تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ژاپن

چهارراه شیبویا توکیو ژاپن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

چهارراه شیبویا توکیو ژاپن

در این مقاله از مقالات جاهای دیدنی ژاپن یکی از جاذبه های بسیار زیبای ژاپن یعنی چهارراه شیبویا توکیو را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

  «شیبویا» (Shibuya) یکی از 23 منطقه شهر توکیو است اما اغلب اوقات به منطقه ای نزدیک ایستگاه شیبویا اطلاق خواهد شد که مراکز خرید و سرگرمی در آن قرار دارد؛ به همین خاطر شیبویا یکی از رنگارنگ ترین و شلوغ ترین مناطق برای خرید و غذا خوردن در توکیو است.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

یک منظره برجسته در شیبویا نقاطع بزرگی است که روبه روی خروجی «هاچیکو» (Hachiko) قرار دارد. این تقاطع با تابلو های نئون و تلویزیونی بزرگ پوشیده گردیده است. در این منطقه هر زمان که چراغ چهارراه سبز خواهد شد جمعیت بسیار زیادی از خطوط عابر پیاده عبور می کنند که این منظره در فعضی از سکانس های فیلم ها (مثل سریع و خشمگین) بسیار محبوب نموده است.

چهارراه شیبویا توکیو ژاپن
چهارراه شیبویا توکیو ژاپن

چهارراه شیبویا ژاپن ،  یکی از شلوغ ترین چهارراه های ژاپن و به روایتی شلوغ ترین چهارراه جهان است. در این چهارراه پرترافیک هر بار که چراغ عابر پیاده سبز خواهد شد حدود 3000 نفر از جهت های گوناگون آن عبور می کنند. نکته جالب اینکه در طی عبور از چهارراه هیچ برخوردی بین عابران ایجاد نخواهد شد و مردم به راحتی به طرف مقابل خیابان می روند. این چهارراه به علت رفت و آمد منظم افراد پیاده به یکی از توریستی ترین مکان های توکیو تبدیل گردیده است. روزانه صد ها توریست برای بازدید و گرفتن عکس در لحظه روشن شدن چراغ سبز از این چهارراه دیدن می کنند. شما ممکن است این تقاطع را در خبرها، فیلم های سینمایی و نمایش های تلویزیونی دیده باشید. این تقاطع ترافیکی به خودی خود هیچ چیز دیدنی و جذابی ندارد، تقاطعی در میان منطقه خرید توکیو که با تابلوهای نئونی و غول پیکر تبلیغاتی احاطه گردیده است.

چهارراه شیبویا توکیو ژاپن
چهارراه شیبویا توکیو ژاپن

اما آنچه که هنگام قرمز شدن چراغ راهنما در تقاطع شیبویا اتفاق می افتد، ارزش دیدن دارد. مثل خیلی از تقاطع های ژاپن، هنگامی که چراغ راهنما قرمز خواهد شد، همه آن ها در همه جهت ها همزمان قرمز می شوند. ترافیک خودروها کاملا متوقف خواهد شد و جمعیت عظیم عابران پیاده منتظر در گوشه های تقاطع از همه طرف وارد آن می شوند، مثل تیله هایی که از یک جعبه ریخته شده اند. همه آن ها در میانه تقاطع باهم روبرو می شوند اما به جای برخورد و ضربه زدن به هم، به طرز ماهرانه ای در هم پیچ و تاب می خورند و بدون اینکه باهم برخوردی داشته باشند از کنار هم به سرعت عبور می کند.

این رفتار عجیب نشان دهنده ادب، شلوغی سازمان یافته و مردمی بودن آن هاست که هر فرد غیرژاپنی را جذب می کند و هرکسی از دیدن آن تعجب می کند که چه چیزی این سیستم را باهم نگه می دارد و چگونه رفتار مردم این قدر خوب خواهد ماند. گفته می شود سفر به توکیو بدون تجربه تقاطع شیبویا ناقص خواهد ماند.

چهارراه شیبویا توکیو ژاپن
چهارراه شیبویا توکیو ژاپن

چندین گالری در این منطقه وجود دارند که فاصله خیلی کمی با ایستگاه شیبویا دارند. در سمت شمال این محل، گالری هنری «دیزل» (Diesel) قرار دارد که میزبان آثار هنرمندان ژاپنی و بین المللی است. در طبقه هشتم مرکز خرید هیکاریه یک گالری هنری رایگان قرار دارد که هنرهای مدرن و معاصر و صنایع دستی ژاپن را به نمایش گذاشته است. در ساختمان «پارکو» (Parco) نیز گالری پارکو قرار دارد که در آن آثار هنرمندان معاصر ژاپن را می توان تماشا کرد.

شما در پارک «یویوگی» (Yoyogi) که حاشیه آن به شیبویا منتهی خواهد شد همواره می توانید به تماشای جشنواره ها و اجرای هنرمندان بنشینید و از آفتاب آن لذت ببرید. این منطقه در آخر هفته ها بسیار شلوغ است و ورزشکاران نیز در حال فوتبال بازی کردن، یوگا یا ورزش رزمی «تای چی» هستند. همچنین می توانید از پارک «میاشیتا» (Miyashita) دیدن نمایید که خیلی به ایستگاه نزدیک تر است. این پارک کوچک با سنگ، فرش گردیده است. در اینجا می توانید به میدان اسکیت سواری و دیوار صخره نوردی دسترسی داشته باشید.

چهارراه شیبویا توکیو ژاپن
چهارراه شیبویا توکیو ژاپن

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *