این جنگل از جاهای دیدنی رودبار است و در 45کیلومتری جاده رشت به قزوین در نزدیکی منجیل و رودبار و در کنار روستای نقله بر می باشد که آب‌وهوایی بهشتی دارد.

جنگل نقله بر رودبار

می توانید از روستای نقله بر به سمت این جنگل راه بیفتید و پیاده از قلب جنگل بگذرید و چشم اندازهای زیبای قله درفک و رودخانه پر حوش و خروش سپیدود را ببینید. در طول مسیر از شالیزارهای برنج می گذرید و در هر قدمی که بر می دارید جلوه دیگری از طبیعت را می بینید. فاصله کم این ییلاق تا تهران باعث شده که گردشگران با تورهای یک روزه همراه و برای بازدید از ییلاق نقله بر و جنگل سرسبزش راهی این نقطه از شمال ایران شوند.

اینجا در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خودش را دارد هرچند که بیشتر گردشگران ماه های گرم سال را برای دیدن از این جنگل انتخاب می کنند اما پاییز این جنگل هم بی نهایت زیباست. درختانی که به رنگ های قرمز، زرد و نارنجی در آمده اند به همراه کوه هایی در پس زمینه که حالا دیگر برف روی آن ها نشسته است شما را مهمان تصاویر نابی از طبیعت می کنند.

با رفتن به این جنگل انگار نیمی از زیبایی های شمال ایران را یکجا می بینید. پوشش گیاهی متنوع جنگل باعث شده که در جنگل نوردی درختان زیادی مثل درختان ممرز، انجیلی و … ببینید. اگر به حیات وحش هم علاقه دارید و دلتان می خواهد جنگل گردی را با تماشای حیوانات همراه کنید شاید اگر خوش شانس باشید بتوانید حیواناتی مانند شغال و گراز ببینید.

جنگل نقله بر رودبار

البته که این جنگل جای مناسبی برای دیدن پرندگان هم هست؛ از لحظه ای که پا به داخل این جنگل می گذارید صدای چهچه پرندگان مختلفی را می شنوید که فضای جنگل را دلنشین تر کرده اند و حتی لحظه ای هم نمی توان جنگل را بدون آواز آن ها تصور کرد. اگر کمی با دقت بیشتری به اطراف خودتان نگاه کنید می توانید پرندگانی مثل توکای سیاه، کمرکولی جنگلی و … را در میان دیگر گنجشک ها و قمری ها تشخیص دهید. بعد از مدتی پیاده روی می توانید توقف کوتاهی داشته باشید و استراحت کنید.

اگر به این منطقه خوش چشم نواز و دلربا آمدید حتما غذاهای محلی آن ها نوش جان کنید و لذت نوشیدن چای ذغالی در دامان مخملی نقل بر را از دست ندهید.

کی به جنگل نقله بر برویم؟

از اوایل بهار تا اواخر پاییز، فرصت مناسبی برای سفر به نقله‌ بر است. طبیعت این منطقه در بهار و تابستان سرسبزی دلربایی دارد. اگر برای روزهای گرم تابستان در جستجوی یک جای خوش آب و هوا بودید نقله‌ بر یک پیشنهاد جذاب است. نقله بر در فصل پاییز نیز با بازی رنگ‌های زرد و نارنجی هوش از سرتان خواهد برد.

دسترسی

اگر از تهران قصد سفر به جنگل نقله بر رودبار را دارید، باید وارد بزرگراه قزوین به رشت شوید و به سمت استان گیلان برانید. فاصله جنگل نقله بر تا رشت، تقریباً 45 کیلومتر است و فاصله این جنگل تا تهران، در حدود 280 کیلومتر است. بعد از گذر از منجیل و رودبار، به روستای رستم آباد می‌رسید. فاصله جنگل تا رودبار در حدود 26 کیلومتر است. بعد از گذر از این روستا و کمی رانندگی، به روستای نقله بر خواهید رسید. جنگل در همسایگی این روستا جا خوش کرده است و منتظر شما مسافران طبیعت‌دوست است.

 

جنگل نقله بر رودبار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *