تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, مهاجرت و اقامت

خرید ملک در استانبول؛ روشی آینده نگرانه همراه با سودآوری 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

استانبول مرکز سیاسی و اقتصادی ترکیه و شهری با بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت است. این شهر همچنین مرکز صنعت ساخت و ساز ترکیه و دارای پروژه‌های مسکونی بسیار با مدرن ترین امکانات است. از سوی دیگر امکان دریافت شهروندی ترکیه با خرید خانه در استانبول، وجود مراکز خرید لوکس و امکان تردد آسان با هواپیما به تهران و دیگر شهرهای ایران باعث شده است ایرانیان بسیاری استانبول را بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید آپارتمان بدانند. در این مطلب با نکات خرید ملک در استانبول و بهترین مناطق این شهر برای خرید ملک آشنا می‌شویم.

خرید ملک در استانبول؛ روشی آینده نگرانه همراه با سودآوری

خرید خانه در ترکیه مناسب چه افرادی است؟

صنعت ساخت و ساز در ترکیه در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. دولت ترکیه نیز با اعطای مزایایی مانند حق اقامت و شهروندی توانسته است سرمایه‌های خارجی بسیاری را به این صنعت جذب کند. در ترکیه هیچ شهری به اندازه استانبول در صنعت ساختمان موق نبوده است. در ادامه توضیح خواهیم داد که روش خرید خانه در ترکیه عموما از سوی چه افرادی انتخاب می‌شود.

سرمایه‌گذاران خارجی، از جمله ایرانیان

در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذارانی از ملیت‌های گوناگون استانبول را برای خرید ملک انتخاب کرده‌اند. قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه نسبت به بسیاری از شهرهای اروپایی و قیمت پایین‌تر ملک در استانبول نسبت به تهران باعث شده است خریداران خارجی از جمله ایرانیان، خرید ملک در استانبول را به خرید ملک در کشورهای خود ترجیح دهند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

متقاضیان مهاجرت به ترکیه

انگیزه شهروندی ترکیه یکی از مهم‌ترین دلایل خرید ملک در استانبول است. شما با خرید یک آپارتمان یا چندین ملک به قیمت مجموع ۲۰۰ هزار دلار می‌توانید در مدت کمی شهروندی ترکیه را به‌دست آورید. این امکان در بیشتر کشورهای دنیا برای شما وجود ندارد.

گردشگران ترکیه

از دیگر انگیزه های خرید خانه در ترکیه می‌توانیم به وجود صدها نقطه گردشگری محبوب در شهر استانبول و اخذ اقامت ترکیه اشاره کنیم. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند علاوه‌بر منزل خود در کشور مبدا، یک آپارتمان یا ویلا هم در شهر استانبول داشته باشند تا در سفرهای سالانه خود بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین بسیاری افراد در مدتی که در استانبول نیستند، این املاک را اجاره می‌دهند.

خرید خانه توسط بازنشستگان

گروه دیگری که به خرید خانه در استانبول علاقه دارند، بازنشستگانی هستند که می‌خواهند باقی عمر خود را در استانبول بگذرانند‌. استانبول با مناظر زیبای شهری و بیرون از شهر، مراکز خرید گوناگون و مراکز تفریحی بسیار، مقصدی مطلوب برای این افراد است.

صاحبان کسب و کارهای بازرگانی

استانبول پلی بین دو دنیای شرق و غرب است که نیمی از آن در آسیا و نیم دیگر در اروپا قرار دارد. این ویژگی استانبول را به بهترین گزینه برای بازرگانان تبدیل کرده است. صدها شرکت بازرگانی در استانبول وجود دارد که در زمینه‌های مختلف صادرات و واردات انواع کالا با کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی، استرالیا و قاره آمریکا در حال فعالیت هستند. این افراد ترجیح می‌دهند صاحب یک دفتر کار فیزیکی و صاحب خانه‌ای در استانبول باشند.

کارآفرینان و صاحبان مشاغل گوناگون

شهر استانبول یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا است و علاوه‌بر این سالانه میلیون‌ها گردشگر از این شهر دیدن می‌کنند. این ویژگی‌ها استانبول را به یکی از بهترین شهرهای جهان برای راه‌اندازی کسب‌وکار تبدیل کرده است. شما می‌توانید بهترین کسب‌وکارها را در استانبول راه‌اندازی کنید و برای آسایش بیشتر خانه‌ای در این شهر داشته باشید.

خرید ملک در استانبول؛ روشی آینده نگرانه همراه با سودآوری

مزایای خرید خانه در استانبول

برای هر نوع سرمایه‌گذار، خرید خانه در استانبول از بسیاری جهات یک برگ برنده است. هزینه خرید خانه در استانبول از هزینه خرید ملک در اتحادیه اروپا یا کشورهای حاشیه خلیج فارس ارزان‌تر است. کیفیت زندگی مناسب، غذای سالم و آب‌وهوای مدیترانه‌ای نیز از مزایای دیگر این روش سرمایه‌گذاری هستند. در ادامه با برخی از مهم ترین مزایای خرید خانه در استانبول آشنا می‌شویم.

امکانات مناسب در مقابل خرید خانه ارزان در استانبول

قیمت خانه در استانبول علاوه بر قیمت خود ملک، شامل هزینه هایی مانند: هزینه‌های بررسی ملک، هزینه‌های وکیل، حق تمبر و در صورت نیاز هزینه‌های بازسازی می‌شود. تمامی این هزینه‌ها بر روی هم باز هم از هزینه خرید ملک در بسیاری از شهرهای مشهور جهان کمتر است.

از سوی دیگر بسیاری از ساختمان‌های جدید و پروژه‌های مسکونی مدرن استانبول دارای بالاترین کیفیت در دکوراسیون داخلی و نما هستند. کف مرمر و حمام‌های زیبا و کاشی‌کاری شده، امکانات پارکینگ، دوربین‌های امنیتی و باشگاه بدنسازی از جمله این امکانات هستند.

آب و هوای مطلوب استانبول

متوسط دما در استانبول تفاوت چندانی با تهران ندارد و شما هرچهار فصل سال را استانبول با ویژگی‌های مشهور آن‌ها تجربه خواهید کرد. میزان رطوبت دما در استانبول نیز از شهرهای شمالی ایران کمتر است و این یک مزیت عالی است. همچنین می‌توانید از روزهای آفتابی در سواحل شهر استانبول لذت ببرید.

امکانات متنوع حمل و نقل در استانبول

در شهر استانبول برای حمل بار و مسافر همه‌نوع امکانات حمل‌و‌نقل داخلی و خارجی وجود دارد. استانبول سه فرودگاه دارد که عبارتند از: فرودگاه صبیحه گوکچن، فرودگاه استانبول و فرودگاه بین‌المللی آتاتورک. امکان حمل مسافر به‌صورت دریایی نیز برای شما مهیا است. چه برای سفرهای خارجی و چه برای رفت‌وآمد بین دو بخش اروپایی و آسیایی شهر. آخرین گروه امکانات حمل‌و‌نقل در استانبول، امکانات حمل‌و‌نقل زمینی هستند که عبارتند از: تاکسی‌های خطی، تلفنی و آنلاین، دلموش‌ها، اتوبوس و مترو.

مراکز خرید لوکس در استانبول

در شهر استانبول مراکز خرید گوناگونی وجود دارد که از انواع مراکز خرید مدرن و لوکس، بازارهای دائمی و هفتگی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها هستند. به این فهرست می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های مشهور شهر را نیز اضافه کنید. بنابراین با خرید خانه در استانبول ترکیه با پول ایران برترین مراکز خرید در شمال غربی خاورمیانه در نزدیکی محل زندگی شما قرار خواهند داشت. برخی از مراکز خرید مشهور استانبول را با هم مرور می‌کنیم:

  • مرکز خرید مال آف استانبول
  • مرکز خرید آکمرکز
  • مرکز خرید وادی
  • مرکز خرید کاپیتول
  • مرکز خرید ایستینیه پارک
  • مرکز خرید توریوم
  • مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی
  • مرکز خرید پالادیوم

وجود نقاط گردشگری مشهور در استانبول

استانبول به‌دلیل وجود نقاط گردشگری خود یکی از محبوب‌ترین شهرها در میان گردشگران خارجی است. این نقاط گردشگری از انواع بناهای تاریخی، موزه‌ها، مراکز تفریحی و نقاط گردشگری طبیعی با مناظر شگفت‌انگیز هستند. برخی از این مراکز گردشگری در استانبول را با هم مرور می‌کنیم:

  • مسجد ایاصوفیه استانبول
  • کاخ توپکاپی
  • مسجد آبی
  • برج گالاتای
  • آب‌انبار باسیلیکا
  • کلیسای چورا
  • موزه باستان شناسی
  • حمام خرم سلطان
  • برج دختر
  • تپه پیر لوتی
  • قلعه یدیکوله

مالکیت اموال، اقامت و تابعیت

برای دریافت اقامت ترکیه نیازی نیست حتما در ترکیه خانه بخرید، اما اکثر صاحبان ملک از این ظرفیت قانونی خرید ملک برای دریافت اقامت یا حق شهروندی ترکیه استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، بازار مسکن ترکیه بر اساس قانون «سند مالکیت آزاد» املاک عمل می‌کند. چه یک واحد آپارتمان کوچک بخرید یا چه یک خانه ویلایی مستقل، شما تنها مالک ملک هستید و این امر آزادی بسیار بیشتری در هنگام نوسازی یا فروش ملک به شما می‌دهد.

خرید ملک در استانبول؛ روشی آینده نگرانه همراه با سودآوری

در کدام منطقه از استانبول خانه بخریم؟

آگاهی از محل مناسب خرید خانه در استانبول، کلید یک سرمایه‌گذاری عاقلانه است. این شهر به‌عنوان مهم‌ترین شهر ترکیه از نظر جمعیت، زیرساخت‌ها، تجارت، گردشگری، آموزش و سلامت همواره در حال توسعه بوده است. قیمت املاک در سمت اروپایی استانبول کمی بیشتر از سمت آسیایی آن است اما در بخش آسیایی نیز پروژه‌های مسکونی مدرن و آینده‌نگر با امکاناتی هیجان‌انگیز ساخته شده‌اند.

هر سرمایه‌گذاری که وارد بازار املاک استانبول می‌شود، ۳۹ منطقه شهری برای انتخاب در پیش رو دارد. ۱۴ منطقه در بخش آسیایی شهر و ۲۵ منطقه در سمت اروپایی شهر. این دو بخش از طریق تنگه بسفر از هم جدا شده‌اند.

انتخاب بین مناطق استانبول ممکن است کمی دلهره‌آور به نظر برسد، اما اگر دلایل خود را برای خرید بدانید و با این مناطق نیز آشنا شوید، گزینه‌های شما محدود می‌شوند و سرانجام انتخابی مناسب خواهید داشت. برای مثال کسی که مشاوران املاک برای کسانی که می‌خواهند ملکی را خریداری کنند و سپس آن را اجاره دهند، مناطقی مانند فاتح و بی‌اوغلو را پیشنهاد می‌دهند. زیرا این دو منطقه،  دو مرکز پر ازدحام در استانبول جدید و قدیم و دارای نقاط گردشگری فراوان هستند. طبق آمار سایت خرید خانه در استانبول “روتس کپیتال” با برخی از بهترین مناطق استانبول برای خرید ملک آشنا می‌شویم.

منطقه مشهور بشیکتاش

نام بشیکتاش در ترکیه به‌دلیل تیم فوتبال رده بالای این منطقه و املاک زیبای آن، نامی شناخته شده و معتبر است. بشیکتاش در سواحل اروپایی تنگه بسفر گسترش یافته است. سرمایه‌گذاران علاقمند به تجارت و بازرگانی، محله تجاری لِوِنت (Levent) را ترجیح می‌دهند.

امکانات محلی در بشیکتاش کامل است که از آن جمله می‌توان به یک سیستم حمل‌ونقل عالی، فروشگاه‌های بسیار و مراکز تفریحی متعدد اشاره کرد. محله اورتاکی بیشتر به خاطر مسجد کنار آب آن که اغلب در ژورنال‌های گردشگری منتشر می‌شود، مورد توجه است. ببک محله شناخته شده دیگر بشیکتاش نیز مکانی ایده‌آل برای جستجوی املاک لوکس است.

اسنیورت؛ مشهورترین منطقه اروپایی استانبول

منطقه اسنیورت ترکیبی از المان‌های کهن رومی و مدرنیته شهری استانبول است. این منطقه اگرچه در سوی اروپایی شهر قرار دارد اما املاکی با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه نیز در آن یافت می‌شود.

امکانات شهری فراوانی برای ساکنان اسنیورت وجود دارد. امکاناتی مانند: استخرها، سالن‌های ورزشی، سونا، رستوران‌ها و مغازه‌ها، مسیرهای پیاده‌روی، باغ‌های محوطه‌سازی‌شده و حمام‌های ترکی. این منطقه از شهر همچنین دارای خطوط مترو و اتوبوس برای مرکز شهر و نیز دارای دو بزرگراه است. وجود فضای مسکونی و چهار پارک، اسنیورت را به منطقه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌ها تبدیل کرده است‌.

بیلک دوزو؛ نقطه کانونی املاک استانبول

برای برخورداری از یک موقعیت ساحلی، بیلک دوزو (Beylikduzu) انتخابی مناسب است. این منطقه که در سواحل دریای مرمره قرار دارد، به لطف پیشرفت‌های جدید و پتانسیل افزایش سرمایه، سرمایه‌گذاران را نیز جذب کرده است. مکان‌هایی مانند تفریحگاه ساحلی گورپینار در آخر هفته مردم محلی و گردشگران را جذب می‌کنند. علاوه‌بر ویلاهای ساحلی، در این منطقه پروژه‌های مسکونی با ویو جنگلی نیز وجود دارد. برای خرید خانه در استانبول شما می‌توانید با ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار لیر ترکیه ملکی عالی در این منطقه خریداری کنید.

کوچوک چکمجه؛ منطقه ساحل دریاچه

منطقه کوچوک چکمجه (Kucukcekmece) مقابل دریای مرمره و در خط ساحلی دریاچه‌ای به همین نام قرار دارد و یکی دیگر از مناطق محبوب استانبول است. ۲۱ محله در این منطقه برای انتخاب وجود دارد. برای مثال محله یاریم‌بورگاز (Yarimburgaz) به‌خاطر منطقه باستان‌شناسی و غارهای آن محبوب گردشگران است. خرید ملک در کوچوک چکمجه انتخابی ایده‌آل برای کسانی است که به طیف متنوعی از مغازه‌ها، سیستم حمل‌ونقل عالی و وجود خطوط ساحلی اهمیت می‌دهند.

انتخاب بین مناطق استانبول ممکن است کمی دلهره‌آور به نظر برسد، اما اگر دلایل خود را برای خرید بدانید و با این مناطق نیز آشنا شوید، گزینه‌های شما محدود می‌شوند و سرانجام انتخابی مناسب خواهید داشت. برای مثال کسی که مشاوران املاک برای کسانی که می‌خواهند ملکی را خریداری کنند و سپس آن را اجاره دهند، مناطقی مانند فاتح و بی‌اوغلو را پیشنهاد می‌دهند. زیرا این دو منطقه،  دو مرکز پر ازدحام در استانبول جدید و قدیم و دارای نقاط گردشگری فراوان هستند. طبق آمار سایت خرید خانه در استانبول “روتس کپیتال” https://rootsturkey.com با برخی از بهترین مناطق استانبول برای خرید ملک آشنا می‌شویم.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. سید رضا

    به نظرم تا ۲ سال فرصت داریم تا توی استانبول و ترکیه سرمایه گذاری کنیم و گرنه امکان داره با این شرایطی که در منطقه حاکمه قانونی بیاد که از اعطای اقامت ترکیه به ایرانیان جلوگیری بشه

    1. مصطفی

      شما میگی ۲ سال ولی به نظر من خرید ملک در استانبول همیشه پر رونقه چون شهرهای ترکیه به طرز عجیبی در حال رشده

  2. کاشمری

    ایا خرید ملک در ترکیه با ۵۰۰ میلیون تومان یا ۷۰۰ میلیون تومان امکان پذیره؟
    کدوم منطقه از استانبول میتونیم اپارتمان خرید کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *