تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خراسان رضوی, مشهد

استخر آستان قدس مشهد |یکی از پیشرفته‌ ترین و بهداشتی‌ ترین استخرها 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مجتمع آبی بانوان آستان قدس

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با مجتمع آبی بانوان و استخر آستان قدس رضوی ، یکی از استخر های عالی و پرطرفدار در شهر مشهد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مجموعه آبی بانوان آستان قدس رضوی (سالن و مجموعه ورزشی) در محله جانباز مشهد و خیابان تلاش واقع شده است. این مجتمع یکی از شانزده مجموعه ورزشی در محله جانباز مشهد می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی زمین تنیس آستان قدس رضوی، پارکینگ طبقاتی مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی، ایستگاه اتوبوس مجموعه ورزشی و ورودی خبرنگان ورزشگاه امام رضا (ع) قرار گرفته است. همچنین می‌توان گفت این مجتمع یکی از سالن‌های ورزشی خوب این منطقه می‌باشد.

استخر آستان قدس مشهد از پیشرفته‌ ترین و بهداشتی‌ ترین استخرها به‌ شمار می‌رود. پس اگر به‌دنبال استخری مجهز با امکانات ویژه هستید بهتر است سری به این استخر بزنید. وجود بوفه، جکوزی، کافی‌شاپ، سونای بخار و سونای خشک از امکانات محبوب این استخر هستند. پاکسازی پوست از آلودگی‌ها، ماساژ با آب گرم در جکوزی و حوضچه آب سرد برای افزایش شادابی از فعالیت‌هایی است که باعث جذب بیشتر مشتریان می‌شوند. وجود امکانات نوین در این استخر به گذراندن اوقاتی خوش و حفظ و افزایش سلامتی بدن کمک می‌کنند.

یکی از بزرگترین و بهترین استخر های مشهد ، استخر آستان قدس می باشد با کادری مجرب و حرفه ای ، کاملا بهداشتی و تمیز یک استخر عالی واسه شنا و ورزش است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مجتمع آبی بانوان آستان قدس

امکانات استخر آستان قدس مشهد

استخر رفتن به عنوان تفریحی برای پرکرن اوقات فراغت محسوب می‌شود؛ اما فواید بسیاری بر سلامت بدن دارد. استخر آستان قدس مشهد با بهترین امکانات از جمله سونا خشک، جکوزی، حوضچه آب سرد و… مکانی ایده‌آل برای شنا و حفظ سلامتی است.

یکی از ویژگی های مثبت و عالی استخر آستان قدس این است که بانوان و آقایان در ساعاتی مشابه می توانند وارد مجتمع های آبی مربوطه شوند و همزمان از آن خارج شوند!

سونا خشک

سونا خشک یکی از امکانات برجسته استخر آستان قدس مشهد است. سونا خشک، محیطی با دمای بالا و رطوبت پایین است که به صورت هوای گرم و خشک عمل می‌کند. این سونا مزایا و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. یکی از مهم‌ترین فواید سونا خشک، تسریع در دفع سموم بدن است.

 حرارت بالای بین 50 تا 75 درجه در سونا خشک سبب بهبود گردش خون و تعرق فراوان می شود و بدن می‌تواند سموم و مواد زائد را در این محیط به بیرون ترشح کند. همچنین، استفاده از سونا خشک استخر آستان قدس مشهد می‌تواند به افزایش دفاع سیستم ایمنی بدن کمک کرده و اثرات روحی و جسمی قابل توجهی داشته باشد. استفاده از سونا خشک پس از شنا و ورزش در استخر از جمله فعالیت‌های معمول است. این فعالیت‌ها به استراحت عضلات کمک می‌کنند.

حوضچه آب سرد

حوضچه آب سرد موجود در مجموعه آستان قدس مشهد یکی‌دیگر از امکانات پرطرفدار این استخر است. تماس با آب سرد می‌تواند به تحریک وریدها و عروق و بهبود گردش خون کمک کند. این امر باعث تقویت و بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی می‌شود. همچنین استفاده از این امکانات می‌تواند در تنظیم دمای بدن نیز بسیار موثر باشد. بعد از استفاده از آب گرم در حمام‌ها یا سوناها، اقامت در حوضچه آب سرد می‌تواند به تعادل دمایی بدن کمک کند. با تجربه آب سرد حوضچه ممکن است ابتدا احساس یخ‌زدگی کنید؛ اما به‌زودی احساس سرزندگی و انرژی بالایی خواهید داشت. قبل از استفاده از این حوضچه بهتر است ابتدا به سونا خشک بروید و پس از دوش گرفتن وارد حوضچه آب سرد شوید.

سونا بخار

سونای بخار نیز مانند سونای خشک مکانی کوچک و گرم است؛ اما مهم‌ترین تفاوت‌شان در نوع گرمایشان است. در سونای خشک معمولا از گرمای خشک و در سونای بخار از بخاری که توسط جوشاندن آب حاصل می‌شود، استفاده می‌کنند. بخار تولید شده در سونای بخار به بهبود سلامتی عضلات و پوست کمک می‌کند. بخار آب سونای استخر آستان قدس مشهد می‌تواند به باز کردن منافذ مسدود پوست کمک کند و این امر منجر به آزادسازی سموم و آلاینده‌ها می‌شود. پس از سونای بخار احساس تمیزی و تازگی نشان از پاک شدن پوست از آلودگی‌ها دارد.

علاوه‌براین استفاده از سونای بخار می‌تواند به گرم کردن عضلات بدن و بهبود جریان خون کمک کند. این تأثیر مانند یک ماساژ گرم است که به عضلات کمک می‌کند، آرامش و تسکین یابند و عملکردشان بهبود پیدا کند. آلدوسترونی که هنگام حضور در محیط سونای بخار تولید می‌شود در تنظیم فشارخون موثر است.

 استفاده از سونای بخار می‌تواند در رفع استرس و رسیدن به آرامش روحی موثر باشد. اگر به استخر آستان قدس مشهد بروید می‌توانید برای تجربه آرامش ذهن و بهبود تمرکز از سونای بخار آن استفاده کنید. محیط گرم و آرام سونا می‌تواند استرس و نگرانی را کاهش دهد.

جکوزی

جکوزی استخر آستان قدس مشهد بخشی از استخر است که در آن ماساژ بدن توسط آب با فشار زیاد انجام می‌شود. جکوزی در این استخر، یکی از امکانات محبوب و لوکسی است که به مراجعه کنندگان اجازه می‌دهد از ماساژ آب گرم در استخر لذت ببرند. همچنین استفاده از جکوزی می‌تواند باعث بهبود کیفیت خواب و افزایش آرامش شبانه شود.

اثر گرما و ماساژ در جکوزی می تواند به کاهش استرس و تنش روحی کمک کند و خوابی عمیق و آرام را برایتان به ارمغان بیاورد. بهتر است قبل از ورود به جکوزی، دوش بگیرید و بدن خود را به‌طور کامل و برای مدتی با آب گرم بشویید. این کار کمک می‌کند تا هرگونه آلودگی از روی بدن‌تان پاک شود و آماده ورود به جکوزی شوید.

استخر خردسالان

در استخر آستان قدس مشهد، محلی به‌عنوان استخر خردسالان برای شنای کودکان نیز درنظر گرفته شده است. اگر خردسالی دارید که به شنا علاقه‌مند است و می‌خواهید همراه خود به استخر ببرید می‌توانید از این امکانات استخر استفاده کنید. استخر برای خردسالان محلی مناسب است تا تکنیک‌های شنا را یاد بگیرند. این مهارت‌ها می‌تواند به خردسالان در تفریح در آب، افزایش اعتمادبه‌نفس و بهبود استحکام بدنشان کمک کند.

بوفه

بوفه موجود در استخر آستان قدس مشهد امکان استفاده از نوشیدنی‌های مختلف را فراهم کرده است. با وجود بوفه در استخر، افراد می‌توانند بدون نیاز به خارج شدن از محدوده به‌راحتی از نوشیدنی با طعم دلخواه خود لذت ببرند. همچنین درصورت همراه داشتن کودک خود نیز می‌توان برای سرگرم کردن‌شان از تنقلات موجود در بوفه خریداری کرد.

فروشگاه لوازم ورزشی آبی

فروشگاه لوازم ورزشی آبی در استخر آستان قدس مشهد به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد به راحتی به لوازم و تجهیزات ورزشی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. فروشگاه لوازم ورزشی آبی انواع مختلفی از لوازم و تجهیزات ورزشی را مانند لباس شنا، عینک شنا، تاب، توپ شنا و گزینه‌های دیگر را ارائه می‌دهد. این تنوع به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد براساس نیاز و سلیقه خود، لوازم موردعلاقه‌شان را انتخاب کنند.

تمیزی استخر

آب تمیز و بهداشتی این استخر نقش برجسته‌ای در جذب مشتریان دارد. برای حفظ کیفیت آب استخر، استفاده از سیستم تصفیه و بهره‌گیری از فیلترها، دستگاه‌های کلر و… است. سیستم‌هایی که برای تصفیه و ضدعفونی کردن آب استخر ضروری هستند در استخر آستان قدس مشهد وجود دارند. همچنین نظافت و تمیزکاری دوره‌ای و منظم نیز در حفظ پاکیزگی این محیط نقش اساسی دارد.

 این نظافت شامل تمیزکاری دیواره‌ها، سقف و کف استخر، حمام‌ها، سونا، جکوزی و سایر زیرساخت‌ها و تجهیزات است. همچنین رفتار بسیار مناسب پرسنل از دیگر مزایای این استخر محسوب می‌شود. امکانات پیشرفته این استخر در کنار بهداشتی بودنش به جذب مشتریان بیشتر و افزایش رضایت‌شان از خدمات می‌انجامد.

مجتمع آبی بانوان آستان قدس

مزایای رفتن به استخر آستان قدس مشهد

اگر از افرادی هستید که به شنا و فعالیت‌های آبی علاقه دارید بهتر است استخری مجهز و بهداشتی انتخاب کنید. استخر آستان مقدس مشهد با تجهیزات پیشرفته و اصولی بهترین خدمات را برای راحتی هرچه بیشتر مشتریان ارائه می‌دهد. از مزایای این استخر می‌توان به وجود کافی‌شاپ داخل استخر اشاره کرد. وجود کافی‌شاپ در داخل محیط استخر باعث شده افراد بتوانند  با سهولت درصورت گرسنگی یا تشنگی نیازهای خود را برطرف کنند. شنا در استخر، عضلات بدن را به ویژه عضلات قوی پشت و شکم تقویت می‌کند.

این باعث بهبود قدرت و انعطاف‌پذیری عضلات، تقویت استقامت و بهبود تعادل بدن می‌شود. از آنجای که شنا فعالیتی چربی سوز است پس به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. شناکردن در این استخر که تجهیزاتی اصولی دارد، برخلاف ورزش باعث آسیب به مفاصل نمی‌شود و برای افراد با مشکلات مفصلی بسیار مناسب است.

شنا و یا تماشای آب و موج به‌طور طبیعی استرس را کاهش می‌دهد و برای آرامش روانی و روحی بسیار مفید است. همچنین، شناور ماندن در آب به ایجاد آرامش روحی بسیار کمک‌کننده است. استفاده از سونای خشک در دفع سموم بدن موثر بوده و به پاکسازی منافذ از آلودگی‌ها کمک می‌کند. همچنین جدا بودن بخش زنان و مردان به حفظ بیشتر بهداشت کمک می‌کند.

دسترسی

استخر آستان قدس مشهد واقع در بلوار فردوسی، نرسیده به میدان جانباز مخصوص آقایان بوده و استخر مخصوص بانوان واقع در خیابان تلاش (پشت مجموعه آقایان) است. روزهای زوج از ساعت 9 تا 19، روزهای فرد از ساعت 13:30 تا 19 و جمعه از ساعت 10 الی 19 به بانوان اختصاص یافته است. همچنین آقایان از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی 11، 14 الی 18 و 18 الی 22:30 می‌توانند از استخر استفاده کنند. روزهای زوج از ساعت 7:30 الی 9، روزهای فرد 5:30 الی 20 و جمعه از ساعت 10 الی 20:30 مخصوص آقایان است.

آدرس دقیق: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار خیام، خیام 30/1، تلاش

تلفن تماس: 05137618004

وب‌سایت رسمی: sport.razavi.ir

ساعات استخر بانوان استان قدس:

روزهای زوج از ساعت 9 الی 19، روزهای فرد از ساعت 13:30 الی 19، جمعه از ساعت 10 الی 19 می باشد.

ساعات استخر آقایان استان قدس:

از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی 11، 14 الی 18 و 18 الی 22:30، روزهای زوج از ساعت 7:30 الی 9ف، روزهای فرد از ساعت 5:30 الی 9، جمعه از ساعت 10 الی 20:30

سخن آخر

استخر آستان قدس مشهد، مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقات فراغت و آب‌درمانی است. جکوزی موجود در این استخر ماساژی عالی را برای عضلات ارائه می‌دهد و سونای بخارش در تنظیم فشارخون و کاهش استرس نقش موثری دارد. بوفه، کافی‌شاپ و فروشگاه لوازم ورزشی آب از دیگر امکانت رفاهی این استخر هستند که به راحتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. بنابراین، استخر رفتن نه تنها فعالیتی تفریحی، بلکه به عنوان درمانی طبیعی برای بهبود وضعیت عمومی بدن و ذهن نیز محسوب می‌شود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *