تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

کافه های قدیمی تهران |با دکوراسیون قدیمی و مکان‌های خاطره‌انگیز 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کافه‌‌ های قدیمی تهران با بافتی سنتی و دکوراسیون قدیمی از مکان‌های خاطره‌ انگیز این شهر محسوب می‌شوند. این کافه‌ها با قدمت بالا و سبک قدیمی در کنار داشتن منویی متنوع پاتوق مورد علاقه تمام افرادی هستند که به سبک نوستالژیک علاقه دارند. برخی از این کافه‌ ها در فضای باز مانند کافه موزه مقدم، کافه چای بار و کافه روبرو نوشیدنی‌ های خوش‌ طعمی سرو می‌کنند. پس از بازدید از موزه‌ های خیابان سی تیر نیز می‌توانید برای رفع خستگی به کافه ایوان مراجعه کرده و از فضای سنتی آن لذت ببرید.

کافه نادری

کافه نادری به‌ دلیل داشتن محیطی دنج و آرامش‌ بخش شناخته شده است. قدمت این کافه به سال ۱۳۰۶ برمی‌گردد و توسط فردی اهل ارمنستان به نام خاچیک مادیکیانس تاسیس شد. کافه نادری با معماری باوهاس آلمان جلوه‌ای قدیمی و زیبا دارد. در این کافه در گذشته فقط شیرینی‌ پزی رونق داشت؛ اما به تدریج در طبقه بالای آن کافه و هتلی افتتاح شد. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت این کافه بین مردم شده است حضور شاعران و نویسندگان معروفی در گذشته در این مکان است.

صادق هدایت، بزرگ علوی، نیما یوشیج، احمد شاملو، سیمین دانشور و اخوان ثالث از هنرمندان نامی‌ هستند که روزگاری در این کافه رفت‌وآمد داشتند. امروزه عکس‌های این هنرمندان را می‌توانید در دیوار مشاهیر کافه نادری مشاهده کنید. علاوه‌بر محیط دنج این کافه منوی متنوع آن نیز افراد زیادی را به آنجا می‌کشاند. غذاهای ایرانی و فرنگی بیفتک، شاتوبریان، بیف استراگانف و نوشیدنی‌ هایی مانند قهوه فرانسه و کافه گلاسه در کافه نادری سرو می‌شود. یادتان باشد اگر به تهران رفتید شاتوبریان معروف این کافه را امتحان کنید.

  • آدرس: تهران، خیابان جمهوری، ضلع شرقی پل حافظ، نرسیده به چهارراه استانبول، پلاک ۵۲۴
  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۷ عصر
  • شماره تماس: ۰۲۱_ ۶۶۷۲۰۷۹۱
کافه نادری محل حضور هنرمندان قدیمی
کافه نادری محل حضور هنرمندان قدیمی

کافه لقانطه

کافه لقانطه را اولین کافه در ایران می‌دانند که توسط دانشجوی ایرانی در خیابان باب همایون تاسیس شد. این کافه در سال ۱۲۸۵ در دوران مظفرالدین و به سبک کافه‌های اروپا ایجاد شده و محل محبوب روشنفکران برای دورهمی بود. کلمه لقانطه در ترکی عثمانی به معنی کافه است. حوضی کاشی‌کاری که در ورودی کافه لقانطه تعبیه شده بود با گل‌های خوشرنگ و خوش‌عطر در اطراف آن جلوه‌ای زیبا به ورودی این مکان مخصوصا در فصل تابستان می‌داد. به‌طوری که مشتریان می‌توانستند در فضای باز مقابل کافه نیز بنشینند. این کافه دارای سه شعبه دیگر نیز در باغ نظامیه، روبروی میدان بهارستان و خیابان لاله‌زار است. شعبه باغ نظامیه در سال ۱۳۰۰ افتتاح شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در کافه لقانطه اغلب دسرها و نوشیدنی‌های گران ‌قیمتی سرو می‌شد و اکثر مشتریانش شامل افراد ثروتمند و سیاستمدارانی بودند که با کالسکه به این مکان می‌آمدند. لازم است بدانید اولین بستنی تهران در این کافه سرو شد. همچنین بستنی سنتی زعفرانی پسته‌ای، قهوه قجر و فالوده از پرطرفدارترین موارد منوی این کافه محسوب می‌شوند. از نوشیدنی‌هایی که در این کافه سر می‌شود می‌توان به شیرکاکائو، قهوه فرانسه، اسپرسو، شربت به‌لیمو، سکنجبین، چای و قلیان اشاره کرد‌. اگر می‌خواهید در مکانی قدیمی و آرام نوشیدنی‌ای خوش طعم بنوشید و به موسیقی خوش‌نوایی گوش بسپارید، کافه  لقانطه بهترین گزینه است. همچنین کافه‌ای در باغ موزه قصر وجود دارد که با دکوراسیون و منوی مشابه این کافه در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده است.

  • آدرس: تهران، انتهای خیابان مطهری، بعد از تقاطع خیابان شریعتی، باغ موزه قصر
  • ساعت کار: هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۳:۳۰
  • شماره تماس: ۰۲۱_۸۸۴۴۲۲۹۹
 دکوراسیون جذاب کافه لقانطه
دکوراسیون جذاب کافه لقانطه

کافه گل رضائیه

از دیگر کافه‌ های قدیمی تهران می‌توان به کافه گل رضائیه که در سال ۱۳۱۰ افتتاح شد اشاره کرد. این کافه توسط فردی ارمنی به نام گارگنا آوانسیان در خیابان ۳۰ تیر تاسیس شده و سپس توسط فردی به نام عزیزالله خوشامن خریداری شد. امروزه کافه گل رضائیه تحت مدیریت شروین(نوه عزیزالله خوشامن) است. این کافه توسط میراث فرهنگی ثبت شده و در گذشته محل دورهمی‌های هنرمندانی مانند شاملو، فروغ فرخ‌زاد و صادق هدایت بود. امروزه نیز هنرمندانی مانند بهرام رادان، پرویز پرستویی و حامد بهداد گاهی در این مکان حضور می‌یابند.

کافه گل رضائیه به‌دلیل حفظ حال‌هوای قدیمی با دکوراسیون خاص خود و استفاده از عکس افراد معروف حفظ کرده است. نور قرمز کافه نیز آن را از دیگر کافه‌ها متمایز می‌کند. کافه گل رضائیه با ۱۰ میز و ۵۰ صندلی پذیرای مهمانان زیادی است. در این کافه می‌توانید صبحانه و نهار دلچسبی را از منوی صبحانه و غذای اصلی انتخاب کرده و میل کنید. نان و پنیر و گردو و سبزی یکی از پیش‌غذاهای خاطره‌انگیز این مکان است. کوفته مخصوص و کتلت روسی نیز از غذاهای پرطرفدار و محبوب کافه گل رضائیه محسوب می‌شود.

  • آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان ۳چ تیر، بالاتر از موزه آبگینه، پلاک ۱۷۲
  • ساعت کار: ۸:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰، ۱۲:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۶
  • شماره تماس: ۰۲۱_ ۶۶۷۰۷۲۹۰
 کافه گل رضائیه با قدمت بالا
کافه گل رضائیه با قدمت بالا

کافه قنادی فرانسه

کافه قنادی فرانسه در ابتدا فقط یک قنادی بود که در سال ۱۳۴۴ افتتاح شد. دلیل نام‌گذاری این‌کافه به فردی فرانسوی به نام ژیلبرت بارو که مهارتی مثال‌زدنی در شیرینی‌پزی داشت و در این مکان مشغول به کار بود بر‌می‌گردد. این شیرین‌پز ماهر در سال ۱۳۵۷ به کشور خود بازگشت؛ اما فعالیت کافه همچنان ادامه داشت. کافه فرانسه واقع در خیابان انقلاب خاطرات به‌یادماندنی فراوانی برای دانشجویان و اساتید رقم زده است. دکوراسیون این کافه قنادی به سبک آرت دکو سبب محبوبیت آن بین دانشجویانی که مشتریان ثابت هستند، شده است.

منوی مقرون‌به‌صرفه این مکان یکی‌دیگر از دلایل محبوبیت آن بین دانشجویان است. این کافه‌قنادی با حدود ۵۰ سال قدمت منویی متنوع شامل شیرینی‌هایی خوشمزه مانند نان خامه‌ای، ناپلونی، پای سیب و آناناس، چیزکیک و مافین دارد.اگر به خوردن شیرینی‌های خوشمزه و اصیل علاقه دارید بهتر است سری به این کافه قدیمی در تهران بزنید. همچنین قهوه، شیرکاکائو و میلک‌شیک‌های خوش‌طعمی به صورت بیرون‌بر در این مکان ارائه می‌شود. کافه قنادی فرانسه، کافه‌ای سنتی، اصیل و پرتردد بین مردم است.

  • آدرس: خیابان انقلاب، تقاطع وصال شیراز، ضلع جنوب غربی تقاطع، پلاک ۱۲۷۲
  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۲۱
  • شماره تماس: ۰۲۱_ ۶۶۴۶۱۳۷۴
 شیرینی‌های خوش طعم کافه قنادی فرانسه
شیرینی‌های خوش طعم کافه قنادی فرانسه

کافه قنادی لرد

کافه قنادی لرد با دکوراسیون سفید دلنشینی در نزدیکی کلیسا سرکیس واقع شده است. این کافه در سال ۱۳۴۴ افتتاح شده و از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کافه‌های تهران محسوب می‌شود. لرد کلمه‌ای ارمنی به معنی خدای بزرگ است. دختر و مسری جوان که ابتدا در کافه فرانسه فعالیت داشتند پس از نامزدی اجازه ادامه کار را در این کافه نداشته و با خرید مغازه‌ای در خیابان ویلا این کافه‌قنادی را تاسیس می‌کنند‌. شیرینی‌های ارمنی خوشمزه‌ای که در این مکان سرو می‌شوند مانند گاتا، تارت و پروک به محبوبیت بیشتر آن منجر شده است. طبقه همکف کافه لرد قنادی بوده و از مشتریان در نیم طبقه آن که دارای میز و صندلی است پذیرایی می‌شود.

  • آدرس: استاد نجات الهی، ویلا، نرسیده به خیابان کریم‌خان زند، پلاک ۸۶
  • ساعت کار: ۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰
  • شماره تماس: ۰۲۱_ ۸۸۹۰۰۸۳۳
نمایی از کافه قنادی لرد
نمایی از کافه قنادی لرد

کافه قنادی مینیون

کافه قنادی مینیون در سال ۱۳۱۳ توسط آقای تربوغنوسیان در خیابان سعدی افتتاح شد‌. خانواده آقای تربوغنوسیان در انقلاب کمونیستی از اوکراین به ایران مهاجرت کرده و پس از وارد کردن دستگاه‌های شکلات سازی این مکان را از نانوایی به شیرینی‌پزی تغییر دادند. مینیون کلمه‌ای فرانسوی به معنی ظریف است. شیرین‌های خوش‌طعم این کافه از آن زمان بین مردم محبوبیت زیادی کسب کرده است. کافه مینیون را تمام افرادی که به‌دنبال شیرینی‌های خوش‌عطر و طعم هستند، می‌شناسند.

  • آدرس: خیابان سعدی، نبش خیابان برادران قائدی، پلاک ۶۶۵
  • ساعت کار: ۹ تا ۱۹:۳۰
  • شماره تماس: ۰۲۱_۷۷۶۸۶۲۵۳
کافه فنادی مینیون در خیابان سعدی
کافه های قدیمی تهران

کافه ایوان

اگر قصد رفتن به کافه‌ای قدیمی در ساختمانی تاریخی دارید باید سری به کافه ایران بزنید. این کافه در دوران پهلوی در خیابان سی تیر ساخته شده است. می‌توانید پس از بازدید از موزه‌های این خیابان خودتان را به یک فنجان نوشیدنی خوش‌طعم در کافه ایوان مهمان کرده و خستگی در کنید. میزوصندلی‌هایی که در ایوان این ساختمان قدیمی قرار داده شده توسط مشتریان به سرعت پر می‌شود‌. این کافه هنگام نهار و غروب نیز مملو از مشتریانی می‌شود که برای صرف وعده‌ای لذیذ به آنجا می‌آیند.

  • آدرس: سعدی، خیابان منوچهری، پاساژ مرجان، طبقه اول
  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • شماره تماس: ۰۲۱_۲۲۷۶۳۳۵۳
فضای باز کافه ایوان
کافه های قدیمی تهران

کافه رومنس

کافه رومنس واقع در مرکز پایتخت در خیابان فردوسی یکی‌دیگر از کافه‌های خاطره‌انگیز و قدیمی به‌شمار می‌رود. این کافه در ساختمانی با قدمت بالا که محیطی مشابه کافه‌های دوران پهلوی دارد، واقع شده است. همچنین دکوراسیون بی‌نظیر و دقیق این کافه با میزوصندلی‌های چوبی لهستانی و پنجره‌های زیبا نیز شما را به زمان قدیم می‌برد. در کافه رومنس سیگار کشیدن ممنوع بوده و هوایی تمیز دارد. در آینه قدی‌ که در ورودی این کافه وجود دارد اکثر مشتریان عکسی گرفته و با دیگران به اشتراک می‌گذارند. همچنین با دنبال کردن شبکه اجتماعی این کافه می‌توانید از برنامه پخش فیلم هفتگی در کافه رومنس خبردار شوید.

  • آدرس: خیابان فردوسی، پایین‌تر از میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک ۴
  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • شماره تماس: ۰۲۱_۶۶۷۴۹۵۷۴

کافه دیاموند

کافه دیاموند با ساختمانی قدیمی و زیبا در خیابان ویلای مرکز پایتخت واقع شده است. معماری ساختمان این کافه ظاهری سنتی دارد؛ اما داخل آن را تغییر داده‌اند. اگر دلتان برای مکانی نوستالژی و جذاب تنگ شده می‌توانید در حیاط کافه دیاموند بنشینید. به‌دلیل وجود سیستم گرمایشی حتی در هوای سرد نیز مشتریان می‌توانند از فضای روباز این کافه استفاده کنند. منوی این مکان با غذاهای سنتی، نوشیدنی‌های گرم مانند دمنوش، قهوه و آبمیوه و دسرهای جدید تجربه خوبی را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. کافه دیاموند مکانی دنج با حال‌وهوای سنتی برای تمام افرادی است که دلتنگ کافه‌های قدیمی هستند.

  • آدرس: خیابان انقلاب، خیابان نجات الهی، خیابان فلاح‌پور، پلاک ۳۳
  • ساعت کار: ۸ صبح تا ۱۲ شب
  • شماره تماس: ۰۲۱_۸۸۸۹۰۱۹۶
ساختمان قدیمی کافه دیاموند
کافه های قدیمی تهران

کافه چای بار

اگر می‌خواهید به کافه‌ای هنری در دل باغی سرسبز بروید، کافه چای بار را توصیه می‌کنیم. کافه چای‌بار با معماری به سبک کلاه‌فرنگی واقع در باغ انجمن خوشنویسان ایران است. دکوراسیون بی‌نظیر این کافه و منظره جالب باغ، مشتریان زیادی را برای سرو نوشیدنی خوش طعمی در فضای باز به این مکان می‌کشاند. در فضای باز سیگار کشیدن آزاد بوده و سایه‌بان‌هایی در کنای میز و صندلی‌های در معرض نور خورشید قرار داده‌اند‌. در چای‌بار نوشیدنی‌های مختلف اعم از دمنوش و قهوه، دسر، شیرینی و غذاهای سنتی ارائه می‌شود.

  • آدرس: خیابان دزاشیب خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵
  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۱ شب
  • شماره تماس: ۰۲۱_۲۲۲۱۰۳۱۱
فضای سنتی کافه چای بار
کافه های قدیمی تهران

کافه حیاط شماره ۶۵

کافه حیاط شماره ۶۵ از کافه‌هایی با قدمت بالا و قدیمی در تهران است. تخمین زده می‌شود که قدمت آن مربوط به دوران پهلوی دوم باشد. بازسازی ساختمان کافه و حیاط آن تاثیر زیادی در جذابیت فضا داشته و از فضای کوچک حیاط نیز به‌خوبی برای نشستن مشتریان استفاده شده است. بالکن کافه حیاط شماره ۶۵ نیز بین مشتریان محبوبیت خاصی دارد. اگر به کتاب‌خوانی علاقه دارید بهتر است سری به این کافه بزنید؛ زیرا می‌توانید در آن حین نوشیدن فنجانی قهوه از کتابخانه کتابی برداشته و مطالعه کنید.

  • آدرس: خیابان انقلاب (شرق به غرب)، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، نبش کوچه اعتماد مقدم، پلاک ۳۲
  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۱ شب
  • شماره تماس: ۰۲۱_۸۸۳۰۲۸۴۲
کافه حیاط
کافه های قدیمی تهران

کافه روبرو

کافه روبرو در خانه‌ای سنتی در چهارراه ولیصعر تهران است. قدمت خانه‌ای که این کافه در آن قرار دارد حدود ۶۰ سال تخمین زده می‌شود. با اینکه ظاهر کافه روبرو سنتی و قدیمی است؛ اما دکوراسیون داخل آن به سبک مدرن است‌. در اغلب کافه‌های قدیمی از اشیا سنتی و خاطره‌انگیز برای دکوراسیون استفاده شده است؛ اما معماری قدیمی و باطن مدرن این کافه پارادوکسی منحصربه‌فرد به‌شمار می‌آید. در این کافه می‌توانید در ایوان‌ها بنشینید و از هوای آزاد لذت ببرید. در ایوان سیگار کشیدن آزاد است. در کافه روبرو نوشیدنی‌های متنوع، دسر و غذاهای سنتی خوشمزه‌ای سرو می‌شود.

  • آدرس: چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، نبش بانک شهر، بن‌بست کیان‌پور
  • ساعت کار: ۸ صبح الی ۲۳
  • شماره تماس: ۰۲۱_۶۶۴۰۴۲۳۰
خانه دنج کافه روبرو
کافه های قدیمی تهران

کافه کتاب ققنوس

کافه کتاب ققنوس در خانه‌ای قدیمی و منحصربه‌فرد واقع شده است. این خانه سنتی در دهه ۳۰ شمسی ساخته شده و در سال ۱۳۷۷ جهت انبار کتاب‌های نشر ققنوس استفاده می‌شد. حدود چند سال پیش این خانه به کافه‌ای دلنشین و جالبی تبدیل شد که مشتریان زیادی را جذب می‌کند. دکوراسیون داخلی خانه به سبک دهه ۳۰ و ۴۰ چیده شده و شما را به دوران قدیم می‌برد. همچنین می‌توانید از کتاب‌های کتابخانه نیز در زمان حضور در کافه استفاده کنید. اگر به کتابخوانی و فضاهای سنتی علاقه‌مند هستید باید بگوییم کافه کتاب ققنوس شما را در جو دلخواه‌تان قرار می‌دهد. خانه قدیمی کافه کتاب ققنوس مکان مورد علاقه تمام افراد علاقه‌مند به کتاب و نوشیدنی‌های خوش طعم است.

  • آدرس: خیابان انقلاب، خیابان وصال، نرسیده به طالقانی، کوچه شفیعی پلاک ۱
  • ساعت کار: ۸ صبح تا ۱۱ شب
  • شماره تماس: 021_66403386
نمایی از حیاط کافه کتاب ققنوس
کافه های قدیمی تهران

کافه موزه مقدم

خانه مقدم واقع در خیابان جمهوری از قدیمی‌ترین خانه‌های تهران محسوب می‌شود که امروزه به کافه موزه مقدم تبدیل شده است. این خانه در گذشته محل زندگی خانواده مقدم بوده است. علاوه‌بر معماری بی‌نظیر این خانه لازم است بدانید آقای مقدم فردی کوشا جهت کشف آثار تاریخی ایران محسوب می‌شد که امروزه خانه‌اش تبدیل به کافه موزه شده است. باغ مقدم مخصوصا در فصل بهار با گل‌های خوش‌عطر و شکوفه‌‌های بی‌نظیر جلوه‌ای منحصربه‌فرد دارد. پس از بازدید از موزه می‌توانید در کافه موزه مقدم استراحت کرده و از خود با نوشیدنی‌ دلچسب پذیرایی کنید. همه میز و صندلی‌های این کافه در فضای باز چیده شده است. این کافه منوی متنوعی ندارد؛ اما در این محیط دل‌انگیز مطمئنا هرچه بنوشید خستگی شما را در می‌کند.

  • آدرس: خیابان امام خمینی، بعد از شیخ هادی، موزه مقدم
  • ساعت کار: ۹ صبح الی ۱۷
  • شماره تماس: ۰۹۱۲۰۱۵۷۳۴۷۶۶۴۰۳۳۸۶
نمایی از باغ موزه مقدم
کافه های قدیمی تهران

سخن پایانی

با ورود به اغلب کافه‌ های قدیمی تهران با دکوراسیونی سنتی و منحصربه‌فرد شما را به گذشته‌های خاطره‌انگیز می‌برد. برخی از این کافه‌ ها مانند کافه کتاب ققنوس، کافه روبرو و کافه موزه مقدم دارای معماری قدیمی و جذاب هستند. برخی دیگر نیز مانند کافه روبرو با وجود معماری سنتی دکوراسیونی مدرن دارند. سرو نوشیدنی‌های گرم و سرد متنوع مانند آبمیوه، قهوه و چای و شیرینی‌ ها و غذاهای سنتی ایرانی مشتریان زیادی را برای گذراندن اوقاتی خوش در این کافه‌ها جلب می‌کنند. شیرینی‌ های کافه قنادی مینیون و کافه قنادی فرانسه نیز بسیار معروف است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *