تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

پارک های آبی وان ترکیه + آدرس و توضیحات 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ممکن است تا به حال نام شهر وان ترکیه را شنیده‌ باشید. دلیل معروفیت زیاد این شهر وجود پارک‌هایی آبی و هیجان‌انگیزی است که در آن به صورت روباز وجود دارد و بهانه خوبی برای تفریحات دوستانه و خانوادگی محسوب می‌شوند. انرژی و شادابی که با تفریحات آبی پارک وان حاصل می‌شود؛ شما را از روزمرگی و خستگی‌های سفر رها می‌کند و باعث می‌شود بهترین خاطره‌ها را در جوار آب‌های پرخروش استخرها و سرسره‌های این پارک در زندگی خود ثبت کنید. البته در کنار این پارک‌های آبی قسمت‌های دیگر این شهر نظیر دریاچه وان و پارک‌های زیبایی وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.در این مقاله از مجله تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا پارک های آبی وان را مورد معرفی قرار دهیم در ادامه با ما همراه باشید.

پارک های آبی وان ترکیهمعرفی پارک آبی وان ترکیه

پارک‌های وان ترکیه به دو صورت روباز و مسقف وجود دارند که برحسب سلیقه خود می‌توانید پارک مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این پارک دارای تجهیزات بسیار زیبا و رنگارنگی است که با جاری شدن آب در آن‌ها هیجان انگیز‌تر می‌شوند. سرسره‌های بلند، استخرهای بزرگ و کوچک، زمین‌های بازی، صندلی‌های آفتاب‌گیر، سونا، جکوزی، اسپا، سالن‌های ورزشی و آلاچیق‌های زیادی وجود دارد که فرصت مناسبی برای تفریحات طولانی مدت است.

تنوع بسیار زیادی که در تجهیزات این پارک وجود دارد؛ کار شما را در انتخاب راحت‌تر می‌کند. هزینه ورودی این پارک‌ها در وان بسیار مناسب است و قابل مقایسه با پار‌ک‌‌های آبی لوکس استانبول نیست. همچنین این پارک‌های آبی محیطی وسیع، تمیز و نسبتا خلوتی دارند که تفریح در آن‌ها را دلچسب‌تر می‌کند. در شهر وان ۳ پارک آبی آکوا، چاغداش وان و دیوان وجود دارند که هر کدام ویژگی منحصربه‌فردی دارند؛ اما باتوجه به اینکه برخی از این پارک‌های آبی به صورت روباز بنا شده‌اند؛ بازدید از آن‌ها فقط در فصل تابستان امکان‌پذیر است.

پارک های آبی وان ترکیههزینه بلیط پارک آبی وان

قیمت بلیط پارک آبی وان در روزهای آخر هفته برای افراد بزرگسال 75 لیر است. در صورتی که در روزهای دیگر این قیمت به 65 لیر می‌رسد. کودکان زیر 12 سال؛ می‌توانند هزینه ورودی 50 لیر برای آخر هفته و 45 لیر برای دیگر روزهای هفته را بپردازند. هزینه ورودی برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. خوشبختانه هزینه ورود به این پارک مناسب است و می‌توان ساعت‌ها در این مکان به تفریحات هیجان‌انگیز پرداخت.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

معرفی پارک‌‌های آبی شهر وان ترکیه

در شهر کوچک و تاریخی وان ترکیه، اماکن دیدنی بسیاری وجود دارد؛ اما پارک‌های آبی وان برجسته‌ترند. این پارک‌های آبی گزینه خوبی برای تخلیه انرژی و رهایی از استرس و اضطراب محسوب می‌شوند.

پارک های آبی وان ترکیهپارک آبی آکوا

این پارک در یک زمین به مساحت 1500 متر مربعی در جوار رودخانه زیبای وان ترکیه قرار گرفته است. موقعیت مکانی این پارک بسیار بکر است و دارای چشم‌اندازی به دریاچه زیبای وان ترکیه است. شاید برایتان جالب باشد که این پارک تماما روباز است و لذت شنا کردن در تابستان در این پارک وصف ناشدنی است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارک زلالی آب و تمیز بودن آن است. آب این پارک هر روز تعویض می‌شود، بنابرین می‌توانید با خیال راحت خود به همراه فرزاندان در آب شنا کنید و شاهد لذت شگفت‌انگیز آن باشید.

در این پارک تجهیزاتی مانند صندلی‌های آفتاب‌گیر، سرسره‌های رنگارنگ و پرپیچ و خم، استخرهای بزرگ، رستوران، بوفه‌های متعدد و موسیقی زنده وجود دارد که انرژی بازدیدکنندگان را به حداکثر می‌رساند. شاید در این پارک خبری از جلوه‌های ویژه و محیط لوکس نباشد؛ اما سادگی در کنار روباز بودن این پارک محیطی فرح بخش را ایجاد می‌کند.

این پارک آبی نسبتا خلوت است و نسبت به پارک‌های آبی استانبول و آنکارا ازدحام کمتری دارد؛ به‌همین‌دلیل آب‌ و محیط آن نظافت بیشتری دارد. همچنین هزینه ورودی به این پارک بسیار کمتر از استخرهای سرپوشیده است. از معایب این پارک باید بگوییم که آکوا پارک یک استخر مختلط است و این مسئله ممکن است برای بسیاری از افراد یک موضوع مهم محسوب شود. همچنین روباز بودن این مکان باعث می‌شود که بازدید و استفاده از تفریحات آن فقط در فصل تابستان و شاید بهار امکان پذیر باشد.

  • آدرس پارک آبی وان ترکیه: Alipaşa, 65200 Van Merkez/Van
  • ساعت کاری پارک آبی وان ترکیه: 9 صبح تا 18

پارک آبی چاغداش وان

این پارک که در نزدیکی پارک آبی وان قرار گرفته است، مشکل نبود آب گرم و روباز بودن در پارک آبی وان را حل کرده است. پارک آبی چاغداش یکی از پارک‌های نو تاسیس ترکیه و شهر وان محسوب می‌شود و تاسیس آن در سال 2011 بوده است؛ به‌همین‌دلیل همه قسمت‌های این پارک نوساز و تمیز هستند. پارک آبی جاغداش دارای محیطی بسته و مجهز به استخر، سونا، جکوزی، باشگاه‌های ورزشی با دستگاه‌های فیتنس، یوگا و پیلاتس و بسیاری از تجهیزات دیگر است. پارک آبی چاغداش یک مکان مناسب برای کودکان است؛ زیرا برای آن‌ها استخرهای جداگانه با طراحی‌های خاص، سالن ژیمناستیک و آبشارهای بامزه‌ای طراحی شده است.

کلاس‌های باله و زومبای این پارک آبی نشاط و شادابی خاصی را در فضای پارک آبی چاغداش برای بسیاری از افراد فراهم می‌کنند. خوشبختانه این پارک آبی مختلط نیست و روزهای فرد برای بانوان و روزهای زوج برای تفریح آبی آقایان در نظر گرفته شده است. این پارک که در منطقه آناتولی شرقی واقع است، در فصول مختلف قیمت مختلفی دارد و بهتر است قبل از رفتن به این مجموعه با آن‌ها تماس بگیرید و از قیمت آن آگاه شوید.

باتوجه به اینکه این پارک آبی سرپوشیده است و امکان بازدید از آن در همه فصول سال فراهم است؛ توصیه می‌شود برای سفر، فصل‌های پاییز و زمستان را انتخاب کنید تا از تخفیف‌های بی‌نظیر آن استفاده کنید. جالب است بدانید که این پارک از کودکان زیر ۶ سال ورودی نمی‌گیرد و هزینه ورودی کودکان 6 تا 12 سال به صورن نیم‌بهاء محاسبه می‌شود.

  • آدرس پارک آبی چاغداش ترکیه: ترکیه، شهر وان، منطقه آناتولی شرقی
  • ساعت کاری پارک آبی چاغداش ترکیه: 9 تا 23

پارک های آبی وان ترکیهپارک آبی دیوان

شاید بتوان لقب جدیدترین پارک آبی شهر وان را به این پارک اختصاص داد چون دیوان در سال 2018 تاسیس شده است و همه تجهیزات آن کاملا جدید و مدرن هستند. این پارک روباز در نزدیکی دریاچه وان قرار گرفته  و محیط آن بسیار دلباز و فرح بخش است. از تجهیزات این پارک می‌توان به سالن ماساژ، استخرهای بزرگ، سرسره‌های دارای نورپردازی زیبا در شب، اسپا، سونا، جکوزی و صندلی‌های آفتاب‌گیر اشاره داشت. در این پارک آبی میزهایی برای ضیافت چند نفره و مهمانی دوستانه وجود دارد که خاطره بیاد ماندنی را به وجود می‌آورد.

این پارک در قسمت خارج از شهر وان قرار گرفته و همین باعث می‌شود که محیط این پارک آبی خلوت و پر از سکوت باشد. بسیاری از زوج‌ها مراسم ازدواج خود را در این پارک زیبا و در نزدیکی دریاچه زیبا وان برگزار می‌کنند. جالب است بدانید که این پارک آبی تا نیمه شب نیز فعال است و گزینه مناسبی برای شب‌گردی و تفریح محسوب می‌شود. ورودی این پارک آبی 120 لیر است و شما برای دریافت خدمات دیگری نظیر اسپا، سونا یا جکوزی لازم است هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. محیط پاکیزه این پارک آبی باعث شده بسیاری از والدین ترجیح دهند این پارک را برای تفریحات فرزندان خود انتخاب کنند.

یکی از مزیت‌های این پارک آبی دارای استخرهای جداگانه با تیوپ‌های بچه‌گانه برای تفریح کودکان است. اگر از تفریح در این پارک خسته شدید، می‌توانید سری به رستوران و کافه‌‌های این پارک بزنید و از خوراک و نوشیدنی‌های خوشمزه این پارک آبی لذت ببرید. این پارک آبی در شب نمایی ویژه دارد و می‌توان در زیر آسمان شب و نور ماه روی صندلی‌های این پارک نشست و نمای زیبای دریاچه وان را نظاره کرد و از زیبایی‌های آن نوشید.

  • آدرس پارک آبی دیوان ترکیه: ترکیه، ۱۰ کیلومتری شهر وان، ساحل رودخانه وان.
  • ساعت کاری پارک آبی دیوان ترکیه: 9:30 تا 24

پارک های آبی وان ترکیهکلام آخر

شهر وان ترکیه؛ یک مکان مناسب برای گشت و گذار است و در این شهر خبری از ازدحام و شلوغی استانبول و آنکارا نیست. این شهر به دلیل نزدیکی و ارزان بودن آن یکی از گزینه‌های محبوب ایرانیان برای تفریح در ترکیه است. همانطور که گفته شد پارک‌های آبی متعددی در این شهر وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها هیجان و نشاط را تجربه کنید. اگر در تابستان به ترکیه می‌آیید باید این نوید را به شما بدهیم که می‌توانید از پارک‌های روباز آن نظیر دیوان و پارک آبی آکوا استفاده کنید. این پارک‌ها خدمات دیگری نظیر اسپا، سالن بدنسازی،‌ کلاس یوگا و پیلاتس هم دارند که بازدید از آن‌ها باعث نشاط بیشتر و رهایی از خستگی سفر خواهد شد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *