تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

موزه تماشاگه زمان تهران | نخستین موزه ساعت ایران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه تماشاگه زمان تهران

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی تهران درباره موزه تماشاگه زمان که معروف به موزه زمان و اولین موزه زمان شهر تهران می باشد سخن خواهیم گفت پس اگر قصد سفر به تهران را دارید تا آخر این مقاله با تاپ تراول همراه باشید.

تهران یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران است و این شهر دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌های معروف گردشگری است. در سال ۱۳۹۶ اعلام شد، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی از تهران بازدید کرده‌اند.

بی‌ثباتی منطقه خاورمیانه، سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران و محدودیت‌های داخلی ایران باعث کاهش تعداد گردشگران شده‌است. همچنین کمپین‌ها و تبلیغات منفی برخی دولت‌ها علیه ایران، باعث کمتر شدن تعداد گردشگران خارجی در ایران و تهران شده‌ است.میدان و برج آزادی، برج میلاد ، پل طبیعت و دریاچه چیتگر از مهم‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری شهر تهران می‌باشند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تهران با قله‌ ی پایدار دماوندش، شلوغ‌ ترین شهر ایران است. جایی که قدیم‌ ها قریه‌ی ری بوده، اکنون پر است از خانه و ماشین و آدم. لابلای عمارت‌ های تاریخی تهران، بوستان‌ های قدیمی و موزه‌ هایی که پر از یادگارهای گذشته‌ اند، شلوغی و زندگی موج می‌زند.

تهران، بزرگ‌ ترین و پرجمعیت‌ ترین شهر ایران است. شهری در دامان رشته‌کوه البرز که هر گوشه‌ ی آن چشم باز کنید، چشم‌ انداز قله باشکوه دماوند را خواهید دید.

تهران مرکز سیاسی و اداری ایران به شمار می‌رود. این شهر قدیمی از دوره‌ ی قاجاریه رونق گرفت و اکنون جمعیت زیادی را از همه‌ ی شهرهای کشور در خود جا داده است. موزه‌های ارزشمند، بوستان‌های چشم‌ نواز و عمارت‌ های تاریخیبخش جذاب گردشگری تهران را تشکیل می‌دهند.

نماد شهر تهران برج آزادی است. برج میلاد نیز نماد دیگر آن است. تهران میزبان نزدیک به نیمی از فعالیت‌ های صنعتی ایران است، کارخانجاتی در زمینه تجهیزات خودرو، برق و الکترونیک، منسوجات، شکر، سیمان و مواد شیمیایی در این شهر واقع شده‌اند، تهران همچنین بازار بزرگ فرش و محصولات مبلمان در سراسر ایران است.

موزه تماشاگه زمان
موزه تماشاگه زمان

مختصری درباره موزه تماشاگه زمان بدایند :

تماشاگه زمان (خانه حسین خداداد) که به نام «موزه زمان» هم شناخته می‌شود یک خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار است و در شهر تهران واقع شده است. «تماشاگه زمان» مجموعه‌ای از ابزارهای زمان‌سنجی و گاه‌شماری است که در محوطه‌ای به گستره ۵۰۰۰ مترمربع و عمارتی با زیربنای ۷۰۰ مترمربع سازماندهی شده‌است. این موزه به عنوان نخستین موزه ساعت در ایران شناخته می‌شود.در داخل ساختمان موزه که از دو طبقه تشکیل شده، سیر تکامل انواع ساعت‌های مکانیکی متعلق به سده‌های هفدهم تا بیستم میلادی در معرض نمایش قرار گرفته‌است، ساعت‌هایی نظیر ساعت شاهینی، آونگی، رومیزی، دیواری در این بخش قرار دارند. در طبقه دوم موزه ساعت‌های جیبی معمولی و ساعت‌های جیبی سفارشی متعلق به شخصیتهای تاریخی و سیاسی، ساعت‌های ویژه‌ای چون ساعت کارت زنی، شیفت نگهبانی، ساعت کشتی و همچنین ساعت‌های مچی در انواع دستبندی و دو زمانه به چشم می‌خورد. در بخش تقویم‌ها نیز گاهنامه‌های ایرانی، به علاقه‌مندان ارائه شده‌است.

موزه تماشاگه زمان
موزه تماشاگه زمان

در محوطهٔ موزه تماشاگه زمان ساعت‌های نخستین مانند ساعت آفتابی، ساعت شنی، ساعت آبی و ساعت سوختی قرار گرفته‌اند. در درون عمارت نیزساعت‌های مکانیکی دیواری، رومیزی، جیبی و مچی قرار گرفته‌اند. همچنین بخشی از عمارت به اسنادی دربارهٔ گاهشماری جلالی و پیشینه آن در ایران اختصاص یافته‌است.

موزه تماشاگه زمان

راه های دسترسی به موزه تماشاگه زمان

موزه تماشاگه زمان در تهران، خیابان ولی‌عصر ، ابتدای خیابان سرلشکر فلاحی (زعفرانیه)، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک ۱۲ واقع شده‌است.

موزه تماشاگه زمان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *