تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

شهر آماسیا ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر آماسیا ترکیه

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی ترکیه سفری به ترکیه خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام شهر آماسیا را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

شهر آماسیا یا شهر آماسیه یکی از شهرهای بسیار زیبا و فوق العاده جذاب ترکیه می باشد که در شمال این کشور در استان آماسیه واقع شده است. این شهردر میان کوه های سواحل دریای سیاه، و راه باریکی بر کرانهٔ رودخانهٔ یشیل ایرماق قرار دارد. همچنین این منطقه بر فراز ساحل دریای سیاه قرار دارد و ازنظر آب و هوا مناسب رشد درختان سیب است که این منطقه برای آن مشهور گشته است.

کمی بالاتر از شهر و حکالی شده روی صخره های هارشنا Harşena، کاخ سلطنتی سابق و مقبره پادشاهان پنتوس Pontus قرار دارد. چه در طول روز یا در طول شب، زمانی که چراغانی می شوند، مجسمه های سنگی دست ساز بشر منظره چشم چشمگیری دارند. ۱۸ مقبره سنگی در سنگ های آهکی با دیوارهای و پله های راست حکاکی گردیده است، در مورد این مجموعه نخستین بار به وسیله ی استاربو Strabo مطالبی نوشته شده و بیان گردیده است که متعلق به پادشاهان پنتوس هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بیمارهانه Bimarhane

علاوه بر آبشار فرهت و مسجد سلجوقی بورمالی قرن ۱۳ میلادی، آماسیا همچنین میزبان بمیارهانه است، که قبلا بیمارستانی در قرن ۱۴ بوده است. با برجستگی های زیبا درپیرامون دیوان، این ساختار بین سال های ۱۳۰۸-۱۳۰۹ به وسیله ی ایلخانات (قسمت جنوب شرقی امپراتوری مغول) سلطان محمد اولکایتو و همسرش، اودواز خاتون، ساخته شد.

شهر آماسیا ترکیه
شهر آماسیا ترکیه

قلعه آماسیا

قلعه آماسیا که به علت موقعیت خود در کوه هارشنا، با عنوان قلعه هارشنا نیز شناخته می شود و مشرف به شهر است، قلعه آماسیا به وسیله ی ایرانیان، رومیان، پونتوس و امپراتوری بیزانس مورد حمله واقع شده است. هر بار بعد از خرابی، قلعه مجددا ساخته شده و تا قرن هجدهم وقتی که اهمیت استراتژیک خود را از دست داد، از شهر محافظت می کرد. بازدیدکنندگان بعد از رسیدن به بالای کوه، می توانند از مخزن ها، آب انبارها و بقایای حمام عثمانی دیدن کنند.

شهر آماسیا ترکیه
شهر آماسیا ترکیه

هازرانلار کوناکی –  Hazeranlar Konağı

به جز املاک به خوبی حفظات شده متعلق به عثمانی که بعضی از بهترین نمونه های معماری ترکیه را نشان می دهند، هازرانلار کوناکی بنا شده در قرن نوزدهم، نیز دارای برجستگی های ظریفی است. این خانه که به وسیله ی دفتردار حسن طلعت افندی به نام خواهرش حاضران خانوم در سال ۱۸۷۲ ساخته شد، این عمارت همچنین دارای یک گالری هنری کوچک و موزه جغرافیایی است.

شهر آماسیا ترکیه
شهر آماسیا ترکیه

قلعه سلطان بایزید دوم

این مجتمع مسکونی، مدرسه الهیات، بنای تاریخی و چشمه، این کولای (مجمع اجتماعی اسلامی-عثمانی) به نام سلطان بایزید دوم بین سالهای ۱۴۸۴-۱۴۸۸ ساخته شد، با دو مناره زیبا که با سنگ های رنگی پوشانده گردیده است، این مجموعه همچنین دارای یک درخت قدیمی است که به نظر می رسد به اندازه خود مجتمع قدیمی باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *