تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
شیراز

مراکز خرید شیراز | لیست لکوس ترین و ارزان ترین بازارها 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

 سفر کردن آن هم به شهری که بازگوکننده تاریخ و تمدن یک کشور بوده، می‌تواند سرشار از تجربه و زیبایی باشد. حال پرسه زدن در دل تاریخ یک سرزمین و مشاهده اماکن و بازارهایی با بناهای قدیمی در کنار مراکز خرید امروزی، خود تجربه‌ای شگفت‌ انگیز خواهد بود. شهر شیراز آن‌قدر زیبا است که همواره جای خود را در صدر لیست سفرها حفظ کرده است. شیراز، شهری است که می‌تواند آیینه فرهنگ، ادبیات، تاریخ، شعر و زیبایی ایران باشد. چمدان‌های خود را ببندید؛ چراکه این بار قرار است چهره‌ای متفاوتی از شهر شیراز را به شما نشان دهیم. همان‌طور که در میان عطر شکوفه‌های پرتقال پرسه می‌زنیم، مراکز خرید شیراز، از بازارهای سنتی گرفته تا مراکز خرید مجلل و مدرن را بررسی می‌کنیم.

مراکز خرید مجلل در شیراز

شیراز که به عنوان شهر شعر و ادب شناخته می‌شود، تاریخی غنی از فرهنگ ایران را با اماکن و آرامگاه‌های شعرا و همچنین بازارهای سنتی بازگو می‌کند. در حین گشت‌وگذار در این شهر، حتماً از مراکز خرید معروف آن نیز دیدن کنید. این مراکز نه ‌تنها برای خرید؛ بلکه به ‌عنوان مراکز تفریحی نیز طراحی شده‌اند. در این مراکز خرید می‌توانید فروشگاه‌های متنوعی با برندهای مختلف، شهربازی‌ها، فودکورت‌ها، رستوران‌ها، سینماها، کافی‌ شاپ‌ها، هایپر مارکت‌ها و سایر امکانات تفریحی مانند بولینگ و بیلیارد را مشاهده نمایید و از آن‌ها لذت ببرید.

مرکز خرید سلطانیه

حتماً مرکز خرید سلطانیه را در لیست بازدید از مراکز خرید شیراز قرار دهید. این مجتمع تجاری یکی از مجلل‌ترین و بهترین مراکز خرید شیراز به‌حساب می‌آید که در خیابان مطهری واقع شده است. مرکز خرید سلطانیه با ۹ طبقه و بیش از ۸۰ فروشگاه، اجناس لوکس و گران‌قیمت و تجربه خرید بی‌نظیری را برای شما فراهم می‌سازد. در مرکز خرید سلطانیه علاوه‌بر برآورده ‌کردن نیازهای خرید خود، می‌توانید از کافه‌ها، رستوران‌ها و فودکورت‌های مختلفی که برای اوقات فراغت طراحی شده‌اند نیز لذت ببرید. موقعیت عالی این مجموعه لوکس و نزدیکی آن به ایستگاه مترو، مطمئناً شما را به اینجا می‌کشاند.

  •  آدرس: میدان مطهری، ابتدای خیابان قدوسی شرقی

مراکز خرید شیراز

مرکز خرید حافظ

یکی دیگر از مراکز خرید مدرن شیراز که ساخت آن بیش از یک دهه به طول انجامید، مرکز خرید حافظ نام دارد. در این مرکز خرید می‌توانید برندهای مختلفی را کشف کرده و خریدی لذت‌بخش داشته باشید. مرکز خرید حافظ از رنج قیمتی نسبتاً بالایی برخوردار بوده و در یکی از شلوغ‌ترین محله‌های شیراز واقع شده است. مزیت دیگر این مکان، نزدیک بودن آن به مراکز خرید دیگر مانند ستاره فارس، سعدی و سپهر است. علاوه‌بر این، نزدیک بودن به برخی از جاذبه‌های گردشگری شهر، آن را به گزینه‌ای مناسب برای گردشگران تبدیل کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  •  آدرس: خیابان عفیف ‌آباد

مراکز خرید شیراز

مرکز خرید هامون

یکی دیگر از مراکز خرید شیراز، مرکز خرید مجلل هامون نام دارد. این مجموعه طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها و همچنین انواع سرگرمی‌ها از جمله شهربازی، رستوران، فودکورت، کافی‌ شاپ و… را در خود جای داده است. این مرکز خرید یک مقصد عالی برای یک گشت‌وگذار نیم‌روزه یا حتی یک‌روزه محسوب می‌شود. در مرکز خرید هامون می‌توانید اقلام مختلفی مانند پوشاک، عطر، لوازم آرایشی، ساعت، عینک، جواهرات، وسایل دیجیتال، وسایل تزئینی، مواد غذایی، محصولات چرمی و… را خریداری نمایید.

  •  آدرس: بلوار ستارخان، نرسیده به میدان سنگی، نزدیک به چهارراه عفیف‌ آباد

مراکز خرید شیراز

مرکز خرید خلیج‌ فارس؛ بزرگ ‌ترین مرکز خرید شیراز

مرکز خرید خلیج ‌فارس، بزرگ‌ترین مرکز خرید شیراز و ایران، مکانی است که برای گشت‌وگذار در آن حداقل به یک روز کامل زمان نیاز خواهید داشت. مرکز خرید خلیج ‌فارس در شیراز بیش از ۵۰۰۰۰۰ مترمربع وسعت دارد. این مجموعه یک انتخاب عالی برای علاقه‌مندان به برندها محسوب می‌شود؛ زیرا میزبان برندهای مختلف پوشاک مانند Kotton، Zara، De Facto، LC Waikiki و… است. در طراحی مجلل و مدرن این مجموعه، ستون‌های تخت ‌جمشید شبیه‌سازی شده‌اند و بیش از ۲۵۰۰ فروشگاه را در خود جای ‌داده است.

چندین سالن سینما، شهربازی، فودکورت، رستوران‌های مختلف، هایپر مارکت‌ها، سالن‌های سمینار، خشکشویی، مرکز اورژانس و پارکینگ‌های متعدد از جمله امکانات مدرن این مجموعه به شمار می‌روند. خلیج ‌فارس یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید شیراز و در واقع ایران بوده که بزرگ‌ترین سالن بیلیارد کشور و سالن بولینگ را در خود جای داده است.

اگر به خرید علاقه‌مند هستید، می‌توانید در این مجتمع تجاری مغازه‌های مختلفی را پیدا کنید که در آن انواع پوشاک، لوازم آرایشی، جواهرات، لوازم منزل، موبایل، ساعت، پوشاک بچه‌گانه و… عرضه می‌شوند. قیمت‌ها در این فروشگاه‌ها نسبتاً بالا بوده و عمدتاً دارای مارک‌های بین‌المللی و معتبر داخلی هستند؛ اما در صورتی که به خرید کردن علاقه‌مند نیستید، می‌توانید از شهربازی لذت ببرید یا با دوستان خود در سالن بیلیارد به رقابت بپردازید. در مرکز خرید خلیج‌ فارس حتی سالن‌هایی اختصاصی برای بیلیارد بانوان طراحی شده‌اند.

  •  آدرس: جاده شیراز به سپیدان، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا

مراکز خرید شیراز

مرکز خرید زیتون شیراز

یکی دیگر از گزینه‌های مهم در لیست مراکز خرید شیراز، مرکز خرید زیتون است. این مجتمع تجاری در ۱۲ طبقه بنا شده و شامل فروشگاه‌های مختلف و امکانات تفریحی بسیاری می‌شود. در این مرکز خرید می‌توانید اقلام مختلفی مانند پوشاک، جواهرات، ساعت، لوازم منزل، مواد غذایی، لوازم جانبی و… را با قیمت مناسب خریداری کنید. این مجموعه همچنین دارای کافی ‌شاپ و فودکورت بوده که پس از خرید آماده پذیرایی از شما هستند.

برای سرگرمی کودکاه نیز می‌توانید در این مرکز خرید از شهربازی و سینمای سه‌بعدی بهره ببرید. اگر به تماشای فیلم در سینما علاقه‌مند هستید، این مجموعه با سالن‌های متنوعی که در خود جای داده، بهترین لحظات را برای شما رقم می‌زند.

  •  آدرس: میدان ۱۵ خرداد (پارامونت)

مرکز خرید ستاره شیراز

اگر در لیست مراکز خرید شیراز به‌دنبال مکانی متفاوت هستید، پیشنهاد می‌شود که از مرکز خرید ستاره دیدن کنید. مرکز خرید ستاره بی‌شک یکی از بهترین مراکز خرید شیراز به‌شمار می‌رود. علاوه‌بر فروشگاه‌های مختلف، می‌توانید طعم غذاهای بین‌المللی را در رستوران‌های این مجموعه تجربه کنید. وجود رستوران‌های چینی، هندی، مکزیکی، عربی و… از مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات این مرکز خرید به‌حساب می‌آید. کافه، پارکینگ طبقاتی، فودکورت، شهربازی و سایر امکانات رفاهی نیز در این مجموعه موجود در نظر گرفته‌ شده‌اند.

مرکز خرید ستاره بیش از ۴۰۰ فروشگاه را در خود جای داده که کالاهای خود را از مناطق آزاد تهیه می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید با قیمت مناسب خریداری کنید. اگر به‌دنبال نمایندگی برندهای خارجی هستید، آن‌ها را در این مرکز خرید نخواهید یافت. با این ‌حال وجود اجناس باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه در فروشگاه‌های این مرکز خرید، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. به همین دلیل نه ‌تنها مردم محلی، بلکه بیشتر مسافران نیز بازدید از مرکز خرید ستاره را در لیست مراکز خرید شیراز قرار می‌دهند.

  • آدرس: خیابان عفیف ‌آباد

مراکز خرید معالی آباد شیراز

اگر سوال برای گذراندن یک روز خوب در شیراز به کجا برویم را از شهروندان این شهر بپرسید، بدون شک معالی آباد را به شما معرفی خواهند کرد. این محله که در گویش شیرین شیرازی اغلب به آن «مالی آباد» می‌گویند، در شمال شهر قرار داشته و محل مورد علاقه مردم محلی و مسافران است. معالی آباد مملو از رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید، سینما و همه چیزهایی بوده که برای گذراندن یک تعطیلات فوق‌العاده در آخر هفته به آن نیاز دارید.

پس بی‌دلیل نیست که سفر به شیراز شما را به این محله می‌رساند. بیایید یک سفر یک‌روزه به مراکز خرید معالی آباد داشته باشیم تا لیست مراکز خرید شیراز را با یکدیگر تکمیل کنیم. همچنین خیابان معالی آباد شیراز یکی از معروف‌ترین خیابان‌های این شهر نیز است. از جمله مراکز خرید این خیابان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مراکز خرید شیراز

مرکز خرید آفتاب فارس

مجتمع اداری و تجاری آفتاب فارس یکی از مراکز خرید جذاب برای مسافران است. تنوع اجناس و قیمت مناسب این مکان را به یکی از مراکز خرید محبوب شهر تبدیل کرده‌اند. در این مرکز خرید می‌توانید انواع کالا را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه بیابید. علاوه‌بر این، مرکز خرید آفتاب فارس یک مرکز مدرن محسوب می‌شود که می‌توانید از امکانات تفریحی آن نیز لذت ببرید.

یکی از ویژگی‌های این مجتمع قرار گرفتن آن در کنار مغازه‌های مختلف در بلوار شریعتی است. پس از یک خرید خوب، صرف یک وعده ‌غذایی در رستوران‌های اطراف یا لذت‌ بردن از یک فنجان قهوه در یکی از کافه‌ها، این تجربه را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگرچه می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه نیز استفاده کنید؛ اما رستوران‌های خارج از مرکز خرید قیمت‌های مناسب‌تری را ارائه می‌دهند.

  •  آدرس: معالی آباد، بلوار شریعتی، خیابان خلبانان، نبش رهبر ماه

مجتمع تجاری نگین فارس

در لیست مراکز خرید شیراز، مجتمع تجاری نگین فارس جایگاهی ویژه‌ای را در بین مراکز خرید لوکس شهر به خود اختصاص داد. این مجموعه دارای بیش از ۲۳۰ واحد تجاری است که محصولات متنوعی از جمله پوشاک، عطر، جواهرات، پوشاک کودکان، لوازم آرایشی و کالاهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این به‌راحتی می‌توانید برندهای مختلفی را در این مرکز خرید پیدا کنید.

مجتمع تجاری نگین خلیج ‌فارس همچنین دارای امکانات تفریحی و تفریحی مانند شهربازی، رستوران‌های مختلف، فودکورت، کافه، هایپر مارکت، سالن بیلیارد و حتی سالن بولینگ است؛ بنابراین اگر تنها برای خرید به این مجتمع تجاری مراجعه نمی‌کنید، گزینه‌های متنوع آن می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم نمایند.

  •  آدرس: معالی آبا شیراز، فلکه احسان، بلوار پرستار، خیابان فرشته، روبه‌روی بیمارستان بعثت

سایر مراکز خرید معالی آباد

در معالی آباد می‌توانید لیست بهترین مراکز خرید شیراز را تکمیل کنید. حتی اگر زمانی برای گشت‌وگذار در محله‌های دیگر ندارید، معالی آباد شما را راضی خواهد کرد. این منطقه بیشتر مراکز خرید معروف شیراز را در خود جای ‌داده است.

لیست مراکز خرید معالی آباد

  • مجتمع تجاری آفتاب بزرگ
  • مجتمع تجاری آفتاب کوچک
  • مجتمع تجاری الف
  • مجتمع تجاری گاندی
  • مجتمع تجاری ثنا
  • مجتمع تجاری میلاد
  • مجتمع تجاری اهورا
  • مجتمع تجاری پارمین
  • مجتمع تجاری گل‌ها
  • مجتمع تجاری مسکونی الوند
  • مجتمع تجاری گل دشت معالی آباد
  • مجتمع تجاری یونیک
  • مجتمع تجاری دنا
  • مجتمع تجاری نغمه
  • مجتمع تجاری پارمیدا

مراکز خرید مقرون ‌به ‌صرفه در شیراز

به ‌غیر از مراکز خرید لوکس و مدرن، می‌توانید مراکز خرید دیگری را نیز در شیراز بیابید. این مراکز خرید اقلام مختلف را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری عرضه می‌دارند و انتخاب مناسبی برای خرید سوغاتی یا سایر ملزومات هستند. در لیست مراکز خرید مقرون‌به‌صرفه شیراز، تعدادی از این مراکز خرید را مشاهده می‌کنید:

مرکز خرید سینا

یکی از ویژگی‌های بارز مرکز خرید سینا تاریخچه آن است. این مرکز خرید یکی از اولین مراکز خرید شیراز به‌شمار می‌رود که در شهر بنا گردید. سینا پاساژ دارای دو طبقه‌ بوده و اجناس را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. در اینجا می‌توانید مارک‌های مختلف را بیابید.

  • آدرس: خیابان مطهری شمالی، نرسیده به چهارراه زرگری

زمانی که از خرید و گشت‌وگذار خسته می‌شوید و قصد دارید تا یک غذای فوق‌العاده لذیذ را برای تجدید قوا میل نمایید، بهتر است که از غذاهای سنتی شیرازی را امتحان کنید!

بازارهای معروف شیراز

برای اینکه بتوانید ذات شیراز و زیبایی‌های آن را تجربه نمایید، باید بازارهای آن را کشف کنید. مراکز خرید شیراز مکان‌هایی هستند که هنر و فرهنگ را در هم آمیخته و نقطه کانونی زیبایی را به وجود می‌آورند که نباید از دست بدهید. شیراز با فرهنگ و تاریخ غنی خود، بازارهای باستانی بسیاری را در خود جای داده که گشت‌وگذار در آن‌ها تجربه لذت‌بخشی است. در این بازارچه‌ها می‌توانید اجناس مختلفی را با قیمت‌های بسیار مناسب بیابید؛ در حالی‌ که مجذوب زیبایی‌های معماری آن‌ها نیز می‌شوید. از جمله بازارهای معروف این شهر می‌توان موارد زیر را نام برد.

بازار وکیل – قدیمی ‌ترین مرکز خرید شیراز

مجموعه وکیل شیراز یکی از اولین مکان‌هایی است که باید برای خرید انتخاب نمایید. این مجموعه شامل مسجد، حمام، مدرسه و البته بازار می‌شود. بازار وکیل یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های شیراز به‌شمار می‌رود که دارای پنج ورودی مختلف است. زمانی که به بالا نگاه می‌کنید، از طراحی سقف و طاق‌نماها شگفت‌زده خواهید شد. این طراحی منحصربه‌فرد به ‌عنوان یک سیستم تهویه عالی عمل می‌کند.

این بازار قدیمی از کوچه‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام مغازه‌های مربوط به حرفه خاصی را در خود جای ‌داده‌اند؛ به عنوان مثال پارچه‌ فروشان، خیاطان، کلاه‌سازان و… را در آنجا خواهید یافت. در این مکان می‌توانید طیف وسیعی از کالاهای سنتی مانند منسوجات، فرش دستباف، صنایع‌دستی، ادویه‌جات و مواد غذایی را با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه خریداری نمایید. حتی اگر اهل خرید نیستید، بازدید از بازار وکیل شیراز یکی از بهترین مراکز خرید شیراز ضروری است.

  • آدرس: خیابان زند شیراز، ضلع شرقی میدان شهرداری

سرای مشیر

در بازار وکیل شیراز غرق در شکوه معماری و طراحی خواهید شد که شما را به زمان‌های گذشته رهسپار می‌کند. این زیبایی در سرای مشیر به اوج خود می‌رسد که دارای اتاقک‌های چوبی و حوضی هشت‌ضلعی در مرکز حیاط است. برای رسیدن به این قسمت از کوچه بزازان در قسمت جنوبی بازار وکیل وارد شوید. اینجا معروف‌ترین بخش بازار وکیل است که می‌توانید پارچه‌های مختلف را با قیمت‌های مناسب خریداری نمایید. علاوه‌بر این صنایع‌دستی مختلف مانند قلم‌زنی، خوشنویسی و… به‌طور زیبایی در اتاق‌های آن به نمایش گذاشته شده‌اند.

  • آدرس: تقاطع خیابان لطفعلی‌خان زند و خیابان طالقانی به سمت بازار وکیل شیراز

بازار حاجی

اگر می‌خواهید به بخشی از تاریخ گذشته و یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید شیراز بروید، از بازار حاجی که قدمت آن به ۱۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، دیدن کنید. این بازار سنتی در شمال شرقی مسجد جامع شیراز قرار دارد. بازار حاجی مقصدی برای خرید اقلام سنتی با قیمت‌های بسیار مناسب است. در اینجا می‌توانید محصولات مختلفی از جمله کنجد، لباس محلی، صندوقچه‌های عتیقه، میوه‌های خشک و… را بیابید. اینجاست که می‌توانید بهترین سوغاتی‌های شیراز را بخرید. در شیراز، بازارهای سنتی، بسیار دیدنی هستند.

  • آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، بعد از میدان طالقانی، سمت راست

بازار مسگرها

در قسمتی دیگر از بازارها و مراکز خرید شیراز، صدای زیبای کوبیده شدن چکش‌های مسی به گوش می‌رسد. این بازار قدیمی با معماری مشابه بازار وکیل، زمانی بخشی از بازار قیصریه شیراز بوده است. پس از آسیب‌های ناشی از زلزله در دوران قاجار، بسیاری از بخش‌های آن تخریب شده‌ بودند؛ اما بازار مسگرها پابرجا ماند و در سال ۱۲۶۱ مورد بازسازی قرار گرفت. در بازار مسگرها می‌توانید ظروف مسی متنوعی را با قیمت‌های مناسب و تنوع زیاد پیدا کنید. بازار مسگرها در شیراز گنجینه‌ای از ظروف مسی زیبا است.

  • آدرس: شیراز، محله درب شاهزاده

رستوران‌ های خوب در مراکز خرید شیراز

در حین گشت‌وگذار در معابر، کمی استراحت کنید و از بهترین رستوران‌ها دیدن نمایید. گشت‌وگذارهای متعدد و خرید در شیراز به‌راحتی می‌توانند ساعت‌ها شما را مشغول نگه دارند و بهتر است در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها، از یک وعده ‌غذایی خوشمزه لذت ببرید. در میان بهترین مراکز خرید شیراز می‌توانید رستوران‌های عالی را در مجموعه‌های زیر پیدا کنید:

  • فودلند در مجتمع تجاری خلیج ‌فارس
  • بل پاسی در مجتمع تجاری نگین فارس
  • رستوران بزرگ ستاره شیراز
  • رستوران پارمین
  • فست ‌فود و رستوران مجتمع آفتاب فارس شیراز

سوالات متداول

بهترین مرکز خرید شیراز کدام است؟

مجتمع تجاری خلیج‌ فارس بهترین مرکز خرید شیراز شناخته می‌شود؛ مراکز خرید ستاره فارس، زیتون و آفتاب فارس نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

معروف‌ترین بازارهای شیراز کدام‌‌ها هستند؟

بازار وکیل، سرای مشیر، مسگرها و بازار حاجی از معروف‌ترین بازارهای شیراز هستند.

بازار وکیل کجاست؟

 بازار وکیل که قدیمی‌ترین مرکز خرید شیراز شناخته می‌شود در ضلع شرقی میدان شهرداری واقع شده است.

سخن پایانی

شیراز، شهر فرهنگ، تاریخ و زیبایی‌های تاریخی و مردم بافرهنگ، طیف متنوعی از مراکز خرید را هم برای مردم محلی و هم برای مسافران ارائه می‌دهد. از مجتمع‌های خرید مجلل گرفته تا بازارهای سنتی و مراکز مقرون‌به‌صرفه، همگی با برخورداری از فروشگاه‌های متعدد و اماکانات دیگر، ساعت‌ها می‌توانند شما را سرگم کنند. شیراز شهری عالی برای سفر و خرید است. این شهر سرشار از غنای فرهنگی و تاریخی بوده که آن را به یک تجربه فراموش‌نشدنی برای مسافران تبدیل می‌کند. با بازدید از شهر زیبای شیراز، از مراکز خرید در این شهر باشکوه لذت ببرید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *