تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, راهنمای سفر

حمل و نقل عمومی بدروم ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

حمل و نقل عمومی بدروم ترکیه

در این مقاله از قسمت معرفی شهرهای ترکیه سفری به بدروم ترکیه خواهیم داشت و در آن حمل و نقل عمومی بدروم ترکیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

بدروم یکی از مقاصد پرگردشگر ترکیه محسوب می شود و در نتیجه در دسترس بودن وسایل حمل و نقل عمومی مطمئنا گشت و گذار در این شهر را خیلی راحت تر می کند. در گوشه و کنار این شهر جاذبه های گوناگونی برای تماشا موجود است و به همین دلیل، برای اینکه نهایت استفاده را از اقامت تان در بدروم ببرید بهتر است راجع به سیستم حمل و نقل آن بیشتر بدانید.

مینی بوس

مینی بوس ها تقریبا در کلیه شهرها و روستاهای ترکیه مشغول فعالیت هستند و ستون اصلی سیستم حمل و نقل محلی به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک به حساب می آیند. بدروم و مناطق اطراف آن نیز به شدت تحت پوشش شبکه مینی بوس قرار دارد که در زبان ترکی به آن «دولموس» (Dolmus) گفته می شود. این مینی بوس ها نقش مهمی در جابجایی مسافران دارند و دارای ترمینال ، برنامه زمان بندی و مسیرهای خاص خود هستند.

تاکسی

رفت و آمد در شهر با تاکسی فراهم است ، هر چند که هزینه آن گران تمام می شود. به همین دلیل در طول اقامت تان در بدروم بهتر است از مینی بوس استفاده کنید اما در صورتی که از برنامه زمانی مینی بوس جا مانده اید یا باید به سرعت به مقصدتان برسید، استفاده از تاکسی گزینه مناسبی تلقی می شود. تاکسی ها به رنگ زرد و مجهز به تاکسی متر هستند اما کرایه تاکسی را منطقه ای تعیین می کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

حمل و نقل عمومی در بدروم

قایق

با وجودی که خط ساحلی بدروم ۱۷۴ کیلومتر است اما حمل و نقل عمومی در بدروم توسط قایق یا کشتی ، خیلی متداول نیست. البته قایق های کوچکی در ساحل موجود است که مسافران را بین بندر قدیمی و خلیج بارداکسی (Bardakci Bay) جابجا می کنند. اضافه بر این می توان از طریق بندر بدروم به بنادر و جزایر یونان و ترکیه که در همان نزدیکی هستند نیز سفر کرد.

حمل و نقل عمومی بدروم ترکیه
حمل و نقل عمومی بدروم ترکیه

هواپیما

سیستم حمل و نقل عمومی در بدروم فاقد هر نوع فرودگاه است اما فرودگاه میلاس بدروم (Bodrum-Milas airport) در ۳۶ کیلومتری شمال شرق شهر بدروم و ۱۶ کیلومتری شهر میلاس قرار دارد که شامل پروازهای داخلی و بین المللی می شود. اضافه بر این ، فرودگاه دالامان (Dalaman Airport) و فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر (The Izmir Adnan Menderes Airport) که ۳ ساعت با شهر بدروم فاصله دارند نیز به ارائه خدمات می پردازند.

اجاره وسیله نقلیه

در سفر به بدروم می توانید خودرو ، دوچرخه ، موتورسیکلت یا ATV را از خدمات حمل و نقل محلی و بین المللی کرایه کنید. مطمئنا برای تماشای تمدن های باستانی یا گنجینه های مخفی در طبیعت ، کرایه خودرو بهترین گزینه است.

حمل و نقل عمومی بدروم ترکیه
حمل و نقل عمومی بدروم ترکیه

اتوبوس

به طور کلی یک ایستگاه اتوبوس در مرکز شهر قرار دارد و همه اتوبوس ها در این ترمینال توقف می کنند. مسافرانی که قصد سفر به نقاط گوناگون بدروم را دارند می توانند از مینی بوس های مستقر در ایستگاه اصلی مینی بوس (در ۵۰ متری ایستگاه اتوبوس) استفاده کنند. در صورتی که قصد دارید از بدروم به سایر شهرهای ترکیه سفر کنید نیز می توانید به مقصد مورد نظر بلیط اتوبوس خریداری کنید. کمپانی های اتوبوس بین شهری زیادی در بدروم فعالیت می کنند که وظیفه جابجایی مسافران بین بدروم و شهرهای بزرگ ترکیه نظیر استانبول ، آنکارا ، ازمیر ، آنتالیا ، آدنا و… را بر عهده دارند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *