تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
قشم

شهر و بندر سوزا ، قشم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر و بندر سوزا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با شهر و بندر سوزا در قشم آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر سوزا (Suzā) در استان هرمزگان و در محدوده‌ی جنوب ایران واقع شده است. این شهر با شهرهای خمیر، بندرعباس، درگهان، جزیره لارک، هرمز، قشم و جزیره هنگام مجاورت دارد. اقلیم حاکم بر این شهر گرم و خشک ساحلی بوده و از جمله نکات مثبتی که می توان در مورد سوزا به آن اشاره کرد قرار داشتن چندین دره و تنگه در نزدیکی آن است.

پوشش گیاهی و جانوری این شهر نیز از دیگر نکات مثبتی است که می توان در مورد این شهر به آن اشاره کرد. دو دره به نام های تنگ کلمون و تنگ لرد شمال غرب این شهر واقع شده و حدود 2 کیلومتر با سوزا فاصله دارند. آب موجود در این دو تنگه با هم یکی شده و به داخل خلیج فارس می ریزد.

شهر و بندر سوزا


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهر سوزا سابقه وسیعی در تجارت دریایی در دوران باستان داشته است و محدوده تجارت دریایی آنها سواحل آفریقا، خلیج عدن، پاکستان، هندوستان و کشورهای خلیج فارس است. آثار بجا مانده از گمرک قدیمی و انبارهای کالا در سواحل شهر سوزا از بارزترین شواهد تاریخی باستانی این شهر هستند. آب و هوای سوزا، گرم و خشک ساحلی است وجود دره‌ها، تنگ‌ها، پوشش گیاهی، حیات وحش و پرندگان دریایی از عناصر جذاب طبیعتی شهر سوزا محسوب می‌شوند. سوزا بهترین سواحل را در جزیره قشم دارد.

شهر و بندر سوزا

جاهای دیدنی شهر سوزا

در این شهر آثار تاریخی و باستانی زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به سدلیت یا خاصلی اشاره کرد. سدلیت در چهار کیلومتری غرب شهرستان دیرستان قرار گرفته است. سد گوران در جنوب روستای گوران متعلق به دوره ساسانیان است که در مجاورت سوزا قرار دارند و یکی از مکان هایی است که به شما توصیه می کنیم حتما از آن دیدن کنید.

  • پارک ساحلی و ساحل با ماسه‌های طلایی
  • اسکه قدیمی پُسابندر
  • نخلستانهای کلمادون ، لرد ، چیرا ، گزدون ، بنه گردن و … که در فصل زمستان سرسبز می شوند و به مکان گردشگری عالی تبدیل می شود.
  • اقامتگاه های سنتی و بومی همچون لرد و خانه دوست

شهر و بندر سوزا

دسترسی

ایران، جزیره قشم، ۳۹ کیلومتری جنوب غربی شهر قشم، سوزا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *