تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان

قبل از سفر به اصفهان بخوانید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

اصفهان با جاهای دیدنی بسیار نظیر پل‌ها، مساجد، کاخ‌ها، عمارت‌ها و کلیساها و همچنین مراکز تفریحی متعدد نظیر مراکز خرید، شهربازی‌ها، پارک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها، از مشهورترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌رود؛ شهری که سالانه هزاران گردشگر به آن سفر می‌کنند.

اغلب جاذبه‌های تاریخی اصفهان در فهرست آثار ملی ایران و برخی از آن‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند و می‌توان در تمام فصول سال از آن‌ها بازدید کرد؛ جاذبه‌هایی که بهتر است حداقل یک بار در طول عمر خود آن‌ها را ببینید.

سفر به اصفهان مانند هر شهر دیگری، نیاز به آگاهی از اطلاعاتی چون موقعیت جغرافیایی، بهترین زمان سفر، بهترین رستوران‌ها، بهترین مراکز خرید، سوغات و صنایع دستی و غیره دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را برای سفر به اصفهان راهنمایی کنیم.

قبل از سفر به اصفهان بخوانید

موقعیت جغرافیایی اصفهان

شهر اصفهان، مرکز استان اصفهان، در مرکز ایران و در ۴۴۰ کیلومتری جنوب تهران قرار دارد؛ شهری با پیشینه غنی تاریخی که در سه دوره تاریخی سلجوقیان، آل بویه و صفویان، پایتخت ایران بوده و در حاشیه زاینده رود با پل‌های زیبا و صدها گنبد و مناره احاطه شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهر اصفهان از شمال و شرق به کویر می‌رسد و از غرب و جنوب، با رشته کوه‌های زاگرس محدود می‌شود. کوهستان کرکس در ۵۰ کیلومتری شمال اصفهان و زردکوه بختیاری در جنوب غربی این شهر قرار گرفته‌اند.

جاهای دیدنی اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان آن‌قدر متعدد هستند که قطعا با یک بار سفر به این شهر، نمی‌توان از همه آن‌ها بازدید کرد. از مشهورترین دیدنیهای اصفهان می‌توان از میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، مسجد امام، مسجد جامع، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ چهلستون، کلیسای وانک، کلیسای بیت‌ اللحم، کاخ هشت بهشت، منار جنبان، حمام شیخ بهایی، محله جلفا، چهار باغ عباسی، آتشگاه، زاینده رود، پل خواجو و سی و سه پل نام برد.

شهر اصفهان همچنین دارای موزه‌هایی است که با بازدید از آن‌ها می‌توان با تاریخ و فرهنگ این منطقه آشنا شد. موزه موسیقی، موزه رکیب خانه، موزه حمام علیقلی خان، خانه مشروطیت، موزه علوم و فنون آموزش پرورش، موزه باغ پروانه، موزه صدف، موزه تاریخ طبیعی، موزه هنرهای معاصر، موزه عصارخانه شاهی، موزه آب و مجموعه موزه های تخت فولاد از مشهورترین موزه های اصفهان هستند.
گشت‌وگذار در خانه‌های تاریخی اصفهان همچون خانه بخردی، خانه ملاباشی، خانه امین التجار، خانه دهدشتی، خانه شیخ الاسلام، خانه وثیق انصاری،‌ خانه شهشهانی، خانه مشیرالملک، خانه سوکیاس، مجموعه خان خوراسگان و خانه دکتر اعلم نیز، راه مناسبی برای آشنایی با معماری شهر اصفهان و لمس تاریخ این شهر است.

قبل از سفر به اصفهان بخوانید

تفریح در اصفهان

از آنجا که شهر اصفهان همیشه مملو از گردشگران است، علاوه بر جاهای دیدنی، مراکز تفریحی بسیاری در آن تعبیه شده است که در میان آن‌ها می‌توان به مراکز خرید، پارک‌ها، شهربازی‌ها و اتاق فرار اشاره کرد.

پارک های اصفهان از دیگر جاهای دیدنی اصفهان به شمار می‌آیند. پارک جنگلی ناژوان، پارک صفه، پارک قلمستان، پارک گل‌ ها، پارک پردیس هنر، پارک مشتاق، پارک مرداویج، پارک آبی آبسار، باغ فدک و پارک غدیر از جمله پارک‌هایی هستند که با امکانات رفاهی و تفریحی مناسب، روزی خوش را برای شما رقم خواهند زد.

بازارهای سنتی اصفهان، مرکز خرید سیتی سنتر، مرکز خرید جلفا، مرکز خرید پارک، مجتمع تجاری شهر، مرکز خرید ارگ عظیم جهان نما و مرکز خرید ارکیده نیز از بهترین مراکز خرید اصفهان هستند که می‌توانید انواع کالاها از لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی و اسباب‌بازی گرفته تا صنایع دستی و سوغات اصفهان را خریداری کنید.

شهربازی ناژوان، شهربازی شهر رویاهای اصفهان، شهربازی ملک شهر، شهربازی صفه، شهربازی سپاهان‌ شهر، شهربازی کهکشان عجایب، شهربازی شهر عجایب اصفهان و شهربازی هایپرلند اصفهان نیز از بهترین شهربازی‌های سرپوشیده و روباز اصفهان به شمار می‌روند که با وسایل بازی هیجان‌انگیز، روزی خاطره‌انگیز برای شما خلق می‌کنند.

بهترین رستوران های اصفهان

تجربه هیچ سفری بدون شکم‌گردی در رستوران‌ها و کافه‌ها کامل نمی‌شود. برای امتحان غذاهای محلی اصفهان نظیر بریان، کباب مشتی، قیمه ریزه، حلیم بادمجان، آش شله قلمکار، خورش ماست، کوکو قندی، کاچی هفت دخترون و دوغ و گوشفیل به بهترین رستوران های شهر بروید.

از بهترین رستوران های اصفهان می‌توان رستوران خوانسالار، رستوران آشتی، رستوران شب نشین، رستوران صفوی، رستوران نقش جهان، رستوران خوان گستر، رستوران بریانی اعظم، رستوران شب نشین، رستوران ترنج، رستوران شهرزاد، رستوران جارچی باشی، باغ رستوران سه کاج، کافه رستوران هرمس، کافه رستوران آرک و کافه رستوران فیروز شربت را نام برد.

قبل از سفر به اصفهان بخوانید

صنایع دستی و سوغات اصفهان

در اصفهان، انتخاب‌های بسیاری برای خرید سوغات وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به انواع شیرینی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه و همچنین بهترین صنایع دستی ایران اشاره کرد.

انواع گز (لقمه‌ای، سکه‌ای، آردی، برشی، انگشت‌پیچ و گز با لایه‌ شکلاتی)، پولکی، نبات، عسل، برشتوک، شیرینی برنجی، شیرینی کرکی، جوز قندی و سوهان عسلی از سوغاتی‌های خوراکی و محصولات میناکاری، خاتم کاری، پارچه‌های قلمکار، کاشی‌سازی، ملیله کاری، فیروزه کوبی، منبت کاری، سفالگری، قلمزنی، قلاب دوزی و سایر دوخت‌های تزیینی از صنایع دستی نفیس اصفهان هستند که می‌توانید به‌عنوان یادگاری یا هدیه خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به اصفهان

قرار گرفتن اصفهان در منطقه کویر مرکزی ایران و هم‌جواری آن با کوهستان‌،‌ شرایط آب و هوایی ویژه‌ای در آن به وجود آورده است. شهر اصفهان در قسمت کویری قرار دارد و از آب‌وهوایی نیمه‌بیابانی و خشک برخوردار است.

بیشینه دمای هوا در تابستان در اصفهان ۳۹ درجه سانتی‌گراد است و در زمستان، دمای هوا تا کمینه منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد پایین می‌رود؛ بنابراین می‌توان بهترین زمان سفر به اصفهان از نظر آب‌و‌هوا را از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت و از اواخر شهریور تا پایان مهرماه دانست. سفر به این شهر از نیمه خرداد تا نیمه شهریور به‌دلیل گرما و خشک شدن هوا توصیه نمی‌شود.

اگر به‌دنبال سفر به اصفهان در زمان خلوتی هستید، باید بدانید که این شهر در اوایل فصل بهار، در ایام نوروز، شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند. در تعطیلات نوروزی، علاوه بر شلوغی، قیمت هتل‌ها و سایر خدمات رفاهی و اقامتی نیز بالا می‌رود.

اردیبهشت ماه اصفهان با آب‌وهوایی ایدئال، به نسبت فروردین، خلوت‌تر است. هرچه به‌سمت فصل گرما برویم، اصفهان خلوت‌تر می‌شود. البته از اوایل شهریور، با توجه به نزدیک شدن به شروع مدارس و پایان تعطیلات تابستانی، مسافران بیشتری به اصفهان سر می‌زنند و نیمه دوم شهریور نیز، از زمان‌های شلوف اصفهان به شمار می‌آید.

فصل پاییز با آب‌وهوای مناسب و فصل زمستان با آب‌وهوای سرد از دیگر زمان‌های خلوت اصفهان است. با وجود اینکه در فصل زمستان، سرمای خشک کویری بر شهر احاطه دارد، هتل‌ها تخفیف‌های ویژه برای مسافران اعمال می‌کنند و جاهای دیدنی معروف بسیار خلوت هستند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *