تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بلیط هواپیما

زائران منتظر گرانی بلیط تهران مشهد هواپیما باشند؟ 

چندماهی است که خبرها از افزایش قیمت بلیط هواپیما حکایت دارد، افزایش قیمتی که به اواخر فروردین ماه 1402 موکول شد تا مسافران بتوانند بهترین استفاده را از تعطیلات نوروز برده و همراه خانواده به سفر بروند. آیا قرار است از این پس بلیط تهران مشهد و دیگر مسیرهای پروازی گران شوند؟ با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر صحبت کنیم.

گرانی بلیط تهران مشهد هواپیما

بلیط پرواز در نوسان همیشگی

افرادی که اهل سفر هستند یا برای ماموریت های کاری خود با هواپیما سفر می کنند، چندین بار در سال با گرانی بلیط هواپیما مواجه می شوند، این موضوع بعد از شیوع کرونا نمود بیشتری داشته است. هر چند شرکت های هواپیمایی به جز کرونا دلیل این نوسان قیمت را مسیرهای پروازی کم تردد می دانند.

در این میان اما گویا این نوسان قیمت کافی نیست که ایرلاین ها هزینه خدمات خود را افزایش می دهند، در حالی که امکانات ارائه شده تفاوتی با گذشته ندارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما

شاید بهتر است این نکته را بدانید که قیمت بلیط تهران مشهد یا دیگر مسیرهای پروازی، نرخ ثابتی ندارند و همیشه در حال نوسان هستند. عوامل زیادی در تعیین قیمت بلیط هواپیما موثر است که از مهمترین آن ها می توان به تاریخ و ساعت پرواز، کلاس پروازی و … اشاره کرد.

قیمت بلیط هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی براساس شیوه‌نامه‌های دریافتی مشخص برای قیمت بلیط هواپیما وجود دارد که با آگاهی از آن می‌توانید هزینه کمتری برای بلیط پرواز بپردازید.

نوع ایرلاین

یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما، ایرلاین است. در واقع بر اساس امکانات ایرلاین و کلاس پروازی، قیمت بلیط می‌تواند افزایش یافته یا کاهش یابد. در ایران کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس وجود دارند که به ترتیب کلاس پروازی اکونومی ارزان‌ترین و فرست کلاس گران‌ترین بلیط را دارند.

گرانی بلیط تهران مشهد هواپیما

در کلاس پرواز اکونومی از مسافران با غذای سرد پذیرایی شده و فاصله صندلی‌ها از یکدیگر بسیار کم است. بیزینس کلاس صندلی‌های راحت‌تری دارد و مسافران به غذا‌ها و نوشیدنی‌های بهتر دسترسی دارند. فرست کلاس گرانترین بلیط است که در آن مسافران به اینترنت و تلویزیون دسترسی دارند، صندلی آن‌ها تخت خواب می‌شود و می‌توانند بهترین غذا‌ها و نوشیدنی را امتحان کنند.

مسیر پروازی

میزان مسافت مبدا تا مقصد یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت بلیط است. فرقی ندارد که سفر داخلی می‌روید یا خارجی، مقصد هر چه دورتر باشد، قیمت بلیط پرواز گران‌تر می‌شود.

تاریخ پرواز و زمان رزرو بلیط

برای خرید ارزان بلیط هواپیما باید برنامه سفر را دقیق برنامه‌ریزی کرد چراکه در تعطیلاتی همچون نوروز، کریسمس، ایام وفات، رویداد‌های ورزشی و… تقاضا افزایش یافته و بلیط گران‌تر می‌شود.

نه تنها ساعت و روز پرواز در قیمت بلیط تأثیرگذار است بلکه اگر شما بلیط خود را زودتر از موعد بخرید، می‌توانید در هزینه سفر صرفه‌جویی کنید. برای دانستن بهترین زمان برای خرید بلیط پرواز با ما همراه باشید.

روش‌های خرید ارزان بلیط هواپیما

حال که با دلایل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما آشنا شده ایم، نوبت به ارائه راهکارهایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما می رسد. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم:

بازدید از سایت‌های فروش بلیط

اگر می‌خواهید بلیط هواپیما را با قیمت کمتری خریداری کنید، ابتدا بهتر است که به سایت‌های مختلف فروش بلیط مراجعه کنید. با مقایسه قیمت‌ها، امکان خرید بلیط با قیمت کمتر وجود دارد.

گرانی بلیط تهران مشهد هواپیماهمچنین می توانید با مراجعه به سایت علی بابا، قیمت پروازهای مختلف را بررسی کرده و قیمت بلیط در روزهای هفته را مقایسه کنید تا بتوانید بلیط موردنظر خود را ارزان خریداری کنید، نگران نباشید کسی از علی بابا دست خالی نمی رود.

استفاده از تقویم سفر

اگر می‌خواهید برای سفر خود بلیط هواپیما با قیمت کمتر خریداری کنید، بهتر است تاریخ سفر خود را با دقت در نظر بگیرید. در بسیاری از مواقع، خرید بلیط در روز‌هایی که از تقویم سفر کمترین استفاده را دارند، باعث کاهش قیمت بلیط می‌شود.

رزرو زود هنگام

اگر قصد دارید بلیط هواپیما را با قیمت کمتر خریداری کنید، بهتر است زودتر اقدام به رزرو بلیط کنید. با رزرو زود هنگام، می‌توانید از قیمت‌های بهتری برای بلیط هواپیما بهره‌مند شوید. این امر به دلیل آن است که در هنگامی که زمان برای سفر کافی وجود دارد، می‌توانید از بلیط‌های با قیمت پایین‌تر استفاده کنید.

در پروازهای داخلی بهتر است دو تا سه هفته قبل از سفر بلیط بخرید، همچنین در ساعت های ابتدایی و انتهایی روز و آخر هفته ها بلیط پروازهای داخلی ارزان تر است.

اما اگر دنبال بلیط ارزان برای سفر خارجی هستید باید بلیط خود را ۷۰ یا ۸۰ روز قبل از سفر خریداری کنید، تفاوت قیمت در این زمان با روزهای منتهی به سفر بسیار بالا است و شما می توانید چند میلیونی سود کنید.

استفاده از کدهای تخفیف

بسیاری از سایت‌های فروش بلیط، کدهای تخفیف برای کاربران خود ارائه می‌دهند. با استفاده از این کدها می‌توانید قیمت بلیط را به صورت قابل توجهی کاهش دهید.

در نهایت، برای خرید بلیط هواپیما بهتر است که قبل از اقدام به خرید، به مقایسه قیمت‌های مختلف از روی سایت‌های مختلف، دقت کنید و همچنین قبل از رزرو بلیط، تاریخ سفر خود را با دقت در نظر بگیرید. با انجام این کارها، می‌توانید به راحتی بلیط هواپیما را با قیمت کمتری خریداری کنید و از سفری راحت و خوشایند به مقصد خود، بهره‌مند شوید.

سخن آخر

انتخاب هواپیما برای سفر، نه تنها لذت تعطیلات را دو چندان می کند بلکه باعث جلوگیری از هدررفت زمان شما شده و همچنین از خستگی بیش از حد در مسیر خبری نیست. حال که ما هر ساله شاهد افزایش قیمت بلیط پرواز هستیم، می توانیم با استفاده از روش های بالا در پرداخت هزینه صرفه جویی کرده و بلیط را گران نخریم. همچنین شما می توانید با مراجعه به سایت علی بابا ارزانترین بلیط تهران مشهد را خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *