تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

جذاب‌ ترین تفریحات در فضای باز تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تهران یکی از بزرگ‌ترین کلانشهرهای ایران محسوب می‌شود که با قدمت دیرینه‌ای که دارد دیدنی‌های تاریخی، تفریحی و فرهنگی زیادی را در خود جای داده است که استفاده از مکان‌های تفریحی تهران لحظاتی به یاد ماندنی و پرهیجان را برای شما رقم می‌زند. ما در این‌ مقاله قصد داریم بهترین مراکز تفریحی تهران را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

  • برج میلاد تهران

برج میلاد بلندترین برج مخابراتی ایران است که با ارتفاع 435 متر ششمین برج بلند دنیا محسوب می‌شود. بازدید از برج میلاد یکی از تفریحات تا حدودی رایگان است؛ البته بازدید از برخی طبقات آن، نیاز به تهیه و خرید بلیط بازدید از برج میلاد دارد که با قیمتی بسیار مناسب و همراه با تخفیف می‌توان از نقاط مختلف این برج بازدید کرد.

جذاب‌ ترین تفریحات در فضای باز تهران

امکانات برج میلاد

از مهم‌ترین امکانات برج میلاد می‌توان به زمین پینت‌بال، سینما 6 بعدی، رستوران گردان، سکوی دید سربسته و دید باز، گنبد آسمان، پارک دلفین‌ها، ، موزه شهرداری، موزه سکه، موزه مشاهیر، سالن‌های همایش و کنسرت، کافه‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مکان: در بزرگراه شهید حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد تهران واقع شده است.

  • بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران یک از بازارهای سنتی و شلوغ تهران است که این بازار در نزدیکی کاخ گلستان واقع شده است و بخش‌های قدیمی بازار تهران با سقف‌هایی به‌ شکل گنبد و طاق ساخته شده‌اند که روشنایی آن‌ها از طریق روزنه‌هایی که در گنبدهای آجری وجود دارد، فراهم می‌شود.

مکان: بازار تهران در خیابان پانزده خرداد واقع شده است.

امکانات بازار بزرگ تهران

در کنار مراکز خرید این بازار، قهوه‌خانه‌های سنتی نیز وجود دارند که اگر اهل خوردن چای هستید، امتحان آن تجربه بسیار خوبی است؛ همچنین می‌توان به چلوکبابی‌های معروف بازار مانند رستوران «مسلم»، «نائب» یا «شرف الاسلام»  اشاره کرد.

  • باغ ایرانی

منطقه ونک یکی از بهترین منطقه‌های تهران به شمار می‌رود که باغ ایرانی یکی از پرطرفدارترین پارک‌های این منطقه محسوب می‌شود که از آن به‌عنوان یکی از بهترین تفریحات رایگان در تهران می‌توان یاد کرد.

مکان: این باغ در محله ده ونک و کوچه صابری واقع شده است.

امکانات باغ ایرانی

این بوستان بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی شده است و جوی بسیار زیبایی در میان این پارک قرار گرفته  که از فواره‌ها بیرون می‌زند. باغ ایرانی دارای یک عمارت در دل خود است که تبدیل به کتابخانه پارک شده است و در کوشک مرکزی آن رستوران و چایخانه نیز وجود دارد.

  • دربند تهران

دربند یکی از مراکز تفریحی تهران است که به‌عنوان یکی از محله‌های خوش آب‌وهوای تهران و از مناطق قدیمی شمیران محسوب می‌شود.

مکان: برای رفتن به این منطقه، می‌توان بخشی از مسیر را با مترو تا تجریش رفت و ادامه مسیر را با ون‌های مسیری طی کرد.

جذاب‌ ترین تفریحات در فضای باز تهران

 امکانات دربند تهران

افرادی که به کوه‌نوردی و پیاده‌روی علاقه دارند، می‌توانند آخر هفته‌ها را در این منطقه بگذرانند که دربند پر از رستوران‌ها و فست‌فودی‌هایی است که در آن غذاهای لذیذ و خوشمزه و همچنین انواع آلوچه و لواشک وجود دارد.

  • پل طبیعت

یکی دیگر از جاذبه‌های تهران، پل طبیعت است. بعدازظهرهای این پارک بسیار لذت‌بخش است و چشم‌اندازی زیبایی از شهر تهران در اختیار شما قرار می‌دهد.

مکان: این پل از روی بزرگراه مدرس تهران عبور می‌کند و دو پارک آب ‌و آتش و پارک طالقانی را به هم وصل می‌کند.

امکانات پل طبیعت

از امکانات پل طبیعت می‌توان به فانوس دریایی بوستان بنادر، برج‌های آتش، بوستان ابراهیم و گنبد مینا اشاره کرد که بازدید از آن‌ها پیاده‌روی را لذت‌بخش‌تر می‌کند و در فصل زمستان می‌توان از ارتفاع ۴۰ متری، مناظر برفی تهران را به‌راحتی مشاهده کرد.

  • تله‌ کابین توچال

تله کابین توچال یکی از طولانی‌ترین خطوط کابلراه در دنیا است که سه خط اصلی و هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ دارد.

مکان: تله ‌کابین توچال در بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک واقع شده است.

جذاب‌ ترین تفریحات در فضای باز تهران
مراکز تفریحی تهران

امکانات تله‌ کابین توچال

تله‌کابین توچال مسافران خود را از ایستگاه اول و از ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا به ایستگاه ۷ در ارتفاع ۳۶۸۰ متری می‌برد.  ایستگاه ۷ شامل هتل توچال و پیست اسکی است و ایستگاه‌های ۲ و ۵ شامل  تفرجگاه‌‌ها و رستوران است که طول مسیر رفت و برگشت تله‌کابین توچال حدود ۱۵ کیلومتر است که می‌توان در طی این مسیر از دامنه‌های برف‌گیر رشته‌کوه البرز لذت برد و بهترین زمان برای صعود به قله توچال فصل‌های اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان است.

هزینه تله‌کابین توچال با توجه به ایستگاه و مسیرها فرق دارد که به ‌طور کلی در رنج‌های قیمتی بسیار مناسبی همراه با تخفیف وجود دارد.

  • استخرهای روباز تهران

تهران تعداد زیادی استخر روباز دارد که بهترین گزینه برای تفریح در فصل تابستان محسوب می‌شوند با رفتن به استخر‌های روباز علاوه بر تفریحات آبی می‌توان زیر نور آفتاب نشست  ویتامین D دریافت کرد و پوست خود را نیز برنزه کرد.

استخرهای روباز بسیاری در تهران وجود دارند که با تنوع قیمت آماده ارائه سرویس به مشتریان هستند که از جمله استخرهای روباز تهران می‌توان به استخر روباز ارکیده، استخر روباز زمزم، استخر چهار فصل آفتاب جماران، استخر روباز اکباتان، استخر روباز آفتاب فرمانیه، استخر روباز شیرودی، استخر روباز باشگاه انقلاب، استخر روباز بهشت مادران اشاره کرد.بلیط استخرهای تهران را می توانید با تخفیف از اینجا تهیه کنید.

امکانات بعضی از استخرها

از امکانات بعضی از استخرهای یاد شده می‌توان به ماشین‌های ایاب و ذهاب در داخل مجموعه، پارکینگ اختصاصی، حمام نمک، ماساژ، تی آر ایکس، پاکسازی پوست، ویتامینه نمودن پوست، وسایل تفریحی آبی همچون سرسره‌های مهیج، استخر کودکان، حمام ترکی و حمام سنتی اشاره کرد.

قیمت این استخرها با توجه به امکانات زیادی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و همراه با تخفیف به مشتریان عرضه می‌شود.

  • دریاچه شهدای خلیج فارس

یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی تهران دریاچه شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر است که در اطراف این دریاچه تفریحات مختلفی وجود دارد که به صورت چهار فصل می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مکان: در منطقه ۲۲، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر واقع شده است.

امکانات دریاچه شهدای خلیج فارس

در دریاچه شهدای خلیج فارس می‌توان از تفریحات بسیار متنوعی مانند دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، فوتبال حبابی، فوتبال صابونی، شهر بازی کودکان، شن بازی کودکان، اجرای موسیقی زنده، کارتینگ، پرش آزاد استفاده کرد و علاوه بر این رستوران‌های بسیار متنوع و بزرگی در این دریاچه آماده ارائه خدمات به توریست‌ها هستند.

  • پارک ساعی

این پارک به‌عنوان قدیمی‌ترین پارک تهران شناخته می‌شود که در طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه قرار دارد. قدمت این پارک بیشتر از ۵۰ سال است و با وسعت زیاد خود بلندترین درختان و سرسبزترین گیاهان را در  خود جای داده است. در این پارک می‌توان لذت پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استراحت را در هر فصل سال به‌راحتی تجربه کرد.

مکان: در خیابان ولی‌عصر، پایین‌تر از میدان ونک واقع شده است.

امکانات پارک ساعی

یکی از امکانات پارک ساعی باغ وحش آن است که آن‌جا را به یک پارک دیدنی و جذاب تبدیل کرده است؛ همچنین گونه‌های گیاهی متنوعی در پارک ساعی وجود دارند و از امکانات دیگر این پارک می‌توان به آمفی تئاتر روباز، آبنمای موزیکال، کتابخانه و برکه مصنوعی اشاره کرد که جلوه بسیار زیبایی به این پارک بخشیده است.

  • سخن پایانی

ما امروز قصد داشتیم که مراکز تفریحی تهران را برای شما معرفی کنیم تا در تعطیلات آخر هفته یا روزهای تعطیل به این مکان‌ها سری بزنید و اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان برای خود رقم بزنید امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *