تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


سوئیس

برج ساعت برن سوئیس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

برج ساعت برن سوئیس

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی سوئیس سفری به سوئیس خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام برج ساعت برن را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

برج ساعت Zytglogge امروزه یکی از مهمترین نمادها در برن می باشد. این ساعت معروف قرون وسطایی که زیت گلاگ هم نامیده خواهد شد با عروسک های متحرک که در اوایل قرن 13 ساخته شد. به عنوان ساعت اصلی شهر شناخته می شود و نزدیک مرکز شهر قدیمی است جایگاهی ویژه در برن دارد و به عنوان یکی از جاذبه های توریستی این شهر شناخته میشود. به عنوان برج نگهبانی، زندان، برج ساعت، مرکز زندگی شهری و یادبود به کار رفته است.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

برج ساعت نمادی بومی و منطقه ای در خیلی از کشورهای جهان است که معمولا به خصیصه یک شهر مرتبط خواهد شد. نمونه های زیادی از برج های ساعت در سراسر جهان موجود است که بعضی از آنها همراه با ناقوس نیز هستند و به مکانی برای برگزاری مراسم های بومی و سنتی آن شهر تبدیل شده اند.

برج ساعت برن سوئیس
برج ساعت سوئیس

این برج ساعت 800 ساله که Zytglogge هم نامیده خواهد شد یکی از مشهورترین و مهم ترین نمادهای شهر برن است. قدمت ساعت این برج به سال 1530 برمی گردد. این برج 23 متری با یک ساعت نجومی بزرگ مزین گردیده است. گردشگران می توانند از این برج بالا بروند تا به سکوی بازدید آن برسند. از این سکوی بازدید، چشم اندازهای بسیار زیبایی از شهر را خواهید دید. برای بازدید از این برج، تورهای گوناگونی همراه با راهنما برگزار خواهد شد که با کمک آنها هم می توانید از قسمت های گوناگون آن بازدید نمایید و هم اطلاعات خوبی در مورد تاریخچه ی برج به دست آورید.

برج ساعت برن سوئیس
برج ساعت سوئیس

این برج های زیبا معمولا در مرکز شهر یا کنار ساختمان ها و مراکز مهم دولتی ساخته شده که در اینجا می خواهیم شما را با بهترین نمونه برج ساعت که در شهر برن واقع شده و از نظر معماری و قدمت به 800 سال پیش می رسد آشنا سازیم.

رج ساعت برن یکی از مشهورترین نقاط برجسته این شهر به شمار می آید که در ابتدا قسمتی از استحکامات غربی بود که با گذر زمان و در طی گسترش شهر برن بخش هایی از آن فرو ریخته شد.

برج ساعت برن سوئیس
برج ساعت برن سوئیس

این برج 23 متری متعلق به سال 1530 است و درست سه دقیقه پیش از هر ساعت، موجوداتی مکانیکی از آن بیرون آمده و نمایش کوچکی را اجرا می کنند و در داخل برج می توانید شهرت و محبوبیت این سازه قدیمی را از 130 پله سنگی ساییده شده متوجه شوید.

گردشگران و بازدیدکنندگان در سفر به شهر برن اجازه دارند به بالای برج ساعت بروند و نماهایی شگفت انگیز شهر برن را از آنجا تماشا کنند.

برج ساعت برن سوئیس
برج ساعت برن سوئیس

امروز در هیاهو و شلوغی شهرها صدای زنگ این ساعت چندان به گوش نیاید ولی دیر زمانی صدای زنگِ ساعت بزرگ شهر مهم ترین صدایی بود که گوش مردم به آن عادت داشت.

ساعت برن، به ساعت زیتگلوگ نیز معروف است. پس از این که یک روز خوب را به گشت و گذار در خیابان های شهر برن، اختصاص دادید می توانید به دیدن این برج ساعت معروف بروید و از بالای آن نمای زیبایی از شهر را ببینید یا از نزدیک با ساز و کار این ساعت آشنا شوید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *