تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خراسان رضوی, مشهد

آشنایی با روستای جاغرق مشهد | Jaghargh 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای جاغرق مشهد

استان خراسان رضوی یکی از پر جاذبه ترین استان های ایران محسوب می شود و هر ساله پذیرای مهمانان زیادی از سرتاسر کشور است. در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای مشهد یعنی روستای جاغرق را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

جاغرق روستایی ییلاقی با آب و هوایی کوهستان است که در دهستان جاغرق بخش طرقبه شهرستان بینالود استان خراسان رضوی ایران قرار گرفته است. این روستا در 21 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد و از جنوب غربی طرقبه نیز 7 کیلومتر فاصله دارد. در این روستا باغ های میوه و دره های سرسبز و پرآب قابل مشاهده است. در این منطقه اقامت گاه ها و رستوران هایی برای گردشگران ایجاد شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
روستای جاغرق مشهد
روستای جاغرق مشهد

مشهد شهری است با انواع جاذبه های زیارتی ، طبیعی ، تاریخی و مدرن ، که دیدن هر کدام از این اماکن خالی از لطف نیست و برای هر گردشگری جذاب خواهد بود . روستای زیبا و ییلاقی جاغرق در مشهد یکی از روستاهای خوش اب و هوای این شهر است که با مناظری فوق العاده و چشم اندازهایی خیره کننده طرفداران بسیاری دارد طبیعت این روستا بسیار زیبا و سرسبز است و به علت داشتن آب و هوای معتدل در طی فصول گرم مورد توجه مردم بومی و گردشگران تور مشهد واقع شده است .

روستای جاغرق علاوه بر زیبائی های طبیعی ، دارای ارزش تاریخی نیز می باشد و با امکانات رفاهی متعددی که در ان گنجانده شده امروزه از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می آید سالانه افراد بسیاری با هدف تفریح ، گردش و همچنین استفاده از محیط روح بخش به این روستا سر می زنند .

اطلاعاتی در مورد روستا

روستای زیبا و ییلاقی جاغرق در مشهد توسط روستاهای عنبران ، طرقبه ، کردینه ، تغاره و شاندیز احاطه شده و در 21 کیلومتری شمال غربی مشهد و در فاصله 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته است . جالب است بدانید که بنا بر گفته ها و شنیده ها قدمت این روستای زیبا به قبل از اسلام می رسد و در آن چندین اثر تاریخی به چشم می خورد . آب و هوای روستای جاغرق مشهد معتدل کوهستانی است به گونه ای که دارای زمستان هایی سرد و تابستان هایی معتدل می باشد وجود باغات میوه ، ارتفاعات و دره های پوشیده از گیاه و چشم اندازهای زیبا جذابیت خاصی به این روستای ییلاقی بخشیده است که برای هر مسافری جذاب و دلربا خواهد بود .

روستای جاغرق مشهد
روستای جاغرق مشهد

از جاذبه های دیدنی این روستا می توان به درخت 700 ساله چنار این روستا اشاره نمود که مورد توجه گردشگران و اهالی واقع شده است همچنین قبرستان تاریخی جاغرق که مربوط به اواخر دوره تیموریان تا دوره قاجار است از دیگر جاذبه های گردشگری این روستای ییلاقی می باشد. این قبرستان در تاریخ 5 تیر 1384 با شماره ثبت 11941 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

روستای جاغرق علاوه بر رودخانه فصلی دارای چندین رشته قنات ، یک چشمه و آبشارهای متعدد است که در حاشیه آن رستوران ها و اقامتگاه هایی موقت برای استراحت گردشگران ایجاد شده است . ارتفاع این منطقه از سطح دریا 1500 متر می باشد و بلندی های آن مناسب صعود برای تیم های کوهنوردی است . این روستا در فصل تابستان محلی مناسب برای استراحت و تفریح گردشگران و دوستداران طبیعت می باشد در صورتی که شما نیز در این فصل به مشهد سفر کردید حتما زمانی را برای بازدید از روستای جاغرق اختصاص دهید .


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

  2. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

  3. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

  4. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

  5. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

  6. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

  7. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *