تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان

پارک‌ های اصفهان { لیست محبوب ترین . بهترین پارکها } 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک‌ های اصفهان با ذوق و هنر بسیار طراحی و اجرا شده‌اند و برخی از آن‌ها در کشور بی‌نظیر هستند. این پارک‌ ها از بهترین جاذبه‌ های شهری اصفهان به شمار می‌روند. با اینکه این شهر بسیار زیبا با زاینده‌رود و نقش جهان خود معروف است؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود که سفر به این شهر، از گشت‌وگذار در پارک‌های بی‌نظیر اصفهان که در دل خود انواع دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی و امکانات تفریحی فراوانی را برای گذراندن یک روز عالی در کنار خانواده و دوستان جای داده است، غافل شویم.

بهترین پارک‌ های اصفهان

پارک‌ های اصفهان شامل پارک ناژوان، پارک صفه، پارک قلمستان، پارک گل‌ها، پارک پردیس هنر، پارک مشتاق، پارک مرادویج، پارک آبی آبسار، باغ فدک، پارک غدیر، پارک ایثارگران و… می‌شود که زیبایی منحصربه‌فردی به شهر اصفهان داده‌اند.

پارک‌ های اصفهانپارک ناژوان اصفهان

پارک جنگلی ناژوان یکی از پارک‌ های بزرگ و اصلی شهر اصفهان است که با قرار گرفتن در کنار زاینده‌رود به آن پارک ساحلی نیز می‌گویند. ناژوان از دو کلمه ناژ و وان  ترکیب شده است. ناژ به معنی گیاهی از خانواده صنوبر و وان پسوندی برای مکان به شمار می‌رود. فضای جنگلی و عبور زاینده رود از میان این پارک، آن را به محلی عالی  و خوش آب‌وهوا برای پیک‌نیک و گردش‌های روزانه تبدیل کرده است. این پارک امکانات رفاهی خوبی همچون زمین‌های ورزشی، استخر، زمین بازی برای کودکان، اسب‌سواری و قایق‌رانی برای استفاده عموم فراهم کرده است.

بخش‌ های مختلف پارک ناژوان

این پارک از بخش‌های مختلفی مانند باغ موزه پروانه‌ها، آکواریوم، باغ پرندگان، تله سیژ، موزه صدف‌ها، باغ خزندگان، شهر بازی و پارک آبی کودکان تشکیل شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

باغ موزه پروانه‌ ها

باغ موزه پروانه‌ها با دو هزار متر مربع مساحت، در پارک ناژوان قرار دارد. این مجموعه یک باغ موزه بی‌نظیر است که بازدید از آن بسیار عالی خواهد بود. این باغ موزه با 100 نوع گونه گیاهی، مانند درختچه، فردوس، سیکاس، لیندا، بنجامین و فیکوس به زیبایی تشکیل شده است و محل نگهداری حدود 2200 عدد پروانه مختلف و شگفت‌انگیز است. این پروانه‌های تاکسیدرمی شده در 48 قاب نگهداری می‌شوند. بازدید از این مجموعه همه روزه از 8 صبح تا 7 شب آماده ارائه به بازدیدکنندگان است.

آکواریوم

مجموعه آکواریوم پارک ناژوان به عنوان اولین و بزرگ‌ترین آکواریوم کشور شناخته می‌شود. آکواریوم‌های لمسی، سیلندر آکواریوم‌های بزرگ، چند مرکز قرنطینه، و فروشگاه از قسمت‌های دیگر این مجموعه هستند. در این آکواریوم گونه‌های متفاوت  آب شور و شیرین از نقاط مختلف جهان جمع‌آوری شده است و به بهترین نحو نگهداری می‌شوند. آکواریوم تونلی این مجموعه، حس حضور در اقیانوس‌ها را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. امکان غذا دادن به ماهی‌ها در قسمتی از آکواریوم از  جذابیت‌های  این مجموعه است. ساعت بازدید همه روزه از 10 صبح تا 19 عصر ارائه خدمت به بازدید کنندگان است.

باغ پرندگان

مجموعه دیدنی باغ پرندگان پارک ناژوان در سال 1375 با 55 هزار متر مربع مساحت احداث شد. در این باغ حدود 3500 نوع پرنده از 200 گونه مختلف، نگهداری می‌شوند. فضا داخلی باغ پرندگان برای پرواز آزاد پرندگان با توری پوشانده شده است. در این باغ با برطرف کردن  نیازهای زیست محیطی گونه‌های متفاوت پرندگان باز آن‌ها، نگهداری می‌شود. ساعت بازدید از باغ پرندگان از 9 صبح تا 7 عصر و در نیم سال دوم سال از 8 صبح تا 4 عصر آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان است.

تله سیژ

تله‌سیژ به‌عنوان یکی از تفریحات پارک ناژوان شناخته می‌شود. این تله‌سیژ با 1925 متر طول و 60 صندلی سه نفره، به گردشگران خدمت می‌دهد. تله‌سیژ با گذر از میان طبیعت دیدنی و زیبا، درختان تنومند و رودخانه، نمایی عالی از پارک ناژوان، زاینده‌رود و کوه صفه را روبه‌روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و اوقات بسیار خوبی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند. تله‌سیژ پارک ناژوان دو ایستگاه دارد که یکی در اول جاده الفت و دیگری در جنوب زاینده‌رود و مجاورت باغ پرندگان مستقر است. ساعت بازدید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر می‌توانید از این مکان تفریحی، دیدن کنید.

پارک‌ های اصفهانموزه صدف‌ ها

موزه صدف‌های پارک ناژوان اولین موزه تخصصی صدف و حلزون‌های دریایی است. این مجموعه با کلکسیونی باور نکردنی در سالنی به مساحت 300 متر مربع گردآوری شده است. موزه صدف‌ها از کمیاب‌ترین  مجموعه‌های خاورمیانه است و حدود 2000 نمونه صدف و جانور دریایی از 800 گونه را شامل می‌شود. این موزه شامل نرم‌تنان دریایی و خشکی، چند نمونه از خرچنگ‌های آب شور و چند گونه از خارپوستان از دریاها و اقیانوس‌های مختلف جهان است. ساعت بازدید از موزه همه روزه از 8 صبح تا 6 عصر است.

باغ خزندگان

باغ خزندگان، مجموعه‌ای منحصربه‌فرد در دل پارک ناژوان است که با 25 ویواریوم بزرگ و 12 ویواریوم کوچک، انواع مختلفی از خزندگان را دارا است. در باغ خزندگان بزرگ‌ترین اسکلت مار بوآ در ایران و بزرگ‌ترین صدف کلاه‌خودی ایرانی نگهداری می‌شوند. از دیگر حیوانات این مجموعه می‌توان به انواع مار سمی غیر سمی، انواع عقرب‌ها، خفاش، ایگوانا، سوسمار و تمساح اشاره کرد. این مجموعه علاوه‌بر جنبه تفریحی برای عموم مردم، به‌عنوان مرکز پژوهشی هم کاربرد دارد. ساعت بازدید همه روزه از 8 صبح تا 8 شب است.

پارک صفه اصفهان

کوه صفه یکی از تفریگاه‌های محبوب اصفهانی‌ها محسوب می‌شود. اگر شما هم اهل کوهنوردی و پیک‌نیک هستید، در سفر به اصفهان این پارک را فراموش نکنید. صفه به معنای صاف و مسطح است و به‌دلیل صاف بودن پای کوه، این نام برای آن انتخاب شده است. یکی دیگر از خصوصیات اصلی این پارک، وجود صخره‌های بلند در قسمت‌های مختلف آن است که برای کوهنوردی تخصصی و آموزش سنگ‌نوردی استفاده می‌شود. این پارک از بخش‌های مختلفی همچون بام اصفهان، تله کابین، چشمه درویش و باغ وحش به وجود آمده است.

بام اصفهان

بام اصفهان در ارتفاع 2240 متری کوه صفه قرار دارد و به چشم‌انداز جدید و زیبای خود از شهر اصفهان مشهور است. این مکان امکانات رفاهی عالی از جمله کافه و رستوران برخودار است. کوه صفه تقریباً از تمام نقاط شهر اصفهان به‌راحتی دیده می‌شود و به همین علت به‌طور کلی کوه صفه را بام اصفهان نیز می‌نامند.

چشمه درویش یا خاجیک

تعداد زیادی چشمه آب معدنی در کوه صفه وجود دارد که چشمه خاجیک مشهورترین آن‌ها است. این چمشه داخل یک حفره سنگی طبیعی قرار دارد و از قدیم به‌عنوان استراحتگاه کوهنوردان محسوب می‌شد. از چشمه‌های دیگر کوه صفه می‌توان به پاچنار و زرد گل اشاره کرد.

باغ وحش

باغ وحش صفه بزرگ‌ترین محل نگهداری از جانوران در شهر اصفهان است. این باغ وحش 50 هزار مترمربع وسعت دارد و گونه‌های جذاب و نادر زیادی را در خود جای داده است. باغ وحش نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان بسیار لذت‌بخش است. حیواناتی که در این باغ وحش نگهداری می‌شوند، شامل شیر، گاو، میمون، گراز، قوچ کوهی و… می‌شوند.

پارک قلمستان اصفهان

پارک قلمستان در منطقه دو اصفهان قرار دارد. این پارک با فضا تمیز و زیبایی خود محل مناسبی برای یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی است. بوستان قلمستان با داشتن امکانات رفاهی همچون آلاچیق، مسیر پیاده روی و بوفه، محیط خوبی برای بازی کودکان و استراحت خانواده‌ها است. مناظر زیبایی همچون نهر، آب‌نما و حوض‌های بزرگ، این پارک را بسیار جذاب‌تر کرده‌اند.

پارک گل‌ ها اصفهان

پارک گل‌ها در زمینی به وسعت 67 هزار مترمربع و پیرامون زاینده‌رود قرار دارد. این باغ از جاذبه‌های گردشگری اصفهان به شمار می‌رود. پارک گل‌های اصفهان به نمایش گذاشتن گونه‌های گیاهی، کاربردهای آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی نیز دارد. این باغ دارای بخش‌های زیبایی مانند باغ صخره‌ای، برکه، آب‌نما، باغ گیاهان دارویی، باغ سوزنی برگان، باغ گیاهان پیازی، باغ رز، باغ زنبق و باغ داوودی نیز است.

پارک پردیس هنر اصفهان

این پارک در کناره زاینده‌رود قرار گرفته است و بزرگ‌ترین سالن آمفی تئاتر روباز کشور را دارد. سازه چوبی زیبایی در قسمت ورودی بوستان پردیس هنر، خودنمایی می‌کند. در پردیس هنر، غرفه‌های بسیاری برای نمایش آثار هنری هنرمندان رشته‌های مختلف، درنظر گرفته شده است. نورپردازی‌های زیبا، آب‌نما و رقص نور، این پارک را بسیار جذاب‌تر کرده‌اند. دالان بهشت، قسمتی از پارک پردیس هنر است که در اطراف آن مسیری با گل‌های بالا رونده پوشیده شده است.

پارک مشتاق اصفهان

از جمله‌ پارک‌های ساحلی اصفهان که در حاشیه زاینده‌رود قرار دارد، مربوط به پارک مشتاق اصفهان می‌شود. این پارک از نزدیکی پل خواجو شروع و تا نزدیکی پل شهرستان ادامه دارد. پارک مشتاق یکی از فضاهای سبز، بزرگ و تازه شهر اصفهان است. این بوستان محلی عالی برای پیاده‌روی، پیک‌نیک، ورزش، تفریح، بازی کودکان و دوچرخه‌سواری است. بسیاری از پارک‌ها نظیر بوستان سعدی، بوستان آبشار، بوستان آئینه خانه یک بخش کوچیک از این منطقه را در بر می‌گیرد.

پارک مرادویج اصفهان

پارک مرادویج در جنوب شهر اصفهان و منطقه 6 شهرداری قرار دارد. این پارک دارای فضایی بکر و آرام است. از ویژگی‌های پارک مرادویج می‌توان به وسایل بازی برای کودکان، میزهای پینگ‌پنگ، وسایل ورزشی و میزهای شطرنج اشاره کرد. می‌توانید دوچرخه‌های خود را به این مکان آورده و بدون آن‌که کسی مزاحم شما شود دوچرخه سواری کنید و نهایت لذت را ببرید.

باغ فدک اصفهان

از زیباترین پارک‌ های اصفهان به شمار می‌رود که می‌توانید از مناظر آن دیدن کنید. مسافران بسیاری به دلیل امکانات رفاهی خوبی که دارد برای استراحت و تفریح در این پارک ساکن می‌شوند. همچنین در این پارک هزاران درختچه وجود دارد که سبب لطیف شدن هوای اصفهان می‌شوند. وجود غرفه‌های فروش صنایع دستی از دیگر امکانات این پارک است که می‌توانید در کنار دیدن آن به خرید سوغاتی نیز مشغول شوید. در باغ فدک زمین ورزش، کتابخانه، زمین اسکیت و دریاچه مصنوعی برای استفاده عموم قرارد دارد. توجه داشته باشید برای بازدید از باغ فدک مبلغی برای ورودی باید بپردازید.

پارک ایثارگران

این پارک یکی دیگر از زیبایی‌های نصف جهان محسوب می‌شود. همچون پارک‌های دیگر اصفهان از گل و درخت و فضا خلاقانه‌ای برخوردار است. همچنین با قرار گرفتن در حاشیه زاینده‌رود باعث شده هوای این بوستان بسیار دلپذیر باشد. علاوه‌بر اینکه فضا مناسبی برای تفریح وجود دارد، برخی جاذبه‌های علمی و تاریخی را نیز در خود جای داده است. یک ساختمان تاریخی 80 ساله در این پارک وجود دارد که در دوطبقه و معروف به خانه هنرمندان است.

پارک قمیشلو اصفهان

این پارک در شمال غربی اصفهان قرار گرفته است. از پارک‌های ملی و طبیعی به شمار می‌رود که حتماً باید از آن دیدن کنید. این پارک شما را از شلوغی شهر به آرامش بکر طبیعت دعوت می‌کند. حیوانات وحشی مختلفی نیز در ابین پارک وجود دارد که می‌توانید به تماشای آن‌ها بروید؛ علاوه‌بر این به عنوان پناهگاه حیوانات از آن استفاده می‌کنند. این پارک از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی اصفهان است که در دنیا وجود دارد و حیوانات به صورت محافظت شده در آن زیست می‌کنند.

پارک بانوان اصفهان

در اصفهان پارک‌های مختلفی وجود دارد که بانوان می‌توانند با مراجعه کردن به آن‌ها اوقات خوشی را برای خود فراهم کنند. در این‌ پارک‌ها امکانات بسیار خوبی از جمله میزهای تنیس، زمین بدمینتون، محل اختصاصی برای بازی کودکان، پیست دوچرخه‌سواری و فضا سبز بسیار بکر و زیبا می‌توان اشاره کرد. همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی، نشست‌های فرهنگی و مسابقات تفریحی از جمله فعالیت‌های بانوان در این پارک‌های زیبا هستند.

پارک آبی آبسار اصفهان

این پارک در جایگاهی به بزرگی 12 هزار مترمربع احداث شده است. پارک آبسار دارای 13 سرسره روباز و تونلی، مکانی برای بازی کودکان، حمام ترکی، سونا خشک و بخار، سالن ماساژ، کافه و رستوران و بازی‌های کامپوتری در فضایی دنج و آرام برای مراجعه‌کنندگان آماده کرده‌اند. همچنین در کنار این امکانات، مجموعه ورزشی نیز قرار دارد که شامل سالن پاتیناژ، مرکز آب درمانی، سالن بدن‌سازی و سالن بولینگ است.

سخن پایانی

اصفهان یکی از کلان شهرهای ایران محسوب می‌شود که به دلیل جاذبه‌های گردشگری و تفریحی وسیعی که دارد، مورد توجه اکثر گردشگران قرار گرفته است. از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهر اصفهان، می‌توان به پارک‌های مختلف آن که شامل ناژون، باغ فدک، باغ گل‌ها، قلمستان، پارک بانوان، پردیس هنر و… اشاره کرد. توجه داشته باشید، هرکدام از این پارک‌ها از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند تا مهمانان عزیز بتواند ساعت‌ها اوقات خوشی در کنار خانواد سپری کنند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *