تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی

اتاق اختصاصی سرآتور کانن دویل |از برترین جاذبه‌ های کانادا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

اتاق اختصاصی سرآتور کانن دویل یکی از برترین جاذبه های کانادا است. سر آرتور کانن دویل نویسنده و دکتری بود که با داستان‌ هایش که درباره استاد منطق و استنباط، شرلوک هلمز بود، به شهرت رسید. موفقیت عظیم این داستان‌های پلیسی به کانن دویل اجازه داد تا در سال 1891 از طبابت خود دست بکشد و خود را وقف نوشتن کند.

آثار او دامنه وسیعی داشت: نمایشنامه، شعر، خاطرات، مقاله‌هایی در مورد ورزش، داستان‌های کوتاه، رمان‌های تاریخی و در نهایت رمان‌ها و نوشته‌های فراطبیعی درباره معنویت‌گرایی. با این حال موفق ترین ساخته او هلمز باقی ماند.

چرا شرلوک هلمز به ادبیات راه یافت

چرا شرلوک هلمز نسل به نسل خوانندگان را مجذوب خود می‌کند، در حالی که دیگر کارآگاهان داستانی دوره ویکتوریا فراموش شده‌اند؟ آرتور کانن دویل می‌گوید: “هولمز ذهن من را از چیزهای بهتر می‌گیرد”. مادرش نیز با وی به شدت مخالفت بود. یک بار مادرش به او گفت که آرتور هیچ کار خاصی در زندگی انجام نداد. البته آیندگان با خانم دویل موافق نیستند.

شرلوک هلمز نه تنها بهترین کاری است که دویل انجام داده است، بلکه یکی از بهترین کارهایی است که هر نویسنده‌ای می‌توانسته انجام بدهد. دکتر واتسون و سایر شخصیت‌های آثار او، به آن دسته از شخصیت‌های ادبی ملحق شده است که شهرت آن‌ها فراتر از ادبیات بوده است  و در زمره  محبوبیت شخصیت‌هایی چون هملت، دن کیشوت، ساموئل پیکویک، سونگالی و هری پاتر قرار گرفته‌اند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شرلوک هلمز یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین کارآگاهان تاریخ ادبیات است. اندرو دیکسون شهرت، موفقیت، آزمایش‌ها و مصیبت‌هایی را که هولمز برای خالقش، آرتور کانن دویل به ارمغان آورد، بررسی می‌کند.

شرلوک هلمز شاید محبوب‌ترین کارآگاه در تاریخ ادبی باشد که در سراسر جهان به دلیل مهارت‌های تحلیلی درخشان و توانایی‌اش در مرتب کردن دقیق نکات ظریف سرنخ‌های پیچیده مشهور است. الهام‌بخش این شخصیت از یکی از استادان پزشکی کانن دویل، جوزف بل از ادینبورگ بود که «قوی‌ترین  قدرت‌های مشاهده» را داشت.

کانن دویل می‌گوید که در حالی که دیگر کارآگاهان تخیلی، اطلاعات خود را به‌جای روش‌های علمی به‌طور تصادفی به دست آورده‌اند، او در داستان پلیسی‌اش می‌خواست علم «جای شانس» را بگیرد. اولین رمان با حضور شرلوک هلمز در سال 1887 منتشر شد. این شخصیت متعاقباً در سه رمان دیگر و 56 داستان کوتاه ظاهر شد.

حتی اگر هرگز کتاب‌های اصلی وی را نخوانده باشید، به احتمال زیاد می‌توانید شرلوک هلمز را تصور کنید. لوله، ذره‌بین و کلاه گوزن. آپارتمان در خیابان بیکر 221B در مرکز لندن (که کنون یک موزه است). همراه وفادارش واتسون و دشمن سرسخت وی پروفسور موریارتی. جنایاتی که پلیس را مات و مبهوت می‌کند و تنها توسط باهوش‌ترین کارآگاهی که جهان تاکنون شناخته است حل می‌شود.

در سال‌های پس از نگارش هولمز، تقریباً از سال 1886 تا 1927، این افسانه توسط شرلوک بی‌بی‌سی با بازی بندیکت کامبربچ، که در آن این کارآگاه و محقق بزرگ تاریخی، در قرن بیست و یکم به زندگی بازمی‌گردد، پررنگ شد. و این خلق مجدد عاملی برای دست‌وپنجه نرم کردن با نسل جدیدی از مغز متفکران جنایتکار شد.

اتاق اختصاصی سرآتور کانن دویل

 این اتاق اختصاصی در کتابخانه مرجع تورنتو (خیابان یونگ 789). طبقه 5. در داخل مرکز مجموعه‌های ویژه مرلین و چارلز بیلی واقع شده است. اتاق اختصاصی سرآتور کانن دویل یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تحقیقاتی جهان است که به زندگی و آثار آرتور کانن دویل اختصاص دارد.

بسیاری از 25000+ آیتم این مجموعه به معروف‌ترین شخصیت دویل، شرلوک هلمز مربوط می‌شود. همچنین دارای طیفی از داستان‌های نوشته شده توسط دویل (ماجراجویی، علمی تخیلی، ترسناک) و آثار غیرداستانی وی (معنویت‌گرایی، جنایت واقعی، تاریخ، مسائل روز) است. این مجموعه تقریباً شامل موارد زیر می‌شود:

  • دست‌نوشته‌ها و مکاتبات
  • نسخه‌ها و ترجمه‌های مختلف
  • پارودی‌ها و پاستیچ‌ها
  • بیوگرافی، نقد و کتابشناسی
  • نشریات گروه‌های شرلوک هلمز
  • اقتباس‌های صحنه و صفحه‌نمایش
  • عکس‌ها
  • اقلام کلکسیونی (پوستر، آثار هنری اصلی، یادگاری‌ها و بریده‌های روزنامه)

اتاق اختصاصی سرآتور کانن دویل

به یک کارآگاه هوشمند نظیر شرلوک هلمز نیازمندیم

برای کشف این مکان فرهنگی هنری پنهان به یک کارآگاه زیرک نیاز است تا یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های کتابخانه جهان را پیدا کند که به زندگی و کار آرتور کانن دویل و داستان‌های شرلوک هلمز اختصاص داده شده است. اتاق آرتور کانن دویل که در طبقه بالای کتابخانه مرجع تورنتو قرار دارد، یکی از بهترین اسرار این شهر تورنتو است.

اتاق اختصاصی شرلوک هلمز و خالق آن کجاست

برای کسانی که تلاش می‌کنند از مکان‌های اسرارآمیز پرده بردارند، یافتن این کتابخانه ارزشش را دارد. این مجموعه در اتاقی قرار دارد که شبیه آپارتمان شرلوک هلمز در خیابان بیکر 221B، لندن است و دارای صندلی‌های دوران ویکتوریا، فرش ایرانی، قفسه‌های چوبی از کف تا سقف، و مجموعه پراکنده‌ای از یادگاری‌ها و لوازم  دویل است.

در اتاق اختصاصی سر آرتور دویل چه می‌یابید

اتاق با مجسمه‌های نیم‌تنه، مجسمه‌ها، عروسک‌ها، نقاشی‌ها و پوسترهای شرلوک هولمز، لوله‌های مرموز و کلاه آهو تزئین شده است. همچنین اشیاء عجیب‌وغریبی مانند یک ست شطرنج با مهره‌های حک‌شده شبیه هولمز، دستیار او دکتر واتسون و دیگر شخصیت‌های سریال در این مجموعه قرار دارد.

این مجموعه شامل کتاب‌ها، داستان‌ها و مقالاتی از آرتور کانن دویل در مورد معنویت‌گرایی، جنایت واقعی، تاریخ و مسائل روز است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، دویل در نوشتن چندین گونه ادبی دستی بر آتش داشت. اما معروف‌ترین شخصیت او، شرلوک هلمز، دیگر نوشته‌های او را تحت‌الشعاع قرار داد و این در مجموعه اتاق اختصاصی سر آرتور دویل منعکس شده است.

اتاق اختصاصی سرآتور
اتاق اختصاصی سرآتور

این مجموعه شامل نسخه‌های بسیاری از مجموعه‌های شرلوک هلمز است، از مجلات اصلی که داستان‌ها در آن‌ها ظاهر شده‌اند، تا اولین نسخه‌ها و آثار مدرن. از ترجمه تا اقتباس برای صحنه و صفحه‌نمایش، همه و همه در این اتاق قابل مشاهده و بررسی است.

همچنین کتاب‌های زیادی در مورد آرتور کانن دویل و شرلوک هلمز و همچنین کتاب‌هایی به نام پاستیچ از نویسندگان دیگری وجود دارد که از شخصیت‌های دویل استفاده کرده یا الهام گرفته‌اند، که همگی در این مجموعه جمع آوری شده‌اند.

مشتاقان راه سر آرتور دویل و شیفتگان شرلوک هلمز

خوب است که بدانید مارک تواین یکی از اولین کسانی بود که به سبک «فن تخیلی» نوشت و بعدها نویسندگانی چون دویل آن را به کمال رساندند و از آن پیروی کردند. این مجموعه همچنین شامل مطالب ثانویه، مانند مطالعات انتقادی، کتاب‌شناختی و زندگی‌نامه‌ای است که توسط مطبوعات دانشگاهی، ناشران تجاری، افراد و بسیاری از جوامع اختصاص داده شده به شرلوک هلمز منتشر شده‌اند.

این مجموعه در سال 1969 با خرید بیش از 150 قلم از مجموعه آرتور بیلی، کلکسیونر تورنتویی تأسیس شد. این اتاق اختصاصی در طول سال‌ها، از طریق ترکیبی از کمک‌های مالی و اکتسابی رشد کرد و زمانی که کتابخانه مرجع تورنتو به مکان فعلی‌اش منتقل شد، محل اقامت فعلی خود را گرفت.

اگرچه این در واقع یک مجموعه کتاب کمیاب است، اما مراجعه‌کنندگان اجازه دارند در اوقات فراغت خود از مطالب این اتاق استفاده کنند و به مطالعه بپردازند. این امر باعث می‌شود آن مکان حتی فوق‌العاده‌تر باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *