تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


ایران

جاهای دیدنی زهک سیستان و بلوچستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی زهک سیستان و بلوچستان

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی ایران سفری به سیستان و بلوچستان خواهیم داشت و در آن جاهای دیدنی زهک را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

 سیستان و بلوچستان سرزمین پیدائی که تنها کافی است باورش کنی، آن وقت سفرت سرشار از خاطره های ماندگار خواهد شد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه کلبه آرامش زهک

اقامتگاه کلبه آرامش سیستان روی تپه ای در روستای گردشگری قلعه نو واقع در شهرستان زهک قرار دارد، که تمام منطقه را میشود نظاره کرد، روستای قلعه نو به ماسوله شرق کشور معروف است و سبک و بافت خانه ها سنتی میباشد و تنها روستایی است که بافت اصیل سیستانی را حفظ نموده است.وسایل خواب :تشک، ملحفه، بالش، پتو، سه. یه اتاق کاه گلی با سرویس حمام و دستشویی و دو اتاق گچی با سرویس حمام و دستشویی و دو تا اتاق کاه گلی همراه با یک اتاق گچی بدون سرویس می باشند که از سرویس عمومی استفاده می کنند.
اقامتگاه بوم گردی کلبه آرامش زهک در روستای دیدنی و گردشگری قلعه نو واقع در شهرستان زهک قرار دارد و نخستین اقامتگاه بوم گردی قسمت سیستان در استان سیستان و بلوچستان است. این روستا که به ماسوله شرق ایران معروف است تنها روستایی می باشد که بافت اصیل سیستانی خود را حفظ کرده و سبک و بافت خانه ها به طور قدیمی و سنتی می باشد.

اقامتگاه کلبه آرامش زهک خانه ای تاریخی است که به دست علاقه مندان به میراث فرهنگی این منطقه و با ‏همکاری صاحب آن ‏مرمت و بازسازی شد از ابتدای سال ۹۶ پذیرای گردشگران خارجی و داخلی بوده است.
کلبه آرامش با داشتن ۶ اتاق کف خواب ظرفیت پذیرایی از ۳۰ گردشگر را دارد. ۳ اتاق دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزاست و برای ۳ اتاق دیگر به طور مشترک است.

جاهای دیدنی زهک سیستان و بلوچستان
جاهای دیدنی زهک سیستان و بلوچستان

ارگ محمد حسین خان نارویی

یکی از بناهای منحصر به فرد روستا ی قلعه نو ، ارگ سردار محمدحسین خان نارویی است. این خانه با زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع در بخش مرکزی روستا قرار گرفته است. قدمت آن طبق سفرنامه های سیاحان انگلیسی ۱۶۰ سال می باشد. این بنا دارای دو طبقه بعنوان فضایی برایارتباط ارباب رجوع با مأموران حکومتی بوده و طبقه ی فوقانی محل زندگی خود سردار و خانواده اش بوده است.

چاههای باستانی زهک

تعدادی از چاههای باستانی با قدمتی در حدود ۲۰۰۰سال در حوالی شهرستان زهک به دست آمده که به جهت آگاهی از سیستم آبرسانی در آن دوران دارای اهمیت است. سیستم آن بدین صورت بوده که یک چاه بزرگ بعنوان یک چاه مادر عمل می کرده و دارای چرخ آب و یا از طریق مجراهایی با چاه های کوچک پراکنده در کل منطقه ارتباط و اتصال داشته و با جریان باد و حرکت چرخ باد، چاه مادر چرخ آب متصل به چرخه باد درون چاه، آب به حرکت درمی آمده و از طریق مجراهای موجود به چاه های کوچکتر در نقاط گوناگون جهت تأمین آب شرب و کشاورزی جریان می یافته است. قطر دهانه چاه مادر ۴۱۰ سانتیمتر و چاه های کوچکتر ۱۵۰ سانتیمتر است که نمونه ی آن از روستاهای گوری میرشاه و خمک به دست آمده است.

جاهای دیدنی زهک سیستان و بلوچستان
جاهای دیدنی زهک سیستان و بلوچستان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *