تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

هلیوم پارک مشهد، بزرگ‌ ترین و مجهزترین پارک پرشی کشور 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بازی کردن نیازی است که از خردسالی تا بزرگسالی وجود دارد و در هر سنی متفاوت است. بازی‌های ورزشی وقتی با سبک تفریحی و هیجانی انجام شوند، بسیار لذت‌بخش هستند. این بازی‌ها بهانه‌ی بسیار مناسبی برای منحرف کردن ذهن از دغدغه‌ها و مشغله‌های ذهنی محسوب می‌شوند. در این میان پارک‌ و شهربازی‌های سرپوشیده فرصت مناسبی برای تخلیه انرژی و فرار از استرس هستند. هلیوم پارک مشهد، بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک پرشی کشور است که تنوع بی‌نظیری در بازی‌های آن وجود دارد. فرقی نمی‌کند کودک باشید یا بزرگسال! در این مکان پر از هیجان مطمعناً اتاق بازی موردعلاقه خود را پیدا می‌‌کنید.

هلیوم پارک مشهد، مجموعه‌ای پر از تفریحات پرشی!

 هلیوم پارک در سال ۱۳۹۷ با هدف ایجاد شور و هیجان بازی‌های فکری و جسمی برای کودکان و بزرگسالان تاسیس شد. این مکان در طبقه چهارم و پنجم برج مروارید مشهد واقع است. طبقه چهارم برای آقایان و طبقه پنجم برای خانم‌ها اختصاص داده شده است. نما و تم این پارک بسیار ابتکاری است و در طبقه چهارم از فضای ساحلی و در طبقه پنجم از فضای جنگلی الهام گرفته شده است.

آنچه که در پارک هلیوم مشهد بسیار خوشحال‌کننده است بازی‌های خلاقانه و هیجان‌انگیزی است که در آن وجود دارد. این بازی‌ها، به دور از فضای رایانه و الکترونیکی هستند و شور و اشتیاق بسیار زیادی دارند. در طراحی این بازی‌ها به همه اصول ایمنی و استانداردها توجه شده است. در این پارک بازی‌های بسیار متنوعی برای تفریح و گذراندن اوقات خوش کودکان و بزرگسالان وجود دارد.

هلیوم پارک مشهد

مزایای استفاده از پارک پرشی

بسیاری از افراد هدف خود را از استفاده از پارک‌های پرشی مجهز به ترامپولین، تفریح و گذرذاندن اوقات خوش در کنار دوستان و خانواده می‌دانند. در حالی که مزایای این پارک‌ها بسیار بیشتر از تفریح است. در زیر به چند مورد از فواید استفاده از پارک‌های پرشی برای جسم و روح را بیان می‌کنیم:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • افزایش گردش خون
  • بهبود فشار خون و پیشگیری از دیابت
  • سوزاندن کالری و لاغر شدن
  • افزایش قدرت ایمنی بدن در برابر میکروب‌های بیماری‌زا
  • کنترل تعادل و افزایش آمادگی جسمانی
  • دوری از افسردگی، اضطراب و تنش‌های روحی روانی
  • افزایش عملکرد مغز
  • افزایش سرعت عمل و قدرت تصمیم‌گیری مغز
  • بهبود قدرت ماهیچه‌ها و کمک به تناسب اندام
  • از بین بردن حالت کسلی و تنبلی
  • افزایش روحیه و افزایش ترشح هورمون آدرنالین

قسمت‌های مختلف هلیوم پارک مشهد

همانطور که گفته شد در این مجموعه تنوع بازی‌ها حرف اول را می‌زند. فضای این پارک به دو بخش مجزا تقسیم شده که در هرکدام بازی‌های پرشی و هیجان‌انگیزی وجود دارد.

  • قسمت ساحلی

این بخش که در فضای آن تم و طرح‌های ساحلی تزئین شده است، بازی‌هایی از قبیل بسکتبال، والیبال، ژیمناستیک، فری جامپ، نینجا کورس، فوتبال حبابی و… وجود دارد.

  • قسمت جنگلی

 در این بخش که تم درختان و گیاهان سبز در آن وجود دارد، بازی‌هایی از قبیل دوج بال، دیوار شیب‌دار، کیج بال، کیک بال، فری جامپینگ، فایتینگ و… وجود دارد. لازم به ذکر است برخی بازی‌ها مانند استخر اسفنج و تونل ماجراجویی در هر دو قسمت وجود دارند.

انواع بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز هلیوم پارک مشهد

هیجان و آدرنالین هلیوم پارک، فراموش نشدنی است! در این پارک از بازی‌های واقعیت افزوده یا VR تا صخره نوردی و بسکتبال وجود دارد. ممکن است بسیاری از افراد این پارک را با ترامپولین بشناسند، اما مجموعه بازی‌های هلیوم پارک بسیار بیشتر از این‌هاست. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های پارک هلیوم مشهد می‌پردازیم.

هلیوم پارک مشهدصخره نوردی کودکان و بزرگسالان

این بخش یکی از جذاب‌ترین سالن‌های هلیوم پارک مشهد است. در این بخش مربی‌های صخره نوردی حضور دارند و حتی اگر اطلاعی از نحوه صعود نداشته باشید، به شما آموزش می‌دهند. تجهیزات این قسمت شامل کفش، طناب‌های صخره نوردی، پودر و کلاه صخره نوردی هستند. برای صعود لازم است این تجهیزات را استفاده کنید. شما می‌توانید این بازی را به صورت مسابقه‌ای و با قرار دادن تایمر انجام دهید. سالن صخره نوردی کودکان هلیوم پارک به‌صورت مجزاست و ارتفاع صخره‌ها کمتر و تعداد آن‌ها بیشتر است.

صخره‌های قسمت کودکان بزرگ‌تر و دارای دندانه‌های بیشتری هستند که صعود را برای آن‌ها آسان می‌کند. پس از اتمام کار باید به کمک طنابی به آرامی به سمت پایین حرکت کنند. لاین صخره نوردی نیز برای افراد آماتور و حرفه‌ای مجزاست و هر کس مناسب با مهارت خود می‌تواند از آن استفاده کند.

بسکتبال

اگر تا به‌حال هیجان بازی بسکتبال را تجربه کرده باشید، باید بگوییم که بسکتبال هلیوم پارک بسیار متفاوت و هیجان انگیز‌تر است. زمین بسکتبال شما در هلیوم پارک دارای تعداد زیادی ترامپولین است که شما می‌توانید با پرش و حرکات نمایشی، توپ را درون حلقه قرار دهید و امتیاز بگیرید. سطح این بازی راحت است و افراد می‌توانند به صورت انفرادی یا ۶ نفره شروع به بازی کنند. در زمین بازی دیوارهایی وجود دارد که می‌توانید برای پرش از آن‌ها استفاده کنید. این بازی در هر دو بخش ساحلی و جنگلی این پار‌ک وجود دارد. بسکتبال مختص بزرگسالان و نوجوانان است.

فوتیارد

همانطور که از نام این بازی مشخص است، در واقع ترکیب فوتبال و بیلیارد است. در این بازی خبری از چوب بیلیارد و توپ‌های آن نیست‌. توپ‌های بیلیارد جای خود را به توپ‌های فوتبال داده‌اند و شما با شوت کردن توپ در زمینی چمنی مشابه با میز بیلیارد، باید طبق قوانین بیلیارد توپ را در حفره‌های چهارگوشه وارد کنید. این بازی به صورت دونفره انجام می‌شود. انجام آن نیز راحت است و مناسب بزرگسالان و نوجوانان است.

ترامپولین آماتور و حرفه‌ای

اما از هرچه بگذریم، هیجان پرش و ترامپولین چیز دیگری است! لذت بالا رفتن پرش، باعث افزایش ضربان قلب و آدرنالین خون می‌شود. اگر طرفدار هیجان هستید، می‌توانید پرش روی ترامپولین را انجام دهید. افراد آماتور می‌توانند از ترامپولین‌های ساده و افراد حرفه‌ای از ترامپولین‌های پیشرفته هلیوم پارک بهره ببرند. در ترامپولین حرفه‌ای، ارتفاع پرش به بیش از ۳ متر نیز می‌رسد و برای انجام حرکات آکروباتیک بسیار مناسب است.  ترامپولین‌هایی برای کودکان نیز در این مجموعه وجود دارد. در هنگام استفاده از ترامپولین برای کودکان حتما ابتدا به کودکان خود آموزش کنترل تعادل را بدهید؛ زیرا امکان آسیب دیدن در این بازی وجود دارد. بهتر است از مربیانی که در این مکان هستند، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

داج بال

شاید بتوان داج بال را از هیجان‌انگیزترین و مفرح‌ترین بازی‌های هلیوم پارک مشهد به‌شمار آورد. حتما بازی وسطی را که در کودکی انجام می‌دادیم، فراموش نکرده‌اید. در داج بال با الهام از این بازی مفرح و نوستالژیک، محیطی هیجان انگیزتر ایجاد شده تا خنده و تحرک بیشتری داشته باشد. زمین بازی در داج بال با تشک‌ها و ترامپولین‌ها طراحی شده است و این بازی با سرعت و آدرنالین بیشتری انجام می‌شود. داج بال می‌تواند به‌صورت گروه‌های ۲ تا ۸ نفره انجام شود. این بازی در طبقه جنگلی هلیوم پارک واقع است و مناسب برای گروه‌های سنی بزرگسال و نوجوان است.

دیوار شیب‌ دار

این بازی فضای بسیار مناسبی برای کسانی است که آمادگی جسمانی خوبی دارند و مایلند توانایی‌های خود را برای از دیوار راست بالا رفتن محک بزنند. در این بازی دیوارهایی با شیب مناسب وجود دارد که باید با سرعت از آن‌ها بالا رفت. سختی این بازی معمولی است و به‌صورت انفرادی برای بزرگسالان و نوجوانان مناسب است. دیوار شیب‌دار در طبقه جنگلی این پارک واقع است.

فوتبال حبابی

یکی از بامزه‌ترین بازی‌های هلیوم پارک، فوتبال حبابی است. در این بازی حباب‌هایی پلاستیکی بسیار بزرگی وجود دارد که باید برای بازی از آن‌ها استفاده کرد. در فوتبال حبابی تنه زدن و هول دادن مجاز است و می‌توان برای خنده و لذت بیشتر از آن استفاده کرد. زمین بازی کاملا نرم و استاندارد طراحی شده تا در صورت برخورد باعث آسیب نشود. گل زدن در این شرایط کمی دشوار است؛ ولی می‌توان با ترفندها و خلاقیت خود گل بزنید و دروازه‌ی حریف خود را باز کنید! این بازی به‌صورت دو نفره در طبقه ساحلی برای بزرگسالان قابل اجراست.

نینجا کورس

نینجاها، افرادی با آمادگی بدنی بالا برای مقابله با شرایط سخت هستند. در فضای نینجا کورس، شما با استفاده از ابزاری که در اختیار دارید باید از بالای یک استخر اسفنجی بگذرید بدون اینکه در آن سقوط کنید! این بازی می‌تواند به‌صورت‌ گروهی یا انفرادی انجام شود. سطح این بازی چالشی است و در طبقه ساحلی هلیوم پارک وجود دارد.

وایپ اوت

هیجان این بازی وصف‌نشدنی است! طراحی بازی وایپ اوت به این صورت است که یک چرخاننده در مرکز ترامپولین‌ها قرار دارد که بازوهای آن حرکت دورانی دارند. بازوها با تشک‌هایی پوشانده شده که احتمال آسیب دیدن به حداقل برسد. یکی از بازوهای این چرخانده کوتاه و دیگری بلند است. هنگام نزدیک‌ شدن بازو، با توجه به موقعیت آن باید بپرید یا نیم‌خیز شوید تا بازو با شما برخورد نکند.

 هیجان این بازی زمانی زیاد‌تر است که سرعت چرخاننده بالا باشد تا سرعت عکس‌العمل شما و دوستانتان به چالش کشیده شود. لذت این بازی به گروهی بودن آن است و در حین بازی مطمعنا اتفاقات بسیار خنده‌داری برای شما و دوستانتان اتفاق می‌افتد. این بازی دارای محدودیت قدی است و افراد دارای قامت بسیار کوتاه قادر به ورود به زمین بازی نیستند. این بازی در طبقه ساحلی هلیوم پارک انجام می‌شود و ظرفیت آن حداکثر تا ۸ نفر است.

سافت پلی

اینجا دنیای بازی کودکانه است! سافت پلی مانند شهری است که همه‌جای آن با تشک و ابزار بازی نرم طراحی شده است‌‌.‌ در این مکان فضاهای بیمارستان، پارک، کوچه و خیابان‌های شهر شبیه‌سازی شده است. این تجربه‌ها باعث تخلیه انرژی کودکان و کمک به رشد هیجانی آن‌ها خواهد شد. این فضا به قدری بزرگ است که بیش از ۱۰ کودک بتوانند به‌راحتی در آن بازی کنند. سافت پلی از فضاهایی است که در بخش ساحلی و جنگلی وجود دارد. بازی‌های این بخش ساده و مطابق با روحیات کودکانه است.

تونل ماجراجویی

اینجا فضایی است که سن و سال نمی‌شناسد! همه افراد از جمله کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در این مکان می‌توانند وارد تونل شده و ماجراجویی خود را آغاز کنند. در مسیر این تونل تشک‌هایی بادی، توپ و موانعی وجود دارد که این مکان را بسیار مفرح کرده است. گذشتن از پل متزلزل که در این تونل وجود دارد، یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز آن است. تونل ماجراجویی در بخش ساحلی و جنگلی این پار‌ک وجود دارد.

استخر اسفنج

در فضای نزدیک‌ ترامپولین‌ها، استخری وجود دارد که می‌توانید با خیال آسوده در آن شیرجه بزنید. صدها بالشتک اسفنجی زرد رنگ و بسیار نرم در این استخر وجود دارند که لذت بازی در آن را مضاعف می‌کنند. می‌توانید به همراه دوستان خود وارد این استخر شوید و از پرتاب بالش و شوخی کردن در این استخر، هیجان‌زده شوید. استخر اسفنج در طبقه ساحلی و جنگلی وجود دارد و محدودیتی نیز در تعداد نفرات ندارد. این بازی برای کودکان، بزرگسالان و نوجوانان مناسب و مفرح است.

کیج بال

یک محفظه فنس‌دار برای انجام این بازی وجود دارد. در وسط این اتاق توری مانند تور والیبال و همچنین ترامپولین در کف آن تعبیه شده است.  شما و حریف خود در دو طرف این تور قرار می‌گیرید. شما باید هم مدافع و هم زننده گل باشید. تعداد پرش‌ها و پرتاب توپ در این بازی بسیار زیاد است و شما هیجان زیادی را تجربه می‌کنید. این بازی برای افرادی که مایلند کالری زیادی را بسوزانند نیز بسیار مناسب است.

والیبال پرشی

این والیبال به‌صورت ۴ نفره انجام می‌شود. زمین والیبال در اینجا دارای ترامپولین است که پریدن را سریع‌تر، لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر می‌کند. در این بازی حتی کوتاه قد‌ها نیز می‌توانند بالاتر از تور والیبال بپرند و از آبشار زدن لذت ببرند. در حین بازی می‌توان از حرکات آکروباتیک برای زیبایی و نشاط بیشتر استفاده کرد.

نبرد گلادیاتورها

اگر در حفظ تعادل حرفی برای گفتن دارید، توصیه می‌کنیم این بازی را از دست ندهید. در این بازی شما با گرفتن بالش‌های نرم به عرض یک متر، با حریف خود جدال می‌کنید. این درحالی است که شما روی میله‌ای باریک و نرم ایستاده‌اید و در زیر آن استخری پر از بالش‌های اسفنجی قرار دارد. برنده کسی است که بتواند زودتر حریف خود را در استخر اسفنجی غرق کند. این بازی به‌صورت دو نفره است و در هر دو طبقه هلیوم پارک وجود دارد.

نحوه دسترسی به هلیوم پارک مشهد

همانطور که گفته شد این پارک در طبقه چهارم و پنجم مرکز خرید مروارید مشهد واقع است‌. برای رسیدن به این پارک باید وارد بلوار جانباز مشهد شوید و بین خیابان جانباز ۵ و ۷ توقف کنید. ایستگاه مترو خیام، نزدیک‌ترین ایستگاه به پارک هلیوم است که حدود ۳ کیلومتر با این مرکز فاصله دارد. می‌توانید این فاصله را پیاده‌روی کنید یا از اتوبوس‌های شماره ۸۸ شهرداری مشهد استفاده کنید. اگر با خودرو شخصی هستید، لازم است وارد بزرگراه آزادی شوید و پس از رسیدن به میدان استقلال، بلوار فردوسی را ادامه دهید. سپس با طی چند کیلومتر به بلوار جانباز خواهید رسید.

هلیوم پارک به کدام جاذبه‌های دیدنی مشهد نزدیک است؟

مشهد علاوه‌بر اینکه یک شهر زیارتی است، سیاحت‌های فراوانی نیز برای دیدن دارد. یکی از مکان‌های پرطرفدار به‌خصوص برای جوانان عاشق هیجان و آدرنالین، پارک هلیوم مشهد است. اگر ساکن مشهد هستید یا به این شهر سفر کرده‌اید، بهتر است با مراکز مهم گردشگری نزدیک‌ به این پارک آشنا شوید و سری به آن‌ها هم بزنید. پارک هلیوم از حیث موقعیت مکانی بسیار مناسب است و به بسیاری از نقاط گردشگری فاصله نزدیکی دارد. از جمله این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در فاصله 300 متری مراکز خرید مشهد بخصوص مرکز خرید پروما
  • فاصله تا حرم مطهر: ۷ کیلومتر
  • فاصله تا پارک کوهسنگی: ۷ کیلومتر
  • آرامگاه نادرشاه افشار: ۸ کیلومتر
  • پارک ملت مشهد: ۴.۴ کیلومتر
  • باغ گیاهشناسی مشهد: ۱۵ کیلومتر

ساعت کاری هلیوم پارک مشهد

این پارک از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز است. روزهای پنجشنبه و جمعه این پارک تا ساعت ۲۴ شب باز است. روزهای زوج خانم‌ها از طبقه ۵ و آقایان از طبقه ۴ دیدن می‌کنند. در حالی که در روزهای فرد این روند برعکس است‌. هزینه تهیه بلیط و ورودی این پارک به‌صورت جداگانه دریافت می‌شود.

قیمت بازدید از هلیوم پارک مشهد

ورودی این پارک مبلغ ثابتی است که از همه افراد چه بزرگسال و چه کودکان دریافت می‌شود. سپس برای استفاده از قسمت‌های مختلف می‌بایست دستبندی را تهیه و آن را شارژ کنید. با هر بار استفاده از بخش موردنظر شارژ دستبند کم‌‌ می‌شود‌. در سال ۱۴۰۲ هزینه هر نیم ساعت بازی کردن در هر بخش برابر با ۱۳۵ هزار تومان برای بزرگسالان و ۶۰ هزار تومان برای کودکان است. درصورت استفاده بیشتر از امکانات این پارک، قبل از خروج هزینه اضافی از شما دریافت می‌شود. به‌دلیل متغیر شدن هزینه‌ها در طول سال بهتر است ابتدا وارد سایت این پارک شوید و از قیمت  بازدید از هر بخش پارک مطلع شوید.

نکات لازم قبل از ورود به هلیوم پارک مشهد

برای استفاده از بازی‌های این پارک لازم است، مقرراتی که برای ایمنی شما وجود دارد را اجرا کنید. سرپیچی و سهل انگاری در این مسائل باعث ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شود و ممکن است لحظات شاد شما را به خاطره‌های ناخوشایند تبدیل کند. جالب است بدانید که به‌دلیل فضای مفرح، تم شاد و پاکیزگی این پارک امکان برگزاری مراسم تولد نیز وجود دارد. برای اینکار لازم است با مسئولین این پارک در مورد مکان و نحوه رزرو هاهنگی ‌های لازم را انجام دهید. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از ترامپولین نیاز به دقت بسیار زیادی دارد؛ خصوصا برای کودکانی که تا به‌حال از آن استفاده نکرده‌اند. افراد دارای بیماری قلبی، کسانی که سابقه جراحی را دارند، خانم‌های باردار و بیماران پوستی نمی‌توانند از این بازی استفاده کنند. همچنین پوشیدن جوراب مخصوص و پیراهن‌های آستین بلند در هنگام ترامپولین توصیه می‌شود.
  • ورود عینک، گوشی و دوربین به داخل پارک هلیوم ممنوع است.
  • از شوخی‌های بیش از حد و خطرناک در هنگام ترامپولین به شدت پرهیز کنید.
  • برای ورود به این پارک محدودیت قدی وجود دارد و افراد قد کوتاه که قد آن‌ها کمتر از ۷۶ سانتی‌متر است توانایی استفاده از بازی‌های این پارک را ندارند.
  • استفاده از امکانات این پارک برای افراد زیر ۱۸ سال فقط با رضایت والدین قابل انجام است.
  • کوکان زیر ۴ سال بدون همراه نمی‌توانند وارد پارک شوند.
  • در این پارک امکان خوردن و آشامیدن وجود ندارد.
  • اشیا قیمتی و زینتی از قبیل زیورآلاتی مانند گوشواره، گردنبند و انگشتر از هر جنسی که باشند ممکن است خطر آفرین باشند. از به همراه داشتن آن‌ها در هلیوم پارک اجتناب کنید.
  • قبل از ورود به هر سالن، توصیه‌هایی در قسمت ورودی روی بنر نوشته شده است. این توصیه‌ها برای هر بازی متفاوت هستند که به منظور ایمنی بیشتر بهتر است آن‌ها را به‌دقت مطالعه کنید.

سخن پایانی

پرش و ارتفاع همیشه برای کودکان و بزرگسالان هیجان‌انگیز بوده و هست! پارک هلیوم مشهد جایی است که می‌توانید بپرید، بخندید و سر بخورید! این مکان مفرح یک مجموعه کامل از بازی‌هایی است که برپایه پرش و ترامپولین طراحی‌ شده‌اند. بسیاری از بازی‌های پارک هلیوم همان بازی‌های ساده‌ای هستند که در کودکی انجام می‌دادیم. تنها تفاوتی که با بازی‌های قدیمی دارند، محیط مدرن و مجهز به استخرهای اسفنج و ترامپولین است که سرعت و هیجان این بازی‌ها را مضاعف کرده است. هلیوم پارک مشهد مکانی است که می‌توان انرژی خود را تخلیه کرد و نشاط را به لحظه‌های یک روز اضافه کرد.


منبع مقاله : gardeshro.com


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *