تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

حمام مهدی قلی بیک | موزه مردم شناسی مشهد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

حمام مهدی قلی بیک

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره حمام مهدی قلی بیک که در شهر مشهد قرار دارد سخن خواهیم گفت.

حمام مهدی قلی بیک مربوط به دوره صفویه است و در مشهد، ابتدای بازار بزرگ، جنب مسجد شاه واقع شده و این اثر در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۵۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در شهر مشهد و در راسته بازار بزرگ و نزدیک به مسجد هفتاد و دو تن امروزی فضای حمام قدیمی مهدی قلی بیک بنای یکی از امرای تیموری معروف به مسجد قرار دارد که به سال ۱۰۲۷ قمری ساخته شده است. این حمام مجموعه‌ای از فضاهای متعدد بوده و بزرگترین و زیباترین بخش آن بخش بینه حمام با هشت ستون و تزئینات نقاشی است


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این بنا وقف آستان قدس رضوی گردید که پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۸۵ش به موزه مردم شناسی تغییر کاربری داد. در این موزه اشیایی از قبیل لوازم مورد نیاز در حمام‌های قدیمی، انواع سماورهای ذغالی، قندیل، ظروف مختلف، آبخوری، بخش نمایشگاه عکس قدیم و مردم شناسی به نمایش درآمده است

حمام مهدی قلی بیک
حمام مهدی قلی بیک

چرا حمام مهدی قلی بیک؟ 


  • یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین حمام های ایرانی است.
  • یکی از جاذبه های متفاوت مشهد است.
  • با بازدید از آن، نقاشی های منحصر به فردی بر روی دیوار و سقف حمام خواهید دید.
  • همزمان از موزه مردم شناسی مشهد نیز بازدید می کنید.
  • دسترسی به این موزه آسان است.
  • با بازدید از مهدی قلی بیک، منشا سیستم گرمایش از کف ساختمان ها را کشف خواهید کرد!

حمام مهدی قلی بیک

مختصری درباره شهر مشهد بدانید :

یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی کشورمان ایران مشهد است که به خاطر وجود امام هشتم شیعیان حضرت علی لبن موسی الرضا (ع) در این شهر، مسافران و زائران بسیاری به این شهر سفر می کنند و دارای گردشگران از کشورهای مختلف نیز هست . مشهد با مساحت 31335 کیلومترمربع بعنوان بزرگترین استان ایران محسوب می شود که در حدود یک پنجم مساحت کل ایران را شامل می شود . همانطور که می بینید این شهر دارای وسعت زیادی است برای رفتن به مکانهای دیدنی و زیارت باید شناخت خوبی از مشهد داشته باشید. تا در این شهر بزرگ برای پیدا کردن مکان مورد نظرتان گیج نشوید .

شهر مشهد به واسطه‌ی وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان، به پایتخت فرهنگی ایران بدل شده است. رونق تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر مدیون میزبانی امام مهربانی‌ها، امام رضا علیه‌السلام است. در این مقاله تصمیم داریم به مطالبی از شهر مشهد بپردازیم که در مقالات دیگر کمتر به آن پرداخته شده‌ است. شاید با این راهنما بتوانیم خدمتی به زائران شهر مشهد مقدس کرده باشیم. برای سفر به مشهد می‌توانید با هواپیما، قطار، اتوبوس و یا وسیله‌ی شخصی اقدام به سفر کنید.

حمام مهدی قلی بیک


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *