تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تفلیس, گرجستان

موزه قوم نگاری تفلیس گرجستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه قوم نگاری تفلیس گرجستان

در این مقاله از مقالات جاهای دیدنی گرجستان یکی از جاذبه های بسیار زیبای گرجستان یعنی موزه قوم نگاری تفلیس را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

موزه روباز قوم نگاری گئورگی چیتایا در تفلیس نمونه هایی از معماری و مصنوعات بومی از مناطق گوناگون کشور را به نمایش گذاشته است. موزه به نام بنیانگذار آن گئورگی چیتایا نامگذاری گردیده است او در سال 1966 این موزه را بنا کرد. موزه از سال 2004 تحت پوشش مجموعه موزه ملی قرار گرفت.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

موزه قوم نگاری فضای باز تفلیس، موزه ای است که در شهر تفلیس در کشور گرجستان قرار گرفته است. این موزه در 27 آپریل سال 1966 متوسط یک مردمنگار گرجستانی افتتاح شد و شامل نمایش نمونه هایی از معماری مردمی و صنایع دستی  از مناطق گوناگون کشور است. این موزه از 30 دسامبر سال 2004 ، به عنوان قسمتی از موزه ملی گرجستان  تبدیل گردیده است. این موزه دربرگیرنده 14 منطقه قوم نگاری می باشد و هر یک از آنها ، تاریخ خاصی از  قوم نگاری منطقه ای گرجستان را نشان دهنده این است.

موزه قوم نگاری تفلیس گرجستان
موزه قوم نگاری تفلیس گرجستان

این موزه همچنین دارای بناهای تاریخی و معماری نفیسی می باشد که در کنار آنها، انواع  گوناگون ابزالات  نساجی و همچنین مجموعه ای غنی از سنگ های قبر منحصر بفرد باستانی به چشم می خورد. این موزه ، 52 هکتار از زمین را اشغال نموده است و در یازده منطقه چیده شده که در برگیرنده حدود 70 ساختمان و  بیش از 8 هزار مورد باستانی می باشد.

موزه گئورگی چیتایا در غرب دریاچه لاک پشت بر روی تپه ای مشرف به منطقه واکه در تفلیس قرار دارد. این منطقه بیشتر روستایی تاریخی با ساختمان هایی به سبک مناطق و قلمروهای اصلی گرجستان است. این موزه 52 هکتاری به 11 منطقه تقسیم شده و از حدود 70 بنا و بیش 8000 شی باستانی در مجموعه نمایشی خود نگهداری می کند. خانه باستانی سنگی به سبک سنتی دربازی با سقف تخت از شرق گرجستان، خانه های چوبی با سقف های مانندثی شکل سبک گیبل از غرب گرجستان،برج های مراقبت از مناطق کوهستانی مثل پشاوی و سیناتی، انبارهای ذرت مگریلیان و ایمرتیان و آسیاب های آبی کارتلی بعلاوه مصنوعات خانگی مثل میل های بافتنی، البسه، فرش ها، سفالینه ها و اسباب خانه و تابوت های حکاکی شده خانوادگی متعلق به قرن ششم و هفتم، تنها قسمتی از دارایی های این موزه زیبا هستند.

موزه قوم نگاری تفلیس گرجستان
موزه قوم نگاری تفلیس گرجستان

از سال 2004 موزه فستیوال فرهنگی تابستانی هنر را به همت نوازنده فرهنگ دوست گرجی زازا کورینتلی برگزار می کند.

هزینه: برای بزرگسالان 3 لاری، برای دانشجویان 1.5 لاری، برای دانش آموزان (حداکثر 15 نفر) 0.5 لاری می باشد. همچنین تورهای گردشگری با پرداخت 25 لاری ارائه می شوند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *