تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بار و کافی شاپ

طرز تهیه اسپرسو فوم دار خانگی با روشهای مختلف 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

اگر از طرفداران قهوه هستید احتمالا همیشه به فکر درست کردن قهوه درجه یک خانگی هستید و می‌خواهید روش‌های جدیدی را برای درست کردن یک اسپرسو جانانه آموزش گیرید. اسپرسو یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های کافئین دار است که می‌تواند شما را ساعت‌ها پر انرژی نگه دارد. فوم روی قهوه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های خوردن اسپرسو بوده که اکثر افراد آن را دوست داشته و برای خوردن یک اسپرسو فوم دار به کافی شاپ‌ها مراجعه می‌کنند؛ در حالی که در خانه به ساده‌ترین روش می‌توان یک اسپرسو فوم دار درجه یک تهیه کرد! در ادامه تصمیم داریم تا طرز تهیه اسپرسو در روشها محتلف را آموزش دهیم با مجله تاپ تراول همراه باشید.

طرز تهیه اسپرسو فوم دار خانگی

طرز تهیه اسپرسو در خانه

برای تهیه اسپرسو در خانه می‌توان از وسیله‌ای به نام موکاپات و از دستگاه اسپرسوساز استفاده کرد. از آن‌جایی که معمولا در خانه همه افراد دستگاه اسپرسوساز یافت نمی‌شود، موکاپات روش خانگی‌تری محسوب می‌شود. موکاپات در انواع مختلف و با قیمت‌های بسیار مناسب به فروش می‌رسد. برای تهیه اسپرسو خانگی ابتدا درب موکاپات را باز و تا قسمت مشخص شده، آب می‌ریزیم. این دستگاه قسمتی به نام سبد قهوه دارد که باید داخل آن قهوه ریخته و با قاشق به صورت کوه فشرده کرد. اکنون موکاپات را روی حرارت قرار داده و چند دقیقه صبر می‌کنیم تا یک اسپرسوی درجه یک تحویل بگیریم‌.

طرز تهیه اسپرسو فوم دار با فرنچ پرس

یکی از بهترین راه‌ها برای تهیه فوم شیر در منزل، فرنچ پرس است. با فرنچ پرس علاوه‌بر دم کردن دم‌نوش و قهوه، می‌توانید در کم‌ترین زمان فوم تهیه نمایید. برای این کار لازم است که شیر را تا وقتی که به دمای ۶۰ درجه سانتی گراد برسد حرارت دهید. سپس شیر را به فرنچ پرس منتقل کرده و حدود نصف آن را پر می‌کنیم. دقت کنید که کل محفظه پر نشود تا فرایند فوم سازی به خوبی اتفاق بیفتد. حال کافی است که با سرعت، اهرم فرنچ پرس را به بالا و پایین حرکت داده تا شیر به دفعات بالا از صافی رد شود.

حالا فوم شما آماده بوده و می‌توانید درب محفظه را برداشته و آن را روی اسپرسو، کاپوچینو، لاته و… اضافه کنید. حتی می‌توانید، برای حرارت دادن شیر از شعله اجاق استفاده نکنید؛ بلکه شیر سرد را درون فرنچ پرس ریخته و آن را درون مایکرویو قراردهید تا دمای آن به حد دلخواه برسد. سپس تمامی مراحل پیشین را تکرار کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

طرز تهیه اسپرسو فوم دار خانگی با دستگاه اسپرسو ساز

دستگاه اسپرسو ساز معمولا در کافی شاپ‌ها موجود است اما برخی طرفداران پر و پا قرص اسپرسو، در خانه نیز دستگاه اسپرسوساز داشته و به راحتی می‌توانند فوم تهیه کنند. این دستگاه‌ها یک پارچ مخصوص دارند که باید برای ساختن فوم، شیر سرد را درون آن بریزیم. حال کافی است که دسته بخار دستگاه را درون پارچ قرار دهیم تا رفته رفته دمای شیر به حدود ۶۰ درجه برسد. در ادامه باید دکمه بخار اسپرسوساز را فشار دهید تا کم کم کف‌ها نمایان شوند. بدین ترتیب فوم شما آماده شده و می‌توانید آن را روی فنجان اسپرسو خود بریزید. دقت کنید که حتما شیری که استفاده می‌کنید، سرد باشد تا به بهترین شکل کف کند و فوم مناسبی به شما تحویل دهد.

طرز تهیه اسپرسو فوم دار خانگی

طرز تهیه اسپرسو فوم دار با مایکروویو

اگرچه این روش در منزل بشدت رایج است اما به زمان زیادی جهت ارائه یک فوم مناسب نیاز دارد. برای این کار به یک شیشه خالی مثل شیشه مربا نیاز دارید. اکنون حدود یک سوم شیشه را از شیر سرد پر کرده و مابقی فضا را کف کردن شیر خالی بگذارید. حال در شیشه را بسته و ۳۰ تا ۶۰ ثانیه آن را به خوبی تکان دهید تا حجم شیر شما بیش از دوبرابر شود. اکنون کافی است شیشه را به صورت در باز، حدود ۴۰ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید. نکته‌ای که در این قسمت حائز اهمیت است، میزان گرمایی است که فوم درون مایکروویو دریافت می‌کند.

پس دقت کنید که خیلی گرم نشود. حالا فوم شما آماده است و می‌توانید آن را روی اسپرسو ریخته و از نوشیدن قهوه لذت ببرید.

طرز تهیه اسپرسو فوم دار با همزن

این روش بسیار ساده است اما به علت اینکه زمان زیادی ی طول می‌کشد کمتر استفاده می‌شود. فقط کافی است که شیر را به صورت کاملا سرد درون ظرف ریخته و ظرف را روی شعله قرار دهید. اکنون در همین حین که شیر کم کم گرم می‌شود، با همزن از گوشه ظرف شروع به هم زدن کنید. طی هم زدن، دمای شیر را نیز کنترل کنید تا خیلی داغ نشود فوم مطلوبی به شما تحویل دهد.

طرز تهیه اسپرسو فوم دار با دستگاه کف شیرساز

دستگاه کف شیرساز دستی دستگاهی شبیه فرنچ پرس است اما بیشتر در کافی شاپ‌ها استفاده می‌شود و در منزل کاربرد زیادی ندارد. طرز کار این دستگاه نیز تقریبا شبیه فرنچ پرس است؛ چراکه در ابتدا باید به مقدار کافی شیر گرم را درون دستگاه اضافه نمایید. در ادامه باید اهرم آن را چند ثانیه بالا و پایین کرده تا فوم در کم‌ترین زمان ممکن تهیه شود. اگر دستگاه کف شیرساز شما به صورت اهرمی باشد، کار شما راحت‌تر است و فقط کافی است که شیر را درون فنجان چند ثانیه با دستگاه هم بزنید.

کف شیر ساز اهرمی باترهای قلمی دارد و استفاده از آن در خانه راحت است.

طرز تهیه اسپرسو فوم دار با مخلوط کن

اگر در منزل مخلوط کن دارید، می‌توانید فوم شیر را به راحتی تهیه کنید. فقط کافی ست که شیر گرم شده داخل مخلوط کن ریخته و حدود یک سوم محفظه را پر کنید. حالا مخلوط کن را روشن کرده و تا زمانی که شیر به خوبی کف کند، دستگاه را خاموش نکنید. پس از چند دقیقه فوم شیر آماده بوده و به روش‌های مختلف می‌توانید آن را روی اسپرسو بریزید و میل کنید.

سخن پایانی

اگرچه خوردن یک اسپرسو در یک محیط آرام کافی شاپ، بسیار لذت بخش است اما گاهی این امکان برای ما وجود ندارد و تمایل داریم در منزل روی مبل بنشینیم و یک فنجان اسپرسو فوم دار بنوشیم. تهیه اسپرسو در منزل با دستگاه اسپرسوساز راحت است اما اگر به فوم علاقه داشته باشید ممکن است کار برای شما سخت شود. باید بدانید که درست کردن فوم با مخلوط کن، دستگاه اهرمی کف شیرساز، مایکروویو و… در خانه بسیار راحت است و فقط کمی نیاز به حوصله و دقت دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *