تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


اروپا, اسپانیا, جهانگردی

خانه عمر شریف در لانزاروته | Spain 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خانه عمر شریف در لانزاروته اسپانیا

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی اروپا درباه یکی از جاهای دیدنی این کشور بنام خانه عمر شریف در لانزاروته اسپانیا سخن خواهیم گفت پس در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

بیشتر با اسپانیا  ، کشور ماتادورها ، آشنا شوید :

اسپانیا (به اسپانیایی: España [esˈpaɲa] )، با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه‌ جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) اسپانیا از نظر کیفیت زندگی پس از کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، بریتانیا و کره جنوبی در بین ده کشور نخست جهان قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در طول چهار دهه گذشته صنعت گردشگری اسپانیا بسیار پیشرفت کرده‌است به طوری که به دومین صنعت گردشگری بزرگ دنیا بدل شده‌است و در سال ۲۰۰۶ ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد یورو برابر با ۵٪ تولید ناخالص داخلی کشور بوده‌است. امروزه اقلیم، آثار تاریخی و فرهنگی، موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی اسپانیا باعث شده تا گردشگری به یکی از صنایع اصلی و همچنین منبع درآمد و اشتغال ثابت برای این کشور بدل شود. سازوکار رتبه‌بندی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اسپانیا بسیار سختگیرانه‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است و به همین دلیل هتل‌های اسپانیایی سطح بالاتر و گرانتر از دیگر کشورهای اروپایی است.

جزایر بالئاری (Islas Baleares) و ایبیزا (Ibiza) در دریای مدیترانه و جزایر قناری (Islas Canarias) در اقیانوس اطلس که از دیدنی‌ترین و پربازدید‌ترین جزایر جهان هستند فقط بخش کوچکی از اسپانیا را تشکیل می‌دهند.

کشور ماتادور‌ها شهرتش را مرهون مردم، فرهنگ، هنر، غذاها و آداب و رسوم خاصش است. با توجه به تمامی جاذبه‌ها و فرهنگ خاص، اسپانیا را می‌توان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های تور اروپا دانست.

جزیره لانزاروته کجاست ؟

اولین جزیره از جزایر قناری می باشد که مردم آن را برای سکونت انتخاب کردند . که پس از سرنگونی امپراتوری روم جزایر قناری تا سال ۹۹۹ غیر مسکونی ماندند که در آن تاریخ عرب‌ها به این جزایر وارد شدند.

لانزاروته شرقی ترین جزیره از جزایر قناری می باشد که در اقیانوس اطلس قرار گرفته که در 125 کیلومتری کرانه آفریقا واقع شده است . اصلی ترین شهر لانزاروته آرسیفه می باشد

جزیره لاتزاروته نیز به 7 جزیره تقیسم می شود که عبارتند از :

  • آرسیفه
  • هاریا
  • سان بارتولومه
  • تگویسه
  • تیاس
  • تیناخو
  • یایزا
خانه عمر شریف در لانزاروته اسپانیا
خانه عمر شریف در لانزاروته اسپانیا

معرفی خانه عمر شریف

یکی از اصلی ترین و حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری جزیره لانزاروته و املاک شخصی این جزیره که دربافت و منظره طبیعی شکل گرفته است خانه ای بنام لاگورا ( Lagomar ) می باشد از دلان های طبیعی با غارهای حیرت انگیز ساخته شده است .

زمینه طبیعی این خانه از تشکلی مواد مذابی است که زمانی روی این شیب جریان داشته است و همین امر باعث جذابیت خانه عمر شریف شده است . سزار مانریکه پشت ایده ی اولیه ی ساخت چنین ملکی بوده اما در حقیقت معماری به نام خسوس سوتو آن را برای یک سرمایه گذار بریتانیای به نام سم بنادی با کانسپتی برگرفته از افسانه ی شب های عربی طراحی نموده است.

خانه عمر شریف در لانزاروته اسپانیا
خانه عمر شریف در لانزاروته اسپانیا

در اوایل دهه ی 70 میلادی، عمر شریف برای فیلم برداری «جزیره ی اسرارآمیز» به لانزاروته آمده و پس از بازدید از Lagomar عاشق آن شده و خانه را خریداری کرد.

سم بنادی که از سابقه ی خراب عمر شریف در شرط بندی بازی بریج اطلاع داشت او را به چالش طلبید. شریف در حالی این چالش را قبول کرد که از مهارت سم بنادی در این بازی بی اطلاع بود و به همین دلیل بر سر همین موضوع خانه را به او باخت.

در سال 1989 معماری به نام دومنیک ون بوتینگر از آلمان و بئاتریس ون هوف از اوروگوئه خانه را خریداری کرده و آخرین فاز توسعه ی آن را آغاز کردند. آنها به دنبال توصیه ی هنرمندان محلی، معماری بومی با استفاده از عناصر محلی و توپوگرافی خاص این منطقه ایجاد کردند.

خانه عمر شریف در لانزاروته اسپانیا
خانه عمر شریف در لانزاروته اسپانیا

غارهای موجود با استفاده از چوب و مصنوعات بدست آمده از کشتی های غرق شده برای نورپردازی استفاده شد. زندگی گیاهی بومی این منطقه نیز در طراحی گنجانده شده که از آن جمله می توان به کاکتوس، نخل، آلوئه ورا و … اشاره نمود به شکلی که واحه ای قابل سکونت در میان صخره ها ایجاد کرده است. آنها از شیشه، بتن و سنگ ریزه برای ایجاد پاسیوهای گرد استفاده کرده و با ایجاد دریاچه، آبشارها و مجموعه ای از فضاهای منحنی شکل از هر نوع شکل مربعی اجتناب کردند.

در طول سالهای گذشته Lagomar توسط هنرمندان زیادی مورد بازدید قرار گرفته و گالری آن نیز میزبان نمایشگاه های زیادی بوده تا بتواند استعدادهای جزیره را کشف کند.

زمان بازدید از موزه ی این خانه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر بوده و هر نفر بزرگسال باید 6 یورو و برای کودک 2 یورو ورودیه بپردازد.

زندگینامه عمر شریف

عمر شریف با وجود آن که تنها بازیگر مسلمانی نبود که موفق شد به سینمای هالیوود راه پیدا کند، اما بدون شک ستاره ی مسلمانی بود که در سینمای آمریکا خوش می درخشید.

این که مدام روی مسلمان بودن عمر شریف تاکید می کنیم به آن خاطر است که خانواده او مسیحی و کاتولیک بودند؛ پدرش نیز تاجر چوب بود (کاری که خودش نیز مدتی به آن مشغول بود) و با وجود همه ی این ها و وضعیت نسبتا مناسب به دین اسلام روی آورد.

خانه عمر شریف در لانزاروته اسپانیا
خانه عمر شریف در لانزاروته اسپانیا

دوران کودکی

در شرح زندگی نامه عمر شریف این گونه آمده است که نام اصلی او میشل دیمیتری شلهوب می باشد. وی در دهم آوریل ۱۹۳۲ میلادی در شهر اسکندریه واقع در مصر به دنیا آمد. خانواده ی عمر شریف به کلیسای کاتولیک یونانی تعلق داشتند و اصالتا فلسطینی – سوری – لبنانی بودند. پدر او به نام «یوسف شلهوب» در لبنان متولد شده بود.

عمر شریف در دوران تحصیل خود در کالج ویکتوریا واقع در اسکندریه با ادوارد سعید یکی از اندیشمندان معاصر و یوسف شاهین که یکی از مشهورترین سینماگران مصری است همکلاسی بود. اما پس از فارغ التحصیلی در رشته ی ریاضی و فیزیک از دانشگاه قاهره، حدود پنج سال در شغل پدرش که تجارت چوب بود مشغول به کار شد.

عمر شریف برای آموختن هنرپیشگی به آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک لندن رفت. در این هنگام بود که گویی شانس درِ خانه ی عمر را زد و دیوید لین تصمیم به ساخت فیلم لورنس عربستان را گرفت و شریف را برای بازی در این فیلم برگزید. فیلمی که درنهایت او را به جایگاهی بالا در دنیای سینما رساند.

عمر شریف به زبان های یونانی، عربی، انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسه کاملا مسلط بود، به همین دلیل به راحتی می توانست در فیلم ها نقش یک خارجی را بازی کند.


مقالات بیشتر درباره اسپانیا بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *