تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

روستای توریستی پرشکوه لنگرود | گیلان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای توریستی پرشکوه

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با روستای توریستی پرشکوه در استان گیلان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پرشکوه نام روستایی در اطراف شهرستان لنگرود است ، این روستا در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد، این کوه 400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و مشرف به شهر کومله است ، منظره این کوه بسیار زیبا است و از آنجا می‌توان شالیزارها و استخر(سَل) پرشکوه و کومله را دید.

معنی پرشکوه به معنی «پره کوه» یا دامنه کوه گفته شده است ، این روستادارای محصولات کشاورزی ازقبیل برنج و چای وکرم ابریشم ومرکبات می‌باشد ، مرکبات این روستا دارای محبوبیت خاصی در استان گیلان بوده واز معروفیت بالایی برخوردار است. معروفترین محصول کشاورزی پرشکوه مرکبات است ، پرتقال و نارنج پرشکوه موجب شده که افراد زیادی از شهرهای اطراف به پرشکوه بیایند.

روستای توریستی پرشکوه


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مردم پرشکوه گیلک هستند و به گیلکی شرق گیلانی صحبت می‌کنند و بیشتر کشاورز هستند. پرشکوه روستایی مذهبی است که علاقمندی به تحصیل در آن زیاد است. روستا دو مسجد و یک زیارتگاه در گورستانش دارد که محل دفن ملا مریم است ، وی زنی بود که به افراد زیادی خواندن و نوشتن یاد داده است.می‌گویند پرشکوه تنها روستایی است که امامزاده ندارد و ملا مریم بعد از مرگش به احترام علم و دانش فراوانش با عنوان امامزاده (امامزاده ای که سید نیست) به صورت زیارتگاه در آمده است.

یکی از میوه‌های جنگلی که دراواخر تابستان تا اواخر پاییز در ارتفاعات پرشکوه خود نمایی می‌کند کنوس است ،کنوس همان ازگیل جنگلی است که اهالی پرشکوه به درخت آن کنوس دار می‌گویند . انار از دیگر میوه‌های روستا است که بیشتر طعم ترش دارد و از آن برای پختن رب انار استفاده می‌کنند. اهالی پرشکوه از رب انار ترش ، بیشتر برای پختن آغوز قاتق (فسنجان) و تک دکنیی (یک نوع غذای بسیار ملس وخوشمزه شمالی)که تقریبا می‌توان از آن به عنوان بادنجان شکم پر نام برد استفاده می‌کنند.

روستای توریستی پرشکوه

یکی از مناظر دیدنی روستای زیبای پرشکوه منطقه کوهستانی خوج رجه است که از آنجا می‌توان منطقه وسیعی از مناظر پایین دست مانند چهارراه ، شهرکومله ، شالیزارهای پرشکوه را دید . سل پرشکوه آبگیری است که آب باران درآن ذخیره می‌شود و از این آب درفصل کاشت وداشت برنج برای آبیاری مزارع پایین دستی استفاده می‌کنند.درفصل تابستان که این محل خالی از آب است جهت چرای دامها و همچنین به عنوان زمین فوتبال جوانان روستا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیر دسترسی

مسیر اول

وقتی از طرف لاهیجان وارد لنگرود می‌شوید اولین میدان شهر میدان فرمانداریست ، خیابان سمت راست شما را مستقیم به لیلا کوه می‌برد ، راه را ادامه می‌دهید تا به آخرین میدان می‌رسید که راه باریک می‌شود شما باید جاده سمت چپی را انتخاب کنید. این جاده شما را مستقیم به پرشکوه می‌برد در بین راه شما از روستای ملاط هم می‌گذرید که یکی از روستاهای زیارتی با قدمت تاریخی است.

مسیر دوم

این بار شما از لنگرود خارج شده اید و به سمت رودسر می‌روید بعد از خروج از لنگرود به منطقه کلیدبر می‌رسید ، سه راهی وجود دارد که شما را به سمت شهر کومله می‌برد ، این سه راهی در سمت راست واقع شده است. این جاده شما را یک راست به داخل شهر کومله می‌برد، اگر راه را ادامه دهید به چهارراه کومله می‌رسید ، اگر به سمت راست بپیچید به پرشکوه می‌رسید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *