تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مهاجرت و اقامت

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسکیل ورکر یا مهارتی 

این روزها ویزای اسکیل ورکر استرالیا به یکی از پرهوادارترین ویزاهای این کشور تبدیل شده است.

کشور استرالیا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا هر سال برای گسترش سطح متخصصان در منابع انسانی خود با قید اولویت، اقدام به جذب نیروی متخصص و ماهر می‌کند.

با شما در این مقاله از ماهیت این ویزا، سازمان‌های ارزیابی کننده، نحوه امتیاز بندی و همچنین شرایط دریافت آن خواهیم گفت.

ویزای اسکیل ورکر

ویزای اسکیل ورکر چیست؟

ویزای اسکیل ورکر استرالیا برای افراد ماهری تنظیم شده که در جستجوی مهاجرت دائمی یا موقت به استرالیا هستند. آنها قرار است کمبود نیروی ماهر و متخصص در کشور استرالیا را جبران کنند.

ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی

ویزای مهارتی با سابکلاس 190 با اسپانسر ایالتی تعریف شده است و به اقامت دائم خواهد رسید و دارندگان آن می‌توانند در استرالیا بدون محدودیت کار و زندگی کنند.

حداقل امتیاز در این ویزا، 65 است اما این یک فرایند رقابتی بوده و مهم است که شما بیشترین امتیاز ممکن را به دست بیاورید. باید بین 18 تا 44 سال سن داشته باشید، حداقل آیلتس ۶ یا PTE معادل 50 داشته باشید، تخصص و مهارت شما ارزیابی شده باشد و به اصطلاح اسسمنت داشته باشید، درخواست EOI را تکمیل کنید، دعوتنامه دریافت نموده و مدارک مورد نیاز را به همراه درخواست رسمی ویزا ارسال نمایید.

برای آنکه شانس شما برای دریافت ویزای مهارتی افزایش پیدا کند سه کار مهم را انجام دهید:

  1. نمره زبان ، PTE 65 و یا بهتر از آن PTE 79 در هر مهارت را دریافت کنیم.
  2. اگر متاهل هستیم امتیاز همسر تاثیرگذار است.
  3. در آزمون مترجمی همزمان ناتی شرکت کنیم.

مشاغل مهم در ویزای اسکیل ورکر

هفت شغل مهم از فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا که در اولویت ویزای اسکیل ورکر در سال 2023 قرار دارند عبارتند از:

  • پرستاران رجیستر شده در انجمن پرستاران با کد شغلی 2544
  • معلمان دبیرستان با کد شغلی 2414
  • برنامه نویسان نرم افزار و برنامه های کاربردی با کد شغلی 2613
  • مهندسی و تکنسین برق با کد شغلی 3411
  • مدیران ساخت و ساز با کد شغلی 1331
  • نجار و تکنسین اتصالات چوبی و بدنه با کد شغلی 3312
  • نصاب و تکنسین اتصالات فلزی و ماشین آلات فلزی با کد شغلی 3232

ویزای اسکیل ورکر

سابکلاس‌های ویزای مهارتی

به طور کلی کشور استرالیا به تنوع زیاد در صدور ویزا مشهور است. در بخش ویزای اسکیل ورکر یا مهارتی نیز شاهد طیف وسیعی از ویزاهای در نظر گرفته شده هستیم. در واقع دستکم هشت ویزا با شرایطی خاص زیر مجموعه ویزای اسکیل ورکر هستند.

3 سابکلاس مهم و مشهور و البته پرهوادار در این طبقه بندی، مخصوص کسانی هستند که برای اولین بار درخواست داده و خارج از استرالیا هستند:

  • ویزای 190 استرالیا
  • ویزای 189 استرالیا
  • ویزای 491 استرالیا

بخش دیگری از این طبقه بندی به ویزاهایی مربوط می‌شوند که فرد متقاضی در داخل کشور استرالیا باشد و قصد دارد ویزای موقت خود را به یک اقامت دائم متصل و تبدیل کند. این ویزاها عبارتند از:

  • ویزای 494 استرالیا
  • ویزای 476 استرالیا
  • ویزای 887 استرالیا

ویزای اسکیل ورکر

شرایط ویزای اسکیل ورکر استرالیا

با داشتن ویزای اسکیل ورکر می‌توانید به کار و تحصیل در استرالیا همراه با امکان اسپانسری خانواده خود فکر کنید. البته متقاضی داشتن این ویزا باید در سیستم امتیاز بندی استرالیا حداقل 65 امتیاز جمع آوری کرده باشد.

فرد متقاضی برای آنکه به دریافت و اخذ ویزای اسکیل ورکر یا ویزای مهارتی امیدوار باشد باید مدارک تحصیلی و شغلی معتبری داشته باشد. دریافت اسسمنت مثبت اولین و مهم ترین قدم شما برای اخذ ویزای مهارتی استرالیا می باشد. مهارت و راه اثبات تخصصی که دارید اولین مورد است که طبیعتا زیر ذره بین و سخت گیری دولت استرالیا خواهد بود.

موضوع مهم بعدی فاکتور سن است که از دید دولت استرالیا باید زیر 45 سال باشد. تسلط به زبان انگلیسی و دریافت مدارک رسمی الزامی است و کسی که قرار است به عنوان نیروی کار ماهر در استرالیا شروع به کار کند باید به زبان رسمی این کشور تسلط کامل داشته باشد. در کل کسب حداقل 65 امتیاز در این فرایند الزامی و مهم است.

سازمان‌های ارزیابی کننده

در فرایند اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا قدم اول شما دریافت اسسمنت مثبت است. مهم است که مدارک و تخصص شما توسط سازمان ارزیابی کننده معتبر همان رشته شغلی مورد قبول واقع شود.

همان طور که پیش تر گفتیم نخستین گام برای کلید زدن فرایند اخذ ویزای ۱۸۹ استرالیا، ویزای ۱۹۰ و ویزای ۴۹۱، ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی شما می باشد. هر کد شغلی توسط یک سازمان ارزیابی بررسی می شود.

این سازمان‌ها متعدد هستند و هر یک از موسسات ارزیابی کننده شرایط و ضریب سختگیری خاص خودشان را دارند. و البته دو سازمان وت اسس VETASSESS و TRA در این میان مشهورتر از سایر سازمان‌های ارزیابی کننده به نظر می‌رسند. در جدول زیر به بخش مهمی از این سازمان‌های ارزیابی کننده اشاره می‌شود:

فهرست سازمان‌های ارزیابی کننده در کشور استرالیا

ACS انجمن کامپیوتر استرالیا
ACWA انجمن حمایت جامعه استرالیا
ADC شورای دندانپزشکی استرالیا
AIMS موسسه دانشمندان پزشکی استرالیا
AIQS موسسه استرالیایی نقشه برداران
AITSL موسسه استرالیایی برای آموزش و مدیریت مدرسه
AMSA اداره ایمنی دریایی استرالیا
ANMAC شورای اعتباربخشی پرستاری و مامایی استرالیا
APC شورای فیزیوتراپی استرالیا
APharmC شورای داروسازی استرالیا
APS انجمن روانشناسی استرالیا
ASMIRT انجمن تصویربرداری پزشکی و پرتودرمانی استرالیا
CAANZ حسابداران خبره استرالیا و نیوزلند
MedBA هیئت پزشکی استرالیا
DAA انجمن متخصصین تغذیه استرالیا
IML موسسه ملی مدیران و رهبران
IPA موسسه حسابداران عمومی
VETASSESS سازمان وت اسس
TRA سازمان فنی و حرفه ای استرالیا
VETASSESS/TRA

سازمان وت اسس – تی آر ای

EA

سازمان مهندسی استرالیا

NAATI

موسسه ملی اعتباربخشی مترجمان

سیستم امتیاز بندی

همان طور که پیش از این قید شد برای دریافت ویزای مهارتی، باید حداقل 65 امتیاز در سیستم جمع آوری امتیاز کسب کنید.

اگر زیر 45 سال سن داشته باشید، حداقل نمره لازم برای فاکتور سن را خواهید داشت. طبیعی است که در آزمون آیلتس باید حداقل نمره 6 را در مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه دریافت کنید. این میزان حداقلی در آزمون PTE معادل نمره 50 است.

توجه داشته باشید که بیشترین امتیاز در فاکتور سن به 25 تا 32 سال معادل 30 امتیاز تعلق دارد. آیلتس 8 جنرال معادل PTE79 بالاترین حد امتیاز زبان یعنی 20 امتیاز خواهد داشت.

سابقه کاری در خارج از استرالیا در 10 سال اخیر نیز بسیار اهمیت دارد. اگر این سابقه کمتر از 3 سال باشد، هیچ امتیازی به پرونده شما اضافه نخواهد کرد و اگر این فاکتور بین 8 تا 10 سال باشد امتیاز بیشتری خواهید داشت.

خلاصه کلام

ویزای اسکیل ورکر یا مهارتی استرالیا یکی از پرهوادارترین ویزاهای این کشور محسوب می‎شود. اخذ این ویزا بسیار ارزشمند است چرا که دارنده آن را در مسیر قطعی دریافت شهروندی استرالیا می تواند قرار بگیرد و از مزایای فوق العاده این ویزا استفاده نماید. فرایند درخواست و صدور ویزای اسکیل ورکر استرالیا، به طور میانگین، بین 9 الی 12 ماه زمان می‌برد. این مدت زمان به شما فرصت می‌دهد تا فرآیند مهاجرت به استرالیا و ورود به این کشور را سازماندهی کنید.

اگر تصمیم دارید از طریق ویزای اسکیل ورکر به استرالیا مهاجرت کنید، می‌توانید از خدمات مجموعه مهاجرتی شادا برای طی این مسیر استفاده کنید. برای راهنمایی بیشتر میتوانید به صفحه ویزای کاری و مهارتی وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

منبع: شادا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *