تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

جاهای دیدنی جنوب| معرفی مناطق بکر و حیرت انگیز ایران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جنوب ایران با وجود هوای گرم و شرجی، آنقدر جاذبه خاص و دیدنی دارد که هر کسی را به سمت خود بکشاند. با سفر به این منطقه خاک دامن‌گیر جنوب که بین ایرانی‌ها معروف است، شما را جذب می‌کند؛ به‌حدی که پس از برگشت از سفر، به سرعت دلتنگ مردم مهمان‌نواز جنوب و زیبایی‌های خاص شهرهای جنوبی خواهید شد. لباس‌های سرتاپا سفیدی که اغلب مردان این مناطق به تن دارند، خبر از گرمی هوا می‌دهند. همین لباس‌های زیبا و ساده هم در دل گردشگران جای می‌گیرد. اغلب گردشگران این لباس‌های سفید و بلند را پوشیده و مشغول عکس گرفتن و ثبت خاطرات می‌شوند. در ادامه با مجله سفر تاپ تراول همراه باشید تا بکرترین و زیباترین جاهای دیدنی جنوب ایران و شهرهای آن آشنا شوید

جاهای دیدنی خوزستان

استان خوزستان از زیباترین مناطق جنوب بوده که یک تنه می‌تواند روزها و ساعت‌ها شما را سرگرم تماشا کند. از شوش و داریون و چغازنبیل گرفته تا یادمان‌های جنگی هشت سال دفاع مقدس، همه از مناطقی هستند که هرساله افراد زیادی به سمت این مناطق می‌کشاند. خوزستان در کرانه خلیج فارس واقع شده و رودهای خروشان و معروفی همچون کارون در آن‌جا وجود دارد. قلعه سلاسل، صفحه سر مسجد، کاخ آپادانا، بند میزبان، پل بند لشکر، آرامگاه دانیال نبی، برج کلاه فرنگی، آرامگاه یعقوب لیث و… از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی خوزستان هستند.

جاهای دیدنی جنوب
جاهای دیدنی جنوب
  • سازه‌های آبی شوشتر: اگر به آبشار و تماشای آب علاقه دارید، سازه‌های آبی شوشتر مکان مناسبی برای شما هستند. این سازه‌های شگفت‌انگیز در زمان ساسانیان به منظور تقسیم آب به‌صورت عادلانه بین خانه‌ها ساخته شده‌اند. سازه‌های آبی شوشتر متشکل از ۱۳ مجموعه به هم پیوسته بوده و به کمک پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها و آبشارها آب را هدایت می‌کرده است. این مکان در خوزستان، آزاد‌ راه خرم آباد اندیمشک و در شهر شوشتر واقع است.
  • قلعه شوش: این مکان توسط معمارانی از دزفول و برای اسکان باستان شناسان فرانسوی در بیش از یک قرن گذشته ساخته شده است. معماری جذاب این مکان، چشم هر بیننده‌ای را خیره کرده و بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. قلعه شوش در خوزستان، شوش، خیابان طالقانی، تپه آکروپل قرار گرفته است.
  • هفت تپه: آیا تا کنون شهری که مربوط به ۱۲۰ سال پیش از میلاد بوده را دیده‌اید؟ به نظر شما این شهر چقدر می تواند برای‌ شما جذاب باشد؟ هفت تپه شهری باستانی بوده که در پی حفاری‌های شرکت نیشکر هفت تپه کشف شد و پس از آن حفاری‌های باستان شناسی ادامه یافت تا رازهای این منطقه کشف شود. آرامگاه پادشاه این شهر و همسرش و همچنین چندین گور دسته جمعی در پی حفاری‌های باستان شناسی، یافت شده و افراد زیادی را متحیر کرده است. هفت تپه در خوزستان، ۱۰ کیلومتری شوش قرار دارد.
  • نهر داریون: نهر داریون یا داریوش، نوعی سازه‌های آبی بوده و جزو سازه‌های آبی شوشتر به‌حساب می‌آید. این نهر وظیفه آبرسانی به منطقه شوش میاناب را داشته و از رودخانه چهاردانگه جدا و به شوشتر می‌ریزد. قلعه سلاسل محل شروع این نهر بوده و ادامه آن شامل هشت آبگیر می‌شود.
  • چغازنبیل: در استان خوزستان ۴۵ کیلومتری جنوب شوش، ۳۵ کیلومتری غرب شوشتر و در نزدیکی منطقه هفت تپه، یکی از شهرهای قدیمی و پر از رمز و راز کشف شده است. این شهر مربوط به ۱۳۵۰ سال پیش از میلاد بوده و به سلسله پادشاهان ایلامی باز می‌گردد. معبد چغازنبیل در گذشته بیش از ۵۰ متر ارتفاع داشته اما گذر زمان و فرسایش، باعث از بین رفتن تقریبا نیمی از آن شده که اکنون تنها ۲۵ متر از عظمت این معبد بلند بالا به جا مانده است.
  • تالاب شادگان: در جنوب روستای شادگان تالابی به عظمت حدوداً ۴۰۰ هزار مترمربع به‌وجود آمده است. حیات این تالاب بسته یه زندگی بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی عجیب و نادر بوده که فضایی زیبا و فوق‌العاده برای عکاسی ایجاد می‌کند. حتی امکان قایق سواری و رفتن به مرکز این تالاب هم وجود دارد. اگر سوار قایق شوید و در تالاب قایق سواری کنید، قطعا با صحنه‌های زیبا و شگفت‌انگیزی مواجه خواهید شد. در این منطقه تماشای حرکات زیبا و حیرت‌انگیز دلفین‌های بازیگوش هم در انتظار شما است. فقط کافی است که به قسمت دهانه خلیج فارس و خور موسی سفر کنید.

مکان‌های دیدنی اهواز

اهواز جزو زیباترین شهرهای خوزستان بوده که شب‌هایش برای پیاده روی و قدم زدن کنار کارون بسیار مناسب است. پل‌های زیادی در این شهر وجود دارند که باعث شده خیلی‌ها این شهر را شهر پل‌ها بدانند. شب‌های اهواز بسیار معروف بوده و حال و هوای خاصی دارند. برخلاف سایر استان‌ها شهرهای جنوب مثل اهواز، به دلیل گرمای هوا، بیش‌تر در شب شلوغ می‌شوند.

جاهای دیدنی جنوب
جاهای دیدنی جنوب
  • رود کارون: رود کارون در جاده ساحلی واقع بوده که فوق‌العاده پرآب است و به آب‌های خلیج فارس راه دارد. این رود در اقتصاد مردم منطقه تاثیر زیادی داشته و همچنان دارد. روی این رود زیبا و دیدنی پل‌های زیادی همچون پل سفید( پل معلق) احداث شده است. پس از دیدن کردن از این پل و یک پیاده‌روی جانانه کنار کارون، می‌توانید به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های اطراف کارون رفته و خودتان را به یک غذای خوش عطر و طعم جنوبی دعوت کنید.
  • کلیسای سورپ مسروپ: اگر به طرح و نقش‌های داخل کلیسا علاقه داشته و تمایل دارید یک کلیسای زیبا و لوکس را از نزدیک ببینید، حتما از این کلیسا دیدن کنید. این کلیسا در سال ۱۳۴۷ برای مسیحیان ساکن اهواز ساخته شد، اما پس از مدتی به یک جاذبه گردشگری مبدل شد که حتی مسلمانان نیز از آن دیدن می‌کردند. این کلیسا در نزدیکی بازار عبدالحمید و سرای دادرس قرار دارد.
  • بازار لشکر اباد: اگر به میدان دانشگاه شهید چمران و راسته فلافل فروشی‌ها را سری زده باشید، حتما بازار لشکر را هم مشاهده کرده‌اید. این بازار پر از بوی خوش غذاهای جنوبی بوده و از فاصله چندین متری، هرکسی را به سمت خود می‌کشاند. فلافل‌های تند و آتشین این بازار معروف بوده و می‌توانید به‌راحتی در این بازار انواع غذاهای جنوبی را پیدا کنید.

جاهای دیدنی کیش

جزیره کیش از زیباترین جزیره‌های جنوب است که برای تفریحات پاییز و زمستان بسیار مناسب است. سفر به کیش معمولا مخصوص کسانی بوده که سفرهای لاکچری دوست دارند و هزینه زیادی برای سفر هایشان کنار می‌گذارند. در این جزیره جذاب و زیبا آنقدر جای دیدنی و امکانات تفریحی وجود دارد که می‌توانید روزها و ساعت‌ها آن‌جا سرگرم شوید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • آکواریوم و دلفیناریوم: بلوار مرجان و ساختمان کانون هنر پاتوق برای علاقه‌مندان به دلفین‌های بازیگوش و آکواریوم زیبای کیش است. انواع حیوانات زیبای آبزی و دلفین‌هایی که با حرکات زیبایشان ساعت‌ها شما سرگرم می‌کنند، در این مکان نگه‌داری می‌شود.
  • پلاژهای کیش: پلاژهای کیش مکان‌هایی سرگرم کننده و پر از امکانات رفاهی برای خانم‌ها و آقایان هستند که امکاناتی لاکچری مثل ماساژ، دوش آب گرم، سالن ورزشی هندبال و والیبال و… را برای شما فراهم‌ خواهند کرد.

جاهای دیدنی جنوب
جاهای دیدنی جنوب

جاهای دیدنی قشم

سفر به قشم سفری خاص و پر از دیدنی‌های هیجان‌انگیز برای شماست. این جزیره در تنگه هرمز قرار داشته و سفری پر از تجربه جدید برای شما خواهد بود. از هتل‌ها و سواحل این منطقه گرفته دوچرخه سواری کنار ساحل و تفریحات آبی و… که ساعات خوشی را برای شما رقم می‌زند.

  • گنبد نمکی: گنبد نمکی نمکدان یکی از جاذبه‌های پرطرفدار این منطقه است. این اثر تاریخی دیدنی و زیبا، از نمک‌های به جا مانده از معادن نمک و چشمه‌هایی با آب‌هایی شور ساخته شده که به تپه‌ای کریستالی و زیبا تبدیل شده است. اگر از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برید، به گفته محلیان آب و هوای این جزیره دوای درد شما خواهد بود. برای دسترسی به این غار نمک، باید به قسمت جنوبی جزیره بروید.
  • دره ستارگان: دره ستارگان در روستایی زیبایی واقع در شمال جزیره قشم قرار دارد. فرسایش طبیعی منطقه طی سالیان زیاد، باعث بوجود آمدن این دره زیبا شده است‌. شب‌های دره ستارگان به زیبایی آسمان شب و ستاره‌های درخشان معروف بوده اما محلی‌های این روستا، دره ستارگان را در شب محلی برای ارواح می‌دانند و شب‌ها وارد آن‌جا نمی‌شوند.
  • جنگل حرا: جنگل حرا یا جنگل همیشه بهار از عجایب این جزیره شگفت انگیز بوده که در میان آب‌های شور خلیج فارس قرار دارد و به طرز عجیبی از شوری آب آسیب نمی‌بیند. ریشه درختان این جنگل همیشه سبز، سر از آب بیرون آورده‌اند تا بتوانند به خوبی نفس بکشند. قایق سواری در این منطقه قطعا یکی از زیباترین تجربه‌های شما در این جزیره خواهد بود.
  • روستای لافت : یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مکانها در جزیره زیبای قشم روستای لافت می باشد که با دارا بود مکان های تاریخی فراوان از جمله موزه بوم گردی، بندر تاریخی, چاههای طلا, سواح زیبا و معماری شفگت انگیز خانه، هرساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر می باشد 
جاهای دیدنی جنوب
جاهای دیدنی جنوب

جاهای دیدنی هرمزگان

دو جزیره معروف کیش و قشم از پرطرفدارترین جزیره‌های هرمزگان هستند. علاوه‌بر این دو جزیره، هرمزگان دیدنی‌های زیبای دیگری نیز دارد که سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

  • جزیره هنگام: اگر در جزیره زیبای قشم سوار قایق شده و دو کیلومتر حرکت کنید، جزیره هنگام در انتظار شما خواهد بود. ساحل این جزیره خاک سرخ و درخشانی که قدم زدن آن آرامش خاصی به شما می‌دهد. معروف‌ترین قسمت این جزیره دلفین‌های بازیگوشی هستند که می‌توانید در نزدیکی ساحل ببینید.
  • تنگه هرمز: تنگه یا جزیره هرمز از مهم‌ترین جزایر این منطقه بوده که ارزش اقتصادی بین‌المللی دارد. ساحل سرخ، دره رنگین کمان، دره مجسمه‌ها، الهه نمک و موزه دکتر نادعلیان از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی این جزیره هستند.
  • جزایر ناز: این جزایر که جزو عجایب این منطقه محسوب می‌شوند فاصله کمی با ساحل داشته و می‌توانید فاصله جزیره قشم تا جزایر ناز را بای پای پیاده طی کنید. ساحل صخره‌ای این جزیره منظره‌ای زیبا برای عکاسی و ثبت لحظات خاطره انگیز است.

جاهای دیدنی جنوب

جاهای دیدنی بندرعباس، بوشهر، سیستان و بلوچستان

بندرعباس پر از مکان‌های دیدنی و از همه مهم‌تر بازارهای شلوغ و پرطرفدار است. معبد هندوها با معماری جذاب شبه هندی، مسجد زیبای دلگشا، گنبد سرخ با رازهایی سربه‌مهر و ناپیدا و… از مکان‌های دیدنی بندرعباس هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتما به آن‌ها سر بزنید. بوشهر با مردمی مهمان‌نواز و پرشور و هیجان، از دیگر شهرهای محبوب جنوب است. بندر گناوه که به دبی ایران معروف است در واقع بازارهای بوشهر که پر از سوغاتی‌های جذاب هستند. همچنین عمارت زیبای ملک و مدرسه سعادت به عنوان اولین مدرسه مناطق جنوبی ایران از دیدنی‌های بوشهر هستند. اگر به جنوب سفر کردید قطعا نمی‌توانید بندر زیبای دیلم، چابهار، بندر گواتر با گونه‌های جانوری عجیب و غریب و کوه‌های مریخی این منطقه را نادیده بگیرید.

جاهای دیدنی جنوب
جاهای دیدنی جنوب

سخن پایانی

اگر تا کنون به جنوب سفر نکرده‌اید، باید بگوییم که یکی از مناطق پرطرفدار و پر از جاذبه‌های دیدنی را از دست داده‌اید. پس بهتر است زودتر یک برنامه‌ریزی جانانه انجام داده و در اولین فرصت خودتان را مهمان غذاهای تند و آتشین جنوب کنید. جاهای دیدنی جنوب ایران به‌حدی زیاد هستند که محال است بتوانید حتی با یک هفته مسافرت، همه آن‌ها را ببینید و لذت ببرید. پس فرصت مناسبی در نظر بگیرید تا بتوانید با خیال راحت جنوب را بگردید و لذت ببرید. این مقصد محبوب و پرطرفدار گردشگری، شما را با مردمی گرم و مهمان‌نواز و یک سبک زندگی خاص و جالب آشنا می‌کند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *