تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


اروپا, اسپانیا

اسپانیا | کشور ماتادور‌ها 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

اسپانیا ، کشور ماتادورها

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره اسپانیا ، کشور ماتادورها ،سخن خواهیم گفت.

بیشتر با اسپانیا ، کشور ماتادورها ، آشنا شوید :

اسپانیا (به اسپانیایی: España [esˈpaɲa] )، با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه‌ جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) اسپانیا از نظر کیفیت زندگی پس از کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، بریتانیا و کره جنوبی در بین ده کشور نخست جهان قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در طول چهار دهه گذشته صنعت گردشگری اسپانیا بسیار پیشرفت کرده‌است به طوری که به دومین صنعت گردشگری بزرگ دنیا بدل شده‌است و در سال ۲۰۰۶ ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد یورو برابر با ۵٪ تولید ناخالص داخلی کشور بوده‌است. امروزه اقلیم، آثار تاریخی و فرهنگی، موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی اسپانیا باعث شده تا گردشگری به یکی از صنایع اصلی و همچنین منبع درآمد و اشتغال ثابت برای این کشور بدل شود. سازوکار رتبه‌بندی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اسپانیا بسیار سختگیرانه‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است و به همین دلیل هتل‌های اسپانیایی سطح بالاتر و گرانتر از دیگر کشورهای اروپایی است.

جزایر بالئاری (Islas Baleares) و ایبیزا (Ibiza) در دریای مدیترانه و جزایر قناری (Islas Canarias) در اقیانوس اطلس که از دیدنی‌ترین و پربازدید‌ترین جزایر جهان هستند فقط بخش کوچکی از اسپانیا را تشکیل می‌دهند.

کشور ماتادور‌ها شهرتش را مرهون مردم، فرهنگ، هنر، غذاها و آداب و رسوم خاصش است. با توجه به تمامی جاذبه‌ها و فرهنگ خاص، اسپانیا را می‌توان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های تور اروپا دانست.

اسپانیا ، کشور ماتادورها
اسپانیا ، کشور ماتادورها

جاذبه‌های دیدنی اسپانیا

فرهنگ اسپانیایی به خاطر تاریخ و قدمت طولانی این کشور از جنبه‌های گوناگون هنر گرفته تا کشاورزی و آشپزی و موسیقی تحت تأثیر دیگر کشورهای اروپایی و مدیترانه‌ای بوده است و با وجود جنبه‌های قدرتمندی از میراث فرهنگی روم که در اسپانیا متجلی است، نمی‌توان آن را کشوری لاتین به حساب آورد. فهرست دیدنی‌های اسپانیا تمامی ندارد و به هر نقطه‌ای که پا می‌گذارید یک جاذبه گردشگری ساعت‌ها شما را به خود مشغول خواهد کرد. این کشور دوست‌داشتنی مانند فروشگاهی است که برای تمامی سلیقه‌ها چیزی برای ارائه دارد، پس خود را برای یک تور اسپانیا آماده کنید.

شهر مادرید

مادرید پایتخت پر شور اسپانیا، شهری مدرن است که هنر و موسیقی را در جای‌ جای آن می‌توان دید. شب‌هایش زنده و بیدار است مردمش سرزنده و خوشحال‌. دیدنی‌های مادرید از ساختمان‌هایش شروع می‌شود که خیلی از آن‌ها شبیه قصرند، بعد از آن باید به سراغ میدان زیبای «پوئرتا دل سول» (Puerta del Sol) رفت که نماد خانواده سلطنتی اسپانیاست و سپس سراغ «پلازا مایور» (Plaza Mayor) را گرفت که میدانی است پر از رستوران و کافه و آثار معماری گوتیک. این میدان همچنین محل اصلی جشن‌ها و فستیوال‌های مادرید نیز محسوب می‌شود. برای موزه‌های بی‌شمار این شهر با شاهکارهایی از «دالی» و «میرو» و «پیکاسو» هم باید حسابی وقت بگذارید.

اسپانیا ، کشور ماتادورها
اسپانیا ، کشور ماتادورها

شهر بارسلونا

نسیم خوشبوی دریا، علاوه بر بندر بزرگ و ساحل چشم‌نواز بارسلون، دائماً به شما یادآوری می‌کند که در یک شهر ساحلی با سنت‌های قدیمی مدیترانه‌ای هستید. دمای هوا بارسلون تقریباً در همه ایام سال مناسب سفر است. در بارسلون آثار گائودی شما را به وجد می‌آورد، کلیسای عظیم و حیرت‌انگیز «ساگرادا فامیلیا» (Sagrada Familia) یکی از این آثار است که بیشتر شبیه به یک نقاشی سورئال است تا یک کلیسا؛ همچنین پرسه‌زنی در خیابان لارامبلا (که شانز‌لیز‌ه‌ی اسپانیا محسوب می‌شود) لذتی وصف نشدنی خواهد داشت؛ دیگر جاذبه‌های بارسلونا مانند کازا میلا، پارک گوئل، ورزشگاه نئوکمپ و … شبانه‌روز شما را مشغول خواهد کرد.

اسپانیا ، کشور ماتادورها
اسپانیا ، کشور ماتادورها

گرانادا و مالاگا

شما در گرانادا سبک زندگی و معماری موروها (Moors) یا همان مسلمانان اسپانیا را کشف خواهید کرد. بی‌شک می‌توان مهم‌ترین اثر دیدنی گرانادا را «قصر الحمرا» معرفی کرد اما نمی‌توان از زیباترین قسمت این قصر که با عنوان «باغ معماری» مشهور است سخن به میان نیاورد، منظره و طراحی این باغ به حدی منحصر به فرد و زیباست که می‌توان آن را در رده زیباترین باغ‌های جهان قرار داد؛ بی‌دلیل نیست که آن را جنت (Jannat) هم می‌گویند.

اغلب گردشگران علاوه بر شهر‌های فوق، حتماً بازدید از مالاگا را هم در برنامه‌ی سفر خود قرار می‌دهند. مالاگا شهر بندری چشم نوازیست که خیابان‌ها و ویلاهای بسیار قدیمی و زیبایی را در خود جای داده است. این شهر در سال به‌طور متوسط 324 روزٍ آفتابی دارد که فرصت مناسبی را برای استراحت و لذت بردن از سواحل آن فراهم می‌کند، سواحلی که در روز چشم‌انداز‌های فوق‌العاده‌ای دارند و در شب جنب و جوش‌های بسیار… . بناهای معماری که از تمدن‌های تاریخی مختلف بر جای مانده‌اند، این شهر را به یک موزه بقایای تاریخی بزرگ تبدیل کرده‌اند. این شهر -به‌خصوص برای دوستداران آثار تاریخی و قدیمی- مکانی ایده‌آل برای سپری کردن تعطیلات است.

اسپانیا ، کشور ماتادورها
اسپانیا ، کشور ماتادورها

جزایر قناری و ایبیزا

جزایر ایبیزا به دلیل موسیقی و جشن‌هایی که در ساحل آن همیشه برپاست، از اولویت‌های گردشگران جهان به شمار می‌رود. در این جزیره همیشه جشن‌های تابستانی برگزار می‌شود که فضایی شاد و فرح‌بخش را برای مسافران مهیا می‌سازد. سواحل آرام و دیدنی‌ در کنار منظره‌ی کوه‌های پوشیده از درختان کاج، رستوران‌های ساحلی، هتل‌های باشکوه و امکانات تفریحی گوناگون ایبیزا را به مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات توریست‌ها تبدیل کرده است.

اسپانیا ، کشور ماتادورها
اسپانیا ، کشور ماتادورها

جزایر قناری هم نیاز به معرفی ندارد، درختان سبز و بلند، دریا و سواحل سفید و طوطی‌های رنگارنگ، اما دیدنی‌های این جزایر به همین چند مورد خلاصه نمی‌شود؛ آتشفشان‌های بزرگ و فعال، مناطق باستان‌شناسی ماقبل تاریخ، جنگل‌های انبوه کاج، خلیج‌های کوچک ماسه‌ای و تپه‌های شنی حیرت‌انگیز از دیگر دیدنی‌های جزایر قناری است. اینجا هم کوچه‌های سنگ‌فرش برای پیاده‌روی مهیاست، هم آب‌درمانی در آب‌های آتشفشانی «ال‌تیده» (el teide) و هم کوهنوردی در پارک «گاراخونای» (Garajonay). علاوه بر همه‌ی این تفریحات، چه در شهر «لاس‌پالماس» باشید و چه در «سانتاکروز»، اقیانوس آتلانتیک برای همه جور ورزش آبی مهیاست … .

اگر تمام این جاذبه‌ها برایتان کافی نبود و به دنبال هیجان بیشتر بودید، دو جشنواره «گوجه‌فرنگی» در شهر بونول (Buñol) و «سن فرمین» (Sanfermines) یا «گاوبازی» در شهر پامپلونا شما را وادار می‌کند تا حتماً یک‌ بار به اسپانیا سفر کنید.

اسپانیا ، کشور ماتادورها
اسپانیا ، کشور ماتادورها


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *