تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

بازار مولوی تهران | با ۰ تا ۱۰۰ این بازار آشنا شوید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بازار مولوی در خیابانی واقع در جنوب شهر تهران است که در منطقه 12 شهرداری قرار دارد. خیابان مولوی در دوره ناصرالدین شاه در سال 1283 هجری برای توسعه شهر تهران بنا شد. بازار مولوی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازارهای بزرگ تهران محسوب می‌شود که اصناف مختلفی در آن مشغول فعالیت هستند. برای دسترسی به بازار مولوی می‌توانید از خط 1 و 7 مترو و اتوبوس‌های BRT استفاده کنید. در خیابان مولوی مکان‌های تاریخی چون کلیسای طاطاووس، کوچه باغ ایلچی و… وجود دارد.

بازار مولوی تهرانبازار مولوی تهران کجاست؟

بازار مولوی از گذشته تا به امروز از نقاط مهم گردشگری و اقتصادی پایتخت محسوب می‌شود. قدمت بازار مولوی به اواخر دوران قاجاریه باز می‌گردد. در این بازار شما می‌توانید انواع اجناس را با برندهای مختلف و قیمت‌های متفاوت، متناسب با بودجه و سلیقه خود خریداری کنید. بازار مولوی در منطقه 12 شهرداری  در خیابان مولوی قرار دارد. بازار مولوی از شمال به پانزده خرداد، از جنوب به بازار شوش، شرق به خیابان 17 شهریور و از قسمت غربی تا خیام امتداد دارد. به‌طور دقیق، بازار مولوی تهران در ضلع جنوبی بازار بزرگ تهران قرار دارد.


مقالات بیشتر درباره بازارگردی در پایتخت بخوانید: بازار خلازیر، مکانی که در آن میشود شیطان را هم خرید


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تاریخچه بازار مولوی تهران

خیابان مولوی یادگاری از دوران قاجار است که توسط دستور ناصرالدین شاه در سال 1283 هجری‌قمری بنا شد. براساس دستور پادشاه، خندقی در جنوب شهر تهران در محل فعلی بازار شوش حفر شد و خیابان مولوی در ضلع شمالی خندق  و در محل برج و باروی شاه طهماسبی بنا شد. در دوران قاجار به این خیابان، اسماعیل بزاز می‌گفتند؛ اما در دوران رضا شاه نام این خیابان به مولوی تغییر پیدا کرد. در دوران رضا شاه، میدان محمدیه در مسیر خیابان مولوی احداث شد. جالب است بدانید، در حفاری‌های عمرانی که در شهر تهران و در منطقه مولوی صورت گرفت، کارگران با جسد زنی مواجهه شدند که نشان از قدمت بالای خیابان مولوی دارد. براساس باستان‌شناسان و محققان این جسد به 7 هزار سال پیش باز می‌گردد.

راه دسترسی بازار مولوی

بازار مولوی از مناطق پرتردد و شلوغ پایتخت محسوب می‌شود؛ به همین دلیل اگر قصد سفر به بازار مولوی را دارید، بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. برای رفتن به بازار مولوی می‌توانید از مترو، انوبوس‌های BRT و وسیله شخصی استفاده کنید. بهترین و کم هزینه‌ترین راه دسترسی به بازار مولوی استفاده از خط یک و 7 مترو است.

  • خط 7 مترو از یادگار امام الی ورزشگاه تختی ادامه دارد که شما باید در ایستگاه مترو رازی پیاده ش.ید.
  • خط یک متر از کهریزک به تجریش فعالیت دارد، شما برای رفتن به بازار مولوی باید در ایستگاه میدان محمدیه پیاده شوید.

بازار مولوی تهرانمکان‌های تاریخی در اطراف بازار مولوی تهران

از جاذبه‌های دیدنی بازار مولوی می‌توان به بازارچه پارچه فروش‌ها، کوچه باغ ایلچی، کلیسای طاطاووس اشاره کرد.

بازارچه پارچه فروش‌ها

اگر شما هم به دنیای رنگارنگ پارچه‌ها علاقه دارید، بازار پارچه مولوی بهترین گزینه برای خرید شما است. بازار پارچه مولوی در اکثر مواقع بسیار شلوغ است. در این بازار می‌توانید انواع پارچه و پرده را در طرح، رنگ و کیفیت‌های مختلف پیدا کنید. بازارچه پارچه مولوی به صورت یک پاساژ چند طبقه بنا شده است. در پاساژ فروشگاه‌های زیادی مشغول به فعالیت هستند؛ اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فروشگاه پارچه مولوی مربوط به فروشگاه روحی می‌شود. برای بازدید از بازار پارچه‌ مولوی می‌توانید از شنبه الی پنجشنبه از ساعت 9 الی 21 شب مراجعه کنید. ساعت کاری بازار پارچه در روزهای جمعه از ساعت 10 الی 21 است.

کوچه باغ ایلچی

کوچه باغ ایلچی، بخش از بازار مولوی تهران محسوب می‌شود. از گذشته تا به امروز کوچه باغ ایلچی مکانی برای خرید و فروش انواع پرندگان بوده است. اگر به حیوانات خانگی، الخصوص پرندگان علاقه دارید، می‌توانید سری به این قسمت از بازار مولوی بزنید. در این کوچه شما شاهد انواع پرندگان رنگارنگ و بااصالت هستید.

کلیسای طاطاووس

یکی‌دیگر از آثار تاریخی در حوالی بازار مولوی تهران، مربوط به کلیسای طاطاوس است. کلیسا در نزدیکی چهارراه مولوی در خیابان موسوی واقع شده است. این آثار باستانی در کوچه‌ای به نام ارامنه قرار دارد و تا آرامگاه امامزداه سید اسماعیل 200 متر فاصله دارد. قدمت کلیسای طاطاووس به دوره شاه عباس اول باز می‌گردد.

پارکینگ‌های بازار مولوی

اگر قصد دارید با وسیله شخصی خود به بازار مولوی مراجعه کنید، باید خودرو خود را در پارکینیگ قرار دهید. خوشبختانه پارکینگ‌های متعددی در اطراف بازار مولوی قرار دارد. از مهم‌ترین و نزدیک‌ترین پارکینگ‌های بازار مولوی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • پارکینگ مولوی- روحی در اواسط خیابان عبداللهی قرار دارد.
  • پارکینگ قائم، واقع در میدان قیام
  • پارکینگ جاوید، واقع در چهارراه مولوی
  • پارکینیگ روباز عظیمی در ابتدای خیابان عبداللهی قرار دارد.

ساعت کاری بازار مولوی

در بازار مولوی اصناف مختلفی در حال فعالیت هستند؛ به همین دلیل ساعت کاری مشابه‌ای ندارند. در اغلب مواقع پاساژها از ساعت 9 الی 21 باز هستند. در ایام تعطیلی برخی از اصناف در این بازار به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در بازار مولوی چه اجناسی وجود دارد؟

بازار مولوی از بازارهای پرتردد و شلوغ تهران است که هرساله افراد زیادی برای خرید به آن‌جا مراجعه می‌کنند. در بازار مولوی می‌توانید انواع اجناس نو و دست دوم را از فروشگاه یا دست‌فروشان خریداری کنید. بیشترین شهرت بازار مولوی، به‌دلیل فروشگاه‌های پارچه فروش، مواد غذایی، لوازم خانگی و…. است. شما می‌توانید اجناس مورد نیاز خود را براساس عمده یا خرده با نازل‌ترین قیمت خریداری کنید. برندها مختلفی در  بازار بزرگ مولوی تهران مشغول به فعالیت هستند. در این بازار علاوه‌بر فروشگاه‌های مختلف رستوران، کافه و هتل‌های متعددی وجود دارد که مسافرین بعد از یک گشت‌وگذار عالی در پاساژ، می‌توانند به این امکان مراجعه کنند.

بازار مولوی تهرانکلام آخر

بازار مولوی تهران از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی و گردشگری پایتخت محسوب می‌شود. در این بازار گردشگران می‌توانند؛ انواع محصولات بهداشتی، آرایشی، پوشاک، مردانه، زنانه، مردانه و… را با بهترین قیمت خریداری کنند. قدمت بازار مولوی به اواخر دوره قاجار باز می‌گردد. برای مراجعه کردن به بازار مولوی، می‌توانید خط 7 و یک مترو و از اتوبوس‌های BRT استفاده کنید. اگر با وسیله خود به این مکان سفر کردید، می‌توانید خودرو خود را در پارکینگ‌های نزدیک به آن قرار دهید. در بازار مولوی، اصناف مختلفی در حال فعالیت هستند که مهم‌ترین آن‌ها مربوط به پارچه فروشی می‌شود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *