تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, اسپانیا

خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا

در این مقاله از مقالات جاهای دیدنی اسپانیا یکی از جاذبه های بسیار زیبای اسپانیا یعنی خیابان لارامبلا بارسلونا را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

خیابان لارامبلا با حال و هوای پاریسی و کافه های خیابانی و ردیف هایی از درختان بلند شهر قدیمی بارسلون را به دو قسمت تقسیم کرده و قلب تپنده شهر محسوب میگردد.گزینه های بینظیری از جاذبه های ارزشمند شهر بارسلون را میتوان در این خیابان مشاهده کرد مانند: غذا بازار لا بوکوریا، تماشاخانه لیسیو، موزاییک میرو و مجسمه یادبود کریستق کلمپ.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

لا رامبلا، بارسلون خیابانی در مرکز شهر بارسلون اسپانیاست که محبوب توریستها و اهالی آنجاست. این خیابان 1٫2کیلومتری که دارای گذرگاه عابر سه ردیفه است، پلاسا د کاتالونیا (میدان کاتالونیا) را به بنای یادبود کریستف کلمب در پورت بل متصل می کند.

فدریکو گارسیا لورکا شاعر پرآوازهٔ اسپانیایی زمانی در وصف لا رامبلا گفته: «تنها خیابانی که آرزو داشتم هیچ گاه به آخر نمی رسید»

خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا
خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا

خیابان لاس رامبلاس که لا رامبلا هم خوانده خواهد شد یکی از معروف ترین پیاده روهای شهر بارسلونا است. لا رامبلا از میدان پلازا کاتالونیا تا بندرگاه ول هاربور بارسلونا ادامه دارد و با مناطق گوتیک و راوال در شهر قدیمی هم مرز است.

نام این خیابان را «لاس رامبلاس» هم می گویند که از ریشه کلمه ی عربی «راملا» به معنی «ساحل شنی» رودخانه گرفته گردیده است. در اصل، این خیابان باشکوه از رود خشک شده ای که به خارج از دیوار های محله ی «گوتیک» راه داشت، شکل گرفت. در ابتدای قرن هجدهم میلادی، نخستین خانه ها در این رود خشک شده ساخته شد و تنها بعد از گذشت یک قرن، خیابان لا رامبلا با شمایل کنونی پدیدار شد.

خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا
خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا

همان طور که انتظار میرود این خیابان دارای هتل های درجه یکی چون: مونت کارلو، 1898، رویال رامبلاس و هاستریا گرائو و رستوران های فوق العاده چون سنت اونزه و کافه هایی مثل: بوآداس، دلااپرا و پاپ کوکتیل برای صرف غذا و نوشیدنی میباشد و حتی شعبه هایی از فست فودهای بین المللی چون: KFC، مک دونالند و استارباکس نیز در این مکان به چشم میخورد.

به مرور زمان این خیابان به محلی برای برگزاری انواع سیرک ها و فروشگاه های عرضه کننده سوغاتی تبدیل شد و در سرتاسر این خیابان افرادی را مشاهده می کند که خود را شبیه به گلادیاتور، دلقک، شیطان و یا رقصنده باله آرایش کرده و با عابرین میخندند و عکس میگیرند و برایشان نمایش اجرا میکنند.

خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا
خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا

این خیابان در اصل زنجیره ای از خیابان های به هم متصل چون: رامبلا استودیس، رامبلا فلورز، رامبلا کاپوچین، رامبلا سانتامونیکا تا به خیابان جدید رامبلا دلمار و مرکز خرید مارمگنوم در پورت ول ختم میشود.به علت اینکه لا رامبلا به مرکز شهر و دریا وصل خواهد شد، در اصل میان دو تا از قدیمی ترین مناطق بارسلون یعنی محله ی توریستی «گوتیک» از یک سو و محله ی شیک اما قدیمی «ال راوال» از سوی دیگر واقع شده است.

قدم زدن در خیابان لارامبلا (La Rambla Barcelona) در یک شب تابستانی، می تواند بسیار رویایی و خاطره انگیز باشد. بلوار پهنی مخصوص پیاده ها که پنجره ای به سمت زندگی و فرهنگ کاتالان است؛ دو طرفش مراکز فرهنگی، سالن های تئاتر و ساختمان هایی می بینید که معماری شان خیره کننده می باشد. خیابان لارامبلا، خیابانی شلوغ و دیدنی و در مرکز شهر است که پر از دست فروش، نقاش و دکه های سوغاتی و گل فروشی است.

خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا
خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا

نوازندگان دوره گرد گیتار به دست را خواهید دید با کلیساها و ساختمان های قدیمی زیبا، خیابان های باریک و سنگ فرش شده و مغازه ها و رستوران های محلی و توریست ها. طرف دیگر خیابان لارامبلا، به منظره زیبای قایق های پارک شده در آبی مدیترانه می رسد. لارامبلا از آن خیابان هایی ا ست که روز ها شلوغ هستند و شب ها زنده و بیدار؛ پر از دکه های سوغاتی فروشی، نقاش های خیابانی، پانتومیست های دوره گرد و البته کلی رستوران و کافه جور واجور که شب ها پر از جمعیت می شوند و خوب است مهمان غذاهای دریایی خوشمزه شان شوید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *