تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تفلیس, گرجستان

پارک ملی توشتی ، بهشتی در گرجستان | ‏Tusheti 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک ملی توشتی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با پارک ملی توشتی ، بهشتی در جاده های تو در توی گرجستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

این منطقه سرسبز و بکر در دامنه های شمالی کوه های قفقاز گرجستان قرار داشته و با روسیه نیز هم مرز است. توشتی به خاطر موقعیت مکانی این منطقه و قرار داشتن بین کوه هایی با مناظر و چشم اندازهای فوق العاده، باعث شده تا این منطقه در فصل تابستان، بهترین مکان برای ورزش های اسب سوار و کوهنوردی باشد.

پارک ملی توشتی

در این منطقه ترکیبی میتوان مناظر طبیعی و فوق العاده بسیاری از جمله دره های عمیق، تپه های سرسبز، روستاها، قله های برفی و گله های گوسفندان را که اطراف می چرند را دید. منطقه توشتی تحت حفاظت محیط زیست بوده به همین خاطر مناطق بکر و دست نخورده بسیاری دارد. گفته شده که توشتی، بعد از سقوط کردن سلطنت متحد کشور گرجستان، تحت حکومت پادشاهان کاکهیتان در قرن پانزدهم در آمده بود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بومیان این منطقه به خاطر چراگاه های مناسب و متنوع اغلب به دامداری مشغولند اما پرورش خوک در این پارک ممنوع بوده و خوردن گوشت آن را هم حرام می دانند. از صادرات آنها به دیگر نقاط اروپا می توان به پنبه و پنیر معروف توشتی اشاره کرد.

پارک ملی توشتی

معماری ساختمان ها و قلعه های پارک ملی توشتی گرجستان بر زیبایی و فضای رویایی این محدوده افزوده است. این پارک در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. یکی از دیدنی ترین بناهای خاص در پارک ملی توشتی، برج های دارتلو گرجستان است که یکی از دلایل ساخت آن نگهبانی بوده است. این مکان محل بسیار مناسبی برای چوپانان می باشد که دام های خود را به چرا ببرند.

پارک ملی توشتی گرجستان به دلیل ویژگی های خاصی که دارد و نیز وسعت و قدمت زادی که دارد، از قدیمی ترین پارک های گرجستان بوده است و از مهمترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود.

پارک ملی توشتی

دسترسی 

پارک ملی توشتی در فاصله 280 کیلومتری شهر تفلیس و همچنین 85 کیلومتری کوه های قفقاز قرار گرفته است و برای دسترسی گردشگران و توریست ها، شرایط مناسبی را ایجاد کرده اند تا به راحتی رفت و آمد کنند. این منطقه به دلیل طبیعت بی نظیری که دارد، در دره های آن پر از گوسفند است و به علت این موضوع شهرت دارد.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *