تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد ☀️ آدرس و اطلاعات کامل 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بوستان مینیاتوری مشهد

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی مشهد تصمیم رفتیم تا شما را با بوستان مینیاتوری که چندسالی هست احداث شده بیشتر آشما کنیم، اگر تمایل دارید از نردیک با معروف ترین آثار تاریخی ایران بیشتر آشنا شوید شک نکنید بازدید از این پارک مینیاتوری مناسب شما می باشد چرا که این بوستان  ایرانی کوچک است که می‌توانید برجسته‌ ترین آثار باستانی کشور عزیزمان را در آن دید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این بوستان جذاب آشنا شوید

بوستان مینیاتوری مشهد به عنوان اولین بوستان مینیاتور شرق کشور در منطقه ۱۲ شهر مشهد افتتاح شده است. قرار است در پارک مینیاتور شهر مشهد در حدود ۵۸ ماکت از آثار باستانی و فرهنگی کشور ایران در ابعاد کوچک ساخته شود که البته در هنگام افتتاح پارک تنها ۹ ماکت از تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار، پل خواجو، فرودگاه مشهد، ایستگاه راه آهن مشهد، باغ شاهزاده ماهان، سد کارون و روستای کندوان ساخته شده و موجود می باشد. امکانات دیگر بوستان مینیاتور مشهد دریاچه به وسعت ۲۰۹۵ متر و رودخانه ای به طول ۲۱۶ متر، ۱۲ عدد سرویس بهداشتی، طراحی و احداث سکو ویژه مراسم و نمایش ها به ارتفاع ۱۴.۶ متر، زمین ویژه برای بازی کودکان با مساحت ۴۰۸ متر مربع، پارکینگ در فضای ۴۹۲۸ متر مربع، مسیر قطار به طول ۹۲۰ متر در طول مسیر ساخت ماکت ها طراحی شده است، پیست مسابقه برای ماشین های کنترلی (ماشین های RC) به شکل نقشه ایران، مسیر پیاده روی به طول ۱۲۶۴ متر، احداث زمین بازی برای بازی های محلی و اصیل ایران به متراژ ۴۰۸ متر مربع و در حدود ۹۶ متر رمپ تماشا احداث شده است و البته بعضی از این امکانات نیز در دست ساخت می‌باشد.

بوستان مینیاتوری مشهد
بوستان مینیاتوری مشهد

 پارک آثار تاریخی ایران مشهد

در این بوستان ۵۸ نماد فرهنگی، مذهبی و نقاط دیدنی شهرهای مختلف ایران به صورت مینیاتور شده در معرض دید عموم شهروندان قرار می‌گیرد که در هنگام افتتاح ۹ المان آن به بهره‌برداری رسید. المان‌های تخت جمشید، آرامگاه فردوسی مشهد ، پل خواجو، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، آرامگاه عطار نیشابوری، راه‌آهن مشهد، روستای کندوان، باغ شاهزاده ماهان کرمان و سد کارون تا کنون رونمایی شده‌اند. از جمله امکانات این بوستان که می‌توان به تراس تماشا، زمین بازی کودکان با طراحی بازی‌های بومی و محلی، مسیر تردد قطار، فضای سبز و… اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بوستان مینیاتوری مشهد

امکانات 

در این بوستان ۴۳ هزار مترمربع فضای سبز با بهره‌گیری از سیستم آبیاری تحت فشار طراحی و اجرا شده است. همچنین ۹۶ مترطول نیز رمپ تماشا برای شهروندان احداث شده است. همچنین ۴۹۲۸ مترمربع فضای ایجاد پارک خودرو برای شهروندان ایجاد شده است. در کنار این مهم مسیر قطار به طول ۹۲۰ متر که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد با حرکت در این مسیر از ماکت‌های طراحی شده بازدید کنند نیز اجرا شده است.

بوستان مینیاتوری مشهد

افتتاح پارک ایران کوچک

پارک ایران کوچک (بوستان منیاتوری) در مشهد در ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ افتتاح شد که در آن زمان ۹ المان ایرانی به بهره برداری رسید . در سال ۹۲ ، به میزان ۷۰ هکتار گل‌کاری در سطح مشهد وجود داشت، ۶۰ درصد از این گل‌ها دایمی و ۲۰ درصد گل‌های فصلی بودند که این میزان در بهار ۹۵ به ۱۰۰ هکتار گل‌کاری افزایش یافت به طوری که ۸۰ درصد از آن‌ها گل‌های دائمی و ۲۰ درصد گل‌های فصلی بودند.
آدرس: مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه ۲۶

قیمت بلیط پارک مینیاتوری مشهد ، در دوره های مختلف بر اساس تورم و شرایط اقتصادی کشور متغیر می باشد.فقط این نکته را توجه داشته باشید که آخر هفته ها نیز هزینه دوبرابر می شود. این پارک هر روزه از ساعت 8 صبح تا10:30 شب برای بازدید باز است. به دلیل نورپردازی های شبانه، پارک مینیاتوری مشهد در شب بسیار جذاب و دیدنی می باشد و می توانید بازدید خود را به ساعات شبانه موکول کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *