تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
همدان

فاصله همدان تا قزوین { به وسیله خودروی شخص و عمومی } 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهرهای همدان و قزوین که در غرب ایران واقع شده‌اند، از نظر تاریخی مقاصدی جذاب و مملو از میراث فرهنگی به شمار می‌روند. شهرستان قزوین، دارای تمدنی کهن، جاذبه‌های تاریخی، معماری و جاذبه‌های فراوانی است. منار جمکران، کاروانسرای قلاجه، آب انبار یخچالی، کویر مصنوعی ملا‌حسن چاشتی و زیارتگاه امامزاده سید شیخ بهایی از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آیند. فاصله همدان تا قزوین از طریق جاده با در نظر گرفتن وسعت ایران، سفری نسبتاً کوتاه محسوب می‌شود. این مسافت را می‌توان با خودرو شخصی، قطار و اتوبوس طی کرد یا با هواپیما سفر نمود.

فاصله همدان تا قزوین

فاصله همدان تا قزوین چند کیلومتر است؟

فاصله همدان تا قزوین 235 کیلومتر است. شهر همدان مکان‌های تاریخی باورنکردنی‌ای مانند آرامگاه استر، مقبره مردخای ابن‌ سینا و محوطه باستانی هگمتانه را در خود جای داده است. شهرها و روستاهای زیادی در مسیر بین همدان و قزوین وجود دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به روستای برزول و شهر تویسرکان که به پایتخت کوچک ایران معروف است، اشاره کرد. همچمین زنگنه، شهری کوچک در مسیر قزوین است که مسافران می‌توانند در آنجا به استراحت بپردازند.

فاصله همدان تا قزوین

فاصله همدان تا قزوین چند ساعت است؟

فاصله همدان تا قزوین 3 ساعت و 12 دقیقه است. توجه داشته باشید که این مدت زمان، برای افراد مختلف، متفاوت است. در صورتی که زمان زیادی برای توقف در شهرهای بین مسیر یا خرید و بازدید از جاهای دیدنی صرف کنید، ممکن است این زمان طولانی تر شود.

چگونه از همدان به قزوین برویم؟

با خودرو شخصی خود می‌توانید از همدان به سمت جاده قزوین حرکت کنید. مسیرهای مختلفی برای رفتن از همدان به قزوین وجود دارند. شما می‌توانید از جاده اصلی تهران قزوین (از طریق رزن و طارم) یا جاده همدان قزوین (از طریق مرندقلعه و همندر) اقدام کنید. حتما قبل از سفر، مطمئن شوید که خودرویتان از نظر مکانیکی سالم است و لوازم ضروری مثل لوازم خودرو، بنزین کافی، آب و غذا در جعبه ابزار شما در دسترس قرار دارند. در صورتی که خودرو شخصی ندارید یا تمایلی به رانندگی ندارید، می‌توانید از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مانند اتوبوس، قطار یا تاکسی استفاده کنید. این نوع وسایل حمل‌ونقل عمومی، در اکثر شهرهای بزرگ موجود هستند. شما می‌توانید از ایستگاه‌های مرکزی اتوبوس و قطار در همدان استفاده کرده و به راحتی به قزوین برسید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

فاصله همدان تا قزوین

برای مسافرت از همدان به قزوین، راه دیگری نیز وجود دارد و آن، سفر با هواپیما است. وجود فرودگاه همدان و قزوین، امکان سفر از طریق هواپیما را فراهم کرده است. برای رزرو بلیط هواپیما، می‌توانید از وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های رزرو بلیط معتبر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از طریق آژانس‌های مسافرتی نیز رزرو بلیط خود را انجام دهید. برنامه رفت‌وبرگشت خود را هنگام رزرو بلیط هواپیما، حتما در نظر بگیرید.

فاصله همدان تا قزوین با اتوبوس

برای استفاده از این وسایل حمل‌ونقل عمومی ساده، ابتدا می‌توانید به یکی از ایستگاه‌های اتوبوس در همدان رفته و بلیط خود را خریداری کنید. برای یافتن ایستگاه خدمات حمل‌ونقل عمومی محلی می‌توانید از مردم محلی راهنمایی بخواهید. بعد از خرید بلیط، به اتوبوس رفته و به قزوین سفر ‌کنید. در بعضی از اتوبوس‌ها، امکاناتی مانند صندلی‌های راحتی، تلویزیون و تهویه هوا وجود دارند که سفرتان را آسان‌تر خواهند کرد. همچنین در طول مسیر، ممکن است اتوبوس در مکان‌هایی توقف کوتاه داشته باشد. شما می‌توانید از این فرصت، برای استراحت، استفاده از سرویس بهداشتی یا خرید لوازم موردنیازتان استفاده کنید. معمولاً این سفر، حدوداً ۳-۴ ساعت طول می‌کشد؛ البته این زمان، می‌تواند بسته به شرایط ترافیکی متغیر باشد.

فاصله همدان تا قزوین با هواپیما

سفر با هواپیما از همدان به قزوین، این امکان را فراهم می‌کند که به سرعت و به راحتی به مقصد خود برسید. مسافت بین این دو شهر نسبتاً کوتاه بوده و با هواپیما در مدت زمان کمتری می‌توان آن را طی کرد. صندلی‌های راحت، پهن و مجهز به صفحه نمایش، سرویس‌دهی، موادغذایی، وسیله‌هایی برای سرگرمی و دیگر امکانات حمل‌و‌نقل هوایی، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای مسافران فراهم می‌سازند. با انتخاب سفر با هواپیما، زمان زیادی را می‌توانید صرفه‌جویی کنید.

زمان پرواز بین همدان و قزوین، به جزئیاتی مانند حالت پرواز، تعداد پروازها در روز و سرعت هواپیما بستگی دارد. پرواز مستقیم از همدان به قزوین، حدود 1 ساعت طول خواهد کشید؛ البته معمولاً پیمودن این مسیر به صورت غیرمستقیم انجام شده و شما نیازمند تعویض هواپیما در فرودگاه‌های دیگری مانند تهران هستید؛ بنابراین، با توجه به فواصل و مسافت کلی، مسیر همدان تا قزوین تا چندین ساعت ممکن است طول بکشد؛ البته همچنان قطار و اتوبوس برای طی کردن این مسیر، به زمان بیشتری نیاز دارند. در حالی که هواپیما در مدت زمان کمتری، شما را به مقصد می‌رساند.

فاصله همدان تا قزوین با قطار

قطار همدان – قزوین از طریق خط راه‌آهن تبریز – تهران عبور می‌کند. زمان سفر با قطار بین این دو شهر، حدوداً ۵ تا ۷ ساعت تخمین زده می‌شود؛ البته ممکن است بسته به میزان ترافیک یا سایر عوامل، این زمان متغیر باشد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره ساعت‌ها و بلیط قطارهایی که از همدان به قزوین سفر می‌کنند، می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران استفاده کنید.

جاهای دیدنی مسیر همدان تا قزوین

شهرستان تویسرکان، دارای جاذبه‌های مهمی مانند آبشار گل‌بافت و روستای صفی‌آباد است. آبشار گل‌بافت با زیبایی خیره کننده و ارتفاع حدود ۹۰ متری خود، یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای ایران به شمار می‌رود که با محیطی آرام و طبیعتی خیره‌کننده، آرامش را برای بازدیدکنندگان به همراه خواهد داشت. روستای صفی‌آباد، یکی از روستاهای تاریخی و سنتی‌ ایران است که در این مسیر، قرار دارد. با گذشتن از این روستا، شاهد مناظر طبیعی بکر و بی‌نظیری خواهید بود. سفر از همدان تا قزوین، فرصتی است که شما را با آبشارهای طبیعی، روستاهای سنتی و مکان‌های مذهبی منحصربه‌فرد منطقه آشنا سازد و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم زند.

فاصله همدان تا قزوین

سخن پایانی

فاصله همدان تا قزوین، شاید کوتاه باشد؛ اما این سفر، مملو از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و دیدنی‌هایی است که مسافران را مجذوب خود خواهد کرد. این فاصله 235 کیلومتر بوده و حدود 3 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید. فاصله بین همدان تا قزوین را با خودرو شخصی، اتوبوس یا هواپیما نیز می‌توانید طی کنید. انتخاب نوع وسیله حمل‌ونقلی، به برنامه‌ریزی و بودجه شخصی هر فرد بستگی دارد. همچنین در مسیر همدان تا قزوین، شما می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری مانند آبشار گلبفات و روستای صفی آباد دیدن کرده و لذت ببرید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *