تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ویزا

ویزای توریستی شینگن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کسانی که قصد سفرهای اروپایی دارند قطعا با نام این ویزا آشنا هستند. کسانی که برای اولین بار است می‌خواهند از کشور خارج شوند باید ویزای توریستی شینگن اروپا را داشته باشند. با مراجعه به سایت visafori.com می‌توانید با خیال راحت برای اخذ ویزای توریستی شینگن اقدام کنید.

ویزای توریستی شینگن

شینگن یعنی چه؟

بعد از جنگ جهانی دوم یکی از بیشترین چالش‌هایی که کشورهای اروپایی با آن مواجه بودند محدودیت سفر بین این کشورها بود. به این ترتیب اتحادیه اقتصادی اروپا تشکیل شد و محدودیت سفرهای بین کشورهای اروپایی از بین رفت. طی چندین سال قوانینی برای این معاهده نوشته شد و در حال حاضر 26 کشور اروپایی عضو این سازمان هستند و رفت و آمد سران کشورها و همچنین مردم بین این کشورها به صورت آزادانه برگزار می‌شود. همچنین هیچ محدودیت تجاری و معاملاتی در بین این کشورها وجود ندارد و قوانین جنایی هم در این کشورها مانند هم است و به راحتی با پلیس دیگر کشورها همکاری می‌کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ویزای شینگن چیست؟

حالا که تعریفی از کشورهای عضو شینگن ارائه دادیم باید بدانیم که ویزای توریستی شینگن چیست؟ باید بدانید که شما ویزای هر کدام از این 26 کشور را داشته باشید می‌توانید به تمام این کشورها سفر کنید بدون آنکه محدودیتی در رفت و آمد خود داشته باشید. برای داشتن این ویزای معتبر، نداشتن سابقه کیفری مهم است و شما بعد از اتمام موعد ویزای خود باید به کشور مبدأ بازگردید.

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و افراد برای سفرهای تفریحی، کاری و تحصیلی خود یکی از انواع آن را انتخاب می‌کنند. در اصل هدف و مدت زمان ماندن در یک کشور دیگر نوع این ویزا را تعیین می‌کند.

ویزای توریستی شینگن

ویزای اتحادیه شینگن همان ویزای گردشگری است که برای افرادی که قصد سفر و تفریح در اروپا دارند صادر می‌شود. افرادی که این نوع ویزا برایشان صادر می‌شود می‌توانند هر ۶ ماه یک بار به مدت ۹۰ روز در کشور‌های عضو شینگن اقامت کنند. از روزی که وارد این کشور می‌شوند شروع ویزا محاسبه شده و بعد از 90 روز باید به کشور خود بازگردند. این ویزا خود به سه دسته تقسیم می‌شود:

ویزای شینگن نوع A

این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که قصد دارند از فرودگاه‌های کشورهای شینگن استفاده کنند. در واقع فرد با گرفتن این ویزا نمی‌تواند وارد کشورهای دیگر شود و تنها از یک فرودگاه می‌تواند برای ورود و خروج استفاده کند.

با این ویزا نمی‌توان فرودگاه را عوض کرد و از شهری به شهر دیگر برای تغییر هواپیما رفت. در مواردی که فرد می‌خواهد از فرودگاه‌های دیگر کشورها استفاده کند باید ویزای ترانزیت داشته باشد. اگر کسانی شرایط زیر را داشته باشند لازم نیست این ویزا را دریافت کنند:

·        افرادی که ویزای حوزه شینگن، مناطق اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و ژاپن را دارند

·        افرادی که مجوز اقامت معتبر حوزه شینگن، کانادا، ژاپن، ایالات متحده آمریکا و سن مارینو را دارند

·        شهروندان سوئیس یا عضو اتحادیه اروپا

·        افرادی که پاسپورت دیپلماتیک دارند

·        پرسنل پروازی که تحت قرارداد کنوانسیون شیکاگو هستند.

ویزای شینگن نوع B

این نوع ویزای توریستی شینگن ویزای ترانزیت نامیده می‌شود و فرد می‌تواند به مدت حداکثر پنج روز از چندین کشور شینگن عبور کند و وارد کشور دیگری شود که حتی عضو منطقه شینگن نیست. افراد برای رسیدن به مقصد می‌توانند از هر نوع وسیله نقلیه‌ای استفاده کنند.

ویزای توریستی شینگن

ویزای شینگن نوع C

افرادی که از این نوع ویزا استفاده می‌کنند می‌توانند برای سفرهای کوتاه مدت خود از آن بهره ببرند. این ویزا معمولا برای سفرهای تفریحی یا بازدید از خانواده و اقوام و حتی برای برگزاری مسابقات ورزشی یا المپیادهای علمی استفاده می‌شود. با توجه به آنکه این ویزا خود اهداف مختلفی را دنبال می‌کند به سه نوع تقسیم می‌شود:

ویزای سینگل شینگن یا یکبار ورود

این ویزا تنها برای یکبار ورود به یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن صادر می‌شود. شما با وجود داشتن این ویزا وقتی از کشور عضو منطقه شینگن خارج شوید، فارغ از داشتن اعتبار ویزا، ویزای شما باطل شده است و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. تا زمانی که از منطقه شینگن خارج نشده‌اید می‌توانید به هر کدام از کشورها سفر کنید.

ویزای شینگن دو بار ورود

این ویزا دقیقا مانند همان ویزای یکبار ورود است با این تفاوت که شما می‌توانید در مدتی که ویزای شما اعتبار دارد دو بار از منطقه شینگن خارج و به آن وارد شوید. این کار در یک بازه زمانی 180 روزه امکان‌پذیر است. این ویزا بسیار محدود است و در شرایط خاصی صادر می‌شود.

ویزای مولتی شینگن یا چند بار ورود

با داشتن این ویزا می‌توانید بدون محدودیت و هر چند بار که خواستید به کشورهای شینگن وارد یا از آن خارج شوید. با داشتن این ویزا، مدت زمان اقامت و تردد در کشور‌های شینگن حداکثر ۹۰ روز و به ازای هر ۶ ماه از سال است. از زمانی که وارد می‌شوید محدودیت 90 روزه آغاز می‌شود.

ویزای توریستی سوئیس

ویزای شینگن سوئیس با توجه به شرایط و مدارک افراد در انواع مختلفی صادر می‌شود. از جمله رایج‌ترین ویزاهایی که صادر می‌شود ویزای توریستی سوئیس است که برای بیشتر افراد شرایط مشابه و ساده‌ای دارد.

ویزای توریستی شینگن

ویزای شینگن سوئیس

با توجه به آنکه سوئیس هم جزء کشورهای عضو منطقه شینگن است ورود و خروج به آن کشور از طریق ویزای توریستی شینگن انجام می‌شود. با داشتن این ویزا علاوه بر سفر به سوئیس می‌توانید در مدت 180 روز به سایر کشورهای این منطقه سفر کنید.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی سوئیس

برای این کار باید پیش از هر کاری ویزای کشور سوئیس را تهیه کنید. مهم‌ترین بخش از مدارک مورد نیاز برای ویزای سوئیس داشتن سفرهای مناسب در دوره‌های قبل است.

·        تمام مدارک فارسی باید برای ارائه به سفارت سوئیس ترجمه شده باشند

·        کپی تمام مدارک در سایز A4 و یک‌رو گرفته شوند

·        اصل پاسپورت که حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ سفر و 2 صفحه خالی داشته باشد

·        اصل پاسپورت‌های قدیمی به علاوه کپی از تمام ویزاهای آن

·        اصل شناسنامه‌ها

·        دو قطعه عکس جدید 4*5 یا  3*5 (3ماه اخیر) رنگی با زمینه سفید، که قبلا استفاده نشده باشند

·        داشتن تاریخچه سفر مناسب؛ اگر قبلا به کشورهای معتبر مانند سنگاپور سفر کرده باشید، شانس دریافت ویزای شینگن سوئیس شما بسیار بالاتر خواهد بود.

آدرس سفارت سوئیس در تهران

میدان هروی، خیابان شهید موسوی (گلستان ۵)، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم. می‌توانید روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 17 به آنجا مراجعه نمایید.

نکات مهم برای دریافت ویزای شینگن

·        پیش از آنکه مدارک خود را به سفارت تحویل دهید باید مطمئن شوید که تمام آن‌ها ترجمه شده‌اند.

·        تصور نکنید که با داشتن این ویزا می‌توانید بدون قید و شرط به هر کشوری که خواستید سفر کنید. آفیسر هر کشوری می‌تواند با توجه به قوانین هر کشوری مانع ورود شما شود.

·        هر سوالی که از شما درباره علت و هدف سفر پرسیدند در کمال صداقت پاسخ دهید.

·        ویزای شینگن تنها یک ویزای توریستی به شمار می‌رود و از آن نمی‌توانید برای اقامت‌های طولانی مدت یا دائمی استفاده کنید.

·        اگر بخواهید از طریق تور برای گرفتن ویزا اقدام کنید می‌توانید شانس خود را برای گرفتن این ویزا افزایش دهید.

·        دریافت ویزای توریستی سوئیس برای ایرانیان کار چندان مشکلی نیست. با داشتن مدارک کامل و همچنین سابقه سفر مناسب می‌توانید به راحتی این ویزا را دریافت کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *